Miskraam-groep Eind 2017- begin 2018
donderdag 18 januari 2018 om 16:03
Er bestaan al veel miskraam groepen , maar die bestaan al langer en sommigen zijn daar alweer zwanger.
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.
Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.
Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
woensdag 7 februari 2018 om 12:25
@Foodies, ja klopt, ik heb in jouw topic idd ook gereageerd over de Cytotec ervaring. Ik dacht hoe meer verhalen je hoort hoe beter je een beslissing kan maken wat te doen.
Ik denk trouwens dat dat wat je verloren bent de vruchtzak is geweest. Heb je al de echo al gehad? Ik mag morgen... Zal wel weer inwendig zijn. Dat vind ik toch wel een dingetje.
@roffa, wanneer krijg jij weer een echo? En wat zegt je gevoel? Ik wist toen ik erachter kwam (pas toen ik al 8 weken was) dat er iets niet klopte. Gewoon een gevoel.
Ik moet nog even wennen aan het forummen hoor. Meelezen kan ik heel goed dat dan dan weer wel maar op iedereen reageren daar moet ik nog even inkomen
Ik denk trouwens dat dat wat je verloren bent de vruchtzak is geweest. Heb je al de echo al gehad? Ik mag morgen... Zal wel weer inwendig zijn. Dat vind ik toch wel een dingetje.
@roffa, wanneer krijg jij weer een echo? En wat zegt je gevoel? Ik wist toen ik erachter kwam (pas toen ik al 8 weken was) dat er iets niet klopte. Gewoon een gevoel.
Ik moet nog even wennen aan het forummen hoor. Meelezen kan ik heel goed dat dan dan weer wel maar op iedereen reageren daar moet ik nog even inkomen
woensdag 7 februari 2018 om 13:17
Hoi dames, een vraagje.
Ben zondag op dag 44 na miskraam toch ongesteld geworden!
Nu heb ik echt heel erg veel bloedverlies, ben ik super misselijk maar dan ook echt misselijk, een buik alsof ik zwanger ben (had dit buikje al voor mijn ms) gisteravond in de relaxstand op de bank kokhalsneigingen. Iemand van jullie ook mee bekend bij eerste menstruatie na mk?
Ben zondag op dag 44 na miskraam toch ongesteld geworden!
Nu heb ik echt heel erg veel bloedverlies, ben ik super misselijk maar dan ook echt misselijk, een buik alsof ik zwanger ben (had dit buikje al voor mijn ms) gisteravond in de relaxstand op de bank kokhalsneigingen. Iemand van jullie ook mee bekend bij eerste menstruatie na mk?
woensdag 7 februari 2018 om 13:24
woensdag 7 februari 2018 om 13:44
Nog geen ervaring mee Momoftwo.
Ik ga nu de eerste cyclus in na mijn miskraam. Ze zeggen wel dat je eerste menstruatie na een mk heftiger kan verlopen dan normaal. In ieder geval fijn dat er weer iets op gang is gekomen
Zwartekat zoiets denk ik zelf ook inderdaad, het bloeden stopte daarna ook vrijwel meteen. De echo is om half 5 dus ben heel benieuwd.
Ik ga nu de eerste cyclus in na mijn miskraam. Ze zeggen wel dat je eerste menstruatie na een mk heftiger kan verlopen dan normaal. In ieder geval fijn dat er weer iets op gang is gekomen
Zwartekat zoiets denk ik zelf ook inderdaad, het bloeden stopte daarna ook vrijwel meteen. De echo is om half 5 dus ben heel benieuwd.
woensdag 7 februari 2018 om 14:33
@momoftwo, ik heb ook nog geen ervaring. 19/01 heb ik de miskraam gekregen door gebruik van Cytotec, daarna nog 1,5 week bloed/bruin verlies en morgen echo of alles weg is. Dus ik ben in afwachting. Hoop wel dat alles weg is en dat ik snel weer mijn normale cyclus heb. Deze was altijd tussen de 24-26 dagen. Ik heb nu nog geen andere dingen ontdekt dan anders. Zal morgen na de echo wel horen of alles er weer normaal uitziet.
@Foodies, succes straks, ik hoop voor jou dat alles weer in orde is!!
Gebruiken jullie eigen allemaal ovulatietesten? Bij mij werken die dingen niet. De enige keer dat ze positief waren was toen ik zwanger was.... Ze zijn nu overigens niet positief meer ( ik maak ze maar op om te kijken of ik geen HCG meer heb). Mss straks toch maar even een gewone zwangerschapstest halen om te testen.
@Foodies, succes straks, ik hoop voor jou dat alles weer in orde is!!
Gebruiken jullie eigen allemaal ovulatietesten? Bij mij werken die dingen niet. De enige keer dat ze positief waren was toen ik zwanger was.... Ze zijn nu overigens niet positief meer ( ik maak ze maar op om te kijken of ik geen HCG meer heb). Mss straks toch maar even een gewone zwangerschapstest halen om te testen.
woensdag 7 februari 2018 om 17:43
Goed nieuws! Alles was schoon op een klein beetje restweefsel na. Dit zou er helemaal uit gaan komen met een volgende menstruatie dus ze adviseerde wel om een cyclus af te wachten.
Er was ook al een groeiende follikel te zien die aanstaande maandag ongeveer zou gaan springen dus dat is goed nieuws. Alles is weer op gang gekomen.
Aankomend weekend lekker carnavallen en dan kunnen we weer vooruit kijken
Ben heel blij dat ik een curretage hoef in ieder geval.
Er was ook al een groeiende follikel te zien die aanstaande maandag ongeveer zou gaan springen dus dat is goed nieuws. Alles is weer op gang gekomen.
Aankomend weekend lekker carnavallen en dan kunnen we weer vooruit kijken
woensdag 7 februari 2018 om 22:13
Vandaag echo gehad en ik heb wellicht een molazwangerschap. Moet sowieso een curretage hebben. Morgen bloed prikken om te kijken hoe hoog mijn HCG is. Ik hoop niet hoog, want lees dat je na een molazwangerschap soms een half jaar tot een jaar niet meer zwanger mag worden.
Dat maakt mij nog het verdrietigst.
Dat maakt mij nog het verdrietigst.
donderdag 8 februari 2018 om 09:13
donderdag 8 februari 2018 om 10:43
Hier goed nieuws! De Cytotec heeft zijn werk goed gedaan.Ik vond het toch nog wel spannend omdat je vaak hoort dat er 2 keer een dosis Cytotec wordt genomen en ik had het maar 1 keer gedaan. Maar geen vruchtzakje meer te zien op de echo. Het zag er wel nog wat rommelig uit maar dat schijnt normaal te zijn. Ook was er alweer een eiblaasje te zien dus de eisprong zit er ook weer aan te komen.
@Sanseveria, ik zit net ff te googlen op een molazwangerschap. (ik wist natuurlijk weer niet wat dat was) Ik hoop dat je HCG meevalt en dat je er niet een hele nasleep van krijgt.
@innerpeace, succes vanmiddag. Laat het deze keer maar echt een keer raak zijn!!
@Sanseveria, ik zit net ff te googlen op een molazwangerschap. (ik wist natuurlijk weer niet wat dat was) Ik hoop dat je HCG meevalt en dat je er niet een hele nasleep van krijgt.
@innerpeace, succes vanmiddag. Laat het deze keer maar echt een keer raak zijn!!
zaterdag 10 februari 2018 om 00:33
wow sanseveria wat apart! sterkte dinsdag
hopelijk valt het daarna qua nasleep mee
zwarte kat, wat fijn!
innerpeace we gaan weer duimen
ik had vorige week een negatieve zwangerschap test en vandaag heb ik ovu testjes gedaan. vanmorgen een heeeel licht streepje en vanavond al donkerder.. benieuwd of mn cyclus weer n beetje zijn werk wil doen..
dinsdag mn 2e echo om te kijken of echt alles schoon is. ze zagen iets kleins, ik haal me van alles in het hoofd, maar hopelijk is het niks..
zwarte kat, wat fijn!
innerpeace we gaan weer duimen
ik had vorige week een negatieve zwangerschap test en vandaag heb ik ovu testjes gedaan. vanmorgen een heeeel licht streepje en vanavond al donkerder.. benieuwd of mn cyclus weer n beetje zijn werk wil doen..
dinsdag mn 2e echo om te kijken of echt alles schoon is. ze zagen iets kleins, ik haal me van alles in het hoofd, maar hopelijk is het niks..
zaterdag 10 februari 2018 om 17:03
Gisteren en vandaag misselijk, ik vrees dat mijn HCG nog aan het stijgen is! Maandag bloedafname om dat te controleren.
Ik verlang naar dinsdag, dat ding moet eruit! Ik voel me zo vies.
We hopen hier nog steeds op een mirakel dat de dokter zegt dat het geen molazwangerschap is. Maar daarvoor moet het weefsel eerst onderzocht worden. Ik zou bidden op mijn blote knieën voor een gewoon miskraam, echt bizar klinkt dat hé dat ik dat wil!!!!
Thisisme, hopelijk ben je schoon en krijg je weer groen licht om ervoor te gaan.
Ik verlang naar dinsdag, dat ding moet eruit! Ik voel me zo vies.
We hopen hier nog steeds op een mirakel dat de dokter zegt dat het geen molazwangerschap is. Maar daarvoor moet het weefsel eerst onderzocht worden. Ik zou bidden op mijn blote knieën voor een gewoon miskraam, echt bizar klinkt dat hé dat ik dat wil!!!!
Thisisme, hopelijk ben je schoon en krijg je weer groen licht om ervoor te gaan.
zaterdag 10 februari 2018 om 17:21
dinsdag 13 februari 2018 om 22:21
Zou ik mee mogen schrijven?
4 miskramen en 2 kindjes.
Kindjes zijn geboren in 2014 en 2016, in 2015 de eerste miskraam en direct erna zwanger waar de jongste vanuit voort is gekomen. In 2017 in juni-aug-dec positief getest allemaal een miskraam de laatste zit ik nu middenin. Vandaag is er een MA bevestigd.
Ik merk dat ik echt nu een beetje geïrriteerd begin te raken op mijn lijf, 9 maanden verder en elke keer alleen maar bloed maar geen gezonde zwangerschap. Bleh!
Ik zou het fijn vinden om hier mee te schrijven naar onze weg naar ons 3e kindje, je hebt toch meer zorgen in je hoofd als je een miskraam hebt gehad en hoop hier herkenning te vinden
4 miskramen en 2 kindjes.
Kindjes zijn geboren in 2014 en 2016, in 2015 de eerste miskraam en direct erna zwanger waar de jongste vanuit voort is gekomen. In 2017 in juni-aug-dec positief getest allemaal een miskraam de laatste zit ik nu middenin. Vandaag is er een MA bevestigd.
Ik merk dat ik echt nu een beetje geïrriteerd begin te raken op mijn lijf, 9 maanden verder en elke keer alleen maar bloed maar geen gezonde zwangerschap. Bleh!
Ik zou het fijn vinden om hier mee te schrijven naar onze weg naar ons 3e kindje, je hebt toch meer zorgen in je hoofd als je een miskraam hebt gehad en hoop hier herkenning te vinden
woensdag 14 februari 2018 om 08:37
@zandkasteel wat heftig zeg. hier ook 4 miskramen maar helaas nog geen kindje. Ik begrijp dus heel goed hoe lastig het is. Ik wens je heel veel sterkte met deze missed abortion.
@sanse hoe gaat het met je? al nieuws? Hoe is de curettage verlopen?
Hier 6 dpo. Door de utrogestan heb ik enorme verstopping en last van mijn baarmoeder. erg fijn dus ahum... verder nergens last van.
@sanse hoe gaat het met je? al nieuws? Hoe is de curettage verlopen?
Hier 6 dpo. Door de utrogestan heb ik enorme verstopping en last van mijn baarmoeder. erg fijn dus ahum... verder nergens last van.
woensdag 14 februari 2018 om 11:00
welkom zandkasteel! heftig en ik hoop dat je steun en herkenning kan vinden hier! wij gaan ook voor een 3e kindje
ook 2 kinderen 5 en 3 jaar nu.
sanse hoe is het met je?
oh innerp dat is ook niet fijn zeg
ik had inderdaad nog een echo omdat ze wilde kijken of dat "iets" weg was.. dat is dus niet zo. lijkt op een cyste (vochtblaasje) ze bellen me deze week of ik een doorverwijzing naar de gyn krijg of dat het niks is. de echoscopist (zo heet dat toch) moest het filmpje nog aan een collega laten zien. ze noemde wel dat het niks ernstigs kan zijn en het volgens haar geen reden tot zorg is, maar ze wilde die bevestiging nog checken bij n collega.
ik zit nu in ieder geval weer op het wacbtbankje.. spannend..
hoe gaat het verder met iedeteen?
sanse hoe is het met je?
oh innerp dat is ook niet fijn zeg
ik had inderdaad nog een echo omdat ze wilde kijken of dat "iets" weg was.. dat is dus niet zo. lijkt op een cyste (vochtblaasje) ze bellen me deze week of ik een doorverwijzing naar de gyn krijg of dat het niks is. de echoscopist (zo heet dat toch) moest het filmpje nog aan een collega laten zien. ze noemde wel dat het niks ernstigs kan zijn en het volgens haar geen reden tot zorg is, maar ze wilde die bevestiging nog checken bij n collega.
ik zit nu in ieder geval weer op het wacbtbankje.. spannend..
hoe gaat het verder met iedeteen?