Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@roosje volgens mij minimaal 40.000. Er zijn er nu 25.000. Iedereen in mijn omgeving heeft ook getekend en gedeeld.
En als we straks 40 000 handtekeningen hebben.. wat betekend dat?
Ik heb nooit gehoord van een specifiek aantal, meestal wordt dat van te voren wel aangegeven toch? Of ik moet t gemist hebben.
Ik heb dag ooit begrepen hoor. Maar kan ernaast zitten.
Even opgezocht:

Burgerinitiatief
Een burgerinitiatief is een voorstel dat een kiesgerechtigde, met ondersteuning van 40.000 handtekeningen, kan indienen om een bepaald onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer te laten plaatsen. Als het voorstel aan de vereisten voldoet, komt het onderwerp op de agenda van de Kamer.
nou zal mij benieuwen of we aan de 40 komen, meningen lopen zo uit 1

hebben jullie ookal een kijkje genomen in het draagmoederschap topic?
Het valt mij echt op dat mensen die zelf makkelijk kinderen krijgen zo kortzichtig zijn mbt het krijgen van kinderen als dit niet vanzelfsprekend is.. en dan is er geen sprake van discriminatie?

Aankomende vrijdag ga ik trouwens pijlen bij een vriend hoe hij er tegenover zou staan om donor te zijn.....
Ik kijk daar allemaal niet op. Maakt mij alleen maar gefrustreerd.
Ja..dat zeker. Hoe is t met je NOD?
@depster vandaag of morgen verwacht ik mijn menstruatie. Dan starten met ICSI 2
Wat ik zo begrepen heb uit nieuwsberichten gaat het sowieso op de agenda....

Quote uit een stukje vd zijaanzij:

"Ook in de Tweede Kamer is er ophef over het standpunt van minister Bruins. Zowel de PvdA als D66 hebben de minister gelijk om uitleg gevraagd en waarschijnlijk wordt hier aanstaande dinsdag nog over gediscussieerd in de Tweede Kamer."

Ik heb er vannacht van wakker gelegen. En dan niet zo zeer om 'het wel of niet in het basispakket' maar vooral om alle reacties. De wereld is soms erg raar en vooral de mensen hard. Maar goed een nieuwe dag en hopelijk nog meer handtekeningen.
@Globe..dat zou mooi zijn als er aanstaande dinsdag al over gediscussieerd gaat worden! De handtekeningen lopen in ieder geval nog steeds gestaag op..al bijna 28000!
Tja en die reacties..ik scan af en toe...maar ze zijn vaak zo hard en ongenuanceerd. Ik geloof steeds meer dat het vooral het zure en negatieve deel van de bevolking die vindt dat de hele wereld bedorven is behalve zij, zich amuseren met reacties op sociale media. De positief gestemde en genuanceerde mensen zijn in de minderheid omdat zij gewoon "echt leven"...sorry voor deze mogelijk ongenuanceerdheid van mijn kant.. ;-)
Ik ben in ieder geval blij dat mijn naaste omgeving iedereen net zo verontwaardigd en is en ook massaal tekent.

Innerpeace succes alvast!

Spannend Depster vrijdag dat gesprek! Hoop dat het een optie is voor je!
Wat fijn dat er in de kamer vragen gesteld gaan worden! Hopelijk komt daar wat moois uit al is het maar dat het tot Jan 2020 vergoed word en dat je je er daarna extra voor kan verzekeren..
Maar ik ga er niet op hopen.

@ Globe, laat je niet in de war maken door al die zure reacties! Het internet is geen afspiegeling van de maatschappij. Het inernet is heel fijn voor veel mensen om eens lekker om zich heen te schoppen en ongenuanceerd en verkeerd geïnformeerd hun mening te verkondigen. Niet echt dus..
Je kan echt veel beter in je eigen omgeving kijken en dat als maatstaf gebruiken.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Menstruatie is zojuist begonnen. Meld mij vandaag aan.

Ik kan mijzelf ook gewoon niet voorstellen dat het nu al ingegaan is. Hoe is het mogelijk dat mensen 1x per jaar (1 januari) hun verzekering mogen wijzigen en dat de andere partij dit zo tussentijds kan wijzigen? Kan er gewoon met mijn pet niet bij. En mocht het pas per 1 januari 2020 ingaan, dan ligt er een enorme druk op de mensen die nu al KID doen, om dit jaar nog zwanger te worden (wat niet bevoordelijk is voor het proces). Om maar niet te spreken over de mensen die pas in 2020 kunnen starten! Ik mag hopen dat het in de basis verzekering blijft. En zo niet, dit in een aanvullend pakket wordt ondergebracht. En dan wel pas vanaf het moment dat mensen hun verzekering kunnen wijzigen.
Eh wat kut Inner, je voelde t al aankomen natuurlijk..maar blijft super klote kut en nog meer.

Ik vind de discussie/beslissing nu het jaar net begonnen is absurd en geloof daarom ook eigenlijk niet dat ze het nu al van kracht kunnen laten zijn. Mijn gevoel zegt dat t van 2020 in zal gaan. Nu lig ik er nog niet wakker van, wel net als Globe van de harde reacties.
Helaas lees ik al reacties van mensen waar de verzekering nu direct niet meer betaalt. Mij verzekering CZ zit al op het standpunt van niet meer vergoeden. Ik ga NG bellen deze week hoe ze mij zien....wel of geen medische noodzaak. Maar als NG besluit dat mijn eerste IUI over twee weken geen medische noodzaak is dan mag ik direct 850 euro gaan ophoesten...en dan ben ik benieuwd wat er gebeurt met alle andere kosten zoals opslag rietjes en de consulten die ik al gehad heb..dus ik maak mij helaas wel echt zorgen. Ik start hoe dan, maar had mijn geld liever in een kinderkamer gestoken dan in alle behandelingen...
Denk dat je 2 mensen door elkaar haalt Depster (inner en science?) ;)
Fijn dat je kan aanmelden Inner!

Ik weet dat het internet hard is hoor ;) Maar eens in de zoveel tijd krijg ik zon reality check mede omdat ik op vrouwen val (dus ook al zou ik een partner hebben alsnog een probleem met vergoedingen) en omdat ik (zoals iedereen hier) het in mn uppie wil doen. Maar he.... zet je weer met beide benen op de grond en geeft een boost om er zoals ik al doe vrij over te blijven praten en vooral om het bespreekbaar te maken.
Rosieflower schreef:
03-03-2019 10:32
Helaas lees ik al reacties van mensen waar de verzekering nu direct niet meer betaalt. Mij verzekering CZ zit al op het standpunt van niet meer vergoeden. Ik ga NG bellen deze week hoe ze mij zien....wel of geen medische noodzaak. Maar als NG besluit dat mijn eerste IUI over twee weken geen medische noodzaak is dan mag ik direct 850 euro gaan ophoesten...en dan ben ik benieuwd wat er gebeurt met alle andere kosten zoals opslag rietjes en de consulten die ik al gehad heb..dus ik maak mij helaas wel echt zorgen. Ik start hoe dan, maar had mijn geld liever in een kinderkamer gestoken dan in alle behandelingen...

Maar waar lees je die dan?
Globe, ik zit in een fb groep: Bam Moeder. Kun je lid van worden. Daar staan deze verhalen. En daarnaast heeft NG een bericht geplaatst dat we er rekening mee moeten houden dat we de behandelingen zelf moeten gaan betalen. Ik heb met ze gebeld en toen vertelden ze al dat CZ al op de niet vergoeden tour zit. en dat ze voor elke behandeling moeten aangeven of iets een medische noodzaak is.
Rosieflower schreef:
03-03-2019 10:40
Globe, ik zit in een fb groep: Bam Moeder. Kun je lid van worden. Daar staan deze verhalen. En daarnaast heeft NG een bericht geplaatst dat we er rekening mee moeten houden dat we de behandelingen zelf moeten gaan betalen. Ik heb met ze gebeld en toen vertelden ze al dat CZ al op de niet vergoeden tour zit. en dat ze voor elke behandeling moeten aangeven of iets een medische noodzaak is.
Goede tip, ga ik ff opzoeken. Ik zit ook bij Geertgen en heb het bericht gezien ja. Hopelijk is er morgen meer duidelijk want lijkt me raar dat op een zondag deze beslissing wordt genomen terwijl de kamer nog geen beslissing heeft genomen. He wat een ellende zeg....
Rose, daar zit ik toevallig ook bij.
Ik lees her en der wel wat tips, zoals bijvoorbeeld in mijn verwijsbrief niet te laten zetten dat ik alleenstaand ben.. Eind maart heb ik vakantie en wil ik met de huisarts in conclaaf/verwijzing aanvragen.

Op de brief voor GG heb ik veel informatie moeten geven. Zo ook over mijn cyclus die zo onregelmatig als de pest is. Gemiddeld zn 35 dagen..maar er kan gerust 2 tot 3 mnd tussen zitten. Mag ik nu van geluk spreken dat mijn lichaam niet doet zoals een gezond lichaam?
Al begin ik nu te merken dat de eisprong toch netjes optijd (als t goed is) komt. Er zit mij toch een puist op mn kin.... Die krijg ik meestal een paar dagen van te voren. Ik zal maar de kroeg in duiken dit weekend, krijgen al die misgunners misschien hun zin nog ook 😋
Op zich kan ik me er best in vinden als de vergoedingen naar een uitgebreid pakket gaan ipv basis pakket. Dat vind ik echt niet onredelijk ofzo. Maar het midden in een jaar niet meer vergoeden, terwijl sommigen van ons spul in de vriezer hebben dat is bizar. Daarnaast als ze het niet vergoeden dan voor iedereen vind ik. Want er zijn genoeg stellen die geen aantoonbare problemen hebben en het wel vergoed krijgen. Maar dan breekt natuurlijk wel de pleuris uit ;)

Er wordt steeds meer weg bezuinigd. Prima. Maar zo resoluut alles niet meer vergoeden dat vind ik echt belachelijk. Het is voor mij echt geen bewuste keuze om het alleen te doen ook. Ik voel me overal al buitengesloten, buitenvallen, etc.

En wat ik ook niet snap als mensen hard zeggen "ik ga niet voor jou betalen":
we willen allemaal een sociaal vangnet, maar een ander mag er geen gebruik van maken. En het zijn vaak de mensen die alle potjes voor zichzelf weten te vinden (huurtoeslag, kinderopvangtoeslag, kinderbijslag, sociale potjes van de gemeente) wat ook prima is, want die zijn er om gebruik van te maken. ]
Gelukkig zijn het niet deze zure mensen die mee discusieren in de kamer. Laten we hopen dat er een eerlijke en open discussie komt en dat alles goed komt.
Ik blijf de petitie delen.
ff terug op topic. Hoe gaat het met iedereen. Er is zoveel geschreven. Heb ik wat bankhangers, vallers, beginners gemist? Knuffel voor jullie allemaal!
In december had ik mijn ei gemist met 1x per dag testen..
Toen 2 maanden even op pauze en deze maand wou ik weer beginnen.

Gisterochtend negatieve test en s middags om 17:00 een positieve test.
Vanochtend om 9:00 was de test alweer negatief.
Toch gebeld met Isala en ze wou het eerst bespreken met de arts.
Ze denken dat ik nu te laat ben voor inseminatie en dat het beter is om volgende maand vanaf dag 10 elke dag voor echo te komen..

Heeft iemand hier dit ook wel eens gehad? Zo’n korte LH Piek?
Ja Chica, een soort van. Bij mij zijn de testen niet betrouwbaar. Werken de ene keer wel en de andere keer niet. Daardoor moet ik ook altijd erheen voor echo's. Misschien dat dit bij jou ook t geval is. Dat t stofje niet aanwezig genoeg is voor een positieve test (constant iig) Zou me nog geen zorgen maken hoor ;) Komt goed!
Oh en trouwens, bij niet elke dag (zou niet eens kunnen ivm vervoer) maar vanaf 10 dagen kunnen ze wel inschatten wat het ei gaat doen. Het groeit een max aantal mm per dag. Misschien dat je dat de eerste cyclus wel zal moeten. Bij mij gaat t steeds om een echo om de 2/3 dagen en soms wat langer/korter. Gaf mij iig wel een zeker gevoel want heb hem vaker gemist helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven