KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
maandag 28 november 2016 om 12:34
@SaffronSkies
Ik mag dat eigenlijk zelf beslissen maar het advies was drie keer iui. Met als reden dat het zonde zou zijn om het niet te proberen.
Ik heb nu nog vier rietjes en voor icsi natuurlijk maar drie nodig maar ik wil ook weleens graag voor de grotere kans gaan.
Nu spoot ik ook al 1 keer pregnyl dus dan is de stap naar meer spuiten en meer eitjes kweken ook weer minder groot.
Gewoon even goed over nadenken en ik pak ook m'n tijd.
Succes op het wachtbankje voor de rest hopelijk is het bij jullie gewoon raak!
Ik mag dat eigenlijk zelf beslissen maar het advies was drie keer iui. Met als reden dat het zonde zou zijn om het niet te proberen.
Ik heb nu nog vier rietjes en voor icsi natuurlijk maar drie nodig maar ik wil ook weleens graag voor de grotere kans gaan.
Nu spoot ik ook al 1 keer pregnyl dus dan is de stap naar meer spuiten en meer eitjes kweken ook weer minder groot.
Gewoon even goed over nadenken en ik pak ook m'n tijd.
Succes op het wachtbankje voor de rest hopelijk is het bij jullie gewoon raak!
maandag 28 november 2016 om 14:03
@biebke, wat balen zeg! Groot gelijk dat je even pauze neemt, vooral met de kerstdagen enz in het vooruitzicht is dat wel fijn. Hoef je niet al te veel na te denken of je iets wel/niet mag eten en lekker aan de wijn/champagne gaan ..
Is er een medische reden waarom je na 3 keer al over gaat naar icsi?
Is er een medische reden waarom je na 3 keer al over gaat naar icsi?

maandag 28 november 2016 om 15:46
@saffron.. ook voor jou enorm balen zeg!! Hopelijk lukt het de volgende keer wel.. Laat het verdriet gewoon toe, het mag en je hoeft je er niet voor te schamen!
Een collega van me zei laatst dat het logisch is dat je er zo'n last van kan hebben. Volgens haar is het een soort van rouwproces waar je steeds weer doorheen moet..
Een collega van me zei laatst dat het logisch is dat je er zo'n last van kan hebben. Volgens haar is het een soort van rouwproces waar je steeds weer doorheen moet..
maandag 28 november 2016 om 19:06
Tuurlijk Rosings, hou ons op de hoogte! Ga je in een ander topic meeschrijven nu?
Balen Biebke en Saffron!
Icsi geeft idd wel een grotere kans, al vind ik het persoonlijk nogal een stap. Maar idd, als je inmiddels 40 bent dan snap ik het wel.
Jo_Anna > ja die endometriose is geen pretje. Ik heb altijd heel veel last van m'n menstruatie gehad. Eén keer zelfs zo erg dat men dacht dat ik een acute blindedarmontsteking had. Om die reden slik ik dus ook de pil door.
Gelukkig zit het bij mij niet op m'n eierstokken en eileiders. Ik heb overigens ook voornamelijk last van het feit dat mijn baarmoeder als een malle samentrekt en niet ontspant. Maar goed, het is voor een goed doel hè...
Balen Biebke en Saffron!
Icsi geeft idd wel een grotere kans, al vind ik het persoonlijk nogal een stap. Maar idd, als je inmiddels 40 bent dan snap ik het wel.
Jo_Anna > ja die endometriose is geen pretje. Ik heb altijd heel veel last van m'n menstruatie gehad. Eén keer zelfs zo erg dat men dacht dat ik een acute blindedarmontsteking had. Om die reden slik ik dus ook de pil door.
Gelukkig zit het bij mij niet op m'n eierstokken en eileiders. Ik heb overigens ook voornamelijk last van het feit dat mijn baarmoeder als een malle samentrekt en niet ontspant. Maar goed, het is voor een goed doel hè...
maandag 28 november 2016 om 19:42
Balen voor bij wie het deze ronde niet gelukt is..
Heel veel sterkte met nu de verwerking en straks de volgende poging.
@rosings: Ik blijf heel graag op de hoogte van je mijlpalen! Wat mij betreft stopt dit topic ook niet als iemand zwanger is. Alleen maar leuk om dat ook te kunnen volgen ( en delen ).
Wat is eigenlijk isci? En het verschil dan met ivf?
@rosings: Ik blijf heel graag op de hoogte van je mijlpalen! Wat mij betreft stopt dit topic ook niet als iemand zwanger is. Alleen maar leuk om dat ook te kunnen volgen ( en delen ).
maandag 28 november 2016 om 19:42
maandag 28 november 2016 om 19:48
quote:sensotouch schreef op 28 november 2016 @ 19:42:
Die laatste weet ik: bij ivf vindt de bevruchting plaats door sperma en een eicel samen in een schaaltje te stoppen. De zaadcel moet dan dus nog zelf naar de eicel 'zwemmen' en binnendringen. Bij ICSI wordt een zaadcel met een heel klein naaldje ín de eicel gebracht. Dat kan dus bv helpen bij mannen die zaad hebben dat niet zo goed zwemt.
Voor de vrouw maakt het niet veel uit, de hormonen en punctie, terugplaatsing etc zijn hetzelfde.
Waarom ze meteen van iui naar icsi gaan weet ik niet. In principe zou daar ook gewoon ivf tussen zitten, tenzij je een donor hebt met zwak zaad. Maar via een donorbank vallen die sowieso al af. Bij de ziekenhuizen waar ik ben wezen praten zat er wel ivf tussen, misschien dat ze bij klinieken waar ze met 'commercieel' (en dus duur) zaad werken sneller voor icsi gaan?
Die laatste weet ik: bij ivf vindt de bevruchting plaats door sperma en een eicel samen in een schaaltje te stoppen. De zaadcel moet dan dus nog zelf naar de eicel 'zwemmen' en binnendringen. Bij ICSI wordt een zaadcel met een heel klein naaldje ín de eicel gebracht. Dat kan dus bv helpen bij mannen die zaad hebben dat niet zo goed zwemt.
Voor de vrouw maakt het niet veel uit, de hormonen en punctie, terugplaatsing etc zijn hetzelfde.
Waarom ze meteen van iui naar icsi gaan weet ik niet. In principe zou daar ook gewoon ivf tussen zitten, tenzij je een donor hebt met zwak zaad. Maar via een donorbank vallen die sowieso al af. Bij de ziekenhuizen waar ik ben wezen praten zat er wel ivf tussen, misschien dat ze bij klinieken waar ze met 'commercieel' (en dus duur) zaad werken sneller voor icsi gaan?
maandag 28 november 2016 om 19:49
Ik ben best verdrietig nu. Ik had een goed gevoel deze keer: hormonen voor eicel groei, bloedonderzoek was goed, 2 eicellen.. Maar ja. Hope ik voel het ook een beetje als rouwen om een ronde die niet gelukt is. Drink wijn en eet pizza nu
Ik ben ook benieuwd wat precies het verschil is tussen ICSI en IVF. Ik ga komende controle ook vragen wat precies het plan van aanpak gaat zijn: hoevaak IUI voor er naar andere mogelijkheden gekeken wordt.
Ik ben ook benieuwd wat precies het verschil is tussen ICSI en IVF. Ik ga komende controle ook vragen wat precies het plan van aanpak gaat zijn: hoevaak IUI voor er naar andere mogelijkheden gekeken wordt.
maandag 28 november 2016 om 19:54
quote:SaffronSkies schreef op 28 november 2016 @ 19:49:
Ik ben best verdrietig nu. Ik had een goed gevoel deze keer: hormonen voor eicel groei, bloedonderzoek was goed, 2 eicellen.. Maar ja. Hope ik voel het ook een beetje als rouwen om een ronde die niet gelukt is. Drink wijn en eet pizza nuMaar je mag ook best verdrietig zijn toch? Ook als je weet dat het best even kan duren, hoop je natuurlijk toch. En dan is het een teleurstelling als het niet raak is. Wijn en pizza klinkt prima!
Ik ben best verdrietig nu. Ik had een goed gevoel deze keer: hormonen voor eicel groei, bloedonderzoek was goed, 2 eicellen.. Maar ja. Hope ik voel het ook een beetje als rouwen om een ronde die niet gelukt is. Drink wijn en eet pizza nuMaar je mag ook best verdrietig zijn toch? Ook als je weet dat het best even kan duren, hoop je natuurlijk toch. En dan is het een teleurstelling als het niet raak is. Wijn en pizza klinkt prima!
maandag 28 november 2016 om 20:00
Tuurlijk mag je verdrietig zijn en ben je verdrietig. Het is gewoon mislukt en dat is gewoon klote! En dat van dat rouwproces geloof ik zeker.
Ik denk dan soms ook stel dat het helemaal niet lukt.....maar dat wil ik eigenlijk gewoon niet toelaten die angst.
Hier een hele grote reep cote d'or chocolade nu...
Ik denk dan soms ook stel dat het helemaal niet lukt.....maar dat wil ik eigenlijk gewoon niet toelaten die angst.
Hier een hele grote reep cote d'or chocolade nu...
maandag 28 november 2016 om 21:04
maandag 28 november 2016 om 21:23
quote:nausicaa schreef op 28 november 2016 @ 20:49:
Sensotouch: je hebt een beetje de ziekte van twee vandaag .
Ben jij al iets verder gekomen met je mogelijke co-ouders?
Haha, ik heb het door ja. Mijn telefoon flipt hem steeds bij het plaatsen.
Wat betreft co-ouderschap. Blijft een slopend proces haha.
Heb net 4de afspraak met hetzelfde stel achter de rug en zij staan voor mij duidelijk op 1.
Ik heb voor mijzelf wel besloten dat ik voorlopig geen andere contacten meer aan wil gaan maar zal hun dat niet verplichten.
Heb het ze nog niet verteld want ik weet nog niet zo goed hoe
Dus daar ga ik nog een nachtje op broeden haha.
Vind zelf het proces van dubbele contacten te vermoeiend en ingewikkeld en heb bij hun gewoon goed gevoel dat ik graag verder wil onderzoeken.
Maar dat zo vertellen maakt je wel erg kwetsbaar en dat is best eng. Op die momenten klinkt de donorbank zo heerlijk rustgevend en ongecompliceerd ( wat ook nergens op slaat natuurlijk )..
Sensotouch: je hebt een beetje de ziekte van twee vandaag .
Ben jij al iets verder gekomen met je mogelijke co-ouders?
Haha, ik heb het door ja. Mijn telefoon flipt hem steeds bij het plaatsen.
Wat betreft co-ouderschap. Blijft een slopend proces haha.
Heb net 4de afspraak met hetzelfde stel achter de rug en zij staan voor mij duidelijk op 1.
Ik heb voor mijzelf wel besloten dat ik voorlopig geen andere contacten meer aan wil gaan maar zal hun dat niet verplichten.
Heb het ze nog niet verteld want ik weet nog niet zo goed hoe

Dus daar ga ik nog een nachtje op broeden haha.
Vind zelf het proces van dubbele contacten te vermoeiend en ingewikkeld en heb bij hun gewoon goed gevoel dat ik graag verder wil onderzoeken.
Maar dat zo vertellen maakt je wel erg kwetsbaar en dat is best eng. Op die momenten klinkt de donorbank zo heerlijk rustgevend en ongecompliceerd ( wat ook nergens op slaat natuurlijk )..
maandag 28 november 2016 om 21:39
dinsdag 29 november 2016 om 00:01
Ahh zo shit dat deze ronde niet gelukt is voor jullie...zelfs ik had er een goed gevoel bij voor jullie... bizar hoe je lichaam je voor de gek houdt... die signalen... aaarrch!!!
Ik net mn donor besteld... blijft bizar duur... switchen naar een NL donorbank klinkt dan zo aantrekkelijk... maar t voelt helaas alsof ik die tijd niet heb (net 37 geworden) nu nog 1,5 jaar wachten is echt te lang... ik ga wel vannde week ook eens informeren wanneer ze overstappen op icsi.... ook al is dat een stuk heftiger, ik wil nu geen 6 pogingen IUI meer doen...
Vind t wel echt weer spannend om te beginnen... niemand uit Mn omgeving weet t ook... iedereen denkt dat ik wacht tot januari maar wilde graag de eerste x weer starten zonder iedereens mening en zorgen...
Ik net mn donor besteld... blijft bizar duur... switchen naar een NL donorbank klinkt dan zo aantrekkelijk... maar t voelt helaas alsof ik die tijd niet heb (net 37 geworden) nu nog 1,5 jaar wachten is echt te lang... ik ga wel vannde week ook eens informeren wanneer ze overstappen op icsi.... ook al is dat een stuk heftiger, ik wil nu geen 6 pogingen IUI meer doen...
Vind t wel echt weer spannend om te beginnen... niemand uit Mn omgeving weet t ook... iedereen denkt dat ik wacht tot januari maar wilde graag de eerste x weer starten zonder iedereens mening en zorgen...
dinsdag 29 november 2016 om 06:39
Ook een knuffel van mij dames!! Geniet van de wijn, pizza en de chocolade..
Biebke, die gedachte gaat soms ook door mijn hoofd hoor, stop hem altijd gelijk weg zodra ik het door heb!
Jessy, helaas hebben we idd niet meer alle tijd.. ik word in februari 37 dus herken het zeker wat je zegt.
Besef me ineens dat er misschien wel een kleine kans is dat we elkaar kennen. Zelfde stad, leeftijd, wie weet hebben we ooit bij elkaar in de klas gezeten haha.. (kans is natuurlijk erg klein in zo'n grote stad maar het zou wel bizar zijn)
Biebke, die gedachte gaat soms ook door mijn hoofd hoor, stop hem altijd gelijk weg zodra ik het door heb!
Jessy, helaas hebben we idd niet meer alle tijd.. ik word in februari 37 dus herken het zeker wat je zegt.
Besef me ineens dat er misschien wel een kleine kans is dat we elkaar kennen. Zelfde stad, leeftijd, wie weet hebben we ooit bij elkaar in de klas gezeten haha.. (kans is natuurlijk erg klein in zo'n grote stad maar het zou wel bizar zijn)
dinsdag 29 november 2016 om 08:15
Knuffel voor jullie, Biebke en Saffron. Had het jullie erg gegund.
Je hoort toch vaak van vrouwen die in een keer zwanger zijn, daardoor hoop je er toch heel erg op.
Senso, wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij dat mannenstel en dat je er voor kiest je daar op te richten. Dat klinkt heel goed. Ik heb dat ook gedaan vanaf het begin en het geeft rust denk ik.
Wij hadden dat trouwens meteen uitgesproken dat we alleen met elkaar daten, daardoor wist ik dat ik voor hen ook de enige was. Ik hoop dat dat voor jou ook zo is. Maar ondanks die zekerheid herken ik het onzekere gevoel. Ik was het eerste half jaar soms zo bang dat het het toch niet was. Het is echt net als daten... maar op een gegeven moment komt het echt goed!
Je hoort toch vaak van vrouwen die in een keer zwanger zijn, daardoor hoop je er toch heel erg op.
Senso, wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij dat mannenstel en dat je er voor kiest je daar op te richten. Dat klinkt heel goed. Ik heb dat ook gedaan vanaf het begin en het geeft rust denk ik.
Wij hadden dat trouwens meteen uitgesproken dat we alleen met elkaar daten, daardoor wist ik dat ik voor hen ook de enige was. Ik hoop dat dat voor jou ook zo is. Maar ondanks die zekerheid herken ik het onzekere gevoel. Ik was het eerste half jaar soms zo bang dat het het toch niet was. Het is echt net als daten... maar op een gegeven moment komt het echt goed!
dinsdag 29 november 2016 om 10:16
@Nausicaa > Als je van IUI naar ICSI gaat hoef daar niet perse IVF tussen te zitten. Bij Geertgen hebben ze aangegeven dat ze met ICSI duidelijk betere resultaten boeken en daarom wordt dus niet voor IVF gekozen maar voor ICSI. Heeft daar dus niks met traag zaad te maken, maar is gewoon resultaat gericht.
@Saffron en @ Biebke > Wat rot dames! Had het jullie zo gegund. Ik kan er niet over meepraten, andere hier waarsch wel, maar het lijkt me meer dan een telleurstelling als je ongesteld wordt. Geef lekker even aan je gevoel toe, en dan vol goede moed door naar de volgende ronde!
@Sensotouch > Vind dat best logisch dat je zegt dat de donorbank rustgevend klinkt. Ik heb Geertgen de match laten maken en dus zelf nergens stress om gehad. Snap wel dat dit erg lastig is en wat stress met zich meebrengt. Je had je ook bij een kliniek aangemeld toch? Weet je al wat en hoe je het nu wil gaan doen?
@Jessy > Heb je je zaad in Denemarken besteld? Ik heb bij Geertgen na bestelling maar 5 weekjes moeten wachten, dat is echt niks tegenover sommige ziekenhuizen. Hoeveel pogingen heb je in totaal gehad? Icsi valt allemaal wel te overzie, ben er zelf heel nuchter ingegaan, zou het zo weer doen. Je kansen zijn ook veel groter als met IUI. Hoelang ben je gestopt geweest?
@MitakyeOyasin > Ja heb een collega die er ook last van heeft, drama. Zelfs een operatie voor gehad. Gelukkig zit het bij jou niet op je eierstokken en eileiders. Hopelijk ben je straks snel zwanger, ben je er voorlopig vanaf.
Ik heb helemaal geen IUI gehad maar meteen ICSI, dit omdat ik eicellen wilde doneren, dus heb een gecombineerd traject gehad. Helaas maakte ik met de hoogste dosis zo weinig eicellen aan dat ik er maar 4 had, kon dus niks doneren want moest die zelf houden, na bevruchting helaas maar 1 goede embryo over en die is meteen blijven plakken. Vond het opzich allemaal wel meevallen, wel wat last van de hormonen en eierstokken als ze goed gegroeid zijn, maar ben er niet echt ziek van geweest. En de punctie was geen pretje, maar ja dat zal de bevalling ook niet zijn
@Saffron en @ Biebke > Wat rot dames! Had het jullie zo gegund. Ik kan er niet over meepraten, andere hier waarsch wel, maar het lijkt me meer dan een telleurstelling als je ongesteld wordt. Geef lekker even aan je gevoel toe, en dan vol goede moed door naar de volgende ronde!
@Sensotouch > Vind dat best logisch dat je zegt dat de donorbank rustgevend klinkt. Ik heb Geertgen de match laten maken en dus zelf nergens stress om gehad. Snap wel dat dit erg lastig is en wat stress met zich meebrengt. Je had je ook bij een kliniek aangemeld toch? Weet je al wat en hoe je het nu wil gaan doen?
@Jessy > Heb je je zaad in Denemarken besteld? Ik heb bij Geertgen na bestelling maar 5 weekjes moeten wachten, dat is echt niks tegenover sommige ziekenhuizen. Hoeveel pogingen heb je in totaal gehad? Icsi valt allemaal wel te overzie, ben er zelf heel nuchter ingegaan, zou het zo weer doen. Je kansen zijn ook veel groter als met IUI. Hoelang ben je gestopt geweest?
@MitakyeOyasin > Ja heb een collega die er ook last van heeft, drama. Zelfs een operatie voor gehad. Gelukkig zit het bij jou niet op je eierstokken en eileiders. Hopelijk ben je straks snel zwanger, ben je er voorlopig vanaf.
Ik heb helemaal geen IUI gehad maar meteen ICSI, dit omdat ik eicellen wilde doneren, dus heb een gecombineerd traject gehad. Helaas maakte ik met de hoogste dosis zo weinig eicellen aan dat ik er maar 4 had, kon dus niks doneren want moest die zelf houden, na bevruchting helaas maar 1 goede embryo over en die is meteen blijven plakken. Vond het opzich allemaal wel meevallen, wel wat last van de hormonen en eierstokken als ze goed gegroeid zijn, maar ben er niet echt ziek van geweest. En de punctie was geen pretje, maar ja dat zal de bevalling ook niet zijn