Lekker gewoon...

28-11-2011 14:38 2500 berichten
Alle reacties Link kopieren
dat blijven we! Niet altijd even nuchter, maar toch.

Een vers nieuw belegen topic waarin Luusbaby sowieso geboren gaat worden is en hopelijk snel ook nog - beter laat dan nooit - nieuwe zwangerschapsaankondigingen komen te staan.

Luusbaby is geboren! Muba is zijn forumnaam!

En inmiddels een nieuwe zwangere in ons midden. Sproet verwacht Sproetekind 2.0 en is uitgerekend op 17 december 2012!!!
anoniem_118108 wijzigde dit bericht op 30-07-2012 11:00
Reden: verdrietig nieuws
% gewijzigd
Haha, ja volgens mij heb ik alleen de grote-super-date bij Duft gemist en een high tea in Pienstad. Wel handig dat ik er natuurlijk zelf nog 3 had gepland tijdens mijn bezoekjes aan NL Maar vanaf september (of liever misschien een maandje later) ben ik er weer bij hoor!
Wauw september alweer!! Dat is zo!

Ik zou het ook zó gezellig vinden als je in luusstad komt wonen! Ook Duft verbaasd zich steeds weer over de mooie woonplekjes als ze door luusstad rijd met d'r leswagen.

Gooi alle vooroordelen over luusstad maar overboord (heb ik ook gedaan en het woont hier prachtig!) Ghehe.

Ben benieuwd naar jullie woonwensen.

Alle kindjes onder zeil hier. Luusman sporten. Mijn slechte tv avond. Heerlijk!

Neem wat goed dat je je vakantie hebt geboekt vlak bij een supermegasupermarkt!
Jaa, slechte tv avond: volgende week komt Grey's weer! Joehoe!!

voor de supermegasupermarkt
Weer trots: luba tekent gezichtjes! Ze hebben wel een stuk of tien ogen en ze kijken vrij chagerijnig maar het zijn echte hoofdjes!
DD, wat absurd dat ze Ben gewoon minder eten hebben gegeven. Ik vraag me altijd af wat zulke oma's (Pienmini's oma durfde hem geen rapley te geven herinner ik me nog levendig ) nou precies denken: dat je het deze dag anders hebt gedaan dan de andere dagen? Dat het alle dagen goed zal gaan behalve deze ene keer? Ik snap het gewoon niet.

Neem, wat lief!

Ik ga binnenkort naar iets leuks, werkgerelateerd maar wel voor de lol, misschien wil je wel mee. Ik schreef er al over op de groep, heb voor 2 gereserveerd maar mijn vriendin kan niet mee. Kijk maar of je snapt wat ik bedoel, anders mail ik nog even.

Ho ho, Luus, ik geloof best dat het heel mooi is daar, maar Sproetman en ik weten allang dat Sproetfamilie in TZdorp komt wonen!

Wat een knapperd, die Muba! Zal wat zijn als hij zijn broer achterna gaat.
Hihi, het getouwtrek om de Sproetfamilie. Jullie weten zeker niet hoe hard de muziek altijd bij ons staat (nee hoor, wij zijn heel beschaafde buren). We hebben nu besloten dat we nog geen gemeente kiezen, maar wel van 5-6 gemeentes uit gaan zoeken wat leuke wijken zijn om iets te huren. We zullen namelijk toch niet meteen een huis kunnen kopen. Buurt is op dit moment dan ook belangrijker dan huis. En dan zullen we een maand of 2 voor vertrek in die verschillende gemeentes gaan kijken wat er te huur staat. En vanuit dat huis kunnen we dan eens écht gaan rondkijken waar we de komende jaren willen gaan wonen.

Haha, Sproetekind's 'happy faces' kijken ook sacherijnig (of eigenlijk dus). Leuk dat Luba die nu ook tekent. Ik heb ze bij Sproetekind sinds kerst niet meer gezien trouwens.
Ehm de oma van Pienmini durft hem nog steeds geen banaan te geven. En het allerliefst gaf ze hem gepureerd of iets uit een potje.

Gek mens!

Sproet leuk die voorbereidingen!!! Lijkt me ook zo leuk dat je opnieuw kunt beginnen. Soort van spannende 2e/3e start.

Knappe muba. Dat soort dingen zie ik Pienmini nog niet doen. Maar hij is wel keigoed in andere dingen.
quote:Peanutje schreef op 06 maart 2012 @ 17:25:

Knappe muba. Dat soort dingen zie ik Pienmini nog niet doen. Maar hij is wel keigoed in andere dingen. Kan Pienmini nog steeds niet rollen???
Sproet, erg scherp!

voor de oma van Pienmini met banaanangst. Als iets zacht is.... Bengelien's oma is niet veel beter, die helpt nog steeds met drinken en betuttelt haar enorm met eten.

Ik heb de insteek, ze kan eten, ze mag eten - laat ze t staan dan hoeft ze blijkbaar niet. Jammer dan. Ga niet beginnen aan voeren of ander geneuzel in de categorie "hapje voor mama". Doet schoonmoeder overduidelijk wel, want alles wat Bengelien niet hoeft komt mijn richting ingevlogen

Sproet, ben benieuwd waar jullie uiteindelijk terecht gaan komen. Zelf zou ik werktechnisch voor jullie oude plek kiezen of oude Neemstad - minste reistijd tov veel werkplekken. Zou iig niet voor mijn woonplaats gaan maar dat had ik al eens gezegd geloof ik !

Bengelien is vandaag zonder huilen op de PSZ achtergebleven, een mijlpaal. En ze is thuisgekomen met de 1e compleet over the top traktatie. Bellenblaas, toeter, potlood EN snoep. Ze heeft dus ook snoep gehad nu, mijn moeder heeft het haar na haar boterham met zalm laten opeten.
Oeps! In mijn verdediging is het ook wel heel verwarrend hoor met al die tweede kinderen.

Oh en Beng die hapjes voor papa en mama gebeuren hier ook en ik weet zeker dat er niemand is die dat geregeld doet met Pienmini. Dus misschien is het ook wel gewoon een peuterding.

En voor de goede dag (met snoep ) voor Bengelien.
Zo, daar ben ik ook weer eens... weten jullie nog wie ik ben?

Heb het erg druk gehad, was ook even niet in de stemming om hier te schrijven, en als je dan een paar dagen niet schrijft.... nou ja, jullie weten allemaal wel hoe dat gaat

Maar goed, haai!

Muba is dus ook al zo'n snelle, wat goed zeg! Wie weet stapt hij met een maand of 7 ook al wel rond de tafel

Zoen, wat klinkt het verjaardagsverhaal van kleinezus toch ontzettend ik zie helemaal voor me hoe ze met haar handjes naar voren het bezoek ontvangt, kleine slimmerd

Sproet, het schiet zeker al op voor je het weet is het zover en ben je weer dozen aan het inpakken

Hoe sta je er nu qua gevoel in? Ga je straks "naar huis" , of ben je nu "thuis" en ga je straks juist verhuizen?

Hebben jullie inmiddels een paar gemeenten gekozen? (en zo ja, dan ben ik ook erg benieuwd welke!)

Neem!! Serieus 18 kilo??

Ik wil ook zo graag, maar ik vind het zo v-r-e-s-e-l-i-j-k m-o-e-i-l-i-j-k... 2 weken geleden ging het opeens heel goed, de knop was (dacht ik) "om" , en ik stopte radicaal met al het eten dat ongezond was, en begon met 2-3 keer per week sporten. De eerste 3 dagen was ik niet te genieten, en had ik het super moeilijk (echt afkickverschijnselen ), maar daarna ging het eigenlijk vanzelf; niet meer die zoektocht naar zoet, de constante trek, en ik voelde me meteen ook veel lekkerder en helderder in mijn hoofd. Maar toch, inmiddels heb ik weer gezondigd; ik had een rot weekend en voor ik het wist verviel ik weer in mijn ongezonde gewoonten

Maar goed, ik wilde zeggen dat ik het super van je vind, en nu zit ik te klagen over mezelf

Anyway: knap van je meis!
Krieb, wat rot dat je een rotweekend had en dat je niet lekker in je vel zit. Had idd gelezen dat je fanatiek aan het sporten was geslagen, knap hoor. En die knop die vind je vast weer en dan gaat 'ie ook weer "om".

ik zit hier overigens ook hard te zoeken naar die knop, hang van chocola en nougat en drop aan elkaar geloof ik. Dat de batterij van de weegschaal leeg is helpt ook niet, geen confrontatie met mijn gewicht is meestal niet bevorderlijk....
Krieb, wat vervelend dat je zo'n rotweekend achter de rug hebt. Wil je anders op de groep zetten wat er allemaal speelt?

