Kind in je Uppie (deel 4)
vrijdag 1 februari 2013 om 11:56
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!
Fase 1: orientatie of wachtlijst
Uppie
Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!
Colalight
Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)
Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)
MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)
F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)
Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Jive
Tammywynet
Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)
ChantalJS
Sterre
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)
Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)
Tatum (GG, IUI sinds mei '12)
Houston (gestart okt. '12)
Anomiem6
Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)
Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)
Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)
Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)
Fase 3: zwanger!
Anoniem4
Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)
Vinyl
Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)
Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)
ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)
E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)
NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)
Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)
Fase 4: een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.
Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Fase 1: orientatie of wachtlijst
Uppie
Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!
Colalight
Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)
Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)
MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)
F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)
Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Jive
Tammywynet
Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)
ChantalJS
Sterre
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)
Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)
Tatum (GG, IUI sinds mei '12)
Houston (gestart okt. '12)
Anomiem6
Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)
Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)
Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)
Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)
Fase 3: zwanger!
Anoniem4
Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)
Vinyl
Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)
Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)
ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)
E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)
NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)
Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)
Fase 4: een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.
Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
donderdag 14 februari 2013 om 19:01
quote:Houston77007 schreef op 14 februari 2013 @ 18:09:
Het gaat helemaal niet goed. Zo niet goed dat ik me afvraag of ik niet een maand moet overslaan omdat stress en verdriet ook niet goed is voor een embryo. Maar eigenlijk wil ik (waarschijnlijk) dinsdag gewoon weer.
Maar verder is het een en al
Sorry voor de egopost.Ach lieffie, kan ik iets voor je doen?
Het gaat helemaal niet goed. Zo niet goed dat ik me afvraag of ik niet een maand moet overslaan omdat stress en verdriet ook niet goed is voor een embryo. Maar eigenlijk wil ik (waarschijnlijk) dinsdag gewoon weer.
Maar verder is het een en al
Sorry voor de egopost.Ach lieffie, kan ik iets voor je doen?
donderdag 14 februari 2013 om 19:57
Houston, zo begrijpelijk hoe je je voelt. Het is een lang proces, waar je soms verdrietig van wordt als het niet wil lukken. Je wil dan even rust in je hoofd, even loslaten... maar ook weer niet want je wil geen kans overslaan om jouw wens in vervulling te laten gaan. Voel je goed bij de beslissing die je hierin neemt. Jouw beslissing is altijd de beste!
Denk zelf ook weleens zou ik even stoppen, even een maandje of 2 sonja bakkeren om die stress kilo's er weer af te krijgen.. maar ik doe het steeds niet. Kilo's komen er alleen maar bij pfff.
Hier ook ff minder dagje, morgen officieel ongesteld worden en ben er opeens heel bang voor weer bloed te gaan zien. Durf gewoon zowat niet meer naar de wc haha. Eerst een beetje heel vaag roze aan je wc papiertje.. dat is de laatste maanden steeds zo als je er zo op let. Maar dat heb ik nog niet gezien, klein beetje hoop houden dan maar... maar voel niks..
Denk zelf ook weleens zou ik even stoppen, even een maandje of 2 sonja bakkeren om die stress kilo's er weer af te krijgen.. maar ik doe het steeds niet. Kilo's komen er alleen maar bij pfff.
Hier ook ff minder dagje, morgen officieel ongesteld worden en ben er opeens heel bang voor weer bloed te gaan zien. Durf gewoon zowat niet meer naar de wc haha. Eerst een beetje heel vaag roze aan je wc papiertje.. dat is de laatste maanden steeds zo als je er zo op let. Maar dat heb ik nog niet gezien, klein beetje hoop houden dan maar... maar voel niks..
donderdag 14 februari 2013 om 21:04
@Wondertje: ik zal voor je duimen
@Elmervrouw: wat lief, dank je wel (moest huilen toen ik je berichtje las)
@Rest: ook dank voor jullie lieve woorden. Voel me gesteund. Ik ga (waarschijnlijk) dinsdag wel naar Arnhem. Van een maand overslaan ga ik me ook niet beter voelen. Het was meer dat een arts (niet in Arnhem) heeft gezegd dat stress heel slecht is voor een embryo.
Ik hoop alleen dat het binnenkort wat beter gaat. Ik voel me zo onzeker, verdrietig, boos, onmachtig. Over de vraag of ik ooit moeder mag worden (wat als ik geen plakkertjes krijg), over mijn relatie (we houden van elkaar, maar is dat genoeg???), over mijn studie (ik moet op mijn tenen lopen), over de relatie met mijn familie (loopt alleen als ik in hun straatje loop, maar o wee als ik mijn eigen pad volg), mijn financiën (is wel eens beter geweest; ik voel de crisis wel), en over mijn gezondheid (veel pijn laatste weken; en erg vergeetachtig).
Genoeg gezeurd.
@Elmervrouw: wat lief, dank je wel (moest huilen toen ik je berichtje las)
@Rest: ook dank voor jullie lieve woorden. Voel me gesteund. Ik ga (waarschijnlijk) dinsdag wel naar Arnhem. Van een maand overslaan ga ik me ook niet beter voelen. Het was meer dat een arts (niet in Arnhem) heeft gezegd dat stress heel slecht is voor een embryo.
Ik hoop alleen dat het binnenkort wat beter gaat. Ik voel me zo onzeker, verdrietig, boos, onmachtig. Over de vraag of ik ooit moeder mag worden (wat als ik geen plakkertjes krijg), over mijn relatie (we houden van elkaar, maar is dat genoeg???), over mijn studie (ik moet op mijn tenen lopen), over de relatie met mijn familie (loopt alleen als ik in hun straatje loop, maar o wee als ik mijn eigen pad volg), mijn financiën (is wel eens beter geweest; ik voel de crisis wel), en over mijn gezondheid (veel pijn laatste weken; en erg vergeetachtig).
Genoeg gezeurd.
Waar zit de any-key?
donderdag 14 februari 2013 om 21:26
Het voelt fantastisch weer in een behandeling te zitten. Een hele hoopvolle tijd. En dit is mijn eerste IVF/ICSI behandeling dus best spannend, andere medicijjnen, een nieuwe therapie. Alleen de punctie brrr, zou ik dan toch liever naar de tandarts gaan?
Wondertje, bij mijn zwangerschappen heb ik in de goede tijd voordat het misging niets gevoeld hoor. Zelfs gewoon gesport. Dus geef het nog niet op. Niet iedere vrouw krijgt de klassieke verschijnselen. Heel veel succes!
Wondertje, bij mijn zwangerschappen heb ik in de goede tijd voordat het misging niets gevoeld hoor. Zelfs gewoon gesport. Dus geef het nog niet op. Niet iedere vrouw krijgt de klassieke verschijnselen. Heel veel succes!

donderdag 14 februari 2013 om 21:36
*breekt even in*
Houston; lieverd je mag niet opgeven hoor! Het is hartstikke spannend, zeker voor jullie hier allemaal, maar je bent net begonnen! Hier een dikke plakker (curettage) en een niet plakker (mk bij wk 5), dus ik snap je onzekerheid heel goed.... Maar t kan echt nog!
Je wil heel graag mama worden, voor jezelf! Niet voor je familie, hoe verdrietig het ook is dat ze niet 100% achter je staan.
En of houden van genoeg is weet je nooit, ook niet als je samen een kindje maakt.
Veel sterkte de komende tijd! Geloof in jezelf, je lichaam en je liefde!
Yezka; voor jou ook spannend! Hoop dat je zwanger bent!!!
*breekt weer uit*
Houston; lieverd je mag niet opgeven hoor! Het is hartstikke spannend, zeker voor jullie hier allemaal, maar je bent net begonnen! Hier een dikke plakker (curettage) en een niet plakker (mk bij wk 5), dus ik snap je onzekerheid heel goed.... Maar t kan echt nog!
Je wil heel graag mama worden, voor jezelf! Niet voor je familie, hoe verdrietig het ook is dat ze niet 100% achter je staan.
En of houden van genoeg is weet je nooit, ook niet als je samen een kindje maakt.
Veel sterkte de komende tijd! Geloof in jezelf, je lichaam en je liefde!
Yezka; voor jou ook spannend! Hoop dat je zwanger bent!!!
*breekt weer uit*
donderdag 14 februari 2013 om 23:13
@Houston; Ach meis..ik wil niks bagatelliseren maar uiteindelijk draait het om jou en het ukkie!! Ik snap dat het allemaal heel k.. is maar je hebt ons nog Gooi het hier van je af! (En ik heb straks geen baan meer dus dan kom ik de hele dag stofzuigen en met de kleine hutten bouwen ) Ik weet zeker dat je op een aantal factoren meer invloed kan uitoefenen dan je nu denkt
Ik wil er geen dooddoeners nu uitgooien maar keep faith, ok?
En als je wat leuks wilt ondernemen, gil even Yezka wil ook!
Mocht ik je als "ouwe theemuts" nog een wijze levensles meegeven 'Je moet uiteindelijk je eigen koers varen -with or without..-'
En op naar dinsdag!!!!!
@Emma; wat n toestand man! Grrrr!! maar het is weer gelukt! Fijn ennn...spannend!!! Hoe voel je je nu?
@Tammy; YES!!! Begonnen! Al last van evt. bijwerkingen? Keep us posted!
@Yezka; ik ben al aan het haken (het is wel met zspagetti>dus het lijkt het meest op een soort pakwerkerspak), voor het ontwerp is het gunstig als je nu bijna gaat baren en anders wordt het een jurk -ook leuk-. Fingers crossed.
@Mila; hoe is t?
@Claude Fiolle & Lizzy; wow ook weer heftig die testen! Is er ook al een specifiek bloedonderzoek mogelijk? Al druk met spulletjes verzamelen?
@Fearless a girl wowwwww! Echt gaaf zeg! Hoe voel je je?
En hoe is de verbouwing afgelopen? Gaat het al ergens op lijken?
Hoe is het met de rest? Gavia, mevrouw R. o.a.?
Ik slik braag de PMF capsules om alvast een regelmatige cyclus -hopelijk- te krijgen, anders acupunctuur..Dinsdag komt de mijnheer van de verbouwingen..je kan er maar niet vroeg genoeg mee beginnen
Ik wil er geen dooddoeners nu uitgooien maar keep faith, ok?
En als je wat leuks wilt ondernemen, gil even Yezka wil ook!
Mocht ik je als "ouwe theemuts" nog een wijze levensles meegeven 'Je moet uiteindelijk je eigen koers varen -with or without..-'
En op naar dinsdag!!!!!
@Emma; wat n toestand man! Grrrr!! maar het is weer gelukt! Fijn ennn...spannend!!! Hoe voel je je nu?
@Tammy; YES!!! Begonnen! Al last van evt. bijwerkingen? Keep us posted!
@Yezka; ik ben al aan het haken (het is wel met zspagetti>dus het lijkt het meest op een soort pakwerkerspak), voor het ontwerp is het gunstig als je nu bijna gaat baren en anders wordt het een jurk -ook leuk-. Fingers crossed.
@Mila; hoe is t?
@Claude Fiolle & Lizzy; wow ook weer heftig die testen! Is er ook al een specifiek bloedonderzoek mogelijk? Al druk met spulletjes verzamelen?
@Fearless a girl wowwwww! Echt gaaf zeg! Hoe voel je je?
En hoe is de verbouwing afgelopen? Gaat het al ergens op lijken?
Hoe is het met de rest? Gavia, mevrouw R. o.a.?
Ik slik braag de PMF capsules om alvast een regelmatige cyclus -hopelijk- te krijgen, anders acupunctuur..Dinsdag komt de mijnheer van de verbouwingen..je kan er maar niet vroeg genoeg mee beginnen
vrijdag 15 februari 2013 om 21:19
Hee hallo wat is het rustig hier vandaag?! Alles goed met iedereen?
Emma weer bijgekomen van alle stress?
Tammy fijn dat je nu echt bent begonnen! Geen moeite met de prikken? En hoe is het met de bijwerkingen?
voor Houston, denk dat Claudefiole goede raad gaf over wel/niet dinsdag verder. Maar jij bent de enige die kan voelen wat goed voor jou is, je moet doen waar jij je goed bij voelt! Misschien lekker een dag de sauna induiken (nu het nog kan) of iets anders wat jij leuk vindt om je hoofd ff leeg te maken, jezelf op te fleuren en bij te komen. In ieder geval sterkte meis!
Wondertje hoe gaat t met jou? Ik had trouwens wel iets roze 2 dagen voor mijn positieve test, dus dat zegt ook niet alles.. Heb de dag erna zelfs een tampon ingedaan toen ik smiddags weg ging, voor de zekerheid. Maar die is dus wit gebleven.. Ik duim voor je!
Hier gaat ie prima! Ben nog steeds super blij. Heb wel een keer savonds een flinke huilbui gehad. Er kwam ineens angst naar boven van mijn miskraam en de pijn die ik toen had. Dat ik zo heel erg hoop dat niet meer mee te hoeven maken! Maar na de huilbui besloten dat ik er nu gewoon van ga genieten. Allemaal leuke app-jes opgezocht waarmee de groei van mijn kleintje enzo te volgen zijn. En gisteren nog een test gedaan; de streep is veel duidelijker! Dus voorlopig lijkt het goed te gaan daarbinnen. Ook de verloskundige gebeld en ik mag gelukkig 5 maart (7w2d) al voor echo!
En vandaag op het werk moest ik ivm werk dat ik nu niet mag doen al twee collega's op de hoogte stellen. Leuke reacties en dat maakt het ook weer echter. Ik voel nog steeds allemaal prikjes in mijn onderbuik en werd vanmorgen helemaal blij omdat mijn borsten pijn deden toen ik opstond. Ben benieuwd of ik straks ook lachend boven de plee hang
Hebben jullie het filmpje 'de gevaren van sudocreme' al gezien? Aanrader!
Fijn weekend!
Emma weer bijgekomen van alle stress?
Tammy fijn dat je nu echt bent begonnen! Geen moeite met de prikken? En hoe is het met de bijwerkingen?
voor Houston, denk dat Claudefiole goede raad gaf over wel/niet dinsdag verder. Maar jij bent de enige die kan voelen wat goed voor jou is, je moet doen waar jij je goed bij voelt! Misschien lekker een dag de sauna induiken (nu het nog kan) of iets anders wat jij leuk vindt om je hoofd ff leeg te maken, jezelf op te fleuren en bij te komen. In ieder geval sterkte meis!
Wondertje hoe gaat t met jou? Ik had trouwens wel iets roze 2 dagen voor mijn positieve test, dus dat zegt ook niet alles.. Heb de dag erna zelfs een tampon ingedaan toen ik smiddags weg ging, voor de zekerheid. Maar die is dus wit gebleven.. Ik duim voor je!
Hier gaat ie prima! Ben nog steeds super blij. Heb wel een keer savonds een flinke huilbui gehad. Er kwam ineens angst naar boven van mijn miskraam en de pijn die ik toen had. Dat ik zo heel erg hoop dat niet meer mee te hoeven maken! Maar na de huilbui besloten dat ik er nu gewoon van ga genieten. Allemaal leuke app-jes opgezocht waarmee de groei van mijn kleintje enzo te volgen zijn. En gisteren nog een test gedaan; de streep is veel duidelijker! Dus voorlopig lijkt het goed te gaan daarbinnen. Ook de verloskundige gebeld en ik mag gelukkig 5 maart (7w2d) al voor echo!
En vandaag op het werk moest ik ivm werk dat ik nu niet mag doen al twee collega's op de hoogte stellen. Leuke reacties en dat maakt het ook weer echter. Ik voel nog steeds allemaal prikjes in mijn onderbuik en werd vanmorgen helemaal blij omdat mijn borsten pijn deden toen ik opstond. Ben benieuwd of ik straks ook lachend boven de plee hang
Hebben jullie het filmpje 'de gevaren van sudocreme' al gezien? Aanrader!
Fijn weekend!
vrijdag 15 februari 2013 om 22:27
Houston, hoe gaat het nu met je?
en met Wondertje?
Mila begrijpelijk je angst van je miskraam, heb je al veel mensen verteld dat je weer zwanger bent? Spannend over 2,5 week de echo en heerlijk om te lezen dat je al zo aan het genieten bent van je zwangerschap, ik word er helemaal blij van
Ga zo het filmpje opzoeken, zag het vandaag op FB ook al voorbij komen dus ben wel erg benieuwd.
Hier flink ongesteld geworden dus doe even rustig aan en dan weer op voor een nieuwe ronde met nieuwe kansen...fijn weekend allemaal
en met Wondertje?
Mila begrijpelijk je angst van je miskraam, heb je al veel mensen verteld dat je weer zwanger bent? Spannend over 2,5 week de echo en heerlijk om te lezen dat je al zo aan het genieten bent van je zwangerschap, ik word er helemaal blij van
Ga zo het filmpje opzoeken, zag het vandaag op FB ook al voorbij komen dus ben wel erg benieuwd.
Hier flink ongesteld geworden dus doe even rustig aan en dan weer op voor een nieuwe ronde met nieuwe kansen...fijn weekend allemaal
zaterdag 16 februari 2013 om 00:08
Zeker rustig geweest vandaag... iedereen lekker aan het genieten van het weekend.
Hier spannend... nog niets aan de hand, maar morgen zou ook nog kunnen..
Weet niet of de telling nog uitmaakt na het hsg onderzoek. Weet iemand dat?
Durf nog niet te testen, nog maar even afwachten. Mijn familie zit in egypte op het
moment en wil het natuurlijk als eerst aan mijn ouders vertellen als het raak zou zijn.
Maar durf niet echt te hopen, vooral omdat ik totaal geen symthomen en kwaaltjes heb..
Hier spannend... nog niets aan de hand, maar morgen zou ook nog kunnen..
Weet niet of de telling nog uitmaakt na het hsg onderzoek. Weet iemand dat?
Durf nog niet te testen, nog maar even afwachten. Mijn familie zit in egypte op het
moment en wil het natuurlijk als eerst aan mijn ouders vertellen als het raak zou zijn.
Maar durf niet echt te hopen, vooral omdat ik totaal geen symthomen en kwaaltjes heb..
zaterdag 16 februari 2013 om 09:14
Ik hoop het, Wondertje!! Ik duim heel hard voor je.
Mila, begrijpelijk dat je toch even bang was (bent) voor nog een miskraam. Ik hoop voor jou dat het heel snel 5 maart is en je de echo krijgt.
Mijn borsten gaan altijd 1 dag na de inseminatie pijn doen (de dag van de eisprong) maar voor het eerst voel ik helemaal niks. Wel raar. Temp is ook nog steeds laag, maar de vorige keer had ik ook pas op dag 5 een hoge temp gekregen en toen was het raak.
Fijne zaterdag allemaal!!
Mila, begrijpelijk dat je toch even bang was (bent) voor nog een miskraam. Ik hoop voor jou dat het heel snel 5 maart is en je de echo krijgt.
Mijn borsten gaan altijd 1 dag na de inseminatie pijn doen (de dag van de eisprong) maar voor het eerst voel ik helemaal niks. Wel raar. Temp is ook nog steeds laag, maar de vorige keer had ik ook pas op dag 5 een hoge temp gekregen en toen was het raak.
Fijne zaterdag allemaal!!
zaterdag 16 februari 2013 om 09:51
Wondertje, wat spannend! Niet raar dat je elke morgen zo vroeg wakker bent! Ik duim nog steeds voor je! Mijn cyclus na allebei de HSGs waren gewoon op tijd. Alleen had ik het veel erger dan anders.
Emma, en heb je het boek uit? Bezorgde je het toch een goed gevoel aan het einde? Ik putte er hoop uit, dat er nog zoveel mogelijk is.
Mila, ik hoop dat je het zonder teveel kwaaltjes doorkomt. Ik was erg duizelig en erg misselijk, een drama. Hopelijk krijg jij het niet en kun je lekker shoppen en andere leuke dingen doen.
Hoe is het met de rest?
Hier ben ik gisteren begonnen met de Menopur. Ik heb geen moeite met prikken. Wel een gemeen naaldje van de Menopur maar ik zat ook in een vaatje dus dat kan meegeholpen hebben. Ik heb verder geen bijverschijnselen, en hopelijk krijg ik ze ook niet, maar ben net begonnen natuurlijk.
Gisteren gebeld met het MCK en heel blij. Mijn Deense unit was net gearriveerd. Pfft heel erg opgelucht.
Emma, en heb je het boek uit? Bezorgde je het toch een goed gevoel aan het einde? Ik putte er hoop uit, dat er nog zoveel mogelijk is.
Mila, ik hoop dat je het zonder teveel kwaaltjes doorkomt. Ik was erg duizelig en erg misselijk, een drama. Hopelijk krijg jij het niet en kun je lekker shoppen en andere leuke dingen doen.
Hoe is het met de rest?
Hier ben ik gisteren begonnen met de Menopur. Ik heb geen moeite met prikken. Wel een gemeen naaldje van de Menopur maar ik zat ook in een vaatje dus dat kan meegeholpen hebben. Ik heb verder geen bijverschijnselen, en hopelijk krijg ik ze ook niet, maar ben net begonnen natuurlijk.
Gisteren gebeld met het MCK en heel blij. Mijn Deense unit was net gearriveerd. Pfft heel erg opgelucht.
zaterdag 16 februari 2013 om 15:31
zaterdag 16 februari 2013 om 19:50
zondag 17 februari 2013 om 11:33
Ik vertelde een paar dagen geleden dat ik Vruchtbaarheid voor Dummies had gekocht. Maar dat is echt een heel zinvol boek zeg!
O.a.: er is wel degelijk wetenschappelijk aangetoond dat ondersteuning met acupuntuur je slagingskansen vergroot. Bij IVF zelfs met bijna 50%! Dat is echt een groot verschil!
Ook komen de verschillende vormen van het bepalen van je vruchtbare dagen aan bod. Wat voor mij nieuw was is de speekseltest.
http://www.medi-marketing ... &task=view&id=2&Itemid=32
Heeft hier iemand al ervaring mee?
Hiervoor moet je een apparaatje aanschaffen (ter grote van een lippenstift, 35,- euro incl verzendkosten) waarmee je je speeksel kunt testen. Het lijkt duur, maar er zit een jaar garantie op en je kunt hem zo vaak gebruiken als je wil. Dus iedere dag van de maand en meerdere keren per dag. Je speeksel verandert geleidelijk als je richting je ovulatie gaat, dus je ziet hem langer van te voren aankomen. (Emma, iets voor jou?).
Verder is er in het boek veel aandacht voor factoren die je kansen kunnen verkleinen of vergroten. Maar ook voor de emotionele kant van dit proces en hoe je om kunt gaan met familie/vrienden/collega's en hun (goedbedoelde?) gedrag.
Ik ben pas bij hoofdstuk 6, maar ik wou dat ik dit boek eerder had aangeschaft. Ik ben er echt heel blij mee.
O.a.: er is wel degelijk wetenschappelijk aangetoond dat ondersteuning met acupuntuur je slagingskansen vergroot. Bij IVF zelfs met bijna 50%! Dat is echt een groot verschil!
Ook komen de verschillende vormen van het bepalen van je vruchtbare dagen aan bod. Wat voor mij nieuw was is de speekseltest.
http://www.medi-marketing ... &task=view&id=2&Itemid=32
Heeft hier iemand al ervaring mee?
Hiervoor moet je een apparaatje aanschaffen (ter grote van een lippenstift, 35,- euro incl verzendkosten) waarmee je je speeksel kunt testen. Het lijkt duur, maar er zit een jaar garantie op en je kunt hem zo vaak gebruiken als je wil. Dus iedere dag van de maand en meerdere keren per dag. Je speeksel verandert geleidelijk als je richting je ovulatie gaat, dus je ziet hem langer van te voren aankomen. (Emma, iets voor jou?).
Verder is er in het boek veel aandacht voor factoren die je kansen kunnen verkleinen of vergroten. Maar ook voor de emotionele kant van dit proces en hoe je om kunt gaan met familie/vrienden/collega's en hun (goedbedoelde?) gedrag.
Ik ben pas bij hoofdstuk 6, maar ik wou dat ik dit boek eerder had aangeschaft. Ik ben er echt heel blij mee.
zondag 17 februari 2013 om 11:49
Oh, dat klinkt zeker goed, Yezka! En van die acupunctuur wist ik. Heb ik ook bij mijn eerste keer IUI gedaan (bij IUI worden de kansen ook veel groter). Maar ik vond de acupuncturist een beetje raar, en het betekent ook nog meer afspraken naast de vele echo's en zo die ik al deed. Dus bij de twee pogingen daarna niet gedaan, en uiteindelijk wel zwanger.
Maar het schijnt inderdaad te helpen, en het is sowieso ontspannend.
Maar het schijnt inderdaad te helpen, en het is sowieso ontspannend.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zondag 17 februari 2013 om 13:42
Yezka, ik heb het boek meteen gereserveerd.
En ik heb de site doorgelezen van de speekseltest. Tja... ik weet het niet. Misschien is het wat, maar de kans is groot dat die test bij mij pas 1 dag voor de eisprong positief is. Je moet de test zelf interpreteren (het is een microscoopje) en dan vind ik een smiley van de CB-test toch betrouwbaarder.
Er zijn 2 rare dingen aan de hand. Ten eerste heb ik geen pijnlijke borsten en dat heb iknormaal ALTIJD na de eisprong. En ten tweede, mijn temperatuur is vandaag pas omhoog gegaan (dat kan) MAAR met 0,2 graden. Erg vreemd. Dus ik heb niet echt veel hoop.
En ik heb de site doorgelezen van de speekseltest. Tja... ik weet het niet. Misschien is het wat, maar de kans is groot dat die test bij mij pas 1 dag voor de eisprong positief is. Je moet de test zelf interpreteren (het is een microscoopje) en dan vind ik een smiley van de CB-test toch betrouwbaarder.
Er zijn 2 rare dingen aan de hand. Ten eerste heb ik geen pijnlijke borsten en dat heb iknormaal ALTIJD na de eisprong. En ten tweede, mijn temperatuur is vandaag pas omhoog gegaan (dat kan) MAAR met 0,2 graden. Erg vreemd. Dus ik heb niet echt veel hoop.
zondag 17 februari 2013 om 14:19
Haha ik heb het boek ook meteen besteld. Er was via de slegte nog een tweedehands boek beschikbaar. Prima voor mij!
Zodra het in huis is ga ik als een idioot lezen, want er komt een nieuwe poging aan. Ben vanmorgen vroeg ongesteld geworden.
Heb mij gister echt zwanger gevoeld.. normaal had ik vrijdag ongesteld moeten worden. Ondanks dat is geen sympthomen had dacht ik dat het raak was en zat ik al op de roze wolk voor ik getest had. Durfde niet te testen, wilde dat gelukkige gevoel niet kwijt. Toch nog onverwacht werd ik dus vanmorgen ongesteld. Weer komt het moeilijke moment of ik bij dezelfde donor blijf of nu toch overstap. Was keuzes maken maar eens iets makkelijker voor mij. Ga wel acupunctuur opstarten, helemaal nu ik dit zo lees yezka! Ik heb ook niet voor niets mijn zorgverzekeringspakket flink verhoogd voor 2013. Heb 500 euro om aan alternatieve geneeswijze te besteden. Yezka, staat er ook nog iets in dat boek over een osteopaat? En ben jij tips tegengekomen waarvan je denkt als ik dat geweten had waren mijn kansen stukken groter geweest?
Zodra het in huis is ga ik als een idioot lezen, want er komt een nieuwe poging aan. Ben vanmorgen vroeg ongesteld geworden.
Heb mij gister echt zwanger gevoeld.. normaal had ik vrijdag ongesteld moeten worden. Ondanks dat is geen sympthomen had dacht ik dat het raak was en zat ik al op de roze wolk voor ik getest had. Durfde niet te testen, wilde dat gelukkige gevoel niet kwijt. Toch nog onverwacht werd ik dus vanmorgen ongesteld. Weer komt het moeilijke moment of ik bij dezelfde donor blijf of nu toch overstap. Was keuzes maken maar eens iets makkelijker voor mij. Ga wel acupunctuur opstarten, helemaal nu ik dit zo lees yezka! Ik heb ook niet voor niets mijn zorgverzekeringspakket flink verhoogd voor 2013. Heb 500 euro om aan alternatieve geneeswijze te besteden. Yezka, staat er ook nog iets in dat boek over een osteopaat? En ben jij tips tegengekomen waarvan je denkt als ik dat geweten had waren mijn kansen stukken groter geweest?