Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
haha ik blijf maar verversen in afwachting van goed nieuws hier. succes vandaag flipje, duim met je mee !!!
Ok, PUPO... Ik probeer er blij mee te zijn. (Mega mixed feelings natuurlijk)

Ze hebben het iets minder gedaan dan de vorige keer: 12 eicellen en 8 bevruchtingen. (Vorige keer 10 uit 12.)
Nog steeds een aardige score natuurlijk.

Het teruggeplaatste embryo was 8-cellig en heeft zich alle dagen netjes volgens schema gedeeld.

Nu dus nog 7 embryo's over, ik hoop dat er daarvan net als de vorige keer 5 kunnen worden ingevroren. Volgens de arts zagen ze er goed uit.
:daisy:
Nou, ik vind het een goede score hoor! En nu dus weer slopende dagen tot de volgende stap! Wat spannend weer voor jullie. Ik duim met jullie mee...
Mooie score toch?

Succes de komende weken! Ik ga heul hard voor je duimen! :rose:
Flip een bevruchtingspercentage van ong 60% is normaal bij zowel IVF als ICSI (ICSI vaak iets hoger), dus 8 van de 12 is een hele mooie score! Je bent weer een stap verder, en ook een stap dichterbij de engste stappen... Toi toi meid!
Mooi Flip!!!!
Zat ik toch goed met 8 ;)
mooi flip, en net als de anderen vind ik dit een prima score hoor ! (had ik destijds alleen van kunnen dromen! ;)

bovendien ga je hopelijk de rest helemaal niet nodig hebben omdat deze lekker blijft plakken. broed ze!!!
Yes Flipje! Hoewel de mixed feelings volkomen begrijpelijk zijn, heb je met een embryo aan boord toch maar weer de belangrijkste eerste stap gezet!
En 8 bevruchtingen uit 12 eicellen is super mooi! Hoop erg voor je op een mooi en gezond stel cryo’s (en een gezond blijvertje als verse terugplaatsing). Succes/ sterkte in de komende spannende dagen, weken en hopelijk nog 8,5 maand die komen gaat.
frambloosje schreef:
15-10-2017 20:14
Mooi Flip!!!!
Zat ik toch goed met 8 ;)
.
Dat zei flipman ook meteen frambloosje. :)
Ah flip! Ik vind het ook een mooie score, wij hadden maar 6 uit 11.

Heel veel succes met de komende wachtweken, ik duim voor je!
Oh 8 is toch een hele mooie opbrengst hoor! En wat hierboven al werd gezegd, die ene die nu is teruggeplaatst blijft gewoon lekker plakken en een heel mooi babytje opleveren :)

Ik vind de term wachtbankje altijd wat stom, dan zie ik zo'n oncomfortabele houten bank voor me, dus ik stel voor dat je lekker plaatsneemt in deze heerlijke wachtstoel om de komende toch wel spannende weken zo goed mogelijk door te komen. Ik duim weer mee :flower:

Afbeelding
het is wat het is
Ik duim ook weer mee! Ik laat niet veel van mij horen, maar ik zit ook zooo te wachten op goed nieuws voor jullie! Ik gun het jullie zo ontzettend erg
Vorige keer hadden we 10 uit 12, dus de verwachting lag te hoog denk ik.
En we zijn gewoon echt doods- en doodsbang dat er iets ernstigs met het zaad of de eicellen aan de hand is....

Thanks voor de lekkere stoel ruiva!

Jullie zijn allemaal lief, fijn dat ik hier af en toe ff kan jammeren. Dat scheelt echt een hoop.
Wanneer hoor je hoeveel er de vriezer in kunnen? Ik duim ook weer heel hard mee.
Ik duim lustig verder!
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Hoe veel dagen oud was de embryo die is teruggeplaatst flipje? Met andere woorden: Wat is je testdag?

Je angst mbt de zaad- en/of eicellen lijkt me heel begrijpelijk. Ik duim op een goede afloop :redrose:
Flipje, wat een super score. Intussen is de terugplaatsing geweest. Wanneer is nu je nod?

Ik testte vorig jaar op 30 oktober positief dus ik duim keihard voor je dat jij dat ook doet. Dikke knuffel
Nee joh Flip het zijn hele mooie resultaten.
En dit keer gaan we voor 40 wk gezonde zwangerschap(pen)

Jemig wat een spannende tijd.
Als er iemand niet aan het jammeren is ben jij het Flip. Onvermoeibaar verder en daar heb ik enorm veel respect voor :worship: Ik hoop zo dat het nu eens goed mag blijven gaan! Ik duimen draaien overuren!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Goed nieuws Flip. En nu hopelijke een goed vervolg!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Nu 9 DPO.

Embryo was 3 dagen oud. NOD is de 26ste.

Nieuws over cryo's komt per post, zondag en maandag wordt er natuurlijk niet bezorgd dus eerder dan dinsdag is dat zeker niet.

Vorige keer kwam de brief 7 dagen na de terugplaatsing, maar ja dat is nu dus op een zondag.
Spannende tijden allemaal flipje. Hou je ook je temperatuur nog bij? Of wacht je het gewoon af tot de 26e (of ben je van plan al eerder te testen?)

Ik hoop in ieder geval dat je een goed weekend hebt.
Nog een kleine week Flip. Wat spannend! Hoop zo op super nieuws.

Hier helaas foute boel, vliezen gebroken met 15 wk. Nu afwachten.
Ooh nee Vanessa, wat ontzettend verdrietig weer. Heel veel sterkte :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven