Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Plien1985 schreef:
16-01-2018 19:02
Globe zit jij bij Geertgen en betaald je 170 per rietje? Ik zit ook bij Geertgen en betaal 400 per rietje (in 2017. Hopelijk is de prijs nu niet weer verhoogd...)
Ja ik zit idd bij Geertegen. Ik ben begonnen in 2016 (wow dat klinkt al zo lang terug)
Bij Geertgen heb je de verschillende opties mbt donorzaad denk dat daar het prijsverschil in zit?
Ik sta al op de wachtlijst, zoals ik eerder schreef, maar morgen nog naar de huisarts voor een verwijsbrief. Ik merk dat ik toch wel heel erg zenuwachtig ben..
Infatuation- schreef:
17-01-2018 13:33
Hallo allemaal!
Ik lees al een tijdje mee, maar steeds meer begint bij mij het idee te vormen om het hele proces van (hopelijk) zwanger worden en een kind opvoeden alleen te doen. Aangezien ik nog aan de relatief jonge kant zit blijft het wel afwegen wanneer je besluit om je aan te melden en te starten.. Weten jullie toevallig hoe lang de wachtlijst bij RdG is?

Jullie natuurlijk allemaal veel succes weer deze rondes!
Volgens mij zo'n 9 maanden tot het intakegesprek, daarna nog een maand 3-4 aan onderzoeken voordat je echt kunt starten. Weet niet of dat nog steeds zo is, ik heb in november intake gehad.

Vandaag de hsg overleefd, korte pijnscheut gehad maar verder echt nergens last van gehad. Weer een horde genomen naar de start :-)
Globe83 schreef:
17-01-2018 14:08
Hahahaa! Ook herkenbaar ja.... Nu nog ja? Vrees dat ik dat ook zou hebben ja!
Ja dit heb ik ook erg. Globe ik zat idd ook.op het bankje. Met de nadruk op zat want ik ben er maandag afgevallen voor de 5e keer. Wel even slikken! Maar ronde 6 kan me niet snel genoeg starten!

Hoe lang zit jij nog? En Nora.. hoe is het met jou? Al even geen updates gelezen.. klopt dit?
@maris! wat goed. dat is ook weer achter de rug. nu nog afspraak voor donor uitkiezen en dan kan je starten!
Alisa86 schreef:
17-01-2018 17:16
Ja dit heb ik ook erg. Globe ik zat idd ook.op het bankje. Met de nadruk op zat want ik ben er maandag afgevallen voor de 5e keer. Wel even slikken! Maar ronde 6 kan me niet snel genoeg starten!

Hoe lang zit jij nog? En Nora.. hoe is het met jou? Al even geen updates gelezen.. klopt dit?
Oh das minder :(
Ik zit nog... mag zaterdag testen maar mn hormonen gieren door mn lijf.... na al die keren weet ik nergens op te moeten hopen/of proberen te plaatsen maar ja....
MJS1234 schreef:
13-01-2018 22:28
Dank voor jullie reacties. Inmiddels verwijsbrief in huis en ingeschreven voor intake bij Nij Barrahus.

Voor alle op het wachtbankje, wat spannend, voor sommigen niet de eerste keer+ vreten jullie je niet helemaal op van de spanning ? Hoe vullen jullie die wachtdagen? Lijkt me dat je er constant mee bezig bent?

Innerpeace heel moedig en sterk dat je gelijk bent door gegaan. Wat moet het een zwaar traject voor je zijn, gepaard met veel verdriet en gemis om dat wat ooit geweest is. Sterkte met deze wachtronde!

@Beau, ook nog jong ;) Ik ben zelf 28. Ik woon in een ruime koopwoning, maar heb maar 2 slaapkamertjes. Prima. Maar ga bewust niet verbouwen. Omdat het verbouwingsgeld straks mooi van pas komt bij het traject maar ook bij eventuele verlofregelingen etc.

@angeleloes, groeiecho's zijn niet standaard toch? Ach ik hoor het wel bij intake...

Mijn intake vind overigens pas over 3 maanden plaats.

Al veel rondgekeken bij Cryos (waar Nij Barrahus 5 procent korting op geeft).

Enige wat ik me nog afvroeg, ik kan dit absoluut niet communiceren op werk, dus zie zelf zo voor me dat ik bij LH piek me maar steeds een dag ziek moet melden ofzo.
Hoe zitten jullie daarin?
Wat leuk eens te lezen dat iemand ook naar Nij Barrahus gaat! Ik ga daar binnenkort het traject starten voor een 2de kind. Echt super fijne kliniek en heb er fijne ervaring mee. Hopelijk ervaar jij dat straks ook zo!
Infatuation- schreef:
17-01-2018 13:33
Hallo allemaal!
Ik lees al een tijdje mee, maar steeds meer begint bij mij het idee te vormen om het hele proces van (hopelijk) zwanger worden en een kind opvoeden alleen te doen. Aangezien ik nog aan de relatief jonge kant zit blijft het wel afwegen wanneer je besluit om je aan te melden en te starten.. Weten jullie toevallig hoe lang de wachtlijst bij RdG is?

Jullie natuurlijk allemaal veel succes weer deze rondes!
Ik heb mij vorige week aangemeld. De wachtlijst is inderdaad 9 maanden tot de intake en een jaar tot de start. Daar zit dan nog zo’n 3 maanden tussen.
Iedereen bedankt voor de informatie. Ik heb contact opgenomen met Nij Geertgen en mij kost het 318,50 per rietje.
Iemand ervaring in Rijstate in Arnhem?
Jen86 schreef:
17-01-2018 20:07
Iedereen bedankt voor de informatie. Ik heb contact opgenomen met Nij Geertgen en mij kost het 318,50 per rietje.
Iemand ervaring in Rijstate in Arnhem?
Ik zou in eerst instantie starten in rijnstate. Uiteindelijk duurde het mij te lang. Je betaald daar €900 voor 6 rietjes, wat betreft de wachttijd zit je volgens mij bijna op 2 jr. 10-12 mnd voor intake en dan nog 10-12 mnd voor start. Dit was in september, dus hoe het er nu voor staat weet ik niet.
Globe83 schreef:
17-01-2018 14:10
Ja ik zit idd bij Geertegen. Ik ben begonnen in 2016 (wow dat klinkt al zo lang terug)
Bij Geertgen heb je de verschillende opties mbt donorzaad denk dat daar het prijsverschil in zit?
Heb jij in 2016 besteld en betaald? Ik had 3cryos, esb of eigen bank. Ik heb gekozen voor eigen bank van Geertgen omdat dat t goedkoopst was. 400 per rietje dus. Kon daar verder niets kiezen. Vind dat nogal een verschil in prijs... ik weet alleen dat de prijzen 1 Jan 2017 zijn verhoogd...
Ik ga eens even nakijken of ik dat echt betaald heb. Begin nu aan mezelf te twijfelen... 😕
Alisa, jammer! Balen! Hopelijk bij poging 6 meer geluk! (We lopen ongeveer gelijk 😊)
@Jootje29 bedankt voor je bericht. Ik ga eerst volgende week naar de huisarst voor een verwijsbrief en dan ga ik informeren bij Rijnstate.
Beau1993 schreef:
17-01-2018 19:41
Ik heb mij vorige week aangemeld. De wachtlijst is inderdaad 9 maanden tot de intake en een jaar tot de start. Daar zit dan nog zo’n 3 maanden tussen.
Bedoel je 9 maanden en daarna nog een jaar?
Of 9 maanden, dan onderzoeken in 3 maanden en meteen starten daarna? Dus alles bij elkaar 1 jaar?
Beau1993 schreef:
17-01-2018 15:56
Ik sta al op de wachtlijst, zoals ik eerder schreef, maar morgen nog naar de huisarts voor een verwijsbrief. Ik merk dat ik toch wel heel erg zenuwachtig ben..
Ik ben vorige week geweest en werd blij van de mijne! Ik was niet zenuwachtig maar wel benieuwd wat de reactie zou zijn. Huisarts had het nog nooit eerder aan de hand gehad vertelde hij dus was erg benieuwd hoe dat allemaal in elkaar zit. Gaf aan het eind letterlijk te kennen dat hij het wel zag zitten haha.
Succes!
Chica-1983 schreef:
17-01-2018 18:46
Wat leuk eens te lezen dat iemand ook naar Nij Barrahus gaat! Ik ga daar binnenkort het traject starten voor een 2de kind. Echt super fijne kliniek en heb er fijne ervaring mee. Hopelijk ervaar jij dat straks ook zo!
Wat leuk Chica! Zie het hier inderdaad niet veel voorbij komen.
Isala Zwolle of NB kwamen voor mij in aanmerking, NB is het geworden omdat ik het contact vooraf en informatie inwinning al als erg prettig heb ervaren. De reisafstand speelde overigens ook mee. Ik ben benieuwd!
Jij succes met het 2de traject. Hoe oud is je eerste kindje nu?
Betsy_01 schreef:
17-01-2018 22:58
Bedoel je 9 maanden en daarna nog een jaar?
Of 9 maanden, dan onderzoeken in 3 maanden en meteen starten daarna? Dus alles bij elkaar 1 jaar?
Alles bij elkaar 1 jaar bedoel ik inderdaad.
@maris Fijn dat het achter de rug is en op naar de volgende stap! Succes!
Plien, ik heb vorig jaar (april 2017) 4 rietjes gekocht bij geertgen( Denemarken dus ik denk cryos?)
Heb het even op gezocht en ik heb €339.75 per rietje betaald. Er staat mij iets bij dat hun eigen bank €175 was per rietje. Maar zeker weten doe ik het niet.
@Roosje en @Plien Eigen bank is nu 240 euro per rietje. Toevallig afgelopen week opgevraagd.
Dank voor de reacties. Ik ben nu in contact met een donor die aangeeft testresultaten te kunnen overleggen mbt soa’s, hiv en DNA-erfelijkheid (DNA markers die gelinkt zijn aan erfelijke ziekten). Allemaal met negatieve uitslagen en recent. Ook zijn vruchtbaarheid is getest. Ik vind dat inderdaad ook belangrijk, al had ik het wat dat betreft ook niet voor het kiezen bij mijn eerste kind (met partner). De reactie die ik op mijn bericht kreeg was zeer uitgebreid en helder en hij heeft al aan twee andere vrouwen gedoneerd. Na de eerste berichten is het gevoel goed, ik hoop dat dat zo blijft 😄
Ik heb nog even teruggezocht op Mn rekeningen. Ik heb idd 240 euro betaald. Vond t al zo vreemd!
MJS1234 schreef:
18-01-2018 01:14
Ik ben vorige week geweest en werd blij van de mijne! Ik was niet zenuwachtig maar wel benieuwd wat de reactie zou zijn. Huisarts had het nog nooit eerder aan de hand gehad vertelde hij dus was erg benieuwd hoe dat allemaal in elkaar zit. Gaf aan het eind letterlijk te kennen dat hij het wel zag zitten haha.
Succes!
Zenuwen waren voor niks. Ik ging met een heel vrolijk gevoel de deur uit. De huisarts was erg begripvol en lief. Ze vond het ook erg leuk om haar dag zo te beginnen (meteen om 8:10 uur) met een vraag in plaats van kwaaltjes zeg maar. Een heel fijn en leuk gesprek gehad. Verwijsbrief is ook binnen nu.
@beau leuk is dat he! Mijn huisarts reageerde ook zo leuk. Ging ook helemaal meedenken waar en hoe. Terwijl ik dat allang uitgezocht heb. Toen ik een keer bij haar kwam toen ik zwanger was, was ze ook zo lief. Zei ook dat ze weet dat het kindje een fantastische moeder krijgt. En na alle miskramen bellen ze mij ook gelijk op om te vragen hoe het gaat. Het is dus allemaal niet nodig die zenuwen 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven