Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
zaterdag 26 januari 2019 om 08:26
Wensmama gefeliciteerd!!
True love, in principe zou dat kunnen. Maar de vorige poging ging t precies zo, op precies dezelfde dag. Dus ik ga niet uit van een innestelingsbloeding. Maar pas de 30e weet ik t zeker natuurlijk. De kliniek wil ook dat ik wacht met bellen voor een afspraak tot de 30e.
Rosieflower, het gaat even k*t hier... ik had niemand vertelt over deze poging omdat ik eigenlijk dacht dat ik een maand over moest slaan. Ik dacht: Als deze lukt kan ik iedereen verrassen. Dus ook niemand die nu aan me vraagt hoe het gaat.
Fijn dat je afspraak goed ging! En nik Geertgen houdt van opschieten ja. Ik kon na 6 pogingen al op ivf over, terwijl ik nog redelijk jong ben. Ik heb dat toen noet gedaan, maar kon wel.
True love, in principe zou dat kunnen. Maar de vorige poging ging t precies zo, op precies dezelfde dag. Dus ik ga niet uit van een innestelingsbloeding. Maar pas de 30e weet ik t zeker natuurlijk. De kliniek wil ook dat ik wacht met bellen voor een afspraak tot de 30e.
Rosieflower, het gaat even k*t hier... ik had niemand vertelt over deze poging omdat ik eigenlijk dacht dat ik een maand over moest slaan. Ik dacht: Als deze lukt kan ik iedereen verrassen. Dus ook niemand die nu aan me vraagt hoe het gaat.
Fijn dat je afspraak goed ging! En nik Geertgen houdt van opschieten ja. Ik kon na 6 pogingen al op ivf over, terwijl ik nog redelijk jong ben. Ik heb dat toen noet gedaan, maar kon wel.
zaterdag 26 januari 2019 om 09:38
Hi Plien,
Ik wil je geen false hoop geven, maar het zou natuurlijk ook de vorige keer innesteling geweest kunnen zijn, die vervolgens niet gelukt is..
misschien is de kans klein maar toch
Hier ook weer de laatste gekmakende wachtdagen, gister minuscuul drupje bloed gezien.. ook dat heb ik al eerder gehad toen het niet gelukt was. Zo is er elke ronde wel weer iets hetzelfde en iets anders qua klachtjes.
Neig momenteel naar het zal wel niet.. maar nog beetje hoop tot menstruatie uiteraard..
Sterkte en succes allemaal
Ik wil je geen false hoop geven, maar het zou natuurlijk ook de vorige keer innesteling geweest kunnen zijn, die vervolgens niet gelukt is..
misschien is de kans klein maar toch
Hier ook weer de laatste gekmakende wachtdagen, gister minuscuul drupje bloed gezien.. ook dat heb ik al eerder gehad toen het niet gelukt was. Zo is er elke ronde wel weer iets hetzelfde en iets anders qua klachtjes.
Neig momenteel naar het zal wel niet.. maar nog beetje hoop tot menstruatie uiteraard..
Sterkte en succes allemaal
zaterdag 26 januari 2019 om 11:00
Plien, ik snap dat het even k#t gaat. En stop dat gevoel ook vooral niet weg. Vind je het lastig dat niemand aan je vraagt hoe het gaat of juist wel prettig? Denk je erover na om het nu wel alsnog te vertellen of om een knuffel te vragen...kan me voorstellen dat je dat wel kunt gebruiken nu!
Heel veel sterkte weer...en houd vol
Truelove, fingerscrossed!!
Heel veel sterkte weer...en houd vol

Truelove, fingerscrossed!!

zaterdag 26 januari 2019 om 14:22
Lieve Plien, ik snap je heel goed vooral het "verrassing voor iedereen" maar denk toch dat je meer troost hebt/krijgt als je t toch verteld. Die knuffel kun je nu heel goed gebruiken!
Rosieflower, haha ja humor heeft die wel. En idd het advies wat ik van elke dokter daar krijg is gewoon vooral lekker te doen wat ik normaal ook doe. Alleen de wijntjes skip ik wel na iui of terugplaatsing
Maar dat is vooral mn eigen gevoel.
Rosieflower, haha ja humor heeft die wel. En idd het advies wat ik van elke dokter daar krijg is gewoon vooral lekker te doen wat ik normaal ook doe. Alleen de wijntjes skip ik wel na iui of terugplaatsing

zaterdag 26 januari 2019 om 16:25
True love, klopt helemaal zou ook kunnen! Zo heb ik er nog niets eens over nagedacht...
Ik duim mee voor je laatste dagen... hopelijk is het toch raak bij ons beiden!
Rosieflower, op het moment dat het is mis is wil ik graag dat mensen er naar vragen ja. Of dat iemand me komt troosten. Maar echt om troost vragen doe ik niet... Maar de mensen die het weten (de ronde niemand dus) weten natuurlijjk niet wanneer ze me moeten komen troosten als ik er zelf niet om vraag... Maar uiteindelijk moet ik het verdriet toch zelf verwerken.
Ik voel me nu weer wat beter.
Ik heb besloten om de komende maand over te slaan. Even lekker carnaval vieren, wijn drinken en feesten.. (Limburg he
) Na de carnaval ga ik weer door.
Ik duim mee voor je laatste dagen... hopelijk is het toch raak bij ons beiden!
Rosieflower, op het moment dat het is mis is wil ik graag dat mensen er naar vragen ja. Of dat iemand me komt troosten. Maar echt om troost vragen doe ik niet... Maar de mensen die het weten (de ronde niemand dus) weten natuurlijjk niet wanneer ze me moeten komen troosten als ik er zelf niet om vraag... Maar uiteindelijk moet ik het verdriet toch zelf verwerken.
Ik voel me nu weer wat beter.
Ik heb besloten om de komende maand over te slaan. Even lekker carnaval vieren, wijn drinken en feesten.. (Limburg he

zondag 27 januari 2019 om 13:35
Hoi allemaal,
Een tijdje geleden dat ik schreef. Ik heb geprobeerd jullie verhalen te volgen en denk op de hoogte te zijn van de laatste nieuwjes
Ikzelf heb ook net weer een mislukte poging achter de rug. Geprobeerd in een natuurlijke cyclus, met enkel Utrogestan na de IUI, maar helaas zonder positief resultaat.
Morgen bellen naar de gynaecoloog hoe het verder moet.
Aan iedereen op de wachtbank, waaronder Science, Plien 1985 (ik hoop dat je toch nog positief nieuws krijgt ondanks het bruinverlies), Eeffie, Innerpeace,... Heel veel succes meiden! Ik duim voor jullie!
Wensmama81: een voorzichtige, maar grote proficiat! Ik weet dat de schrik er nog altijd een beetje is, maar probeer er alvast van te genieten!
Kusjeopjekop: wat een heftig verhaal! Heel veel succes nog de laatste dagen nu, en dan wens ik je een fijne bevalling en een prachtige dochter, een zusje van Simon...
Een tijdje geleden dat ik schreef. Ik heb geprobeerd jullie verhalen te volgen en denk op de hoogte te zijn van de laatste nieuwjes

Ikzelf heb ook net weer een mislukte poging achter de rug. Geprobeerd in een natuurlijke cyclus, met enkel Utrogestan na de IUI, maar helaas zonder positief resultaat.

Aan iedereen op de wachtbank, waaronder Science, Plien 1985 (ik hoop dat je toch nog positief nieuws krijgt ondanks het bruinverlies), Eeffie, Innerpeace,... Heel veel succes meiden! Ik duim voor jullie!
Wensmama81: een voorzichtige, maar grote proficiat! Ik weet dat de schrik er nog altijd een beetje is, maar probeer er alvast van te genieten!
Kusjeopjekop: wat een heftig verhaal! Heel veel succes nog de laatste dagen nu, en dan wens ik je een fijne bevalling en een prachtige dochter, een zusje van Simon...
zondag 27 januari 2019 om 13:55
@ wensmama, gefeliciteerd!!! Wat ontzettend mooi nieuws! Kan je het nu een beetje bevatten?
@ Plien, ik kan je dan niet in real life een knuffel geven maar wel een virtuele knuffel
Wat ontzettend rot!
@ de meiden op de wachtbank, hoe gaat het met jullie? Loopt de spanning al ern beetje op?
Ik heb nog niets gehoord van het AMC wat betreft dat artikel. Aankomende week heb ik weer mijn inseminatie dus wie weet hoor ik nog iets van ze voor die tijd maar anders ga ik ervanuit dat de behandeling gewoon nog vergoed wordt
@ Plien, ik kan je dan niet in real life een knuffel geven maar wel een virtuele knuffel

Wat ontzettend rot!
@ de meiden op de wachtbank, hoe gaat het met jullie? Loopt de spanning al ern beetje op?
Ik heb nog niets gehoord van het AMC wat betreft dat artikel. Aankomende week heb ik weer mijn inseminatie dus wie weet hoor ik nog iets van ze voor die tijd maar anders ga ik ervanuit dat de behandeling gewoon nog vergoed wordt
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
zondag 27 januari 2019 om 15:34
@Plien gelukkig voel je je wat beter, sterkte voor de komende dagen 
En zeker goed idee, ff lekker genieten met carnaval!
@ thilliy balen ook weer! Hoeveel pogingen heb jij nu gehad als ik vragen mag..
Hier is net poging 6 geëindigd
Vanochtend flinke buikkramp en nu 1 dag voor nod is menstruatie begonnen.
Echt weer een tegenvaller, en begin me ook af te vragen of wellicht ivf geen beter idee is.. helemaal al zou ik zelf moeten gaan betalen.. hogere kosten maar ook meer kans denk ik.
Vd week afspraak maken voor evaluatie, verzekering bellen en vragen waar ik nu vanuit kan gaan..
Succes aan iedereen die nog zit!
En zeker goed idee, ff lekker genieten met carnaval!
@ thilliy balen ook weer! Hoeveel pogingen heb jij nu gehad als ik vragen mag..
Hier is net poging 6 geëindigd
Vanochtend flinke buikkramp en nu 1 dag voor nod is menstruatie begonnen.
Echt weer een tegenvaller, en begin me ook af te vragen of wellicht ivf geen beter idee is.. helemaal al zou ik zelf moeten gaan betalen.. hogere kosten maar ook meer kans denk ik.
Vd week afspraak maken voor evaluatie, verzekering bellen en vragen waar ik nu vanuit kan gaan..
Succes aan iedereen die nog zit!
zondag 27 januari 2019 om 20:28
Thillie, en true love balen zeg!!
Gaat jullie er nu vanuit dat alles zelf betaald moet gaan worden?
Hier is de menstruatie gisteren ook doorgebroken. Heel raar dat ik toch tot woensdag moet wachten voordat ik t definitief bij de Nij Geertgen kan melden.
Thnx the Fiepie!
Wensmama, je komt helemaal niet ongevoelig over! Ik zou het zelfde reageren hoor
Voel je vooral vrij om te reageren zoals je voelt. En laat je niet weerhouden door mislukte pogingen bij anderen. Hopelijk is t bij de rest ook snel raak!
Gaat jullie er nu vanuit dat alles zelf betaald moet gaan worden?
Hier is de menstruatie gisteren ook doorgebroken. Heel raar dat ik toch tot woensdag moet wachten voordat ik t definitief bij de Nij Geertgen kan melden.
Thnx the Fiepie!
Wensmama, je komt helemaal niet ongevoelig over! Ik zou het zelfde reageren hoor
zondag 27 januari 2019 om 20:36
Hi Plien, he bah bij jou dus toch ook.. gewoon kut zeg.
Ik ga er vanuit dat het even gaat duren voor er echt meer duidelijk is over de vergoeding. Maar wellicht valt het mee en wordt het vooralsnog wel vergoed, eerst maar de verzekeraar bellen vd week en proberen iets op papier te krijgen. Hoop zo dat dit goed komt, merk nu al dat het voor meer stress zorgt..
Ik ga er vanuit dat het even gaat duren voor er echt meer duidelijk is over de vergoeding. Maar wellicht valt het mee en wordt het vooralsnog wel vergoed, eerst maar de verzekeraar bellen vd week en proberen iets op papier te krijgen. Hoop zo dat dit goed komt, merk nu al dat het voor meer stress zorgt..
zondag 27 januari 2019 om 21:20
Truelove en Plien, bah war een teleurstelling en verdriet en ook voor defiepie.
Innerpeace, ik vind het al moeilijk nog alles verkeerd te interpreteren wat ik voel zonder extra hormonen, laat staan extra erbij. Ik zit nu op 5 dagenlang iui dusvoorlopig nog niks te zeggen/voelen. 4 feb is nod. Ik ben toch best een controle freak, en dan is dat afwachten en niet kunnen plannen best lastig. Vooral de relatiesituatie. Nog steeds helemaal verliefd en gelukkig, maar onzeker hoe en wat er zou gebeuren mocht ik zwanger zijn. Vooral omdat hij niet weet hoe hij er in staat als het zover zou zijn. Enerzijds wil ik graag denken aan samenwonen in de toekomst etc, maar zolang ik nog bezig ben met zwanger worden en we niet weten hoe dat de situatie beïnvloedt. Dus best wel dubbel allemaal.
Mijn geduld wordt wel echt getest hoor afgelopen jaar en nu
Innerpeace, ik vind het al moeilijk nog alles verkeerd te interpreteren wat ik voel zonder extra hormonen, laat staan extra erbij. Ik zit nu op 5 dagenlang iui dusvoorlopig nog niks te zeggen/voelen. 4 feb is nod. Ik ben toch best een controle freak, en dan is dat afwachten en niet kunnen plannen best lastig. Vooral de relatiesituatie. Nog steeds helemaal verliefd en gelukkig, maar onzeker hoe en wat er zou gebeuren mocht ik zwanger zijn. Vooral omdat hij niet weet hoe hij er in staat als het zover zou zijn. Enerzijds wil ik graag denken aan samenwonen in de toekomst etc, maar zolang ik nog bezig ben met zwanger worden en we niet weten hoe dat de situatie beïnvloedt. Dus best wel dubbel allemaal.
Mijn geduld wordt wel echt getest hoor afgelopen jaar en nu
zondag 27 januari 2019 om 21:22
@ Wensmama, ik begrijp dat het allemaal wat dubbel lijkt maar hoe verdrietig ik het rotnieuws van jullie vind, hoe blij ik juist wordt van zo’n mooie positieve ontwikkeling. Het een doet niets aan het ander af.
Geniet, wees blij en blijf het alsjeblieft delen
@ Truelove, bah wat rot!
Als jij voelt dat IVF beter bij jou past zal ik het ook aangeven bij de artsen. Het blijft jouw proces
Ik mag morgen weer langs bij het AMC, op naar poging 3
Geniet, wees blij en blijf het alsjeblieft delen
@ Truelove, bah wat rot!
Als jij voelt dat IVF beter bij jou past zal ik het ook aangeven bij de artsen. Het blijft jouw proces
Ik mag morgen weer langs bij het AMC, op naar poging 3
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

maandag 28 januari 2019 om 10:15
@Truelove, uit het bericht van MCK begrijp ik dat er nu gewoon nog vergoed wordt, maar dat de factuur niet meer rechtstreeks door hun naar de zorgverzekering gestuurd wordt. Deze moeten we zelf gaan indienen bij verzekering en betalen aan MCK.
Lijkt mij niet dat ze nu opeens de regels omtrend vergoedingen om kunnen gooien. Zal dan toch eerder miv 2020 zijn? Denk ik.....hoop ik.....
Lijkt mij niet dat ze nu opeens de regels omtrend vergoedingen om kunnen gooien. Zal dan toch eerder miv 2020 zijn? Denk ik.....hoop ik.....
maandag 28 januari 2019 om 19:28
@eeffie, ik hoop het maar volgens mij is het momenteel niet gegarandeerd dat het vergoed wordt , er staat dat je navraag moet doen bij jouw verzekeraar over jouw specifieke situatie. En vanaf dit moment gaan ze aan ons factureren. Dit doen ze lijkt mij om het risico bij ons te leggen. Zodat zij hoe dan ook betaald krijgen.Daarna staat er dat ze hun best gaan doen om ‘het recht op een vergoede behandeling zo snel mogelijk weer te herstellen.’
Ik heb de vraag bij mijn verzekering gelegd, maar nog geen antwoord.
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat ze dit niet zo opeens konden wijzigen maar aangezien MCK wel direct het beleid wijzigt..
Ik heb de vraag bij mijn verzekering gelegd, maar nog geen antwoord.
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat ze dit niet zo opeens konden wijzigen maar aangezien MCK wel direct het beleid wijzigt..
maandag 28 januari 2019 om 21:30
Hoe gaat het nu met jullie?
Truelove balen van je mislukte poging! Je zegt dat je twijfelt over IVF? Hebben ze al met je gesproken wanneer dat een optie zou zijn? Wat zou je willen? Ik zie in de tabel dat je ook 39 bent. Net als ik. En bij mij willen ze poging 4 al IVF doen (moet kijken of ik dat niet te snel vind).
Science, sterkte met alle onzekerheden! En ondertussen ook maar lekker genieten!
Balen van dat gedoe rondom de verzekering. Ik zie op de nieuwspagina van CZ nog niets staan. Lijkt me trouwens erg bijzonder als ze nu in een lopend jaar voorwaarden zouden aanpassen. Mij lijkt ook dat zoiets toch per 2020 in zou gaan? Maar dat men nu balletjes opwerpt en prikkelt...
Ik heb overigens met het vloeibaar goud besteld! Spannend!
Truelove balen van je mislukte poging! Je zegt dat je twijfelt over IVF? Hebben ze al met je gesproken wanneer dat een optie zou zijn? Wat zou je willen? Ik zie in de tabel dat je ook 39 bent. Net als ik. En bij mij willen ze poging 4 al IVF doen (moet kijken of ik dat niet te snel vind).
Science, sterkte met alle onzekerheden! En ondertussen ook maar lekker genieten!
Balen van dat gedoe rondom de verzekering. Ik zie op de nieuwspagina van CZ nog niets staan. Lijkt me trouwens erg bijzonder als ze nu in een lopend jaar voorwaarden zouden aanpassen. Mij lijkt ook dat zoiets toch per 2020 in zou gaan? Maar dat men nu balletjes opwerpt en prikkelt...
Ik heb overigens met het vloeibaar goud besteld! Spannend!

maandag 28 januari 2019 om 22:07
dinsdag 29 januari 2019 om 20:33
Dag allemaal,
Ik zou heel graag met jullie mee willen schrijven. Ik heb een tijdje geleden, na een heel besluitvormingsproces
, besloten dat ik alleen een kindje zou willen krijgen, het liefste met een Nederlandse donor. Ik vind het spannend, maar ik vind het vooral heel erg leuk, ik heb er zin in! Binnenkort heb ik mijn eerste afspraak bij Nij Geertgen. Ben benieuwd! Ik heb al behoorlijk wat van jullie gelezen en het lijkt mij leuk om ook zelf een beetje lief en leed hier te kunnen delen.
Ik heb meteen ook wel een vraag aan jullie. Hebben jullie een idee hoe lang de wachttijden op dit moment zijn bij Nij Geertgen? Dat gaan ze mij vast binnenkort vertellen, maar ik ben nu natuurlijk al nieuwsgierig. Een paar maanden terug dacht ik nog; het hoeft niet te snel te gaan, maar inmiddels ben ik al een beetje aan het idee gewend en nu mag het van mij wel beginnen. Ik lees echter nogal verschillende verhalen, van een half jaar tot 2/3 jaar. Hebben jullie een idee?
Groetjes meisjen
Ik zou heel graag met jullie mee willen schrijven. Ik heb een tijdje geleden, na een heel besluitvormingsproces

Ik heb meteen ook wel een vraag aan jullie. Hebben jullie een idee hoe lang de wachttijden op dit moment zijn bij Nij Geertgen? Dat gaan ze mij vast binnenkort vertellen, maar ik ben nu natuurlijk al nieuwsgierig. Een paar maanden terug dacht ik nog; het hoeft niet te snel te gaan, maar inmiddels ben ik al een beetje aan het idee gewend en nu mag het van mij wel beginnen. Ik lees echter nogal verschillende verhalen, van een half jaar tot 2/3 jaar. Hebben jullie een idee?
Groetjes meisjen
woensdag 30 januari 2019 om 11:00
Leuk Meisjen dat je gaat starten!! (Ik schrijf even stiekem vanaf mijn werk).
En leuk dat het ook bij NijGeertgen is. Je hebt nog geen intake gehad? Fijne kliniek hoor!
Ik heb ook een donor van hun eigen bank. NL dus. Ze gaven toen (2 jaar geleden) aan dat het zeker 6 maanden tot een jaar kon duren voordat er een match was. Omdat de bank niet rijkelijk gevuld is. Maar de match was er al na 3 weken. Dat was wel even schrikken dus ik ben toen niet meteen gestart.
De wachttijd die je van hun krijgt is dus niet altijd kloppend. Scheelt misschien ook dat een behoorlijk standaard NL uiterlijk heb, dus misschien meer donoren met die match (blond haar, blauwe ogen etc).
Veel succes in ieder geval! En als je iets wil weten dan vraag maar raak.
En leuk dat het ook bij NijGeertgen is. Je hebt nog geen intake gehad? Fijne kliniek hoor!
Ik heb ook een donor van hun eigen bank. NL dus. Ze gaven toen (2 jaar geleden) aan dat het zeker 6 maanden tot een jaar kon duren voordat er een match was. Omdat de bank niet rijkelijk gevuld is. Maar de match was er al na 3 weken. Dat was wel even schrikken dus ik ben toen niet meteen gestart.
De wachttijd die je van hun krijgt is dus niet altijd kloppend. Scheelt misschien ook dat een behoorlijk standaard NL uiterlijk heb, dus misschien meer donoren met die match (blond haar, blauwe ogen etc).
Veel succes in ieder geval! En als je iets wil weten dan vraag maar raak.
woensdag 30 januari 2019 om 17:51
Bedankt voor je bericht! Zo, dat ging wel snel dan ja! Ik heb over 2 weken ongeveer het intakegesprek. Ik ben benieuwd hoe het dan nu gaat met de wachttijd. Ik heb zelf ook een heel standaard NL uiterlijk dus wie weet helpt dat, haha.
@Rosieflower: heb jij een donor uit Denemarken? Ik zit daar ook over te twijfelen. Als het nu heel lang zou duren, misschien dat ik het dan ook wel zo zal doen. Wat waren jouw overwegingen?
@Rosieflower: heb jij een donor uit Denemarken? Ik zit daar ook over te twijfelen. Als het nu heel lang zou duren, misschien dat ik het dan ook wel zo zal doen. Wat waren jouw overwegingen?
woensdag 30 januari 2019 om 18:30
Meisjen, welkom! Spannend hoor, maar ook heel fijn km de beslissing te nemen en te beginnen aan het traject. Ik ben een jaar geleden begonnen, via huisarts een verwijzing. Inmiddels iui poging 7 aan het afwachten.
Ik heb gekozen voor een Deense donor, en dat heeft te maken met tijd. Ik word over aantal maanden 39 en wilde niet een minstens een jaar moeten wachten met beginnen. Je kan helemaal zelf je donor bepalen dus dat is fijn. Nadeel is toch echt de hoge kosten, zowel het donorsemen als de verzendkosten. Zeker het overwegen waard.
Succes en dit is de perfecte plaats coor vragen, je gevoelens uiten etc. Dus nogmaals welkom!
Ik heb gekozen voor een Deense donor, en dat heeft te maken met tijd. Ik word over aantal maanden 39 en wilde niet een minstens een jaar moeten wachten met beginnen. Je kan helemaal zelf je donor bepalen dus dat is fijn. Nadeel is toch echt de hoge kosten, zowel het donorsemen als de verzendkosten. Zeker het overwegen waard.
Succes en dit is de perfecte plaats coor vragen, je gevoelens uiten etc. Dus nogmaals welkom!