Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
vrijdag 25 januari 2019 om 10:49
[quote=Plien1985 post_id=29511016 time=1548335656 user_id
Ik mag de 30e testen. Ik moet dus nog een week. Ik zit nu op dag 5 na TP, dus 10 na eisprong. Vorige keer kreeg ik toen buikpijn en pukkels en op dag 7 na TP brak de menstruatie door. Nu weer precies op dag 5 pukkels, maar geen buikpijn. Naja soms denk ik een beetje, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten. Kheb nu al geen zin in het weekend... Te veel tijd om vanalles te voelen, denken en op te zoeken.
[/quote]
Wat balen Plien, pffff je weet gewoon niet meer waar je het moet zoeken dan. Sterkte meid!
Ik mag de 30e testen. Ik moet dus nog een week. Ik zit nu op dag 5 na TP, dus 10 na eisprong. Vorige keer kreeg ik toen buikpijn en pukkels en op dag 7 na TP brak de menstruatie door. Nu weer precies op dag 5 pukkels, maar geen buikpijn. Naja soms denk ik een beetje, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten. Kheb nu al geen zin in het weekend... Te veel tijd om vanalles te voelen, denken en op te zoeken.
[/quote]
Wat balen Plien, pffff je weet gewoon niet meer waar je het moet zoeken dan. Sterkte meid!
vrijdag 25 januari 2019 om 11:25
Hi allemaal,
Vorig jaar zomer meldde ik me hier voor het laatst, maar ik heb ondertussen altijd mee zitten lezen met al het wel en wee hier en jullie zitten allemaal een beetje in mijn hart. Ik ben ondertussen op een paar dagen na 40 weken zwanger en mijn meisje kan dus elk moment komen.
In juni 2017 raakte ik bij de eerste IUI (MCK) zwanger. Alles ging goed, totdat we bij de 20 weken echo zagen dat mijn zoontje Simon enkele uren daarvoor was overleden...
Na onderzoek bleek dat hij een bijzondere chromosomale afwijking had (niet te zien met de NIPT). Gelukkig bleken noch de donor (ESB, die fantastisch meewerkten met het AMC) als ik drager, waardoor ik in februari 2018 weer verder kon en wilde met proberen om zwanger te raken. Ik had nog voor twee keer van dezelfde donor, maar deze twee pogingen lukten niet. Toen bleek hij niet meer te doneren en moest ik afscheid nemen van het idee dat er misschien nog een vol broertje of zusje van Simon zou kunnen komen. Ik koos een nieuwe donor en raakte ook van deze meteen zwanger. Grote vreugde. Ik kwam in aanmerking voor extra groeiecho's (een van de kenmerken van Simons afwijking was achterstand in groei) in het AMC, omdat er een herhalingskans was van ongeveer 1%. Die kans was gelukkig heel klein, maar extra zorg voelde veilig. Daar zagen ze bij 14 weken dat ik een SUA had. Dat is dan weer een navelstreng waar maar 1 ipv twee slagaders lopen vanuit de baby terug naar de placenta. Hoeft geen reden tot zorg te zijn, maar kan wel. Ik moest besluiten of ik met 16 weken een vruchtwaterpunctie wilde doen om te kijken of dit kindje gezond was. Dat was zo heftig. Ik weet natuurlijk heel goed wat het zou kunnen betekenen om daar wat bij te ontdekken (kon weer chromosomaal zijn, hart en/of nierproblemen laten zien die ze pas bij 20 weken konden ontdekken). Maar de baby zag er heel goed uit en ook de NIPT was goed. Het stond me zo tegen om met een punctie ook meteen een risico te lopen. Dus met 16 weken (toen al te zien dat het een meisje was) weer een uitgebreide echo gehad en daar was weer een prima ogend kindje te zien. Dus geen punctie gedaan en met spanning naar de 20 weken toe geleefd. Daar kwam het verlossende woord: alles zag er goed uit! Vanaf toen is toch wel het grote genieten begonnen en zo is dat nog tot de dag van vandaag. Ik ben 41 jaar, maar voel me nog top fit en wandel en zwem nog lekker. Ik voel me wel wat log en die buik zit wel eens in de weg, maar dat geeft allemaal niks. Ik kijk zo uit naar haar! Dat hoef ik denk ik niet verder uit te leggen.
Ik hoop binnenkort te kunnen melden dat ze is geboren. In de tussentijd duim ik met jullie allemaal mee!!! En ik hoop ook dat mijn verhaal kan laten zien dat er na veel verdriet en pijn weer geluk op je kan wachten. Je kan het niet bedenken, zoals het kan lopen.
Liefs!
Vorig jaar zomer meldde ik me hier voor het laatst, maar ik heb ondertussen altijd mee zitten lezen met al het wel en wee hier en jullie zitten allemaal een beetje in mijn hart. Ik ben ondertussen op een paar dagen na 40 weken zwanger en mijn meisje kan dus elk moment komen.
In juni 2017 raakte ik bij de eerste IUI (MCK) zwanger. Alles ging goed, totdat we bij de 20 weken echo zagen dat mijn zoontje Simon enkele uren daarvoor was overleden...
Na onderzoek bleek dat hij een bijzondere chromosomale afwijking had (niet te zien met de NIPT). Gelukkig bleken noch de donor (ESB, die fantastisch meewerkten met het AMC) als ik drager, waardoor ik in februari 2018 weer verder kon en wilde met proberen om zwanger te raken. Ik had nog voor twee keer van dezelfde donor, maar deze twee pogingen lukten niet. Toen bleek hij niet meer te doneren en moest ik afscheid nemen van het idee dat er misschien nog een vol broertje of zusje van Simon zou kunnen komen. Ik koos een nieuwe donor en raakte ook van deze meteen zwanger. Grote vreugde. Ik kwam in aanmerking voor extra groeiecho's (een van de kenmerken van Simons afwijking was achterstand in groei) in het AMC, omdat er een herhalingskans was van ongeveer 1%. Die kans was gelukkig heel klein, maar extra zorg voelde veilig. Daar zagen ze bij 14 weken dat ik een SUA had. Dat is dan weer een navelstreng waar maar 1 ipv twee slagaders lopen vanuit de baby terug naar de placenta. Hoeft geen reden tot zorg te zijn, maar kan wel. Ik moest besluiten of ik met 16 weken een vruchtwaterpunctie wilde doen om te kijken of dit kindje gezond was. Dat was zo heftig. Ik weet natuurlijk heel goed wat het zou kunnen betekenen om daar wat bij te ontdekken (kon weer chromosomaal zijn, hart en/of nierproblemen laten zien die ze pas bij 20 weken konden ontdekken). Maar de baby zag er heel goed uit en ook de NIPT was goed. Het stond me zo tegen om met een punctie ook meteen een risico te lopen. Dus met 16 weken (toen al te zien dat het een meisje was) weer een uitgebreide echo gehad en daar was weer een prima ogend kindje te zien. Dus geen punctie gedaan en met spanning naar de 20 weken toe geleefd. Daar kwam het verlossende woord: alles zag er goed uit! Vanaf toen is toch wel het grote genieten begonnen en zo is dat nog tot de dag van vandaag. Ik ben 41 jaar, maar voel me nog top fit en wandel en zwem nog lekker. Ik voel me wel wat log en die buik zit wel eens in de weg, maar dat geeft allemaal niks. Ik kijk zo uit naar haar! Dat hoef ik denk ik niet verder uit te leggen.
Ik hoop binnenkort te kunnen melden dat ze is geboren. In de tussentijd duim ik met jullie allemaal mee!!! En ik hoop ook dat mijn verhaal kan laten zien dat er na veel verdriet en pijn weer geluk op je kan wachten. Je kan het niet bedenken, zoals het kan lopen.
Liefs!

vrijdag 25 januari 2019 om 12:53
@innerpeace!! Wat goed om je weer te zien en wat is er veel gebeurd zeg! Nu met volle hernieuwde moed weer opnieuw het traject in, ik gun het je zo! Nu gaat het lukken, zwanger worden gaat je lukken en nu je dit weet gaat het blijven plakken ook. Duim echt super hard voor je!!
@plien dat is ontzettend shit, sterkte..
@Kusjeopjekop van harte gefeliciteerd! Super fijn nieuws, geeft weer moed. Geniet ervan
@plien dat is ontzettend shit, sterkte..
@Kusjeopjekop van harte gefeliciteerd! Super fijn nieuws, geeft weer moed. Geniet ervan

vrijdag 25 januari 2019 om 13:54
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/25/ru ... f-a3651689
Interessant artikel, en hopelijk niet de toekomst
Kreeg al een bericht van MCK naar aanleiding hiervan dat ze voortaan eerst naar de cliënt gaan factureren en niet meer direct naar de zorgverzekering totdat er duidelijkheid is.
Kreeg al een bericht van MCK naar aanleiding hiervan dat ze voortaan eerst naar de cliënt gaan factureren en niet meer direct naar de zorgverzekering totdat er duidelijkheid is.

vrijdag 25 januari 2019 om 16:43

vrijdag 25 januari 2019 om 16:51
Mag ik hier even heeeeeeeeeeeeel boos over worden!!!! Laat ik nou ook nog eens in beide hokjes "zitten"Eeffie1 schreef: ↑25-01-2019 13:54https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/25/ru ... f-a3651689
Waar gaat dit over.... net of dat we het op deze manier doen omdat het lekker makkelijk is er gebruik van te maken. GRRRRR
vrijdag 25 januari 2019 om 17:20
vrijdag 25 januari 2019 om 17:53
Wensmama: gefeliciteerd! Op de volgende wachtbank
.
Ik had het artikel ook gelezen, en vind het ook echt belachelijk. Sowieso al, maar er wordt ook nog eens flink voorbij gegaan aan het feit dat je ook als alleenstaande of lesbisch stel wel degelijk vruchtbaarheidsproblemen kunt hebben natuurlijk. Hoe vaak moet je het dan thuis proberen voordat het wel vergoed zou worden? En hoe bewijs je dat? Want als het als alleenstaande nooit kan, zouden alleenstaanden met wel degelijk problemen dus gediscrimineerd worden qua behandeling.

Ik had het artikel ook gelezen, en vind het ook echt belachelijk. Sowieso al, maar er wordt ook nog eens flink voorbij gegaan aan het feit dat je ook als alleenstaande of lesbisch stel wel degelijk vruchtbaarheidsproblemen kunt hebben natuurlijk. Hoe vaak moet je het dan thuis proberen voordat het wel vergoed zou worden? En hoe bewijs je dat? Want als het als alleenstaande nooit kan, zouden alleenstaanden met wel degelijk problemen dus gediscrimineerd worden qua behandeling.
vrijdag 25 januari 2019 om 18:17
Hai dames, wat een berichten weer!
@Plien, hoe gaat het nu?
@Wensmama, wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd!! Ik hoop zo voor je dat het goed gaat!
@Kusjeopjekop, heftig verhaal zeg. Maar ik hoop op een mooie afloop! Heel veel succes met je laatste loodsjes inderdaad!
Jee wat een artikel..belachelijk inderdaad! Laten we hopen dat het niet zover gaat komen!!
Ik ben net terug van mijn vervolgafspraak bij Nijgeertgen. Prima gesprek met de psycholoog gehad. Verder waren mijn bloeduitslagen goed, dus alle lichten staan op groen! Ik kan starten met IUI. de arts gaf wel al aan dat hij hier niet te lang mee door wilde gaan. Als het na een paar keer niet lukt wil hij meteen door met IVF/ICSI...gezien mijn leeftijd. En moet nu maar meteen mijn donor gaan uitzoeken en bestellen. Ben een beetje flabbergasted door het tempo opeens
Moet ff kijken of starten in maart gaat lukken, maar heb dan nog een vakantie gepland. En anders wordt het april!!
Nu kan het echt beginnen...Moet nog even landen geloof ik.
@Plien, hoe gaat het nu?
@Wensmama, wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd!! Ik hoop zo voor je dat het goed gaat!
@Kusjeopjekop, heftig verhaal zeg. Maar ik hoop op een mooie afloop! Heel veel succes met je laatste loodsjes inderdaad!
Jee wat een artikel..belachelijk inderdaad! Laten we hopen dat het niet zover gaat komen!!
Ik ben net terug van mijn vervolgafspraak bij Nijgeertgen. Prima gesprek met de psycholoog gehad. Verder waren mijn bloeduitslagen goed, dus alle lichten staan op groen! Ik kan starten met IUI. de arts gaf wel al aan dat hij hier niet te lang mee door wilde gaan. Als het na een paar keer niet lukt wil hij meteen door met IVF/ICSI...gezien mijn leeftijd. En moet nu maar meteen mijn donor gaan uitzoeken en bestellen. Ben een beetje flabbergasted door het tempo opeens

vrijdag 25 januari 2019 om 19:08
Haha Globe, dat heb je goed geraden...Een man met een aardig tempo en ook wel grappig. Moest vooral niet te krampachtig doen, blijven genieten en vooral ook een wijntje blijven pakken (tot aan de positieve test dan). Mocht alleen niet roken haha,..gelukkig doe ik dat niet! Advies was 4 rietjes bestellen..