Interessante vraag trouwens. Ik geloof dat ik op dit moment niet echt kan zeggen dat ik "naar huis" ga, maar het voelt wel als "terug naar normaal". Al weet ik ook wel weer dat het straks allemaal niet meer zo normaal is, NL is veranderd en ik ook. Ik vind het soms wel een gek idee dat dit voor Sproetekind wél echt thuis is. Gelukkig is hij een redelijk goed met veranderingen (zoals ergens anders slapen, nieuwe kinderen bij de go etc), denk dat hij het straks weinig aanpassingsproblemen zal hebben. Bovendien zijn kinderen op deze leeftijd nog erg van "uit het oog, uit het hart".

De laatste week is hij trouwens echt net een puber. Kan op de raarste momenten om 'niks' in tranen uitbarsten. En dan zegt hij dat hij op de bank wil liggen slapen . Zo sneu, hij zit dan echt even met zichzelf in de knoop lijkt het. Doet me denken aan toen ik 14 was en ook af en toe heel erg moest huilen, maar niet kon benoemen waarom.

Maar morgen een leuke dag in het vooruitzicht! Het wordt 18C en we gaan lekker weer eens naar de speeltuin met z'n vriendje. Ik heb net het achterzitje van Bo*bike geïnstalleerd (wat een gekutklooi zeg! die haal ik er mooi nooit meer af), ben benieuwd hoe hij dat vindt. Ik vind het in elk geval nu al jammer dat hij niet meer zo gezellig tussen m'n armen zal zitten.
Volgens weeronline wordt het zelfs 19 graden bij jou sproet heerlijk hoor!

(toen ik keek viel me ook op hoe veranderlijk het weer bij jullie is )

We mogen hier ook niet klagen, gisteren was het herfst, maar vandaag strakblauw, en ookde kOmende tijd lijkt de lente door te gaan zetten

Ik had je op fb een berichtje gestuurd,maar zag dat je een deel van mijn vragen op de groep al had beantwoord het wordt een spannende tijd voor jullie

Nu even met kriebeltje boodschappen doen, en daarna lekker met een vriendin en haar dochter naar de kinderboerderij
Hee Kriebje, goed dat je er weer bent. Kinderboerderij klinkt goed.

Ik heb mijn eerste echte werkdag deze week (dinsdag staking dus grotezus thuis), heerlijk. Zelfs al ben ik met een geestdodend klusje bezig (een lijstje dat de ipad-bezitters hier misschien wel handig vinden, ik zal het even melden als het af is).

Agos, puberende sproetekind. Gaat hij nu pas naar het achterzitje? Paste hij nog voorop dan? Kleinezus zit alleen nog voor als ik een vriendinnetje van grotezus achterop heb, maar dat is toch altijd een beetje duwen en persen hoor. (Ken je die sketch van Brigitte Kaandorp daarover? ) Als ze achterop zit stopt ze haar handjes soms onder mijn jas of leunt met haar hoofd tegen mijn rug. Dan zit ze misschien niet tussen mijn armen, het is wel heel .

Krieb, voor het getob met gezond eten en je gewicht. Ik slinger ook erg (niet in gewicht maar in hoe gezond/ongezond ik eet) en ik ben er achter dat het recht evenredig is aan de hoeveelheid energie die ik heb door slaap(gebrek) of andere stressdingen die op dat moment spelen. Mijn motto is dan ook: ik kan niet alles tegelijk. Als mijn doorzettingsvermogen 'op' gaat aan andere dingen, dan is dat maar even zo.

Zoals je vorige week beschrijft, was je wel heel goed bezig! Compleet stoppen met snaaien en heel hard gaan sporten - petje af. Ik hoop dat je het weer kunt herpakken.

Oh jee Beng, dus op Bengeliens psz wordt ook al tegen elkaar op geboden met traktaties. Jemig. Ik vond gisteravond deze site met superleuke weggeefcadeautjes (de link ken je misschien al, voorheen verkochten ze vintage): tink om us bern. Het is dat ik (nog) niet aan cadeautjes-traktaties of goodiebags e.d. doe, maar ik zou er bijna mee beginnen hierdoor. Die oogjes voor op je vingers zijn leuk!
Oooh TZ, nu ben ik ook helemaal om voor de uitdeelcadeautjes! Die klik-klak kikkers! En zo'n plaatje met een ketting neus!

Ja, die sketch van Brigitte Kaandorp ken ik

Sproetekind ging inderdaad tot november (toen fiets in kelder gezet, sinds gisteren weer boven want de winter is toch zo goed als voorbij) nog in het voorzitje. Het werd eigenlijk wel te zwaar om hem zo hoog te tillen en z'n benen zaten bijna klem, maar het was zo gezellig (bovendien gebruikte mijn nicht nog het achteropzitje voor haar dochter). Maar die handjes onder je jas klinkt ook heel

Ja Krieb, het weer is hier erg veranderlijk, maar dat heb ik volgens mij wel vaker gezegd: de ene dag sneeuw, de volgende dag in de zon op een terras bij wijze van spreken. Zaterdag wordt het bijvoorbeeld weer 5 graden en de dagen erna 14C.
Lekker van het weer aan het genieten sproet?

Hier was het vandaag ook heerlijk.... lekker veel buiten geweest, heerlijk met/in/tussen het zand gespeeld, en daarna in bad; dé garantie voor een middagdut van 4 uur....zalig

Die uitdeelcadeautjes zijn zeker leuk, die klik klak lieveheersbeestjes!
Zit nog even te kijken, die kikker vingerpoppetjes zijn ook grappig! Dan trakteer je bijvoorbeeld een cakeje, en dan zit het kikkertje erop
Het is hier heerlijk Krieb! Hele ochtend in de speeltuin geweest, zag net dat het 20C is! Maar morgen en overmorgen dus weer handschoenen aan

Slaapt Kriebeltje intussen wel nog maar één keer per dag? (en dan dus lang )
Oeh, ze hebben ook ouderwetse poezieplaatjes

Zou kriebeltje daar al oud genoeg voor zijn? Of ik koop ze alvast voor als ze ouder is
Ja, sinds november "al" (toen was ze dus 26 maanden), ze gaat nu rond 12.00-13.00 naar bed, en slaapt dan minimaal 2,5-3 uur, regelmatig ook langer, net als vandaag.

Inmiddels lukt het ook wel haar pas om 14.00 naar bed te brengen, als we ergens heen gaan bijvoorbeeld. Al moeten we dan wel ons best doen haar wakker te houden op weg naar huis, want anders vervangt 15 minuten slapen in de auto de rest van haar middagdut, en dat moeten we niet hebben

20 graden zelfs, zalig! Heb je je zomerjas alweer aan?
Jas??? Had geen jas nodig vandaag Maar Sproetekind wilde wel persé zijn handschoenen aan op de heenweg

Handig dat kriebeltje nu nog maar één keer slaapt, kun je een stuk meer doen op een dag.
Die drukte hier blijft maar doorgaan hè?

Wij zijn met een voorjaars schoonmaak/ opfrisbeurt van het huis bezig: kozijnen geverfd, hogedruk spuit over de vlonders, nieuwe tuinset... Man heeft vandaag en volgende week een paar dagen vrij genomen, kriebeltje naar de opvang en dan kunnen we knallen! Laat de lente maar komen
Dat zijn fijne dagen hè Krieb, als je allebei thuis bent met een kind op de opvang.

Ik heb ook niet veel te vertellen eigenlijk. Behalve dat ik net een leuk Miffy/Nijntje boekje tegenkwam met spelletjes en kleurplaten enzo. Morgen hebben we een verjaardagsfeestje van een vriendinnetje van Sproetekind, kan ik het haar mooi geven. Ik heb ook "De koe die in het water viel" voor haar in het Engels besteld (in NL, hier niet meer leverbaar), die krijgt ze straks als afscheidscadeautje als we verhuizen.

Oh, en we hebben nieuwe schoenen voor Sproetekind gekocht! Lekker fris kleurtje voor de lente

[img]http://a1.zassets.com/images/z/1/6/7/1/ ... TAILED.jpg[/img]

We hebben 2 maten besteld en twijfelen nog tussen 26.6 en 27. Moest je niet altijd nog een vinger achter de hiel kunnen stoppen? Kan me herinneren dat mijn moeder dat altijd deed vroeger.
Mogen we nog steeds (alweer) geen plaatjes plakken? Nou ja, dan maar een linkje: Schoenen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven