Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@chica dat doe ik inderdaad ook, want mijn test geeft positief aan maar vervolgens kan het zijn dat mijn ei toch nog even een dag of 2 wacht met springen. Dus vandaar dat ik ook vanaf dag 10 voor echo ga (en dan om de 1 a 2 dagen afhankelijk van hoever je bent, ze doen echo's voor 12 uur bij isala) en als mijn ei groot genoeg is krijg ik ovitrelle zodat ik zeker weet dat hij binnen 36 uur ofzo springt.
Dus heel fijn dat je dit zo gaat doen, nu weet je zeker dat je hem niet gaat missen.
Zo had ik het idd nog niet bekeken..:)
Heb ik volgende keer dus de zekerheid dat de inseminatie op het goeie moment is.. Dat is wel heel fijn!

En fijn om te horen Globe en Lee dat dit dus wel vaker voorkomt.
Ja he ;) Ik schoot toen ook een btje in de stress.
Maar tis idd veel meer zekerheid.
Ik werd ook altijd helemaal gek van die ovulatietesten. Na 3 IUI heb ik dan ook pregnyl gekregen van het ziekenhuis. Ik kreeg altijd echo’s vanaf dag 9.

Dinsdag heb ik de eerste echo en starten met de hormonen.
Goeienavond allemaal, ik hoop dat iedereen een beetje tot rust kan komen na een bewogen week.

Ik heb zelf besloten om komende 3 keer zelf thuis te insemineren. Ik heb een nieuwe donor uitgekozen, die zowel ICi als IUI zaad heeft. Ik vraag morgen het ziekenhuis of ik nog steeds kan laten bezorgen daar want deze donor komt niet in de lijst bij Cryos voor om thuis te laten bezorgen. Hopelijk gaan ze daar mee akkoord.
Ik wil dan per keer 2 rietjes MOT20 laten bezorgen om zo per cyclus meer kans te krijgen. Ik heb namelijk nu steeds het idee dat ik elke keer net te laat ben met insemineren. Dan heb ik een bijna positieve test op een avond, en positief de volgende ochtend, maar dan is de inseminatie pas later op de dag erna. Met 2 rietjes kan ik dan dezelfde avond van de positieve test insemineren, en de ochtend of avond erna bijvoorbeeld.

Dan heb ik ook geen stress om verlof van werk te moeten nemen enzo, want ik merk dat dat me constant bezig houd, ik ben constant aan het plannen en maak me zorgen hoe ik het ga doen met werk. Niet echt bevorderlijk voor het proces.

Maar morgen eerst even zorgverzekeraar en ziekenhuis bellen. De enige behandeling die to nu toe is ingediend is nog van augustus 2018, dus zorgverzekeraar moet er nog 2 van 2018 en 1 van 2019 krijgen/behandelen. Pfffff, ik hoop echt dat dat nog wel wordt vergoed aangezien dat allemaal is gebeurd VOOR de laatste veranderingen.

Maar nu bedtijd, weer een drukke werkweek voor de boeg.
Even voor mijn beeldvorming science, het donorzaad komt in stikstoftank dan toch? Hoe zit het dan met ontdooien als je thuis wilt gaat insemineren?
@depster, het ontdooien duurt ongeveer minuutje of 5 tot 10. je kunt de tank gewoon snel hersluiten als je 1 rietje er uit haalt. Niet te lang openlaten anders vervluchtigt alle stikstof.

Je kan ook in een doos met droogijs bestellen. Blijft iets minder lang houdbaar maar als je deze niet lang openhoudt blijft dit ook lang goed.
Aah en de kwaliteit van t zaad blijft dan ook goed? Ik heb bij mij niet ingelezen over ZI via zaad van donorbank, wel bekende donor en dan moet je het dus op lichaamstemperatuur houden, vandaar de vragen haha
Net een stukje bij Koffietijd over deze kwestie( Mirella van Markus). En iets over een demonstratie as zaterdag in A'dam? Iemand meer info hierover?

Edit: Ze sluiten zich aan bij de women's March as zaterdag
Nog even wat informatie: mijn vrouw heeft vanochtend naar Nij Geertgen gebeld en de verpleegkundige aan de telefoon heeft uitgelegd hoe het zit met de medische indicatie.

Aan de hand daarvan heeft mijn vrouw op mijn oude factuur gekeken van 2017. Daar stond bij Indicatie de code F21 wat denk ik staat voor redelijk standaard vruchtbaarheidsbehandelingen zoals anamnese, lichamelijk onderzoek, laboratorium onderzoek, donorscreening, cryopreservatie, etc...

Boven diagnose staat zorgvraag en daar is bij mij ingevuld Nvt. Oftewel, geen medische indicatie. Bij mijn vrouw staat duidelijk in het systeem de medische indicatie aangevinkt met als opmerking Tubaire factor (verminderde toegankelijkheid van de eierstok/eileider. Logisch, want ze heeft er nog maar 1).

Mocht iemand dus willen nagaan bij de kliniek hoe die medische indicatie verwoord is en waar je dat kunt vinden op eerdere facturen, dan weet je nu waar je op moet letten. Het zal er aan liggen hoe meedenkend de klinieken/ziekenhuizen zijn met het zetten van de vinkjes. Ik neem aan dat PCOS, langdurig proberen zonder resultaat, meerdere miskramen etc allemaal redenen zijn voor een medische indicatie.

Ik hoop echt dat het allemaal met een sisser afloopt voor jullie Uppies... Voor ons lijkt de paniek niet meer nodig. Ik zou never nooit meer in aanmerking komen voor vergoeding maar mijn vrouw dus gelukkig wel.
Net online contact met OHRA. De behandelingen van 2018 worden vergoed maar van 2019 waarschijnlijk niet meer. Ik heb gezegd dat de behandeling in 2019 plaatsgevonden heeft voordat de nieuwe interpretatie was dus ik er van uit gaat dat deze wel wordt vergoed.

Maar OHRA vergoed dus toekomstige behandelingen in principe niet meer voor mij tenzij medisch noodzakelijk.
Kan je inmiddels dan geen medische indicatie krijgen science? Zou echt super ruk zijn namelijk :(
@Science...eens met Depster...ik zou die discussie wel aangaan. Hoeveel pogingen heb je al gehad? Een aantal keren ZI, en daarnaast nog meerdere pogingen IUI. Die zijn vele malen betrouwbaarder dan de pogingen die. Een gemiddeld stel in de slaapkamer doet. Dus dat jaar thuis proberen wat ze altijd adviserenheb je er wel op zitten...ik weet niet of je dit al zo ter sprake gebracht hebt...maar ik zou zeker proberen te sturen op wel degelijk een medische indicatie op dit moment bij de kliniek...als zij mee gaan dan volgt de verzekeraar ook. Maar misschien dat je dit al gedaan hebt? Dan heb ik niks gezegd...
Depster, nee nog niet vooral omdat ik dus al wel een keer zwanger ben geweest. Dus ik zou pas over 3 behandelingen in aanmerking komen voor ivf.
Maar ik leg me er nu even bij neer. Beter voor mijn hoofd. Antonius laat toe dat ik daar ICI zaad laat bezorgen. Dus dan ophalen en thuis klussen 😶
Science ik weet niet of je lid ben van de pagina op FB 'Bam moeder', maar daar is vandaag een bericht geplaatst over melding bij discriminatiepunt.nl.
Daar wordt gevraagd om reacties waarbij aanvragen echt al afgewezen worden, anders kunnen ze niet bewijzen dat t discriminatie is.

Je hoeft er niets mee te doen, kan mij voorstellen dat je t uit je hoofd wilt zetten, wilde je t even laten weten.

Geld ook voor andere die al afgewezen worden door verzekering.
Wat vind ik dit toch zo ontzettend k*t om te lezen! Vind het zo erg.

Hoop zo dat artsen bereid zijn om er medisch noodzakelijk van te maken. Ik mag serieus bijna blij zijn dat ik ICSI doe en zoveel miskramen heb gehad. Het is zo oneerlijk voor zoveel vrouwen.
https://nos.nl/artikel/2274486-veel-vra ... ingen.html
Het blijft wel een gedoetje allemaal zeg. Dank globe voor de link. Moet zeggen dat alles nog erg onduidelijk is. Lijkt mij niet dat ze dit per acuut kunnen aanpassen.
Ik kan niks vinden op de website van mijn zorgverzekeraar en ik wil niet bellen om geen slapende honden wakker te maken. Zucht.... wat een gezeik. Dat het dan niet in de basisverzekering kan oke, maar doe het dan in een aanvullende ofzo.

Heeft iemand nog leuk nieuws? Of iets leuks te vertellen?
Betsy, ik dacht er ook eerst zo over maar ik wilde niet doorgaan met iui en ineens grote tekeningen gepresenteerd krijgen.

Depster, ik zal moeten wachten tot die rekening is behandeld en beoordeeld. Als ik hem niet krijg vergoed ga ik stappen ondernemen inclusief melding maken. Dank je wel voor het advies 😊

Ik moet toegeven dat ik een beetje numb ben, het lijkt me nog niet helemaal te raken maar dat is denk ik een soort zelfbescherming. Ben benieuwd wat er nog gaat konen qua gevoelens. dat zullen jullie dan vast wel horen van me 😊

In ieder geval fijn om elkaar hier te kunne steunen ❤️
Ander vraagje, weet iemand eigenlijk al of je de kosten van donorzaad kan aanvoeren in je belastingaangifte?
Ha Science, wat een rotnieuws van je verzekeraar.
Nee, bij belasting opgeven kan niet. Een vriendin van me heeft haar accountant nog een brief hierover laten sturen. Maar helaas. Die ongelijkheid was er dus al, want heterokoppels kunnen dat wel opvoeren bij de belastingdienst.
Wat een onwerkelijk nieuws. Ik sta nog lang op de wachtlijst dus het is maar helemaal de vraag wat er op mijn moment vergoed word. Ik ben zelfs al aan het kijken naar verhuizen naar Belgie tijdens het inseminatietraject omdat als ik het goed begrijp daar IUI-D wel vergoed wordt door het ziekenfonds. Rare bokkensprongen moet je maken als mens.
Nora wat vreemd dat zij het donorzaad niet vergoed kregen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het destijds gewoon heb opgegeven bij mijn belastingaangifte, ervan uitgaande dat dat gewoon kon. Het is ook gewoon goedgekeurd (al geef je natuurlijk niet specifiek aan waarvan de kosten zijn, enkel hoe hoog). Ik heb alles wat niet betaald werd gewoon opgevoerd... :-$ .

Ik zou dus denken dat je eventuele kosten van niet vergoedde IUI's ook gewoon kunt opgeven. Misschien als het uiteindelijk over een kostenpost van 3500 euro gaat dat ze dan eens gaan informeren waarvan het is.
Hoi allemaal, Ik lees al eventjes mee maar heb nooit eerder gereageerd op dit forum. Nu alle perikelen rondom de vergoeding van de behandeling speelt ben ik even benieuwd of iemand van jullie is verzekerd bij VGZ en toevallig daar al contact mee heeft gehad? Ik ben heel erg benieuwd! Ik hoop zo dat de behandelingen weer vergoed gaan worden...
cato801 schreef:
05-03-2019 09:37
Hoi allemaal, Ik lees al eventjes mee maar heb nooit eerder gereageerd op dit forum. Nu alle perikelen rondom de vergoeding van de behandeling speelt ben ik even benieuwd of iemand van jullie is verzekerd bij VGZ en toevallig daar al contact mee heeft gehad? Ik ben heel erg benieuwd! Ik hoop zo dat de behandelingen weer vergoed gaan worden...
VGZ weet het nog niet. Gisteren contact mee gehad.

Nij geertgen vertelde mij dat zij nu vragen stellen over wanneer het medische noodzaak is. Als dat na 10 pogingen is, wie controleert dan of je als alleenstaande het niet thuis met 'iemand uit de kroeg' hebt geprobeerd. Of al 15x met donorzaad via een kennis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven