Proberen voor eerste kindje - najaar 2020

01-09-2020 10:09 2142 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom in het topic.

Als je een tijdje meeschrijft kun je het wachtwoord aanvragen zodat je de tabel aan kunt passen. De tabel is ingedeeld op volgorde van de NOD's. Wij OCDertjes vinden het fijn als de tabel goed bijgehouden wordt :proud:.
NaamLeeftijdNODRondeBijzonderheden
MindyLahiri34/32?6
HetSteenbokje30/3405-08-202221Vanaf 2023 beginnen aan mogelijk traject
Deedee8634/38?12half jaar pauze, daarna ivf/icsi
Kolini33/40??
Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdUDBijzonderheden
Nikki-2432/33?
Bo9229/25?
Livealittle32/33?
The Doctor32/3312-2021

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 04-07-2022 23:08
76.23% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou hier ook graag willen meeschrijven! :-) ik schrijf in een ander topic, maar een groep met allemaal vrouwen die voor de 1e gaan voelt echt alsof we allemaal in hetzelfde schuitje zitten! :shame: ook slik ik vandaag mijn laatste pil, dus loop ik wat achter op de meesten daar, ook qua kennis haha.

Hier las ik dat @livealittle ook na ongeveer 15 jaar stopt met de pil, ik ben ook zo benieuwd hoe dat gaat lopen en of ik er veel van ga merken ook qua hormonen etc. Heb jij al ergens last van @livealittle?
Alle reacties Link kopieren Quote
:hello: ik ben er, mega druk pre vakantie werk weekje(s).
Gefeliciteerd met je trouwen dokter (ik verwacht igg dat je nu lekker aan het genieten bent van de borrel/eten).

*Gaat teunisbloemolie googlen*
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig Nolatje! Heerlijk juist zo overal mee lezen voor alle info toch haha.
Ik ben gestopt na 16 jaar de pil nemen en merk eigenlijk weinig verschil nu na 2 maanden. Wie weet op de lange termijn. 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Nola.

Hier na 10 jaar (2 pil soorten) wel iets verschil. De eerste maand was echt ontpillen en mijn ongesteldheid is gek genoeg nu 3 ipv 5 dagen. Verder afgelopen maand niet veel verschil, nog steeds mega snack lust vlak voordat ik ongesteld word, ben heel benieuwd hoe dat is als ik zwanger ben.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
@doctor gefeliciteerd met je huwelijk! Hopelijk hebben jullie een fantastische dag gehad!

@nola ik merk er tot nu toe weinig van moet ik zeggen..ben ook wel heel benieuwd of dat nog gaat komen! Ik had nooit het idee dat ik überhaupt last had van het slikken van de pil maar aan de andere kant weet je waarschijnlijk niet beter als je al zolang slikt.

Wat een herkenbare verhalen hier allemaal. Ik wil ook de eerste paar maanden proberen het leuk te houden en geen testen te doen enz maar is toch ook wel lastig. Daarnaast weet niemand in mijn omgeving dat we ermee bezig zijn dus extra fijn om die herkenning hier te vinden.
Live a little, love a lot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Nola! Ik ben eerder dit jaar na zestien jaar gestopt met de pil en heb eerlijk gezegd nergens last van. Mijn menstruaties zijn tot nu toe korter en lichter geworden dan ze waren, dat vind ik helemaal niet erg! Ik heb gelukkig niet het idee dat ik echt heb hoeven 'ontpillen', hopelijk heb jij ook nergens last van!

Wat goed dat jullie het allemaal zonder testen willen doen. Ik ben twee maanden geleden wel begonnen met ovulatietesten, omdat ik daardoor meer inzicht in mijn cyclus krijg (kan zo beter inschatten wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten, want mijn cyclussen schommelen nog een beetje) en ook een beetje uit voorzorg. Las op andere websites dat als het allemaal niet lukt binnen een jaar en je stapt naar de huisarts, je eerst je cyclussen in kaart moet brengen en je dan zo weer maanden verder bent. Mocht het onverhoopt allemaal wat langer duren, dan heb ik die informatie vast verzameld.

Hier inmiddels gelukkig op dag 5, die eerste week kruipt ook voorbij, zeg! We gaan komende weken nog op vakantie en mijn vruchtbare dagen vallen daarin, hoe leuk zou het zijn als we in het buitenland raak schieten! :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Doctor! Je hebt qua weer in ieder geval een heerlijke dag gehad!

Over het gebruiken van ovulatietesten, doen degenen die dit gebruiken het vooral omdat er een onregelmatige cyclus is? Want als je wel een regelmatige cyclus hebt dan zou het voldoende moeten zijn om rondom de ovulatie regelmatig seks te hebben, toch? Of zie ik als newbie iets over het hoofd? :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe de ovulatie testen inderdaad vooral omdat ik meer mijn lichaam wil leren kennen. Wanneer ik dit een beetje door heb, wil ik stoppen met testen. Mijn cyclus is nu erg onregelmatig en vind het toch wel fijn om enigszins te weten wat mijn lichaam doet. Ook voor m’n migraine ben ik heel benieuwd of dat samen hangt met bepaalde dagen etc! :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
@livelittle hier in mijn omgeving ook weinig mensen die echt in dezelfde fase zitten. Of er zijn al oudere kinderen of ze zijn er nog niet aan toe (of niet hardop mee bezig).

@bo, wat vervelend zo'n onregelmatige cyclus, hoop dat ovulatietesten helpen om duidelijkheid te krijgen. Hoeveel varieert je cyclus?

Nieuwe nod is op een dinsdag dus waarschijnlijk weekend voor de nod testen. Vruchtbare periode valt precies tijdens de vakantie dus dat komt goed uit.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
bedankt voor het delen van jullie ervaring wat betreft stoppen met de pil!

@neweve heerlijk zeg, een kortere menstruatie haha. Daar zie ik wel tegenop, elke maand ongesteld (of nouja, hopelijk snel niet meer :cheer2: ), slikte normaal altijd vaak de pil door.

@livealittle haha ja ik heb zelf ook niet het idee dat ik last van de pil heb gehad maar dacht precies hetzelfde als jij, ik weet eigenlijk niet beter.

@Mindy dat klinkt inderdaad goed!! Ik ben wel bang dat mijn menstruatie nu veel langer en erger gaat worden. We gaan het zien, het kan dus ook anders. Leuk om je vruchtbare dagen op vakantie te hebben, maakt het denk ik nog wel iets specialer mocht het raak zijn. In ieder geval een hele fijne vakantie alvast!!

Zeker leuk om hier ervaringen te kunnen delen en erover te kunnen praten! In mijn omgeving is ook niemand op de hoogte. Zijn er veel die wel iemand op de hoogte hebben gebracht? Ik ben nogal een flapuit dus ik hoop niet dat ik me per ongeluk ga verspreken :-D

Al vrouwen die binnenkort hun NOD hebben? Aan de tabel te zien de komende 2 weken 3. Ik ben benieuwd of we al iemand kunnen gaan feliciteren!! :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Nola, ik vind het ook heel fijn om hier er hier mee bezig te kunnen zijn :biggrin: Ik heb twee vriendinnen verteld dat ik ben gestopt met de pil, maar die weten niet dat we echt al actief bezig zijn. Wil het liever ook niet meer mensen vertellen, vooral omdat het me zo'n leuke verrassing lijkt als het zover is! Ik denk niet dat onze families verwachten dat we ermee bezig zijn, dus ik denk dat we hier mensen wel mee kunnen verrassen. Dat idee lijkt me zo leuk, alleen daarom hoop ik al dat het komende maand raak is!

Mijn NOD duurt nog wel even, ik verwacht mijn eisprong rond de de 23e. Officieel dus pas 7 oktober testen, maar ik heb een korte luteale fase (de tijd tussen je eisprong en menstruatie), dus als ik 5 oktober al ongesteld word, weet ik hoe laat het is. Spannend, die NODs de komende weken! Louen, jij zit nu in je vruchtbare periode dan, of niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi dames! Hoe gaat het bij jullie? Fijn weekend gehad?

@Docter: Hebben jullie een mooie bruiloft gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn naar druk weekend, en laten verleiden door een biertje (nu het nog kan). Nu nog een drukke week voor de boeg en daarna vakantie!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Mindy, ja klopt! Mijn vruchtbare dagen zijn voorbij haha. We hebben het erg gezellig gehad, en opvallend weinig last van 'druk', behalve de eerste keer. Toen vond vriend het toch wel spannend :biggrin: Maar daarna gewoon lekker van genoten. Wel fijn dat jouw luteale fase kort is, net even wat sneller duidelijkheid! En op vakantie ben je vaak wel meer ontspannen dus grotere kans.. ;-)
@neweve grappig hoe dat werkt hè, ook het idee dat je het er nu nog even van moet nemen "nu het nog kan". Heb ook nog expes een broodje carpaccio gehaald dit weekend.

Nu dus het wachtbankje op. Ik probeer er niet mee bezig te zijn, maar gaat lastig! Gelukkig heb ik het de komende dagen erg druk met werk en privé dingen, dus hopelijk vliegen de dagen een beetje. Had na mijn eisprong nog wel een beetje last van krampen maar nu helemaal niets meer. Ik weet dat het logisch is dat ik nu niets voel maar toch jammer! Misschien iets teveel verhalen gelezen van vrouwen die na hun eisprong al meteen super misselijk waren.

Hoe gaat het met de rest? Zijn jullie er mentaal ook op dagbasis zoooveel mee bezig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend @Louen, op het wachtbankje! Fijn dat je er geen 'druk' van voelde. Afleiding werkt altijd goed!
Had je tijdens je eisprong krampen ed?
Vorige maand had ik flinke krampen en echt van dat dikke slijmverlies (iets te veel details.....) Nu ben ik al 5 dagen ovulatie testen aan het doen en vandaag zie ik dat het streepje echt minimaal is. Die van gister was dan het dikst/felst van alle dagen denk ik dan... Maar ik heb echt nul krampen of slijmverlies op dit moment/gisteren.
We hebben het alleen woensdag/vrijdag gezellig gemaakt dus hoop dat we vanavond in ieder geval ook nog even eraan kunnen denken. ;)
Zit ik dan enigszins goed qua dagen?

@MindyLahiri Bij mij weten 2 vriendinnen dat ik ben gestopt met de pil, één vriendin weet meer dan dat (is nu zelf ook zwanger dus leuk!!). Verder weet niemand het en ik denk dat ze het ook nog niet zien aankomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had tijdens mijn eisprong wel krampen ja, maar bijvoorbeeld wel heel anders dan vorige maand. Toen waren het echt steken, nu was het meer een beetje pijn wat op menstruatiekrampen leek/kloppend gevoel. Heel apart! Volgens het internet kan het elke maand anders zijn, soms kan je ‘m ook gewoon een maand niet voelen. Als jullie het vanavond gezellig maken zit het wel goed! Ik zou het nog even doortrekken deze week haha. Om de dag, elke 2 dagen moet voldoende zijn.

Heb je verder ook geen andere klachten waar je het aan zou kunnen merken, gevoelige borsten, rugpijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een berichtje vanaf mijn huwelijksreis! De wijn hier is fantastisch dus ik ga er nog even goed van genieten!

Bruiloft was heel mooi! Het was even raar dat de dag zo snel voorbij was gegaan maar nu met het nagenieten komt gelukkig alles weer terug.

Spannend dat er al mensen op het wachtbankje zitten!
thedoctor wijzigde dit bericht op 18-09-2020 17:24
17.25% gewijzigd
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd, Doc! Fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad. Nu nog even genieten van de wijntjes!

Louen, ik ben er ook op dagelijkse basis wel mee bezig, maar het is (gelukkig) wel minder dan twee maanden geleden. Toen was ik er vooral na mijn eisprong heel erg mee bezig en door alle kwaaltjes en symptomen die ik dacht te voelen was ik er bijna van overtuigd dat het al raak was. Voelde me zo gefopt door mijn eigen lichaam dat ik afgelopen ronde niet meer naar kwaaltjes heb lopen zoeken. Als het zover is, voel ik het denk ik vanzelf wel, en anders merk ik het aan een positieve test. Maar ik Google nog wel regelmatig even dingen die wel of niet kunnen helpen (granaatappelsap, warme voeten, glijmiddel, dat soort dingen).

Nu scheelt het deze maand ook dat ik op vakantie denk ik niet precies ga kunnen ontdekken wanneer m'n eisprong is, dus deze maand is verplicht een beetje meer ontspannen. Ook geen straf. Zit jij wel een beetje ontspannen op het wachtbankje? En jij, Maria? Morgen testen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey guys!

Ben lekker op vakantie geweest, net terug! Afgelopen dagen veel signalen van m’n lichaam gekregen dat ik morgen gewoon ongesteld ga worden. Ik ga morgenochtend testen mocht het vannacht nog niet zijn doorgebroken. Opzich lukte het me de tweede week van het wachtbankje relaxter te zijn dan de eerste week - was ook allemaal ineens heel ECHT!

Nu ben ik steeds realistischer in het idee dat het ook heel normaal is om er een half jaar over te doen en dat dat gevoelsmatig ook best heel snel is! Het kan me alsnog niet snel genoeg gaan, hoor... maar afwisselend kan ik mezelf wel even op m’n plek zetten.

Ook nu, ondanks de signalen en ongesteldheidsgevoel, nog steeds soms een vleugje hoop, want ja, de kans ís er officieel nog steeds.. maar ik denk m’n lichaam wel goed te kennen..

Sorry, even beetje ego post nu. Ik zie allemaal leuke dingen voorbijkomen om op te reageren, maar komt even later!
Morgen laat ik jullie weten over mn test/rode vlag
Alle reacties Link kopieren Quote
Overduidelijke negatieve test!
Op naar de volgende ronde. Eerst wachten op menstruatie.
Nieuwe NOD rond 15/10!
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar Mindy, ik ben ook erg aan het zoeken naar kwaaltjes. Hoewel ik ook dondersgoed weet dat dat vrij onwaarschijnlijk is met maar een paar dagen na mijn ovualatie. Het is echt een mindfuck! Maandag dan gesport en veel spierpijn in buik en rug, maar dan denk ik.. OF komt het door iets anders? ;-) Vrij vermoeiend!

Wat balen Maria! Zou heel mooi zijn zo snel, maar ook best bijzonder natuurlijk. We hopen er allemaal op.. Hoe voel je je erbij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, en natuurlijk gefeliciteerd Doc! :cheer2:
Ik zou een paar glaasjes extra van de lekkere wijn nemen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer Maria! Zou mooi zijn geweest als het meteen raak was, hopelijk breekt je menstruatie snel door dan is het maar klaar deze ronde.

Louen, ik las dat de kwaaltjes die je kan voelen na je ovulatie voornamelijk door progesteron komen en eigenlijk zelden door een prille zwangerschap. Dus die kwaaltjes die ik voelde waren er wel echt, maar die zijn er eigenlijk elke maand als ik erop let, want progesteron is altijd aanwezig na je eisprong. Dat heeft mij wel geholpen wat nuchterder te kunnen afwachten. Ik probeer mezelf niet gek te maken tot ik ongesteld word of kan testen, maar het blijft soms lastig als je iets graag wilt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd en geniet ervan, Doc!!

Oh ik had ook zo ontzettend veel kwaaltjes afgelopen tijd. Elke millimeter van mn onderbuik is geanalyseerd bij welk gevoeletje dan ook. Vooral rond de mogelijke innesteling (vanaf dag 5 ofzo), gekmakend!

Potverdorie, ik heb weer zitten Googlen. Omdat ik nog niet ongesteld ben geworden en ik was al zo geduldig met testen en nu zit ik op m’n uiterste mogelijke NOD en word ik niet ongesteld en nu las ik ergens dat ‘het nog kan’, ‘er nog een kans is’

Ohh echt ik weet dat de kans nihiel is, maar zodra die menstruatie uitblijft, blijf je maar hopen! Waar zit de uitknop?!

Heeeeel irritant die onzekerheid!
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar ben ik ook weer eens, na mega drukke dagen/weken door werk. Moest een hoop bijlezen :-)
Dank voor alle welkomstberichtjes, fijn topic is dit! En welkom ook aan de andere nieuwe dames.
Het stelt me echt zó gerust dat ik niet de enige controlfreak ben ;-) en dat jullie ook steeds van alles voelen en er druk mee zijn in je hoofd. Wat een proces is het hè? Precies wat Louen schrijft, een mindfuck is het. Ik voel mijn borsten veel de laatste tijd, gespannen en gevoelig, en soms wat buikkrampen en veel afscheiding. Misschien blijft dat wel zo, dat ontpillen moet na 4 maanden toch wel eens over zijn zou je zeggen.

Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik het deze maand wat moest loslaten omdat ik heel erg in de war was van mijn menstruatie die bijna een week te vroeg begon. dus nu geen ideeee waar ik zit in mn cyclus. Volgende week ook een weekje vakantie dus lekker wijntjes drinken enzo :-) en zit ook nog midden in een verhuizing, dus druk zat. Stressen helpt toch nooit dus nu maar even zo. Oefening in loslaten en geduld. Moeilijk!
Bij mij in mn omgeving weten een paar vriendinnen dat ik met de pil ben gestopt. Ik vond het zo spannend, ik moest het vertellen, haha. Vertelde het hun ook omdat ik met een 'dilemma' (groot woord hoor) zit: ben ook in het voorjaar ten huwelijk gevraagd en vraag me dus af of ik nu een bruiloft ga plannen en dan misschien wel zwanger ben als ik ga trouwen en wat ik daarvan vind. Geen champagne op je eigen bruiloft en geen strakke trouwjurk. Wat zouden jullie doen? Denk ook wel dat trouwen altijd nog kan.

Over trouwen gesproken: Van harte gefeliciteerd The Doctor!!! Hoop dat je heerlijk aan het nagenieten bent van een mooie dag! Geniet nog van je huwelijksreis!

En better luck next month Maria! Iig geoefend met een test doen. Ook belangrijk ;-)

Ik zal mezelf ook eens in het schema toevoegen, had ik nog niet gedaan. Houd ik het toch nog een beetje bij deze maand.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven