Leeftijd Zwangerschap

21-05-2015 09:51 47 berichten
Lieve Dames,

Ik merk in mijn omgeving dat er toch mensen nog raar naar je kijken als je het hebt over een zwangerschap wanneer je nog jong bent 20+.

Ligt dit aan mij of zijn mensen over het algemeen erg kortzichtig?

Zelf ben ik 21 en mijn vriend en ik gaan volgend jaar proberen zwanger te worden.

Lieve groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Je vriend gaat ook proberen om zwanger te worden? Dat is knap.
Ja draagvaderschap he? Komt helemaal in!
wel goede samenwerking
quote:GateKeeper schreef op 21 mei 2015 @ 09:53:

Je vriend gaat ook proberen om zwanger te worden? Dat is knap.

Zonder vriend komt ze niet ver dus ja het klopt wat ze zegt. Jij interpreteert het verkeerd.

To, mensen hebben altijd wel wat te zeggen. Gewoon lekker ervoor gaan en je niks van anderen aantrekken. Ook niet op dit forum.
Is het jong om rond je 23e te beginnen om zwanger te raken?

Jong moeder, of niet?

bewust jong zwanger worden?

Je bent in ieder geval niet de enige. Dit is slechts een greep uit alle hier al over geopende topics.
20+, er zijn genoeg in die leeftijdscategorie met kinderen.

Niets raars aan.

Misschien heeft het niets met de leeftijd te maken, maar met de situatie van de stellen.

Heb je op je 21e wel je leven op orde?
20+ zijn de meesten wel hoor!
quote:dreamer084 schreef op 21 mei 2015 @ 09:57:

[...]

Zonder vriend komt ze niet ver dus ja het klopt wat ze zegt. Jij interpreteert het verkeerd.

To, mensen hebben altijd wel wat te zeggen. Gewoon lekker ervoor gaan en je niks van anderen aantrekken. Ook niet op dit forum.

Inderdaad, 20 is te jong en eind 30, begin 40 is weer te oud..

Als jullie alle schaapjes op het droge hebben, dan is het toch oké?

Succes in ieder geval!
Ik was 24 toen ik zwanger werd en net 25 toen ik beviel van de eerste.

Ik had al eerder gewild, maar kreeg helaas een miskraam en het liep allemaal niet zo vlot.

Heb er nooit rare reacties op gehad.

Nu ben ik al sinds mijn 17e met mijn man.

En we hadden allebei een goede baan en een geschikt huis om een kind in groot te brengen. D

Dus het was een vrij "logische" stap in de ogen van een hoop mensen?

Ik weet niet hoe dat bij jullie is?
Follow your heart, but take your brain with you....
quote:dreamer084 schreef op 21 mei 2015 @ 09:57:

[...]

Zonder vriend komt ze niet ver dus ja het klopt wat ze zegt. Jij interpreteert het verkeerd. "We" kunnen niet zwanger raken/zijn, "we" kunnen wel in verwachting raken/zijn.
Mensen zijn altijd kortzichtig. Als je in hun ogen te jong bent krijg je opmerkingen als "zeker een ongelukje", of je bent welzeker laag opgeleid en gaat je kind Djainero noemen, ben je "te oud" in hun ogen, dan is het vast een tweede leg of ben je een carrierebitch en moet dat kind er op het laatste moment nog even bij voor de goede sier. Of je bent zo afstotelijk dat je geen vent kon vinden die je kon bezwangeren.

Niets van aantrekken, je zult altijd types tegen komen die het nodig vinden om iets van je te vinden en dat ook nog eens uit te braken.
Het hangt denk ik van je omgeving af. Toen ik 21 was, was 'iedereen' nog aan het studeren. Of aan het reizen. Woonden in elk geval op kamers en baby's kwamen niet voor in ons woordenboek. Had 1 nichtje wat spaarde voor de uitzet en nog thuis woonde. Dat vond ik destijds heel absurd. Geld aan handdoeken en servies besteden en een vitrinekast voor je verjaardag vragen. Daar kon ik met m'n pet echt niet bij
"Ik merk in mijn omgeving dat er toch mensen nog raar naar je kijken als je het hebt over een zwangerschap wanneer je nog jong bent 20+. "

Weet je zeker dat het met je leeftijd te maken heeft? Ik weet niet wat jij precies met je omgeving en mensen die raar naar je kijken bedoelt, maar het kan ook gewoon verkeerde tijd/plaats zijn?

Als iemand die ik verder niet ken op een verjaardag van een vriend opeens over een kinderwens begint zou ik ook wel even raar kijken.

Als dit je directe familie en goede vrienden zijn zullen ze wel meer feedback voor je hebben dan alleen raar kijken.

Maar goed, hoe dan ook, als dit iets is waar je je actief mee bezig houdt zou je jezelf kunnen afvragen of jullie al toe zijn aan een kind.
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Ligt er maar net aan in welke fase je bent in je leven...

Je hebt meisjes van 21 die net (bij wijze van) 2 weken een vriendje hebben, nog een opleiding doen, bij hun ouders wonen en dan zwanger worden... Ja, dan ben je nog wel jong ja.

Maar je hebt ook vrouwen van 21 die al een tijd samenwonen met iemand, een leuke baan hebben (en partner ook). Gewoon een stabiel leven met vastigheid. En nee, dan ben je niet jong.

Dit zijn natuurlijk twee uitersten, maar ik denk dat je gewoon niet zoveel naar je leeftijd moet kijken. Meer naar waar je precies staat in je leven.
Ik was zelf op mijn 24e zwanger van de eerste en ik was 25 toen ze werd geboren. Man en ik zijn vanaf ons 18e samen.

Ik merk wel dat de meeste mensen gemiddeld wat ouder zijn als ze aan kinderen beginnen.

Maar als je het goed voor elkaar hebt (dak boven je hoofd, genoeg geld te besteden) en jullie willen het beide graag, waarom niet? De één is er nu eenmaal eerder aan toe dan de ander.

Ook een voordeel van "vroeg" moeder worden; als jij straks een jaar of 40 bent kunnen ze zichzelf meestal wel redden en heb jij mooi weer tijd voor jezelf!
Ik vind het helemaal niet te jong want ik vind veel vrouwen tegenwoordig veel te oud.
@Wendy waarom is een voordeel van vroeg zwanger worden dat je rond je 40e weer tijd hebt voor jezelf? De 18 jaar dat je voor je kind zorgt ben je sowieso 'kwijt', of je dat nou als twintiger of dertiger of veertiger doet. Het is dus alleen een verplaatsing, geen voordeel.

Ik zou er zelf op mijn 21e nog niet aan hebben moeten denken, veel te druk met studeren en volwassen worden. Maar als iemand er op die leeftijd bewust voor kiest, waarom zou ik daar dan raar naar kijken? Iedereen moet doen wat hij zelf wil, en wat de natuur toelaat (dus of je nou op je 25e of op je 45e natuurlijk zwanger wordt, maakt niet uit).
Als jullie je zaakjes voor elkaar hebben en er aan toe zijn is het totaal onbelangrijk wat een ander daarvan vindt, of je nu 20 of 40 bent.
Veel vrouwen studeren nog op hun 21e en gaan daarna werken, en beginnen pas daarna aan zwangerschap.
Ik was 24 zwanger van de eerste, en bij de tweede 32. Dus al ik 40 ben idd ben ik heerlijk uit de ( hele) kleintjes. Mijn eerste relatie liep stuk doordat ex er toch niet aan toe was. Maar dat is hij nu nog niet. Als je alles op orde hebt en jullie willen het beiden, doen.
quote:vivamila schreef op 21 mei 2015 @ 10:10:

Had 1 nichtje wat spaarde voor de uitzet en nog thuis woonde. Dat vond ik destijds heel absurd. Geld aan handdoeken en servies besteden en een vitrinekast voor je verjaardag vragen. Daar kon ik met m'n pet echt niet bij Zo'n vriendin heb ik ook. Die was daar serieus als 18-jarige al mee bezig. Ik dacht, wat je nu koopt, is over 5 jaar als je op jezelf gaat echt niet meer hip. Dan wil je weer wat anders. Andere kleurtjes, andere modellen etc. Ze was overigens niet aan 't verzamelen uit nesteldrang, want ze is net als ik bewust kindvrij, al is zij al jaaaaren getrouwd.
Shoot first, ask questions later!
Op je 21e zwanger worden vind ik te jong, omdat je dan blijkbaar dus geen vervolgopleiding volgt en niet eerst aan 'n goede start op de arbeidsmarkt werkt.
Shoot first, ask questions later!
Als je 21 bent geen vervolgopleiding?

Ik was op mijn 19e klaar met mijn MBO4 opleiding.
Follow your heart, but take your brain with you....
Ik ben 22 (nouja over 3 dagen dan haha!) en ben zwanger van de eerste.

Vriend is 27 en wij wonen al een een tijd samen, hebben sinds kort een koophuis, finacieel is het stabiel en we gaan ook nog trouwen in oktober!

Ook al was het bij ons niet helemaal gepland, het was gelijk gewenst en eigenlijk ook een logische keuze. We hebben het namelijk goed voor elkaar, ondanks dat ik nog jong ben.

Ik had sowieso graag jong met kinderen willen beginnen, onze eigen planning was ook na de bruiloft, maar een half jaar verschil dus.

Ik zou zeggen doe wat voor jullie goed voelt! Als je er zelf aan toe bent en je hebt een stabiele basis, waarom wachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven