Miskraam-groep Eind 2017- begin 2018

18-01-2018 16:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan al veel miskraam groepen , maar die bestaan al langer en sommigen zijn daar alweer zwanger.
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.

Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
Alle reacties Link kopieren
@Foodies
Het is wel heel zenuwslopend nu hihi 2 dagen zijn dan best lang. Maar idd als het echt zo mag zijn dan is het idd direct na mijn miskraam zonder menstruatie! Maar heb zoiets mocht het nu toch niet zo zijn dan op naar de volgende ronde.. maar blijf duimen op een mooi resultaat!!
Alle reacties Link kopieren
@Foodies, ik herken jou van een ander topic. Daardoor weet ik dat jouw miskraam ook intens was en ontzettend naar.

Alle miskramen zijn naar, ik blijf mezelf maar voorhouden dat het kindje waarschijnlijk allemaal complicaties gehad zou hebben, wat de pijn iet wat verzacht, Verder zullen we er vast altijd aan blijven denken.

Ik hoop dat we snel weer zwanger mogen zijn. 8/2 -11/2 mijn NOD. Afwachten dus!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag mee willen schrijven. Ik probeer alleen zwanger te worden (ik schrijf ook al mee in kind in je uppie) en heb inmiddels 4 miskramen achter de rug. de eerste met mijn ex (lege vruchtzak), daarna een missed abortion met 9 weken 2 dagen. en september 2017 en december 2017 2 vroege miskramen.

Uitslagen zien er prima uit en ga over 2 weken weer een nieuwe poging wagen. Wat overheerst is enorme angst. Gaat het ooit wel lukken, word ik wel moeder enz enz? Ik merk dat mijn omgeving dat niet volledig begrijpt en daarom lijkt het mij fijn om hier mee te kletsen met, helaas, lotgenoten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje 4 miskramen Innerpeace. Ik vond 1 al erg genoeg. Alvast heel veel succes met je volgende poging

Ik zit nu op dag 25 na de miskraam en nog steeds geen teken van ovulatie. Ik testte vorige week woens nog heel licht positief op kruidvat test. Ik hoop zo dat het nu snel gaat komen. Hoelang duurde jullie eerste cyclus na de miskraam en tot wanneer had je nog hcg in je bloed?
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste miskraam was cyclus 30 dagen daarvoor had ik cyclussen van 36 dagen. Na de missed abortion nog ruim 3 weken hcg en na 38 dagen ongesteld.
Jeetje Innerpeace! Wat enorm heftig. Ik wens je alle goeds voor de toekomst met een mooie positieve test :)

Ik herken jou ook Femme maar kende het verhaal van jouw miskraam niet. Hoe gaat het nu mentaal met je? Vond het echt een indrukwekkend verhaal. Heftig dat zoveel vrouwen dit mee moeten maken.

Volgende week woensdag krijg ik een controle echo dus ben heel benieuwd of alles nu schoon is. Ik zal meteen maar even vragen of ze al weer wat actie kan zien in mijn eierstokken. Hoop echt dat ik weer snel zwanger ben. Vind het heel moeilijk om al de zwangerschapsaankondigingen te zien op Facebook. Iedereen heeft recht op geluk maar vind het toch wel confronterend als ik eerlijk ben :)
Alle reacties Link kopieren
He allemaal, wat een hoop heftige verhalen zijn er bij gekomen. Femme, zo in het vreemde. Verschrikkelijk.

En 4 miskramen, jeetje. Ik vind deze al haast niet te doen. Ik twijfel echt of ik nog serieus voor een tweede ga. Al het vertrouwen is weg.

Afgelopen week ben ik ongesteld geworden. Dat werkt dus weer. Nu over 2 maanden de bloeduitslagen afwachten of we weer zwanger mogen worden en of we het nog willen.

Het is soms behoorlijk confronterend. Van de week een collega helemaal blij aan het vertellen dat ze zwanger is, iedereen feliciteren. Nou toen brak ik wel even hoor. Dat had ik ook kunnen zijn. Tuurlijk gun je het de ander, maar zelf wil je het ook zo graag.
Alle reacties Link kopieren
@travelbird. Mijn cyclus was na alle miskramen direct weer op orde. Dus eisprong op dag 14 of 15 en keurig precies 2 weken erna menstruatie.

Hier ook mijn zusje die zwanger is van de tweede en nog gewoon door rookt, toen ze zei dat ze zwanger was, brak ik volledig. Maar ik kan helemaal boos worden dat ze ook nog door rookt.

Dinsdag heb ik weer een uitgangsecho om te kijken hoe het met de follikels staat. Ik hoop dat dit keer de eisprong rechts is. Want als mijn eisprong links is, dan is het nooit raak en tot nu toe bij rechts altijd. Terwijl alles gewoon doorgankelijk is. In het ziekenhuis zegt men dat rechts dus mijn sterke kant is. Dus hier schietgebedjes aan het doen ;).

Ja 4 miskramen hakt er wel in. Het voelt alsof ik in een slechte film zit. Echter blijf ik meestal heel sterk en heb ik het gevoel dat het gaat lukken. Maar heel soms heb ik een moment dat de moed mij in de schoenen zakt en ik verschrikkelijk bang ben dat het nooit gaat lukken. Hoe gaan jullie daarmee om?
Alle reacties Link kopieren
@Innerpeace! Jeetje, wat een drama. Vreselijk voor je! Fijn dat we hier lotgenootjes hebben zodat we anderen hier niet "lastig" mee hoeve te vallen.

Dat van Facebookmeldingen en zwangerschapsaankondigingen snap ik helemaal. Je gunt het iemand anders, maar toch doet het zeer.

Hier kan ik mij verschrikkelijk ergeren aan de meiden van 4 handen op 1 buik, allemaal door blijven roken en niets op orde hebben, maar wel een mooi gezond kindje op de wereld zetten. Terwijl wij allemaal hard ons best doen en het niet wil baten.

@Foodies, metaal voel ik me goed. Ik denk er wel iedere donderdag aan. Vandaag zou ik 21 weken geweest zijn, de uitgerekende datum lag op 14 juni. Mijn schoonzus was tegelijk zwanger (nog steeds) dus haar kindje zal mij sowieso altijd blijven herinneren aan de zwangerschap.
De curettage heeft vooral indruk gemaakt, omdat het moest en ik geen keuze had.
Het beeld van de OK mensen zie ik nog dagelijks voor ogen en ik kan mij iedereen nog heel goed inbeelden. Eens gaat het over. De wens is zo groot. We willen het zo graag.
We zijn nu bezig met het kopen van een huis, dat brengt wat afleiding met zich mee met het opnieuw zwanger proberen te worden, maar toch staan we allebei de baby kamer al in ons hoofd in te richten.

Spannend voor jou woensdag! Ik zal aan je denken. Ik hoop dat alles er goed uit ziet en dat ze al eitjes zien zitten.

Innerpiece ook voor jou zal ik rechts duimen! Hoe staat je vriend/man er in? Hebben jullie veel steun aan elkaar?
Alle reacties Link kopieren
@femme_ ik doe het alleen middels een donor uit het ziekenhuis. Ik word BAM ;). Gelukkig heb ik mijn te gekke lieve familie welke mij voorwaardelijk steunen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wouw wat bijzonder Innerpeace, al is het natuurlijk ook gewoon normaal in deze tijd.
Ik wens je alle geluk!
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, 

Nou vanmiddag testje gehaald en bij thuiskomst gedaan. Maar geen streepje niks :(  wel moet ik zeggen nadat ik de midstream in urine gehouden had en eruithaalde heeft het zo'n 2 á 3 min geduurd voordat de test wat ging doen  o_o had nu 1 gehaald bij de big bazar normaal heb ik die van de kruidvat 2 voor 5 euro. Denken jullie? Gewoon nog anders 1 voor de zekerheid bij kv halen? Wat vond wel heel vaag met deze test.
Alle reacties Link kopieren
Momoftwo weet je wanneer je ovulatie was deze maand? Want door je miskraam kan je cyclus behoorlijk in de war raken. Ik zat in normale cyclus met ovulatie op dag 15. Na spontane miskraam bij 5 weken kreeg ik ovulatie op dag 18 en nu na de missed abortion bij 11 weken ovuleerde ik afgelopen week op dag 23. Nu 5dpo... afwachten maar weer!
wauw meiden wat een intens verdrietige gebeurtenissen, gevoelens..

ik zou graag mijn verhaal ook delen.. iemand noemt al, dan hoef je anderen er minder mee lastig te vallen. dat gevoel heb ik soms ook.

mijn verhaal. wij willen graag een 3e kindje. we hebben al 2 mooie jongens. ik ben 35 en ook mijn man is 35. na 3 rondes was het raak maar helaas een vroege miskraam gehad. nooit kunnen indenken hoe zwaar dat is.

Ik wil ook een test doen om te kijken of de hgc uit mijn lijf is. Wat een onzekerheid. Wij willen wel "gewoon" doorgaan voor ons 3e kindje. maar ik voel nu aan alles dat mijn onbevangenheid weg is. Ik ben onzeker,ben ik te oud, wat is er mis? komt er ook een 3e. terwijl ik dit schrijf voel ik me ook verwend dat ik al 2 kinderen heb, alsof ik ook haast niet mag voelen wat ik voel.. want ik heb er al 2. maar toch, ik ben zo verdrietig..
Alle reacties Link kopieren
Nou dames, vandaag toch ongesteld geworden. Na een cyclus van 44 dagen! Voor mijn mk had ik altijd netjes een cyclus van 29 dagen, hoop dat het vanaf nu weer redelijk normaal gaat verlopen en gaan nu weer door voor de volgende ronde.
Jeetje heftige verhalen meiden! Ik heb gisteren bij mijn eerste echo (ong. 7w) een groot en een klein leeg vruchtzakje gezien. Volgens vk is de kans op een gezonde zwangerschap minimaal. Over 2w terug, maar ik hoop dat mijn lijf het zelf gaat afhandelen. Ik wist dat de kans groot was omdat ik 39 ben, maar ik word er wel superonzeker van :(
Alle reacties Link kopieren
@momoftwo balen!! Ik voel met je mee. Ik werd gisteren ook ineens ongesteld, 29 dgn na miskraam. Ben t ook veel heftiger dan normaal. Ik vind het allemaal maar stom! Ik zou toch die vrouw zijn die gelijk weer zwanger raakt...guess not

@thisisme heb je inmiddels al getest? Hoop echt dat het bij jou ook snel weer gaat lukken. ls je eenmaal hebt besloten dat er plek is voor een kindje dan wil je dat gewoon meteen!

@ roffa: wat een nare situatie. Heb je nog hoop dat het toch goed gaat? Bij mijn missed abortion wilde de vk ook dat ik na week terugkwam maar ik heb zelf knoop doorgehakt direct door te gaan naar de gyn voor cytotec. Heb je dat al overwogen? Bij mij ia het bij 5,5 wk gestopt met groeien en pas bij 11 wkn eruit met cytotec. Het kan dus echt wel lang duren....
Alle reacties Link kopieren
Hier een diehard meelezer die nu toch ook wel mee wil schrijven.
Missed abortion half januari. Tijdens termijn echo bleek er alleen een leeg vruchtzakje te zitten van een week of 6... Ergens had ik dit al aan voelen komen. Ik wilde eerst afwachten tot het vanzelf kwam, maar goed dat wachten was ik na 1 dag al zat dus naar de gynaecoloog. Ik toch kiezen, Cytotec of curettage. Ik heb voor Cytotec gekozen. Op zich ging dit prima, vond alleen het bloed en de krampen toch nog best heftig. Van de week nog een echo om te kijken of het allemaal weg is. Ik verwacht en hoop eigenlijk van wel. Maar we zullen zien. En dan is het afwachten wat mijn cyclus gaat doen.

Ik verbaas me er over hoe vaak dit eigenlijk voorkomt. Zoals jullie mss ook doen struin ik heel het internet af en daar zie je dat 1 op de 10 zwangerschappen in een miskraam eindigt. Ik heb het mijn verloskundige gevraagd maar die gaf al aan dat het eerder 1 op 5 is. Daar kom je dan pas achter als je het zelf ook hebt..

Ik kan er op zich wel goed mee omgaan. Ik ben ook niet meer de jongste dus ik wist wel dat de kans er was maar je houdt er toch niet echt rekening mee.
Op werk bereikte mij het bericht dat er een collega uitgerekend is in augustus... Dat was ik ook... Dan denk ik wel ff k*t.
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag positief getest op nod en nu alweer gaan bloeden 😪
Alle reacties Link kopieren
@83angel wat verschrikkelijk naar. is het helderrood en veel?
@travelbird het kon wat vk betreft ook een prillere zwangerschap zijn, dus slag om de arm maar gezien ovulatie kan dat haast niet. Ze heeft het nog geen ma genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Begonnen met bruin en nu helderrood. Hoop is weg. Verloskundige schat het ook in als miskraam. Als het vandaag stopt krijg ik over 2 weken echo maar denk niet dat het stopt heb ook krampen
Alle reacties Link kopieren
@83angel wat verdrietig! wens je alle kracht toe.
Jeetje Angel, hoeveelste keer mk? Knuf!
Angel en Roffa op dit forum nogmaals sterkte!!
Welkom voor de nieuwe meeschrijvers :)

Ik ben ook geschrokken van hoe vaak het voorkomt! Heb al zoveel ervaringen gehoord.

Zwarte kat jou herken ik van mijn eigen topic volgens mij! Gisteren belde een collega om te vertellen dat ze zwanger was voordat ik het in de wandelgangen zou horen. Ik kreeg echt een knoop ik mijn maag en kijk nu al op tegen al de echo verhalen en een groeiende buik. Maar uiteraard is zij dolblij en heeft ze daar alle recht op :)

Vandaag is het 2 weken geleden dat ik de Cytotec heb gebruikt. Bloeden stopte niet echt en afgelopen donderdag verloor ik ineens een mega groot stolstels met daarin een wittig bolletje/hompje van 1 cm? Daarna stopte het accuut met bloeden. Vanmiddag heb ik de controle echo dus ben heel benieuwd.

Hoe gaat het met de andere dames? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven