Pijn bovenbenen

01-02-2019 21:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik op de bank of in bed lig (op mijn zij) heb ik echt een pijnlijk/vervelend gevoel in mijn boven benen/heupen.
Herkent iemand dit? Wat was het bij jou en tips wat er tegen helpt?
Ik heb dat ook in mijn heupen. Met sport kan ik ook niet op mijn zij liggen. Ben al overal geweest maar heel precies weten ze het niet. In ieder geval waarschijnlijk: chronische slijmbeursontsteking (spuiten helpen niet, mee gestopt, mag ook niet zo vaak) en chronische kapselontsteking.

Artsen hebben geen idee wat eraan te doen.

Verder ben ik geopereerd aan een stenose in mijn rug. Ik had opnieuw veel zenuwpijn in mijn been en zodra ik ga liggen wordt mijn rechterbovenbeen “doof” aan de buitenkant. Mijn fysio behandelt mij daarvoor op een hele speciale manier. Dat doet heel veel pijn maar heeft mij zo goed geholpen. (Fysiophysics, zitten op veel plaatsen in Nl)

Ik kom er niet helemaal van af maar ga af en toe terug naar haar.

Ik heb oefeningen gedaan om de spieren aan de zijkant heup sterker te maken maar hoe langzaam ik het ook opbouw het einidigt in meer pijn. Ben daar dan ook mee gestopt.
Heb geen flauw idee wat eraan gedaan kan worden, maar in de morgen, als ik wakker word, is de pijn het ergst. Heb al verschillende matrassen geprobeerd, maar niets werkt.
Ik loop ook als een eend en het maakt niet uit hoe ver ik loop, het word er niet soepeler op.

Wat mij wel enigszins verlichting geeft is de hele boel in te smeren met eucalyptusolie en daar een nacht mee te slapen, maar dat duurt maar een paar uurtjes en dan is het weer terug.

Mij is geadviseerd om die hele omgeving in te smeren met vicks vaporub en dat een nacht in te laten trekken, dus dat is het volgende dat ik ga proberen.
Dat kunnen zoveel soorten pijn zijn, daar heb je echt een deskundige voor nodig om de klacht te diagnosticeren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hier hielp het om een kussen onder mijn knieën te doen als ik op mijn rug lag. Al lag ik niet veel op mijn rug omdat dat niet lekker was. Het liefst lag ik op mijn linkerzijde met een kussen tussen mijn benen.
Ik had dit ook tijdens mijn zwangerschap. Zeker rond de 20-30 weken. Een irritante zeurende pijn bij de heupen die uitstraalt naar de bovenbenen.
Volgens mij zorgen de hormonen die aangemaakt worden tijdens de zwangerschap er voor dat je heupgewrichten weker en wendbaarder worden voor de bevalling. Er moet immers wel een kindje doorheen.
Sommige vrouwen voelen deze veranderingen in hun gewrichten.

Geen zorgen, het is volgens mij geen teken dat er iets mis is. Je lijf lijkt het juist allemaal goed te doen!

Groet van Marigold
Ik ga ervan uit dat je zwanger bent? Het klinkt als je bekken dat opspeelt. Slapen met een goed dik kussen tussen je knieen. Dat heeft mijn klachten enorm verminderd.
Hoe ver ben je in je zwangerschap?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Bij mij hielp trouwens een zachtere ondergrond om op te liggen. Dan had ik minder last...
Bij mij is die pijn nooit meer over gegaan. Er zit een zenuw klem in mijn lies, heb hier altijd pijn door.
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hallo,
Ik ben 13 weken zwanger en ik heb dat alleen links.
Ik weet ook niet wat het is, maar ik ga maandag naar de fysio om te kijken.
Ik moet nog een heel eind dus ik hoop dat ik iets er aan kan doen.

Ik slaap nu veel op mijn andere zei.
Slapen met een Voedingskussens tussen je, voeten en knieën helpt bij mij om geen last van mijn heupen te hebben.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Heksenketel ik heb je een pb gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven