Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

woensdag 17 januari 2018 om 14:10
Ja ik zit idd bij Geertegen. Ik ben begonnen in 2016 (wow dat klinkt al zo lang terug)
Bij Geertgen heb je de verschillende opties mbt donorzaad denk dat daar het prijsverschil in zit?

woensdag 17 januari 2018 om 16:21
Volgens mij zo'n 9 maanden tot het intakegesprek, daarna nog een maand 3-4 aan onderzoeken voordat je echt kunt starten. Weet niet of dat nog steeds zo is, ik heb in november intake gehad.Infatuation- schreef: ↑17-01-2018 13:33Hallo allemaal!
Ik lees al een tijdje mee, maar steeds meer begint bij mij het idee te vormen om het hele proces van (hopelijk) zwanger worden en een kind opvoeden alleen te doen. Aangezien ik nog aan de relatief jonge kant zit blijft het wel afwegen wanneer je besluit om je aan te melden en te starten.. Weten jullie toevallig hoe lang de wachtlijst bij RdG is?
Jullie natuurlijk allemaal veel succes weer deze rondes!
Vandaag de hsg overleefd, korte pijnscheut gehad maar verder echt nergens last van gehad. Weer een horde genomen naar de start

woensdag 17 januari 2018 om 17:16
Ja dit heb ik ook erg. Globe ik zat idd ook.op het bankje. Met de nadruk op zat want ik ben er maandag afgevallen voor de 5e keer. Wel even slikken! Maar ronde 6 kan me niet snel genoeg starten!
Hoe lang zit jij nog? En Nora.. hoe is het met jou? Al even geen updates gelezen.. klopt dit?

woensdag 17 januari 2018 om 18:40
Oh das minderAlisa86 schreef: ↑17-01-2018 17:16Ja dit heb ik ook erg. Globe ik zat idd ook.op het bankje. Met de nadruk op zat want ik ben er maandag afgevallen voor de 5e keer. Wel even slikken! Maar ronde 6 kan me niet snel genoeg starten!
Hoe lang zit jij nog? En Nora.. hoe is het met jou? Al even geen updates gelezen.. klopt dit?

Ik zit nog... mag zaterdag testen maar mn hormonen gieren door mn lijf.... na al die keren weet ik nergens op te moeten hopen/of proberen te plaatsen maar ja....
woensdag 17 januari 2018 om 18:46
Wat leuk eens te lezen dat iemand ook naar Nij Barrahus gaat! Ik ga daar binnenkort het traject starten voor een 2de kind. Echt super fijne kliniek en heb er fijne ervaring mee. Hopelijk ervaar jij dat straks ook zo!MJS1234 schreef: ↑13-01-2018 22:28Dank voor jullie reacties. Inmiddels verwijsbrief in huis en ingeschreven voor intake bij Nij Barrahus.
Voor alle op het wachtbankje, wat spannend, voor sommigen niet de eerste keer+ vreten jullie je niet helemaal op van de spanning ? Hoe vullen jullie die wachtdagen? Lijkt me dat je er constant mee bezig bent?
Innerpeace heel moedig en sterk dat je gelijk bent door gegaan. Wat moet het een zwaar traject voor je zijn, gepaard met veel verdriet en gemis om dat wat ooit geweest is. Sterkte met deze wachtronde!
@Beau, ook nog jongIk ben zelf 28. Ik woon in een ruime koopwoning, maar heb maar 2 slaapkamertjes. Prima. Maar ga bewust niet verbouwen. Omdat het verbouwingsgeld straks mooi van pas komt bij het traject maar ook bij eventuele verlofregelingen etc.
@angeleloes, groeiecho's zijn niet standaard toch? Ach ik hoor het wel bij intake...
Mijn intake vind overigens pas over 3 maanden plaats.
Al veel rondgekeken bij Cryos (waar Nij Barrahus 5 procent korting op geeft).
Enige wat ik me nog afvroeg, ik kan dit absoluut niet communiceren op werk, dus zie zelf zo voor me dat ik bij LH piek me maar steeds een dag ziek moet melden ofzo.
Hoe zitten jullie daarin?
woensdag 17 januari 2018 om 19:41
Ik heb mij vorige week aangemeld. De wachtlijst is inderdaad 9 maanden tot de intake en een jaar tot de start. Daar zit dan nog zo’n 3 maanden tussen.Infatuation- schreef: ↑17-01-2018 13:33Hallo allemaal!
Ik lees al een tijdje mee, maar steeds meer begint bij mij het idee te vormen om het hele proces van (hopelijk) zwanger worden en een kind opvoeden alleen te doen. Aangezien ik nog aan de relatief jonge kant zit blijft het wel afwegen wanneer je besluit om je aan te melden en te starten.. Weten jullie toevallig hoe lang de wachtlijst bij RdG is?
Jullie natuurlijk allemaal veel succes weer deze rondes!

woensdag 17 januari 2018 om 20:34
Ik zou in eerst instantie starten in rijnstate. Uiteindelijk duurde het mij te lang. Je betaald daar €900 voor 6 rietjes, wat betreft de wachttijd zit je volgens mij bijna op 2 jr. 10-12 mnd voor intake en dan nog 10-12 mnd voor start. Dit was in september, dus hoe het er nu voor staat weet ik niet.
woensdag 17 januari 2018 om 20:57
Heb jij in 2016 besteld en betaald? Ik had 3cryos, esb of eigen bank. Ik heb gekozen voor eigen bank van Geertgen omdat dat t goedkoopst was. 400 per rietje dus. Kon daar verder niets kiezen. Vind dat nogal een verschil in prijs... ik weet alleen dat de prijzen 1 Jan 2017 zijn verhoogd...

woensdag 17 januari 2018 om 22:58
Bedoel je 9 maanden en daarna nog een jaar?
Of 9 maanden, dan onderzoeken in 3 maanden en meteen starten daarna? Dus alles bij elkaar 1 jaar?
donderdag 18 januari 2018 om 01:14
Ik ben vorige week geweest en werd blij van de mijne! Ik was niet zenuwachtig maar wel benieuwd wat de reactie zou zijn. Huisarts had het nog nooit eerder aan de hand gehad vertelde hij dus was erg benieuwd hoe dat allemaal in elkaar zit. Gaf aan het eind letterlijk te kennen dat hij het wel zag zitten haha.
Succes!
donderdag 18 januari 2018 om 01:17
Wat leuk Chica! Zie het hier inderdaad niet veel voorbij komen.Chica-1983 schreef: ↑17-01-2018 18:46Wat leuk eens te lezen dat iemand ook naar Nij Barrahus gaat! Ik ga daar binnenkort het traject starten voor een 2de kind. Echt super fijne kliniek en heb er fijne ervaring mee. Hopelijk ervaar jij dat straks ook zo!
Isala Zwolle of NB kwamen voor mij in aanmerking, NB is het geworden omdat ik het contact vooraf en informatie inwinning al als erg prettig heb ervaren. De reisafstand speelde overigens ook mee. Ik ben benieuwd!
Jij succes met het 2de traject. Hoe oud is je eerste kindje nu?
donderdag 18 januari 2018 om 09:37
donderdag 18 januari 2018 om 18:59
Dank voor de reacties. Ik ben nu in contact met een donor die aangeeft testresultaten te kunnen overleggen mbt soa’s, hiv en DNA-erfelijkheid (DNA markers die gelinkt zijn aan erfelijke ziekten). Allemaal met negatieve uitslagen en recent. Ook zijn vruchtbaarheid is getest. Ik vind dat inderdaad ook belangrijk, al had ik het wat dat betreft ook niet voor het kiezen bij mijn eerste kind (met partner). De reactie die ik op mijn bericht kreeg was zeer uitgebreid en helder en hij heeft al aan twee andere vrouwen gedoneerd. Na de eerste berichten is het gevoel goed, ik hoop dat dat zo blijft
donderdag 18 januari 2018 om 20:16
Zenuwen waren voor niks. Ik ging met een heel vrolijk gevoel de deur uit. De huisarts was erg begripvol en lief. Ze vond het ook erg leuk om haar dag zo te beginnen (meteen om 8:10 uur) met een vraag in plaats van kwaaltjes zeg maar. Een heel fijn en leuk gesprek gehad. Verwijsbrief is ook binnen nu.MJS1234 schreef: ↑18-01-2018 01:14Ik ben vorige week geweest en werd blij van de mijne! Ik was niet zenuwachtig maar wel benieuwd wat de reactie zou zijn. Huisarts had het nog nooit eerder aan de hand gehad vertelde hij dus was erg benieuwd hoe dat allemaal in elkaar zit. Gaf aan het eind letterlijk te kennen dat hij het wel zag zitten haha.
Succes!
donderdag 18 januari 2018 om 20:43
@beau leuk is dat he! Mijn huisarts reageerde ook zo leuk. Ging ook helemaal meedenken waar en hoe. Terwijl ik dat allang uitgezocht heb. Toen ik een keer bij haar kwam toen ik zwanger was, was ze ook zo lief. Zei ook dat ze weet dat het kindje een fantastische moeder krijgt. En na alle miskramen bellen ze mij ook gelijk op om te vragen hoe het gaat. Het is dus allemaal niet nodig die zenuwen