Knallend zwanger

09-03-2017 21:21 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
febr2016
naam leeftijdkindjenodbijzonderhedenronde
1987mama198729/31dochter :cheer2: 23-8-2017
lola28/34zoon :cheer2: 20-9-2017zoon
raymasa26/30zoon:cheer2:
yastra32/27nov 2013 :cheer2: begin oktober
justme1990 26/28zoon:cheer2:
mamarjan31/34 juli 2014 :cheer2: borstvoedingjaarwisseling
riboho26/28:cheer2: 5
evadewith 34/41zoon6-65
apezuurtje27/30dec 2015 :sigh: Miskraam, vorige zwangerschap na 18 mnd3
sunflower :cheer2: 7-8 Vk
worteltaart zoon1-7borstvoeding
vanzee30/33 zoon1-8 verwijzing gyn
maartje2016 34/32sept 2016 prijsschietenborstvoeding
tinkeltje30 32/35juli 2016eind 2017
mamarjan wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:48
62.75% gewijzigd
Ik hoop het zo!

Nu al 6 dagen aan de gang, dan had m'n menstruatie toch allang moeten doorkomen?

Echt nog nooit gehad dit.
Als het al 6 dgn gaande is, zou je kunnen overwegen te testen. Want 6dgn na de innesteling heb je dan vast genoeg hcg voor een positieve test...

Of je bent een beetje schraal daar beneden

Of....

Een ovulatiebloeding zou het ook kunnen zijn, past beter tov je nod.

Kan van alles zijn.

Anders na het weekend even met de huisarts bespreken?
Haha het kan alle kanten op

Ik wacht het nog rustig even af
Wat hou je ons in spanning
Nou dames ik heb er maar een testje aan gewaagd.. werd gek van de onrust. Had me nog zo voorgenomen om er relaxt mee om te gaan, maar dan moeten er niet dit soort vreemde dingen gebeuren

Test was negatief, dag 27 nu. Geen idee wanneer mijn eisprong was dus kan nog alle kanten op, maar ga nu gewoon uit van niet zwanger.
He jammer apezuurtje!

@geslacht, dat willen we hier wel graag weer weten en de omgeving mag het ook weten.

Hier ben ik echt wel een beetje aan het wachten op mijn eerste menstruatie. Ik geef al twee maanden nauwelijks nog borstvoeding (alleen af en toe s nachts nog een slokje), dus zou toch zeggen dat het nu wel weer eens op gang mag komen.
Spannend Apezuurtje.. Hopelijk is het toch nog iets en was je te vroeg.

Hoe oud is je kindje, Worteltaart? Hoe lang heb je bv gegeven?

Ik heb nu mijn eisprong getest en m'n temperatuur is laag, dus ben benieuwd of die naar boven schiet morgen of overmorgen

Bij de gyn was het goed. Ze zag niks bijzonders en er rijpten wat eiblaasjes (zeg je dat zo?!) en nu wordt m'n vriends kwakkie getest en ik ben aan het temperaturen en als ik mijn eisprong vind met temperaturen moet ik bloedprikken. Dus beetje standaarddingen bij zo'n eerste afspraak volgens mij

Ik voel me er relaxt onder, want ik was bang dat er iets mis was met die geteste late eisprong steeds, maar ze zei dat dat nog niks hoefde te zeggen en dat die ovulatietesten vaak niet kloppen. Dus nu doe ik allebei (temperaturen en ovulatietesten) om te zien of dat elkaar tegen spreekt En m'n ovulatie (die ik zag via testen) komt ook elke maand een dagje eerder, dus nu denk ik (nieuwe hypothese ) dat mijn cyclus door de borstvoeding (1,5 jaar, eind van de zomer gestopt) nog niet helemaal in orde was en dat alles nu vanzelf goed komt

Ben positief gestemd!
Goedzo vanzee!
Klinkt aannemelijk Vanzee,

Ik hoop met je mee dat je je ovulatie weet te benutten

Test je dan al mee volgende week??
Fijn dat de afspraak zo positief was vanzee! En spannend Apezuurtje!

@worteltaart, ik hoop dat je menstruatie gauw komt! Moeilijk om af te wachten lijkt me.

Hier weer last gehad met slapen. Binnenkort weer naar de KNO en ik verwacht buisjes. Verder begin ik half mei met fz. En dan kijken we in juli of we er klaar voor zijn of toch niet. Ik denk soms echt dat ik een 1 kinds moeder ben maar toch sluimert wel de wens voor een tweede. En ik wil geen spijt krijgen, van welk besluit we ook nemen. Dus vind dat wel lastig.
@van zee, fijn dat het goed was bij de gyn! Mijn zoontje wordt deze week 1 en ik heb tot ie 8 maanden was volledig borstvoeding gegeven. Daarna alleen nog 's ochtends en 's avonds en twee maanden geleden ben ik min of meer gestopt. Dat wil zeggen dat hij dus 's nachts als ie wakker wordt nog wel aan de borst mag.

@Vlammetje, lastig idd dat je nog steeds zo twijfelt. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je er tegenop ziet als je zo slecht slaapt. Is het voor je gevoel een nu of nooit beslissing? Want misschien kijken jullie er over een jaar bijvoorbeeld weer anders tegenaan?

Hier vieren we dus donderdag de eerste verjaardag van zoontje, wel een bijzondere mijlpaal. Ik merk dat mijn gedachten deze week veel terug gaan naar aan jaartje geleden. Aan de andere kant weinig tijd om erbij stil te staan, want mijn vriend ligt ziek op bed, dus ik ben de feestvoorbereidingen aan het doen + huishouden en op zoontje passen,.. best druk allemaal.
Mijn nichtje is zwanger

Nu wij nog!
Worteltaart. Fijne verjaardag van je zoontje, succes met de voorbereidingen.

Ik lees vaak dat stoppen met de nachtvoeding effectiever is voor het terugkrijgen van je cyclus is dan overdag... Misschien verschuiven baar alleen voor het slapen gaan??

Vlammetje, wat naar hè oorpijn bij je kleintje, hopelijk doen de buisjes het verschil.
@ apezuurtje: Dag 27 is op zich toch nog best vroeg? De 30ste is pas je NOD. Je zou precies een week voor je NOD zitten toch?

@ worteltaart: Wat rottig dat je menstruatie nog niet op gang is. En gek dat het bij de een gewoon weer op gang komt tijdens volledige borstvoeding en de ander er jaren op moet wachten. Ik was zelf 6 weken na de geboorte van mijn zoontje al weer 'gewoon' ongesteld... Van mij mocht dat eigenlijk toen nog wel even weg blijven....

Hier nog geen teken van een naderende menstruatie.. Maar ik merk ook NIKS anders. Afwachten!!!
Klopt Riboho, is inderdaad nog vroeg, maar ik heb dus geen idee wanneer m'n eisprong geweest is..

Het is nog steeds aan de gang, 9 dagen nu al. Ben het zo beu! Straks komt m'n echte menstruatie er nog achteraan

Of dit moet m'n menstruatie voorstellen, maar dat lijkt me sterk. Zo weinig en dat zolang achter elkaar.. nou ja we zien wel wat er gebeurt
rottig apezuurtje! Anders toch even de dokter bellen? Misschien weet die er meer van??

Hier piepkleine mini krampjes...
Oowkay niet alleen nichtje zwanger, ook een vriendin (tweeling)

En gister twee vriendinnen bevallen.

Nieuws over 5 baby's op 1 dag...

Ik voelde enige jaloezie, maar toch vooral blijdschap voor hen.

@apezuurtje ik zou even de huisarts bellen, gewoon terug geruststelling/uitleg etc
@apezuurtje, wat een onzekerheid, lastig zeg! Ik snap er ook niets van, dag 29 nu en nog geen menstruatie te bekennen. Ik ben nooit te laat. Vorige cyclus ineens 2 dagen te vroeg. Mijn lijf doet gek want het was maandenlang super regelmatig, 28 dagen. Irritant is dit!

@mamamarjan, hier is de babyboom even voorbij maar ik snap dat dit nieuws ook wat jaloezie met zich meebrengt. Hopen dat jij gauw degene mag zijn die goed nieuws heeft!
@ mamarjan: Wat veel baby's bij jou in de buurt zeg! Ik snap dat je dan graag ook zo'n klein wondertje in je buik wil hebben.

@ apezuurtje: Hoe is het nu?

Hier dag 29 van mijn cyclus. (dat zegt nog niks, want het gemiddelde van de laatste drie cyclussen is 31, maar die van die zes daarvoor wel 34.) En ik ben sacherijnig en moe. Meestal is dat niet zo'n goed teken..
Hmm klinkt niet erg hoopvol Riboho..

Hier nog steeds hetzelfde verhaal.. vanmorgen weer getest (dag 31) maar weer negatief. Geen idee meer waar ik nu ergens zit in mijn cyclus. Langs de huisarts heeft denk ik weinig zin: net gestopt met de pil, lichaam kan nog wat van slag zijn, blabla. Word toch gewoon naar huis gestuurd om het af te wachten denk ik zo Ik maak me er ook niet echt zorgen over, maar irritant is het wel.

Hoe is het bij de andere dames?
Vervelend Apezuurtje en Riboho, hoewel ik anders voor jullie hoop natuurlijk!

Bij mij klopte m'n temperatuur met m'n ovulatietest. Dus dat is fijn om te zien. M'n temperatuur is de laatste 2 dagen nog weer hoger dan het hoogste tot nu toe, dus ik hoop natuurlijk dat het komt door zwangerschap. Bij mijn eerste had ik het heerlijk warm toen, maar dat is natuurlijk een beetje hoopvolle verwachtingspolitiek
Spannend vanzee.. wat zou dat fijn zijn!
Dag 29

En ik merk niets anders dan anders.
Spannend vanzee! Het is toch zo dat als je temperatuur hoog blijft na je ovulatie dat je dan zwanger zou kunnen zijn? Of zit dat anders. Als het deze ronde niet raak is ga ik volgende ronde denk ook temperaturen.

Hoelang is jouw cyclus normaal gesproken Mamarjan?

Mijn moeder was vanmiddag even bij mij op de koffie... Ik heb een strak jurkje aan vandaag en ik heb een beetje een opgeblazen gevoel... Maar dat heb ik altijd hoor, als ik ongesteld moet worden.. Maar mijn moeder heeft wel drie keer 'onopvallend' naar mijn buik gekeken..

Ik word goed in de gaten gehouden.

Hier nu dag 30, maar ik merk ook nog niks.
31 of 33 dagen is niet ongebruikelijk.

Hahaha Riboho, je moeder wil die baby gewoon je buik in kijken

Van zee, bij mn dochter hield ik ook mijn temperatuur bij. Als ik het nu terug kijk zie ik nog steeds niet de duidelijke temperatuurstijging rond de ovulaties van toen. Maar inderdaad wel verder doorstijgen in de maand dat ik werkelijk zwanger was.

Ik heb goede hoop voor jou!

Maar omdat ik er toen niets wijs uit werd temperatuur ik nu niet. Misschien maar overwegen voor volgende maand.

Trouwens ik bedacht me... Als we allen deze maand nog zwanger raken, dan kunnen het nog 2017 baby worden/blijven.

Alsof het toch nog dit jaar lukt...

Of anders pas volgend jaar de volgende baby... Klinkt zover weg!!! :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven