Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

zaterdag 2 maart 2019 om 09:52
Dit is wat ik heb geplaatst:
Ben serieus geschokt door een groot aantal reacties hier.
Vooral de reacties die serieus ongegrond zijn.
Het vergelijken met andere vergoedingen? Serieus? Moet het 1 het andere uitsluiten? Zitten we nog op de basisschool? Jij mag niet op mijn kinderfeestje komen want ik mocht ook niet op die van jou komen?
Laten we even stellen dat het niet zozeer gaat om het uit het basisverzekering halen maar om:
*Na het afsluiten deze er opeens uithalen
*Geen andere optie beschikbaar
*Vrouwen die al een dure verzekering hebben afgesloten en nu met lege handen komen te staan
*Vrouwen die al in behandeling zijn en al voor duizenden euro's aan rietjes hebben liggen in een kliniek/ziekenhuis nu opeens niet verder kunnen.
De opmerking 'kroegkind'?? Serieus? Wat vind je daarvan als je zoon op een dag thuiskomt en erachter is gekomen dat een onenightstand van 10 jaar geleden een kind heeft voortgebracht?
De opmerking 'als je hier geen geld voor hebt dan zeker niet voor een kind' uhuh... Lees je beter in, wij betalen al een groot deel hiervoor zelf. Niet alleen de rietjes maar ook eigen bijdrage voor diverse dingen.
De opmerking 'spuitje, sperma, klaar' Heb je je al ingelezen hoe dit in zn werk gaat? Hoeveel tijd je voor alles hebt mbt houdbaarheid, baarmoedermond,baarmoederslijmvlies, follikels etc. Het is echt niet zo makkelijk als dat er wordt gedacht.
De opmerking 'hetero stellen weten ook vaak niks van de soa's en erfelijke aandoeningen'. Nou serieus ik mag toch hopen dat je op zn minst weet dat je partner soa vrij is voor je de koffer in duikt met iemand. En grotendeels van de erfelijke aandoeningen weet je wel als het je partner is.
De opmerking 'doe het lekker met een homostel', want we willen er gratis 2 vaders bij. 2 andere personen die zich bemoeien met de opvoeding. Je kind delen en om de week zien? En de gat in de markt mbt dating tussen deze stellen. Deze is er al maar gewoon niet voor iedereen een optie.
De opmerking 'brillen/lenzen,tandarts en de pil worden ook niet vergoed' kijk ff bij de optie aanvullende verzekeringen deze worden wel vergoed als je deze afsluit. Again, voor onze behandelingen is deze optie er niet.
Natuurlijk zijn er meerdere oplossingen maar het gaat hier om het opeens schrappen van een behandeling en geen alternatief bieden.
Dat iedereen een andere mening heeft respecteer ik maar om zo kort door de bocht te reageren is iets anders. De meeste van ons zitten soms al jaren in het traject en dat gaat je echt niet in de koude kleren zitten. Met nutteloze dingen komen helpt echt niet mensen.
Daarna nog een link met het overzicht van vergoedingen van vgz. Maar werd natuurlijk gelijk afgeknald omdat t stuk begint met ongewenst onvruchtbaar.... mierenn**kers hahaha!
Ben serieus geschokt door een groot aantal reacties hier.
Vooral de reacties die serieus ongegrond zijn.
Het vergelijken met andere vergoedingen? Serieus? Moet het 1 het andere uitsluiten? Zitten we nog op de basisschool? Jij mag niet op mijn kinderfeestje komen want ik mocht ook niet op die van jou komen?
Laten we even stellen dat het niet zozeer gaat om het uit het basisverzekering halen maar om:
*Na het afsluiten deze er opeens uithalen
*Geen andere optie beschikbaar
*Vrouwen die al een dure verzekering hebben afgesloten en nu met lege handen komen te staan
*Vrouwen die al in behandeling zijn en al voor duizenden euro's aan rietjes hebben liggen in een kliniek/ziekenhuis nu opeens niet verder kunnen.
De opmerking 'kroegkind'?? Serieus? Wat vind je daarvan als je zoon op een dag thuiskomt en erachter is gekomen dat een onenightstand van 10 jaar geleden een kind heeft voortgebracht?
De opmerking 'als je hier geen geld voor hebt dan zeker niet voor een kind' uhuh... Lees je beter in, wij betalen al een groot deel hiervoor zelf. Niet alleen de rietjes maar ook eigen bijdrage voor diverse dingen.
De opmerking 'spuitje, sperma, klaar' Heb je je al ingelezen hoe dit in zn werk gaat? Hoeveel tijd je voor alles hebt mbt houdbaarheid, baarmoedermond,baarmoederslijmvlies, follikels etc. Het is echt niet zo makkelijk als dat er wordt gedacht.
De opmerking 'hetero stellen weten ook vaak niks van de soa's en erfelijke aandoeningen'. Nou serieus ik mag toch hopen dat je op zn minst weet dat je partner soa vrij is voor je de koffer in duikt met iemand. En grotendeels van de erfelijke aandoeningen weet je wel als het je partner is.
De opmerking 'doe het lekker met een homostel', want we willen er gratis 2 vaders bij. 2 andere personen die zich bemoeien met de opvoeding. Je kind delen en om de week zien? En de gat in de markt mbt dating tussen deze stellen. Deze is er al maar gewoon niet voor iedereen een optie.
De opmerking 'brillen/lenzen,tandarts en de pil worden ook niet vergoed' kijk ff bij de optie aanvullende verzekeringen deze worden wel vergoed als je deze afsluit. Again, voor onze behandelingen is deze optie er niet.
Natuurlijk zijn er meerdere oplossingen maar het gaat hier om het opeens schrappen van een behandeling en geen alternatief bieden.
Dat iedereen een andere mening heeft respecteer ik maar om zo kort door de bocht te reageren is iets anders. De meeste van ons zitten soms al jaren in het traject en dat gaat je echt niet in de koude kleren zitten. Met nutteloze dingen komen helpt echt niet mensen.
Daarna nog een link met het overzicht van vergoedingen van vgz. Maar werd natuurlijk gelijk afgeknald omdat t stuk begint met ongewenst onvruchtbaar.... mierenn**kers hahaha!
zaterdag 2 maart 2019 om 10:39
Globe, prima verwoord. Maar paarlen voor de zwijnen ben ik bang. Ze snappen het gewoon niet, en willen het ook niet snappen. Zo kortzichtig.
Het is zo vreselijk onzeker voor de mensen die nu in het traject zitten. Sterkte meiden! Er moet hier een oplossing voor komen, dat kan niet anders. Ik geloof niet dat ze ons en andere vrouwen zo in de kou gaan laten staan.
Het is zo vreselijk onzeker voor de mensen die nu in het traject zitten. Sterkte meiden! Er moet hier een oplossing voor komen, dat kan niet anders. Ik geloof niet dat ze ons en andere vrouwen zo in de kou gaan laten staan.
zaterdag 2 maart 2019 om 10:55
Sterkte reactie Globe!!
Ben met barstende hoofdpijn wakker geworden vanmorgen. Wat een gedoe..ga de reacties van het topic niet lezen. Zulke kortzichtige reacties.
Het erge is dat er nu zoveel druk op snel zwanger komt te liggen vanwege de kosten dat dat al alleen een reden kan zijn dat je niet zwanger raakt. Het is al een spannend traject maar op deze manier echt niet te doen...
Ben met barstende hoofdpijn wakker geworden vanmorgen. Wat een gedoe..ga de reacties van het topic niet lezen. Zulke kortzichtige reacties.
Het erge is dat er nu zoveel druk op snel zwanger komt te liggen vanwege de kosten dat dat al alleen een reden kan zijn dat je niet zwanger raakt. Het is al een spannend traject maar op deze manier echt niet te doen...
zaterdag 2 maart 2019 om 11:21
Ergens begin ik zelf wel vraagtekens te zetten bij de tarieven nu het erop lijkt dat het mogelijk uit eigen zak komt.
Ik heb nog nooit IUI gedaan maar uit jullie omschrijving tot nu toe en hetgeen ik lees op de website is het iets heel simpels dat binnen enkele minuten wordt gedaan. Het zaad koop je ook nog zelf in. Opslag en administratie betaal je apart.
Vraag me dan af waarom het 650 euro moet kosten per poging IUI. Hoe is dat te verantwoorden?
Kan iemand nogeens het intaketraject bij MCK omschrijven? Klopt onderstaande?
-Intakegesprek arts en vruchtbaarheidsonderzoek
-Intakegesprek maatschappelijk werkster (?)
-Intakegesprek psycholoog (?)
- 1x tijdens menstruatie cyclus weer langsgaan voor een onderzoek (?)
- Zaad bestellen
- IUI poging 1
Ik heb nog nooit IUI gedaan maar uit jullie omschrijving tot nu toe en hetgeen ik lees op de website is het iets heel simpels dat binnen enkele minuten wordt gedaan. Het zaad koop je ook nog zelf in. Opslag en administratie betaal je apart.
Vraag me dan af waarom het 650 euro moet kosten per poging IUI. Hoe is dat te verantwoorden?
Kan iemand nogeens het intaketraject bij MCK omschrijven? Klopt onderstaande?
-Intakegesprek arts en vruchtbaarheidsonderzoek
-Intakegesprek maatschappelijk werkster (?)
-Intakegesprek psycholoog (?)
- 1x tijdens menstruatie cyclus weer langsgaan voor een onderzoek (?)
- Zaad bestellen
- IUI poging 1
zaterdag 2 maart 2019 om 11:30
Hoi allemaal,
even een hart onder de riem van een oud-schrijver, wat een onrust met alles wat momenteel speelt in zorgverzekeringsland...
1,5 jaar geleden heb ik dankzij Kind in je uppie de stap durven zetten om te gaan voor het BAM-schap. Toeval wilde dat ik vlak voor de eerste IUI mijn huidige vrouw leerde kennen... en ook nog bij de eerste poging zwanger mocht raken. Ik besef me heel erg goed dat dat een bevoorrechte positie is. Inmiddels zijn wij getrouwd en heeft mijn vrouw ons zoontje ook erkend. Het gaat super goed met hem gelukkig.
Wij zijn momenteel bezig voor een tweede kindje (voor haar een derde, zij heeft een zoontje van 5 wat gedragen is door haar ex-vrouw en om het weekend bij ons is). Mijn vrouw heeft nog maar 1 eierstok (waar inmiddels ook een cyste in zit) en 3 miskramen achter de rug (IUI en ICSI nog in haar vorig huwelijk). A.s. weekend zouden we bij NijGeertgen de eerste IUI hebben van de nog resterende rietjes. Ik verwacht dat zij met haar historie de medische indicatie wel gaat krijgen maar ook bij haar (en mij) is de onrust erg groot. Ze kwam gisteravond echt ontroostbaar naar bed na op RTL gelezen te hebben wat er allemaal gaande is.
Ik hoop dat dit hoog opgespeeld wordt en dat jullie allemaal de kans krijgen om zwanger te raken zonder dat je dat elke maand €900,- moet kosten.
Jullie zijn allemaal toppers en de zieltjes die jullie kindjes mogen worden boffen maar!!
even een hart onder de riem van een oud-schrijver, wat een onrust met alles wat momenteel speelt in zorgverzekeringsland...
1,5 jaar geleden heb ik dankzij Kind in je uppie de stap durven zetten om te gaan voor het BAM-schap. Toeval wilde dat ik vlak voor de eerste IUI mijn huidige vrouw leerde kennen... en ook nog bij de eerste poging zwanger mocht raken. Ik besef me heel erg goed dat dat een bevoorrechte positie is. Inmiddels zijn wij getrouwd en heeft mijn vrouw ons zoontje ook erkend. Het gaat super goed met hem gelukkig.
Wij zijn momenteel bezig voor een tweede kindje (voor haar een derde, zij heeft een zoontje van 5 wat gedragen is door haar ex-vrouw en om het weekend bij ons is). Mijn vrouw heeft nog maar 1 eierstok (waar inmiddels ook een cyste in zit) en 3 miskramen achter de rug (IUI en ICSI nog in haar vorig huwelijk). A.s. weekend zouden we bij NijGeertgen de eerste IUI hebben van de nog resterende rietjes. Ik verwacht dat zij met haar historie de medische indicatie wel gaat krijgen maar ook bij haar (en mij) is de onrust erg groot. Ze kwam gisteravond echt ontroostbaar naar bed na op RTL gelezen te hebben wat er allemaal gaande is.
Ik hoop dat dit hoog opgespeeld wordt en dat jullie allemaal de kans krijgen om zwanger te raken zonder dat je dat elke maand €900,- moet kosten.
Jullie zijn allemaal toppers en de zieltjes die jullie kindjes mogen worden boffen maar!!

zaterdag 2 maart 2019 om 11:47
Wat fijn om te lezen hoe goed het met jullie gaat ondanks de ontwikkelingen op dit moment.MitakuyeOyasin schreef: ↑02-03-2019 11:30Hoi allemaal,
Thanx allemaal, idd het heeft geen nut mensen drammen toch hun eigen ding door maar voor mijn gevoel heb ik mn zegje gedaan. Net ook gesprekken gehad met vriendinnen die ook verbaasd zijn (o.a 1 stel wat nog ooit wil beginnen) Het voelt al allemaal zo onzeker maar dan van die domme reacties is al helemaal ka uuuu theeee.
Hopelijk krijgen we meer zekerheid want ondanks dat ik al in het icsi traject zit geeft t ook mij onzekerheid.

zaterdag 2 maart 2019 om 13:28
Leuk wachtbankje.isillavendel schreef: ↑02-03-2019 12:56VGZ doen en kunnen geen uitspraken doen. Ligt bij de andere afdeling. Net om half 11 was de gene die ik sprak al de 10e die er over belde. En haar collega's hadden ook druk door. Ze raden aan met 1 a 2 weken terug te bellen. En ook website in de gaten houden.
zaterdag 2 maart 2019 om 13:38
Jeetje zeg. ik ben er even stil van. Allereerst knap dat een aantal van ons de reacties lezen en ook nog eens reageren. Ik begin er maar niet aan. Ik wil niet dat de onredelijkheid en vaak botte reacties een stempel drukken op mijn humeur vandaag. Helaas reageren mensen vaker emotieloos, zonder enige voorkennis, op internet achter een schuilnaam. Laten we hopen dat er een eerlijke discussie komt en dit uiteindelijk ten goede uit gaat pakken. Ik vind het best heftig allemaal.
@efemes een consult bij een orthopeed is al 260 euro voor 10 min, en daar hoor ik de verzekering ook niet over klagen. Dat is een best uurloon..
Ik snap dat ze bezuinigen willen, maar op deze manier is wel erg wrang. Er moet ergens een middenweg te vinden zijn. Ik houd mijn hart vast. Ik denk dat ziekenhuizen pas volgend jaar maatregelen nemen? Wellicht omdat ze een zorgcontract hebben die andere voorwaarden heeft dan een kliniek die alleen maar bezighoud met fertiliteit. Kan me voorstellen dat daarom ik nog geen nadelen heb ondervonden en bij bijvoorbeeld Nij Geertgen al een slag om de arm wordt gehouden. Maar dit is een aanname van mijn kant he? Geen waarheid.
En ook ik heb de petitie doorgezet naar mijn lieve vrienden. Bedankt aan de lieve moedige strijders die wel voor ons opkomen, reageren, petitie starten, van zich laten horen.
@efemes een consult bij een orthopeed is al 260 euro voor 10 min, en daar hoor ik de verzekering ook niet over klagen. Dat is een best uurloon..
Ik snap dat ze bezuinigen willen, maar op deze manier is wel erg wrang. Er moet ergens een middenweg te vinden zijn. Ik houd mijn hart vast. Ik denk dat ziekenhuizen pas volgend jaar maatregelen nemen? Wellicht omdat ze een zorgcontract hebben die andere voorwaarden heeft dan een kliniek die alleen maar bezighoud met fertiliteit. Kan me voorstellen dat daarom ik nog geen nadelen heb ondervonden en bij bijvoorbeeld Nij Geertgen al een slag om de arm wordt gehouden. Maar dit is een aanname van mijn kant he? Geen waarheid.
En ook ik heb de petitie doorgezet naar mijn lieve vrienden. Bedankt aan de lieve moedige strijders die wel voor ons opkomen, reageren, petitie starten, van zich laten horen.
zaterdag 2 maart 2019 om 14:42
Ik loop ook in voorburg ja. Ik heb nog niks vernomen. Komende week moet ik weer voor echo (1e iui mislukt) en zal dan eens vragen of hun iets weten. Het zal ws wel van je verzekering gaan afhangen.innerpeace schreef: ↑02-03-2019 07:25Hier de petitie inmiddels in mijn omgeving door ong 80 mensen getekend. Mijn vriendinnen en familie zijn boos en hebben dit ook door mensen in hun omgeving laten tekenen
@betsy jij zit toch in voorburg? Heb jij iets vernomen? Aangezien jij wel inseminaties doet? En weet je al of het gelukt is?
Op de rest reageer ik dit weekend even.
Persoonlijk denk ik dat ze dit er niet door gaan krijgen en ik vermoed dat de media het nogal opblaast (ervaring mee helaas). Ik wacht het maar af. Al die stress is ook niet goed voor je.
We tekenen en delen gewoon massaal die petitie. We laten ons niet zomaar opzij zetten!

zaterdag 2 maart 2019 om 17:55
ik duim voor je inner!
Ik ben echt zo blij het alleen te gaan doen. Een collega en ik hadden t erover en zij vertelde dat ze meer 'last' had van vriend/man dan dat hij wat toevoegde. Veel spanningen omtrend wie uit bed zou gaan snachts etc..
en vriend van vriendin is echt zn sporttype die onwijs op voeding let. Nu heeft ze zin in chocola..en ze mag het niet van hem omdat ze al friet eten......
Ik ben echt zo blij het alleen te gaan doen. Een collega en ik hadden t erover en zij vertelde dat ze meer 'last' had van vriend/man dan dat hij wat toevoegde. Veel spanningen omtrend wie uit bed zou gaan snachts etc..
en vriend van vriendin is echt zn sporttype die onwijs op voeding let. Nu heeft ze zin in chocola..en ze mag het niet van hem omdat ze al friet eten......
zaterdag 2 maart 2019 om 18:01
Ik heb eens even gekeken wat mijn verzekering eigenlijk betaald heeft, en het ziekenhuis heeft twee bedragen gedeclareerd: ongeveer 300 voor de intake etc, en ongeveer 500 voor de inseminaties. 1x500 dus, en ik heb vijf pogingen gehad. Wel vreemd dat de verzekering nu dus in totaal 800 euro betaald heeft (waarvan ik dan ook nog mijn eigen risico betaald heb), en dat het op eigen kosten 800 euro per poging zou zijn.
Is een iemand die bij Nij Geertgen heeft gezeten en kan inzien wat zij hebben gedeclareerd? Zijn ze daar gewoon zo veel duurder?
(Hiernaast natuurlijk nog de kosten voor het sperma, maar die heb ik zelf betaald, dat was altijd al zo).
Is een iemand die bij Nij Geertgen heeft gezeten en kan inzien wat zij hebben gedeclareerd? Zijn ze daar gewoon zo veel duurder?
(Hiernaast natuurlijk nog de kosten voor het sperma, maar die heb ik zelf betaald, dat was altijd al zo).
zaterdag 2 maart 2019 om 18:15
@nausicaa ik snap dat dus ook niet. Heb vandaag met MCK gebeld. Helaas was die mevrouw er eigenlijk alleen maar om afspraken in te plannen. Wist niet veel van financiën en raadde me dus aan om doordeweeks terug te bellen. Ik vroeg wel opheldering over het inseminatie tarief en zij gaf aan dat het bedrag op de prijslijst per poging is. Ik kan dat echt niet bevatten en na jouw verhaal nog veel minder. Maar misschien loopt het declareren achter bij jou? En volgt de rest dus nog.

zaterdag 2 maart 2019 om 18:29
Zo veel geschreven afgelopen dagen......
Allereerst @truelove, GEFELICITEERD!! Wat een fijn nieuws!
Wat een gedoe hè allemaal met die verzekering. Rommelde natuurlijk al een tijdje maar had eigenlijk niet verwacht dat het echt zo ver zou komen.
Moet eerlijk zeggen dat toen ik begon met dit traject het me eigenlijk verbaasde dat er zoveel vergoed werd vanuit de basisverzekering.....niet zozeer voor alleenstaanden maar gewoon in het algemeen. Natuurlijk was ik daar heeeeel blij mee maar had eigenlijk verwacht dat dit soort dingen in een aanvullende verzekering zouden zitten.
Wat er nu gebeurt kan natuurlijk echt niet om zo per direct de regels aan te passen en er geen alternatief voor te geven. Ik zou dan zeggen, neem dit soort behandelingen op in een aanvullende verzekering (voor iedereen..... hetero, lesbisch en alleenstaand). Maar bekijk dit het komend jaar en laat het dan per 1 januari ingaan.
Ze kunnen niet zeggen de een wel en de ander niet. Of er nou sprake is van slecht zaad of geen zaad, een medische ingreep is in beide gevallen noodzakelijk.
En de reacties in het andere topic van Truelove gaan natuurlijk helemaal nergens over. Als je niet weet waar je t over hebt zeg dan niks. Maargoed dat hou je natuurlijk. Ik ben na 1 pagina maar gestopt met lezen......
Ik weet in ieder geval zeker dat als het in mijn geval niet vergoed zou zijn, ik bijna zeker kinderloos zou zijn gebleven. Had dat simpelweg niet kunnen betalen!
Hier gaat het verder wel ok.
Helaas wel de hele dag misselijk al een week of 2, 3.....dat is niet echt fijn. Maar aan de andere kant geeft dat me wel het gevoel dat het wel goed gaat daarbinnen.
Afgelopen dagen de directe familie ingelicht en iedereen is er superblij mee. En opgelucht dat het eindelijk dan is gelukt. Nog twee weekjes en dan weer een echo, de eerste bij de verloskundige. Spannend weer hoor.
Voor iedereen die op het bankje zit, duim duim!!
Allereerst @truelove, GEFELICITEERD!! Wat een fijn nieuws!
Wat een gedoe hè allemaal met die verzekering. Rommelde natuurlijk al een tijdje maar had eigenlijk niet verwacht dat het echt zo ver zou komen.
Moet eerlijk zeggen dat toen ik begon met dit traject het me eigenlijk verbaasde dat er zoveel vergoed werd vanuit de basisverzekering.....niet zozeer voor alleenstaanden maar gewoon in het algemeen. Natuurlijk was ik daar heeeeel blij mee maar had eigenlijk verwacht dat dit soort dingen in een aanvullende verzekering zouden zitten.
Wat er nu gebeurt kan natuurlijk echt niet om zo per direct de regels aan te passen en er geen alternatief voor te geven. Ik zou dan zeggen, neem dit soort behandelingen op in een aanvullende verzekering (voor iedereen..... hetero, lesbisch en alleenstaand). Maar bekijk dit het komend jaar en laat het dan per 1 januari ingaan.
Ze kunnen niet zeggen de een wel en de ander niet. Of er nou sprake is van slecht zaad of geen zaad, een medische ingreep is in beide gevallen noodzakelijk.
En de reacties in het andere topic van Truelove gaan natuurlijk helemaal nergens over. Als je niet weet waar je t over hebt zeg dan niks. Maargoed dat hou je natuurlijk. Ik ben na 1 pagina maar gestopt met lezen......
Ik weet in ieder geval zeker dat als het in mijn geval niet vergoed zou zijn, ik bijna zeker kinderloos zou zijn gebleven. Had dat simpelweg niet kunnen betalen!
Hier gaat het verder wel ok.
Helaas wel de hele dag misselijk al een week of 2, 3.....dat is niet echt fijn. Maar aan de andere kant geeft dat me wel het gevoel dat het wel goed gaat daarbinnen.
Afgelopen dagen de directe familie ingelicht en iedereen is er superblij mee. En opgelucht dat het eindelijk dan is gelukt. Nog twee weekjes en dan weer een echo, de eerste bij de verloskundige. Spannend weer hoor.
Voor iedereen die op het bankje zit, duim duim!!
zaterdag 2 maart 2019 om 18:30
Dat kan natuurlijk (alhoewel het zelfs als het per poging zou zijn dus nog een stuk minder is dan 800). Maar dan is het wel raar dat ze er min of meer in het midden een hebben gedeclareerd.Efemes schreef: ↑02-03-2019 18:15@nausicaa ik snap dat dus ook niet. Heb vandaag met MCK gebeld. Helaas was die mevrouw er eigenlijk alleen maar om afspraken in te plannen. Wist niet veel van financiën en raadde me dus aan om doordeweeks terug te bellen. Ik vroeg wel opheldering over het inseminatie tarief en zij gaf aan dat het bedrag op de prijslijst per poging is. Ik kan dat echt niet bevatten en na jouw verhaal nog veel minder. Maar misschien loopt het declareren achter bij jou? En volgt de rest dus nog.
Dit is voor ziekenhuizen ook niet te doen. Die moeten elk jaar onderhandelen over álle behandelingen. De kosten en begroting zijn gebaseerd op het totale pakket, en nooit bedoeld om los bij mensen neer te leggen. Dus voor hen is het ook mogelijk als dat ineens wel zou moeten.

zaterdag 2 maart 2019 om 19:03
Niet bij Nij Geertgen maar bij MCK, er is bij mijn verzekering € 660,- per inseminatie gedeclareerd. Dit is echt puur alleen de iui zelf want ik heb verder geen medicatie of extra echo’s of controles ofzo.nausicaa schreef: ↑02-03-2019 18:01Ik heb eens even gekeken wat mijn verzekering eigenlijk betaald heeft, en het ziekenhuis heeft twee bedragen gedeclareerd: ongeveer 300 voor de intake etc, en ongeveer 500 voor de inseminaties. 1x500 dus, en ik heb vijf pogingen gehad. Wel vreemd dat de verzekering nu dus in totaal 800 euro betaald heeft (waarvan ik dan ook nog mijn eigen risico betaald heb), en dat het op eigen kosten 800 euro per poging zou zijn.
zaterdag 2 maart 2019 om 19:19
Ha ladies, ik breek even in om jullie een hart onder de riem te steken na sommige nare reacties op 't andere topic. Mensen zijn egocentrische wezens blijkt maar weer.
Wat een rotbericht in het nieuws, en ik kan het me bijna niet voorstellen dat dit daadwerkelijk doorgang kan vinden, het zou toch te belachelijk voor woorden zijn zeg! Uiteraard heb ik getekend, veel sterkte en als ik ergens mee kan vechten voor de goede zaak hoor ik 't graag!
Wat een rotbericht in het nieuws, en ik kan het me bijna niet voorstellen dat dit daadwerkelijk doorgang kan vinden, het zou toch te belachelijk voor woorden zijn zeg! Uiteraard heb ik getekend, veel sterkte en als ik ergens mee kan vechten voor de goede zaak hoor ik 't graag!

zaterdag 2 maart 2019 om 19:31
lief!foxie29 schreef: ↑02-03-2019 19:19Ha ladies, ik breek even in om jullie een hart onder de riem te steken na sommige nare reacties op 't andere topic. Mensen zijn egocentrische wezens blijkt maar weer.
zaterdag 2 maart 2019 om 21:46
Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd, maar wat word ik boos en verdrietig van het nieuws zeg! Ergens denk/hoop ik dat het een storm in een glas water is. Ze kunnen dit toch niet zomaar veranderen.. en wat is dan een medische reden en wat niet.. ik begrijp heel goed dat dit een hoop stress oplevert.. Ik heb het andere topic niet gelezen en dat ga ik ook niet doen.
Ik voel me nu extra gezegend met mijn mannetje (die vandaag toevallig net zo lang uit de buik is als in de buik, heel erg bijzonder)..Ik gun dit jullie allemaal zo ontzettend! ik was er eigenlijk net aan uit dat ik rond de eerste verjaardag van m'n zoontje weer voor de eerste keer naar Geertgen wil voor een tweede, maar of dit nu door kan gaan?
Iemand vroeg naar de kosten van een iui bij NijGeertgen.. deze was bij mij in 2017 €709,51 (misschien is het zo duur omdat NijGeertgen een (privé)kliniek is?)
Wat ik alleen niet begrijp, hij staat op half juli 2017 terwijl ik de poging half september 2017 gehad heb..
Iedereen in mijn omgeving heeft de petitie getekend! Hoeveel handtekeningen zijn er eigenlijk nodig?
Ik voel me nu extra gezegend met mijn mannetje (die vandaag toevallig net zo lang uit de buik is als in de buik, heel erg bijzonder)..Ik gun dit jullie allemaal zo ontzettend! ik was er eigenlijk net aan uit dat ik rond de eerste verjaardag van m'n zoontje weer voor de eerste keer naar Geertgen wil voor een tweede, maar of dit nu door kan gaan?
Iemand vroeg naar de kosten van een iui bij NijGeertgen.. deze was bij mij in 2017 €709,51 (misschien is het zo duur omdat NijGeertgen een (privé)kliniek is?)
Wat ik alleen niet begrijp, hij staat op half juli 2017 terwijl ik de poging half september 2017 gehad heb..
Iedereen in mijn omgeving heeft de petitie getekend! Hoeveel handtekeningen zijn er eigenlijk nodig?