KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
vrijdag 13 oktober 2017 om 22:23
Je mag me PB'en als je wilt, ik ken meerdere BAMmers, en heb een dochter van 2 inmiddels.hortensia2006 schreef: ↑11-10-2017 19:11
Zijn er schrijfsters die tips/ervaringen hoe met bepaalde dingen om te gaan willen uitwisselen? Of elkaar wanneer nodig even een peptalk kunnen/willen geven? Zijn er toevallig schrijfsters uit omgeving Haarlem? Of allemaal verspreid uit het land?

@lievekleine: financiële ruimte is natuurlijk ook afhankelijk van je lasten, op basis van je inkomen kan ik je geen advies geven. Mij zijn de financiën tot nu toe meegevallen. Je leven wordt ook heel anders, dus waar ik eerst mijn geld aan uit gaf, dat doe ik nu minder. Vakanties worden significant duurder, en op termijn zullen buitenschoolse activiteiten, snel groeiende en hongerige pubers ook wel een aardige duit kosten verwacht ik.
@Deb: gefeliciteerd, weer meteen raak, wauw! Heel bijzonder en fijn voor je!
@nausicaa: mijn ervaring is dat het iedere keer (niet dat ik hoop dat het nog lang duurt om zwanger te raken!) makkelijker werd en minder pijnlijk. De eerste inseminatie was ik heel gespannen, en toen deed het ook echt even zeer.
Is je menstruatie nog doorgebroken, of was je misselijkheid toch door een hele leuke reden?!
@Pat duimduimduim!
Ik ga zelf binnenkort weer voor het eerst op het wachtbankje aanschuiven, en vind het heel spannend. Zelfs een beetje last van cold feet! Ik had mijn dochter meegenomen naar het voorgesprek, en het was heel leuk en vreemd om daar de verpleegkundige te zien die me zwanger heeft "gemaakt". Zij vond het ook heel leuk om mijn dochter te ontmoeten. Bijzonder hoor.
Ik ga mezelf in de tabel zetten, tenminste een poging toe wagen. Fijn weekend!
vrijdag 13 oktober 2017 om 23:36
@Nora_reCaptcha wauw wat bijzonder idd dat die verpleegkundige dan je dochter ziet! En idd heel spannend om weer het hele proces in te gaan. Ik wens je veel geluk!
Mijn vaste lasten zijn nu rond de 1000 euro. Dus hou zo'n 800 euro over. Ga wrs wel verhuizen naar een groter huis en dat gaat me 250 euro meer kosten, maar er zit een salarisverhoging aan te komen ook (promotie). Dan zou ik rond de 1900 gaan verdienen. Zou dat genoeg zijn?
Ik heb verder geen dure hobbies als reizen oid. Ik ga t liefst met een tent kamperen in Frankijk qua vakantie (en dat hoeft wat mij betreft ook niet eens elk jaar).
Mijn vaste lasten zijn nu rond de 1000 euro. Dus hou zo'n 800 euro over. Ga wrs wel verhuizen naar een groter huis en dat gaat me 250 euro meer kosten, maar er zit een salarisverhoging aan te komen ook (promotie). Dan zou ik rond de 1900 gaan verdienen. Zou dat genoeg zijn?
Ik heb verder geen dure hobbies als reizen oid. Ik ga t liefst met een tent kamperen in Frankijk qua vakantie (en dat hoeft wat mij betreft ook niet eens elk jaar).
zaterdag 14 oktober 2017 om 09:32
Hier alles goed hoor op een paar kwaaltjes na (vermoeidheid, obstipatie, gevoelige (.)(.) , verkouden en super emotioneel) donderdag 26 oktober heb ik mijn eerste echo.
W.b.t financiën, ik werk zo'n 28 uur in de week en wil dit ook blijven doen. Ik heb het verschillende keren uitgerekend en met alle toeslagen e.d. houd ik onder aan de streep zelfs meer over dan ik nu heb. Je hebt bijv. ook recht op combinatiekorting (belastingdienst) dit is voor werkende ouders.
W.b.t financiën, ik werk zo'n 28 uur in de week en wil dit ook blijven doen. Ik heb het verschillende keren uitgerekend en met alle toeslagen e.d. houd ik onder aan de streep zelfs meer over dan ik nu heb. Je hebt bijv. ook recht op combinatiekorting (belastingdienst) dit is voor werkende ouders.
zaterdag 14 oktober 2017 om 12:13
Bedankt voor het vragen! De menstruatie is nog steeds niet doorgebroken, maar ik heb twee tests gedaan (verschillende merken) die allebei heel overtuigend negatief zijn. Echt met de beste wil van de wereld geen streepje te bekennen. Dus ik denk dat mijn cyclus misschien een beetje in de war geschopt is door de toch wel heftige ziek/misselijk begin van de week.
De misselijkheid is gelukkig wel verdwenen sinds een paar dagen, voel me verder weer prima. Dus die menstruatie zal dan ook we weer komen.
De misselijkheid is gelukkig wel verdwenen sinds een paar dagen, voel me verder weer prima. Dus die menstruatie zal dan ook we weer komen.
zaterdag 14 oktober 2017 om 18:52
Hoi allen!
Ik lees nu ruim 2 jaar mee (sinds mijn inschrijving) en heb nu toch besloten me te gaan schrijven. Ik heb veel gehad aan jullie verhalen en het mee lezen en vooral ook meeleven met elkaar en vind het belangrijk en mooi om daar wellicht ook mijn bijdrage in te leveren.
Hier kort mijn verhaal: al sinds jonge leeftijd weet ik dat ik op vrouwen val en dat, met behulp van iui en een donor, voor mij de manier is om kinderen te krijgen. Ik heb daar dus ook nooit problemen mee gehad. Relaties eigenlijk nooit gehad en daarom dus ongeveer twee jaar geleden besloten dit traject alleen in te gaan bij het UMC. Helaas wegens de problemen daar is de wachttijd erg opgelopen. In juni kreeg ik eindelijk de brief dat ik kon starten! En inmiddels heb ik afgelopen dinsdag mijn tweede inseminatie gehad. Dus ook ik zit momenteel op het wachtbankje en ik vind het erg spannend. Wel minder/anders al dan de eerste keer, maar ik voel nog steeds wel álles en ben met eten etc.. veel bezig. Ik mag officieel donderdag 26 testen... de vorige keer heb ik dit eerder gedaan. Lang over nagedacht of ik dit moest doen, maar ik voelde mijn menstruatie aankomen ( veel eerder dan de officiële testdag altijd) en ik wilde 'rust'. Ook het feit natuurlijk overwogen "wat nou als het positief is en over 5 dagen niet meer". Uiteindelijk leek het me dan toch prettig te weten dat ik iig zwanger kon worden, maar dat het daarna dan mis was gegaan...
Nu dus voorlopig even spannend!
Ik lees nu ruim 2 jaar mee (sinds mijn inschrijving) en heb nu toch besloten me te gaan schrijven. Ik heb veel gehad aan jullie verhalen en het mee lezen en vooral ook meeleven met elkaar en vind het belangrijk en mooi om daar wellicht ook mijn bijdrage in te leveren.
Hier kort mijn verhaal: al sinds jonge leeftijd weet ik dat ik op vrouwen val en dat, met behulp van iui en een donor, voor mij de manier is om kinderen te krijgen. Ik heb daar dus ook nooit problemen mee gehad. Relaties eigenlijk nooit gehad en daarom dus ongeveer twee jaar geleden besloten dit traject alleen in te gaan bij het UMC. Helaas wegens de problemen daar is de wachttijd erg opgelopen. In juni kreeg ik eindelijk de brief dat ik kon starten! En inmiddels heb ik afgelopen dinsdag mijn tweede inseminatie gehad. Dus ook ik zit momenteel op het wachtbankje en ik vind het erg spannend. Wel minder/anders al dan de eerste keer, maar ik voel nog steeds wel álles en ben met eten etc.. veel bezig. Ik mag officieel donderdag 26 testen... de vorige keer heb ik dit eerder gedaan. Lang over nagedacht of ik dit moest doen, maar ik voelde mijn menstruatie aankomen ( veel eerder dan de officiële testdag altijd) en ik wilde 'rust'. Ook het feit natuurlijk overwogen "wat nou als het positief is en over 5 dagen niet meer". Uiteindelijk leek het me dan toch prettig te weten dat ik iig zwanger kon worden, maar dat het daarna dan mis was gegaan...
Nu dus voorlopig even spannend!
maandag 16 oktober 2017 om 19:40
Hee, even jullie hulp nodig: het lijkt erop dat mijn ovulatie nu al positief is ipv donderdag..... Maar ben er al een tijdje uit dus wellicht klopt het niet, en de vorige keer checkte ik het altijd met een digitale smiley test. (nu van die goedkope dipsticks). Waar kan ik die op dinsdagochtend halen? dank alvast!
maandag 16 oktober 2017 om 21:00
@Nora, je kan ze ook bij bol bestellen. Heb je hem morgen, maar dan misschien te laat...
@nausicaa, na 6 positieve zwangerschap testen ben ik maar gestopt. Dus, heel blij, maar tegelijkertijd ook heel gespannen. Heb nergens (!) last van, dus ben dan bang dat het weer niet goed gaat. Maar afspraak voor echo staat en dan wachten we maar af!
Hoe gaat het met jou?
@nausicaa, na 6 positieve zwangerschap testen ben ik maar gestopt. Dus, heel blij, maar tegelijkertijd ook heel gespannen. Heb nergens (!) last van, dus ben dan bang dat het weer niet goed gaat. Maar afspraak voor echo staat en dan wachten we maar af!
Hoe gaat het met jou?
maandag 16 oktober 2017 om 22:17
Gefeliciteerd Pat! Na zes testen denk ik dat je wel mag zeggen dat het raak is!
Natuurlijk blijft het spannend, maar de volgende stap is er tenminste.
Met mij gaat het ok, menstruatie eindelijk op gang gekomen. Wel dagen te laat, terwijl ik dat nooit heb, maar ok. Ziek, spanning, wat het ook geweest is. Helaas wel alweer een paar dagen heel misselijk (en dus tien keer zeggen: néé, ik ben níet zwanger), daar ben ik nu wel klaar mee. Als er nou een reden voor is, ok, maar zomaar voor niks vind ik toch minder
.
Overigens: geen kwaaltjes zegt helemaal niks hè! De meeste mensen merken niks tot een week of 6-7, en een paar gelukkiger daarna eigenlijk ook niet. Er zijn maar weinig mensen die echt met 4-5 weken al iets merken. Dus dat hoeft helemaal geen slecht teken te zijn, en misschien ben je wel zo'n geluksvogel die er fluitend doorheen komt. Je weet nooit!
Natuurlijk blijft het spannend, maar de volgende stap is er tenminste.
Met mij gaat het ok, menstruatie eindelijk op gang gekomen. Wel dagen te laat, terwijl ik dat nooit heb, maar ok. Ziek, spanning, wat het ook geweest is. Helaas wel alweer een paar dagen heel misselijk (en dus tien keer zeggen: néé, ik ben níet zwanger), daar ben ik nu wel klaar mee. Als er nou een reden voor is, ok, maar zomaar voor niks vind ik toch minder

Overigens: geen kwaaltjes zegt helemaal niks hè! De meeste mensen merken niks tot een week of 6-7, en een paar gelukkiger daarna eigenlijk ook niet. Er zijn maar weinig mensen die echt met 4-5 weken al iets merken. Dus dat hoeft helemaal geen slecht teken te zijn, en misschien ben je wel zo'n geluksvogel die er fluitend doorheen komt. Je weet nooit!
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:35
Oh, dat het niet in een keer gelukt is, vind ik niet zo heel erg hoor. Jammer, natuurlijk, maar ik had daar al wel goed rekening mee gehouden. Die misselijkheid is wel balen ja, dat vind ik momenteel eigenlijk vervelender.
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:58
@nausicaa knap van je zeg. Ik had er realistisch gezien wel rekening mee gehouden, maar baalde wel enorm toen het niet gelukt was. Misschien ook omdat ik maar 2 kansen heb tot half volgend jaar, dat de druk toch best hoog is en ik de volgende dag ineens aan mijn eierstok geopereerd werd. Iedereen staat er anders in en gaat er op zijn eigen manier mee om. Ik merk dat het bij mij iets harder binnenkomt dat ik op voorhand had gedacht. Ik dacht namelijk dat ik er wel heel nuchter door zou gaan, maar dat is toch iets minder. Het zullen de hormonen wel zijn ofzo
Op naar een volgende poging voor jou, mij en een aantal anderen. Voor de rest; gefeliciteerd!

Op naar een volgende poging voor jou, mij en een aantal anderen. Voor de rest; gefeliciteerd!
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:05
Oh, ik denk zeker dat het ontbreken van financiele druk het al iets makkelijker maakt voor mij. En daarnaast heb ik een baan waar mislukkingen min of meer de orde van de dag zijn, en 'dan nog maar een keer proberen' de standaard. Dat klinkt een beetje raar, maar als dat al jarenlang week in week uit zo gaat, wen je daar in zekere mate aan, en heb je simpelweg behoorlijk wat incasseringsvermogen. Ik moet wel zeggen dat het 'nu nog niet' daar ook wel een flinke rol in speelt hoor. Een definitief 'niet' zou ik veel moeilijker te verwerken vinden. Volgens mij ben ik vooral goed in teleurstellingen waar nog wel opties zijn.
En jouw ervaring is wel even een behoorlijk stuk heftiger dan alleen maar het niet in een keer lukken. Veel pijn, schrik, angst en een operatie is wel even andere koek, ik snap heel goed dat je daar even flink van ondersteboven bent.
En jouw ervaring is wel even een behoorlijk stuk heftiger dan alleen maar het niet in een keer lukken. Veel pijn, schrik, angst en een operatie is wel even andere koek, ik snap heel goed dat je daar even flink van ondersteboven bent.
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:31
Nou heb uiteindelijk vanavond om 18 uur een digitale test gehad, en ja hoor, positief! Nu bedenken hoe ik het morgen ga regelen allemaal, had er nog niet op gerekend! 1e poging komt eraan!
woensdag 18 oktober 2017 om 09:57
@nausicaa zou dat het zijn? De operatie die erachteraan kwam? Want ik was zelf wel verbaasd hoe zwaar het me viel, aangezien ik de laatste 10 jaar fluitend door alle tegenslagen heen heb geworsteld (bij wijze van). Nouja, het maakt ook niet uit. We gaan gewoon weer voor een volgende ronde. Net als een aantal anderen gaan we er gewoon weer voor, met goede hoop!
@nora wat spannend, vandaag dus. Heb je het kunnen regelen allemaal? Op naar het wachtbankje dus, ik duim voor je.
Ik moet nog op nacontrole en het is even afwachten wat die arts zegt wanneer mijn lichaam er klaar voor is.
@nora wat spannend, vandaag dus. Heb je het kunnen regelen allemaal? Op naar het wachtbankje dus, ik duim voor je.
Ik moet nog op nacontrole en het is even afwachten wat die arts zegt wanneer mijn lichaam er klaar voor is.
woensdag 18 oktober 2017 om 14:09
@ Innerpeace, wat verdrietig weer... Ik heb echt met je te doen. Had je zo gegund dat het een plakker zou zijn!
@ Deb, Roosje en Pat, gefeliciteeeeeeerd!! Hopen op een berg mooie echo's!
Hier ff een korte update... Over 6 dagen is mijn uitgerekende datum. Ik kijk erg uit naar de bevalling, uiteraard omdat ik m'n kleine man wil ontmoeten maar eerlijk gezegd ook omdat m'n lijf er inmiddels echt klaar mee is.
@ Deb, Roosje en Pat, gefeliciteeeeeeerd!! Hopen op een berg mooie echo's!
Hier ff een korte update... Over 6 dagen is mijn uitgerekende datum. Ik kijk erg uit naar de bevalling, uiteraard omdat ik m'n kleine man wil ontmoeten maar eerlijk gezegd ook omdat m'n lijf er inmiddels echt klaar mee is.
woensdag 18 oktober 2017 om 15:40
@mita, wat spannend!! Ik kan het me gewoon nog herinneren dat je zwanger werd. Wat gaat de tijd snel! (Voor mij dan)
@nora, is het geregeld? Hoe was het! Stelt niks voor he?
@naucisaa, fijn dat het wel ok gaat. Ga je dan over twee weken weer of wil je even wachten?
@Lee, ik denk zeker dat operatie en hormonen er aan bijdragen. Je hebt dan niet alleen geestelijk, maar ook lichamelijk Last ervan!
Ik denk ook dat iedereen er anders op reageert. Ik merk dat mensen nu vaak schrikken als ik zeg dat ik een miskraam had, terwijl het voor mij niet geweldig veel indruk heeft gehad. Begrijp me niet verkeerd, ik was wel boos en verdrietig. Maar tegelijkertijd heel nuchter, dat als het niet levensvatbaar is, het maar goed is dat de natuur zo werkt. Er zijn ook mensen die nog maanden denken; waarom bij mij? Terwijl ik al meteen door kan met een nieuwe poging. Waar ik nu natuurlijk niet helemaal onbevangen in ga, maar toch.
@nora, is het geregeld? Hoe was het! Stelt niks voor he?
@naucisaa, fijn dat het wel ok gaat. Ga je dan over twee weken weer of wil je even wachten?
@Lee, ik denk zeker dat operatie en hormonen er aan bijdragen. Je hebt dan niet alleen geestelijk, maar ook lichamelijk Last ervan!
Ik denk ook dat iedereen er anders op reageert. Ik merk dat mensen nu vaak schrikken als ik zeg dat ik een miskraam had, terwijl het voor mij niet geweldig veel indruk heeft gehad. Begrijp me niet verkeerd, ik was wel boos en verdrietig. Maar tegelijkertijd heel nuchter, dat als het niet levensvatbaar is, het maar goed is dat de natuur zo werkt. Er zijn ook mensen die nog maanden denken; waarom bij mij? Terwijl ik al meteen door kan met een nieuwe poging. Waar ik nu natuurlijk niet helemaal onbevangen in ga, maar toch.
donderdag 19 oktober 2017 om 11:45
hoi allemaal,
daar ben ik weer. even een weekje vrij geweest en deze tijd gebruikt om alles weer te verwerken en een plekje te geven. afgelopen dagen verschrikkelijk drukke dagen gehad.
Ik verwacht mijn menstruatie maandag weer (heb mijn ovulatie gevoeld en wat deed die mij zeer dit keer) en ga mijn dan weer aanmelden voor een nieuwe ronde. Daarnaast heb ik een afspraak gemaakt in Gent. Hier kan in in februari terecht. Hier zijn ze toch iets verder qua onderzoeken e.d. De huisarts heeft wat standaard bloedonderzoek gedaan en volgens haar is dat allemaal prima in orde (misschien toch 3x pech gehad?). Ik verwacht over 2 1/2 week dus weer aan te sluiten op het wachtbankje en hoop dat het dan toch weer raak is. Ik voel mij sterk genoeg om door te gaan! Het gaat lukken.
Hoe gaat het met iedereen hier? Even geen tijd gehad om bij te lezen, dat doe ik later!
daar ben ik weer. even een weekje vrij geweest en deze tijd gebruikt om alles weer te verwerken en een plekje te geven. afgelopen dagen verschrikkelijk drukke dagen gehad.
Ik verwacht mijn menstruatie maandag weer (heb mijn ovulatie gevoeld en wat deed die mij zeer dit keer) en ga mijn dan weer aanmelden voor een nieuwe ronde. Daarnaast heb ik een afspraak gemaakt in Gent. Hier kan in in februari terecht. Hier zijn ze toch iets verder qua onderzoeken e.d. De huisarts heeft wat standaard bloedonderzoek gedaan en volgens haar is dat allemaal prima in orde (misschien toch 3x pech gehad?). Ik verwacht over 2 1/2 week dus weer aan te sluiten op het wachtbankje en hoop dat het dan toch weer raak is. Ik voel mij sterk genoeg om door te gaan! Het gaat lukken.
Hoe gaat het met iedereen hier? Even geen tijd gehad om bij te lezen, dat doe ik later!
donderdag 19 oktober 2017 om 14:56
Ja, ik. Is het echt een gesprek of de eerste voorlichtingsbijeenkomst? Dat laatste is namelijk heel wat anders, en vond ik heftiger.
Mijn eerste gesprek was met de gynacoloog, en dat ging oa over medicatie die ik gebruikte, hoe je cyclus verloopt etc. Daarnaast vroeg ze wel hoe ik zo tot het besluit gekomen was, of ik er met mensen over gepraat had etc. Maar niet heel diepgaand of zo. En ze geven wat uitleg over de procedure verder.
Tweede gesprek is met de counselor, en dat ging meer over 'wat vind je er zelf van dat kind geen vader zou hebben', hoe denk je erover dat je zwanger zou worden van een vreemde, wat vind je omgeving er van, hoe stel je het je voor in combinatie met bv werk etc. Ik kreeg niet het gevoel dat het strikvragen waren of zo, meer dat ze willen kijken of je er een beetje reeel in staat en er goed over nagedacht hebt.
Als er geen rare dingen zijn, en je hebt er gewoon goed over nagedacht, is het niks om zenuwachtig van te worden.
donderdag 19 oktober 2017 om 17:18
Fijn innerpeace dat de bloedonderzoeken ok waren en dat je je sterk genoeg voelt om door te gaan. Ik hoop voor je dat het de volgende keer goed gaat.
@nora. Spannend! Ik wacht (nog steeds) met je mee. Mijn nod is volgende week do.. denk dat ik toch ook deze keer weer een early test ga doen. Ik ben even kwijt of er nu nog meer op de bank zitten..
@nausicaa. Jij hebt dus nu grkozen voor amc toch en niet meer voor umc?
@nora. Spannend! Ik wacht (nog steeds) met je mee. Mijn nod is volgende week do.. denk dat ik toch ook deze keer weer een early test ga doen. Ik ben even kwijt of er nu nog meer op de bank zitten..
donderdag 19 oktober 2017 om 18:49
Inderdaad. Maar die keuze was puur gebaseerd op tijdschema (amc was ik aan de beurt, umc nog zeker een jaar wachten), en logistiek (amc zit op loopafstand van werk, umc is stuk rijden). Niet omdat ik het een beter vond dan het ander of zo.Alisa86 schreef: ↑19-10-2017 17:18Fijn innerpeace dat de bloedonderzoeken ok waren en dat je je sterk genoeg voelt om door te gaan. Ik hoop voor je dat het de volgende keer goed gaat.