Miskraam-groep Eind 2017- begin 2018

18-01-2018 16:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan al veel miskraam groepen , maar die bestaan al langer en sommigen zijn daar alweer zwanger.
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.

Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
Hoi allemaal

Gisteren curettage gehad onder volledige verdoving. Maandag had ik nog eens bloedafname en HCG was alweer gestegen tot 77500. Echt bizar, want voelde me totaal niet zwanger ofzo.

Ze hebben veel weefsel weggehaald, dokter heeft een groot vermoeden dat het een mola is. Onderzoek moet nu uitwijzen of het een complete of partiële mola is. De curettage is heel goed meegevallen. Heb niet echt pijn, beetje een trekkende buik, ook bloedverlies is minimaal, maar dat kan nog wat meer worden heb ik vernomen.

Nu starten de wekelijkse doktersbezoeken met veel bloedafnames, echo's... Mijn hcg zou nu rustig aan moeten dalen. Wanneer het niet daalt of zelfs begint te stijgen, dan is het weefsel opnieuw aan het groeien en moet ik injecties krijgen. Is een beetje te vergelijken met chemo. Ik hoop dat ons dit gespaard blijft. Als ik bijna op 0 zit, moet ik dan wellicht nog maandelijks bloedprikken. Duidelijk is wel dat onze kinderwens voor enige tijd de koelkast in moet. Nu eerst zelf gezond worden.

Zandkasteel, jeetje, vier miskramen! Ik hoop echt dat een kindje jullie snel gegund is. Gaan jullie verderop? Laten jullie dit onderzoeken?

Innerpeace, hopelijk voor jou deze ronde raak. Ook nog die utrogestan moeten gebruiken, echt rotspul, maar hopelijk werkt het!

Thisisme, hopelijk niks ergs! Spannend weer op het wachtbankje, succes!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje sanseveria, wat een heftige nasleep zeg! Ik duim heel hard dat het de meest gunstige uitslag heeft voor jullie! Wat heftig, dikke knuffels!

Bedankt verder voor het welkom, heel verdrietig dat we allen een apart praatgroepen moeten hebben maar hopelijk komen vanuit hier uiteindelijk prachtige baby’s!

Wij willen idd nu onderzoeken gaan laten doen, ik verwacht geen bijzondere uitslagen maar als er iets is wat uitgesloten kan worden is dat alleen maar mooi meegenomen.

Dames op de wachtbank.. succes met die slopende kruipende dagen!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren controle gehad bij verloskundige en alles zag er goed uit. Was er toch bang voor dat er wat was blijven zitten.

Ziekenhuis zouden we pas 16 maart terecht kunnen net geveld met de vraag of het toevallig eerder kon en kunnen nu volgende week terrvht
Alle reacties Link kopieren
Heftig allemaal dames.

Lees altijd alles hier maar typ zelf ook maar weer eens.

Nu een maand geleden dat mijn miskraam begon en ik voel me steeds beter.

Vorige week een zwangerschapstest gedaan om te kijken of er nog HCG in m’n lichaam aanwezig was, gelukkig niet meer.
Hopelijk snel weer een positieve test dus ;)
Voor de dames met een curretage hier, hadden jullie bloedverlies?
Ik heb niks van bloedverlies, terwijl de dokter zei dat ik 4 tot 6 weken kon bloeden. Of kwam het nadien pas?

Ik heb nu ook nog een zeer opgezette buik. Hadden jullie dit ook? Of zou dit specifiek samenhangen met mijn molazwangerschap?

83angels: fijn dat alles weg is! Ook fijn dat je wat sneller terecht kan. Dat wachten is toch altijd het ergste vind ik!

Bulbasaur, goed dat jouw hcg weg is! Kan je nu weer goed aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
@sanse. Ik ben 2 keer gecuretteerd en beide keren geen bloedverlies gehad. en bij de nacontrole was alles prima en mijn cyclus weer prima in orde.

Opgezette buik herken ik niet.
Ik kom weer even om het hoekje kijken. Vrijdag naar de gyn voor pillen en dan hoop ik dat de vruchtzakjes er snel uitkomen.... emotioneel gaat het goed met ons nu nog even door het fysieke deel heen, aarrgggh.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hier ook weer eens een berichtje van mij. Druk met vakantie en een verkoudheid.

@Sanseveria, wat heftig allemaal zeg. Hoe is het nu met je?
@83angel fijn dat alles weg is.
@roffa, veel sterkte vrijdag, ik hoop dat het mee gaat vallen en dat je ook alles kwijt raakt. Ik was er zelf wel blij om dat het met de Cytotec gelukt was.

Ik wacht nog steeds op mijn eerste menstruatie na de miskraam. Iemand een idee hoelang dat ongeveer kan duren.
De gynaecoloog zag al wel weer een eiblaasje zitten toen ik daar op controle was, als ik haar nou vraag wanneer ik dan ongeveer een eisprong heb... Nouja ik was allang blij dat alles weer goed eruit zag en dat ik me weer aan kon kleden :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook aan het wachten op m’n menstruatie..
als er over 2 weken nog niks is, dat is dan 6 weken na de miskraam, moet ik contact opnemen met de gyn.

Ben idd benieuwd, hoe lang duurde het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik hoef niet langer meer te wachten, ongesteld geworden. 31 dagen na de miskraam.
Mijn cyclus is normaal altijd 24-26 dagen, dus het heeft een week langer geduurd.


@bulbasaur ik hoop dat het bij jou ook niet lang meer duurt.
Zwartekat, fijn dat je ongesteld bent geworden! Hopelijk kunnen jullie nu weer aan de slag.

Bulba, ik hoop dat jij ook snel ongesteld wordt!

Hier gaat het wel! Ik ben weer aan het werk en het is toch lastig! Ik ben nog altijd erg moe. Daarnaast had ik dit weekend even een terugslag op emotioneel vlak. Maar ik ben er nu wel weer wat bovenop. Ik probeer nog zoveel mogelijk te rusten en ik doe het hoogst noodzakelijke.

Vandaag moest ik bloed laten prikken om te kijken hoe het staat met mijn hCG. Ik probeer positief te zijn en hoop op een enorme daling, maar aangezien ik nog zo moe ben, vermoed ik dat hij nog erg hoog staat. Morgenochtend heb ik een nacontrole bij de gyn en dan krijg ik ook te horen hoe hoog het nog staat. Hopelijk hebben ze ook al het resultaat van het weefsel binnen. Ik ben zeker dat het een mola is, maar ik hoop dan nog op een partiële mola, dan ben je er meestal veel sneller vanaf!

Het zwaarst is nu het lange wachten, maar ik wil de tijd benutten om verder wat af te vallen. Daar was ik goed mee bezig toen ik zwanger raakte en het kan alleen maar ten goede komen voor een volgende zwangerschap!
Sterkte allemaal dames! Hier ook aan het wachten op mijn menstruatie. Verwacht het over een weekje ongeveer

Sanseveria ik duim voor je dat het de meest gunstige uitslag wordt die je kunt krijgen in deze nare situatie :)

Roffa succes met de tabletten! Hoop dat het je meevalt :)
roffa! goed van je te horen... goed om te lezen dat jullie je er doorheen slaan..

sanse ik duim ook mee, rot situatie idd..

ik wacht ook op mn eerste menstruatie na mn mk. zaterdag zou mn nod zijn. toch stiekem nieuwsgierig en gelijkertijd veel minder mee bezig dan voorheen..

ik heb trouwens een ovula nabothi, onschuldige cyste.. kan gewoon blijven zitten.
Roffa, hopelijk verloopt het voorspoedig!

Complete mola is bevestigd... Dus toch het slechtste nieuws dat we konden krijgen.
HCG stond nu op 1570, hopelijk na een maand of 2 is het weer genormaliseerd. Krijg nu wekelijkse opvolging.

Maarr, ik mag dus niet zwanger worden in de komende maanden. Als alles nu goed meezit en goed verloopt, mag het rond september weer...

Nu bekijken we of ik terug aan de pil ga of we condooms zullen gebruiken... Liefst wil ik geen hormonen meer, maar ik ben ook zeer onregelmatig dus zal ik niet weten hoe of wat.

Ben er toch wel verdrietig om. Nu al twee jaar bezig, maar het is niets anders... Mijn gezondheid is nu het belangrijkste!

Thisisme, ik hoop op een wonder voor je.
Alle reacties Link kopieren
ah Sanse wat vind ik dit toch verdrietig om te horen. Je hebt zo'n grote wens en dan krijg je dit. Ik leef met je mee!
@sanseveria dat is echt ontzettend klote!
aahh klote nieuws sance bah bah bah.. dat komt binnen :(

ik heb vanmorgen getest.. negatief dus denk morgen of zaterdag mn menstruatie, voel het ook wel "aankomen".
korte ego post... de rode vlag wappert nog niet?!

gister nod.. maar misschien toch verstoorde cyclus door mijn miskraam? Ik weet wel zeker dat mn ei de 10e was.. durf eigenlijk niet te testen omdat ik in de overtuiging ben dat ik ongesteld word... maar toch he!? zou t dan toch??
Thisisme, wow, spannend en dat sterk dat je nog niet getest hebt! Ik hoop erg hard voor je mee! Ik had ook de hele tijd menstruatiekrampjes voor mijn positieve test.

We hadden dat nieuws wel verwacht... We hebben dan maar een citytrip naar Londen geboekt voor in april, want we moeten nu toch niet te sparen voor een baby ofzo!

We hebben beslist dat ik niet aan de pil ga, dus dat betekent dat we condooms moeten gebruiken. Vind ik echt niet prettig, maar we willen zien hoe het met mijn cyclus gesteld is. Ik heb PCOS, dus erg onregelmatig, maar ergens hopen we dat deze zwangerschap alles gereset heeft. En we willen het niet nog meer in de war gooien met hormonen.

Dinsdag opnieuw bloedprikken en woensdag resultaat, ik hoop opnieuw op een spectaculaire daling! Maar gisteren voelde ik mij misselijk en vrijdag had ik opnieuw zo'n steken in mijn tepels, dus voelt niet echt goed! Ik heb nu zoveel angst dat het opnieuw zal stijgen...
spannend sans.. ik hoop dat je waardes dalen..
london is een mooie stad, even lekker eruit samen.

ik heb goed nieuws.. ik heb ern positieve test in handen.. wat spannend weer!
Alle reacties Link kopieren
Hier vrijdag van het bankje gevallen.
Thisisme, gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles voorspoedig!

Jammer innerpeace...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd thisisme!! Ik ben erg blij voor je :-)

Hier vandaag ongesteld geworden, Yes!
Heeft zo’n 6 weken geduurd na de miskraam..
Nou ik vind het bijzonder spannend.

Kan echt niet wachten tot mn eerste echo en dat de 12 weken voorbij zijn.

Ik hoop zo dat het goed blijft gaan.

Verloskundige maakte nog een opmerking die me meer onzeker maakte. Nl of het geen HGC was van mn MK. Ik begrijp dat ze t moet vragen, maar ik had echt al 2 negatieve testen in handen gehad. Dat het natuurlijk 4 weken na mn MK weer raak is vind ik ook wel 'eng' en bijzonder snel.
Alle reacties Link kopieren
Ballen inner.

Sans balen van de mola. Hopelijk dalen ze snel.

Thisisme na mijn eerste mk had ik ook na 4 weken weer een positieve test en dat is ondertussen een vrolijke dreumes. Is ook mijn enigste zwangerschap die goed is gegaan.

Bezoek aan de gyn gemaakt deze week. Maar ze was drukker met haar scherm dan naar mij luisteren. Mogen wel DNA onderzoek laten doen en als we over 10w niet zwanger zijn een stollingsonderzoek. Ik wilde alleen ook schildklier laten testen en weten waar mijn moeheid vandaan komt. Ben altijd al meer moe maar sinds de zwangerschap is het extremer geworden maar hier ging de gyn niet op in. Van de week via huisarts mijn schildklier maar laten checken. Hoorde ook dat mijn oma en tante een schilsklieraandoenibg hebben. Sinds vrijdag op het wachtbankje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven