"Klussen" op commando..

02-11-2016 18:38 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! (en heren misschien?)

Eindelijk is het zover!

Na 2 jaar aanmodderen, uitstellen en afwachten begonnen met de 1e ronde Femara (werking redelijk vergelijkbaar met Clomid)

Vandaag is cyclusdag 13 dus het klussen kon al een tijdje geleden beginnen.

Zo lang naar uitgekeken om echt aan de slag te kunnen, en dan is het zover en gebeurt er niks...

Normaal "klussen" we ongeveer 1 a 2 keer per week dus het is niet zo dat we niet meer weten hoe het moet ofzo.

Op de een of andere manier liggen we elkaar schaapachtig aan te kijken en weten we allebei dat het "moet" gebeuren.

Hebben jullie tips of ervaringen waar ik misschien iets aan heb?

De grootste tip die ik mezelf kan geven: Laat de "moet" gedachte los.. maar hoe?
quote:Amand schreef op 02 november 2016 @ 20:40:

[...]

om in deze wat ongemakkelijke situatie het puntje bij het paaltje te laten komen.

Eens hoor, jouw suggestie werkt bij mij altijd prima.
Ik weet niet beter dan dat vrouwen van pijpen altijd kleddernat worden. Dus. TO?
TO kan even niets meer zeggen, lijkt het.
quote:Amand schreef op 02 november 2016 @ 20:46:

Ik weet niet beter dan dat vrouwen van pijpen altijd kleddernat worden. Dus. TO?

TO doet haar best ;) moet ook gewerkt worden haha (tijdverschil met Nederland)

Ik beloof je dat ik zodra ik thuis ben zijn broek uit trek oke
quote:honingbijtje schreef op 02 november 2016 @ 19:17:

Wel kijken welk glijmiddel, gewoon glijmiddel is vaak zaaddodend, zaadvertragend of iig niet goed voor sperma.

Geen aandelen, maar Google eens op pre seed glijmiddel. Gewone kunnen idd juist tegen werken.

Wij hebben ook lang op commando moeten sexen. Pas toen we over gingen op iui en daarna ivf ging het moeten er af en werd het weer leuk. Geen echte tips, gewoon doen en bij ons werkte het om de humor er in te houden.
quote:Cura88 schreef op 02 november 2016 @ 20:57:

[...]

TO doet haar best ;) moet ook gewerkt worden haha (tijdverschil met Nederland)

Ik beloof je dat ik zodra ik thuis ben zijn broek uit trek oke You go girl! Een appje dat je eerder naar huis gaat en het hem de moeite waard maakt wanneer hij dat ook doet zal vast bijdragen aan de juiste stemming.
quote:S-Groot schreef op 02 november 2016 @ 20:03:

[...]

. Whahahahaha .

Idiote kinderlijke gedoe met dat ''''''''klussen'''''''' . Nee, laten we vooral niet gewoon volwassen converseren hoor .

Ik zou spontaan opdrogen als mn vriend aankwam met "schat heb je zin om te klussen"..

Aber gut; misschien even niet teveel bij nadenken.. en indd niet het oh schat het is dag 10 dus we moeten.. mannen hebben toch nooit een idee van een agenda.. dus verleid hem, maak hem gek ;) ook buiten dagen 10 12 14 en 16.. dan weet ie niet meer welke dag ie "moet" en welke plezier is
quote:Springtouw schreef op 02 november 2016 @ 21:24:

[...]

Ik zou spontaan opdrogen als mn vriend aankwam met "schat heb je zin om te klussen"..

Aber gut; misschien even niet teveel bij nadenken.. en indd niet het oh schat het is dag 10 dus we moeten.. mannen hebben toch nooit een idee van een agenda.. dus verleid hem, maak hem gek ;) ook buiten dagen 10 12 14 en 16.. dan weet ie niet meer welke dag ie "moet" en welke plezier is Nou dit dus. En dan zo iemand die je zit aan te kijken van "Ja, maar het móet vandaag weer, dat klussen..."... Ik zou een dikke flanellen pyjama aantrekken en me comfortabel installeren in de logeerkamer, met een lekker boek. En als men zou blijven aandringen op klussen, zou ik ze een lijstje overhandigen "things to do", wijzen waar de verfpotten en de behangrollen staan, en daarna alsnog knus in dat logeerkamertje kruipen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik snap niet waarom iedereen gelijk zo moet reageren op TO.

Ze heeft een serieuze vraag. En voor haar is dit een issue.

Ik zeg zelf ook geen klussen als het over sex gaat, maar daar wil ze helemaal geen advies over.
quote:Babs87 schreef op 02 november 2016 @ 21:41:

Ik snap niet waarom iedereen gelijk zo moet reageren op TO.

Ze heeft een serieuze vraag. En voor haar is dit een issue.

Ik zeg zelf ook geen klussen als het over sex gaat, maar daar wil ze helemaal geen advies over.Of je het nou klussen of copuleren of neuken noemt, ik heb niks met mensen die vinden dat het "verplicht moet" op een bepaald moment. Ik zou er spontaan juist géén zin in hebben, als mijn partner op een avond dat ik even zit uit te puffen van een drukke dag en even van alles wil behalve "klussen", zoiets zou hebben van "ja, maar het móet vanavond..." Een beter voorbehoedsmiddel is er niet.
quote:sugarmiss schreef op 02 november 2016 @ 18:47:

[...]

Wat geeft het nou. Dan heb je masr de meest onromantische, slechte, niet geile seks ever. Als ze een kind wil dan zal ze het nu echt moeten doen.

En als je eenmaal bezig bent kom je vanzelf in the mood.Dit. Mijn man zei dan"ik wil niet dat het een moetje wordt" Nou,de dag moet nog komen dat meneer mij afwijst. Romantiek is leuk en fijn,maar ook dat is echt niet altijd op te brengen hoor in alle hectiek van de dag. Het kind is sowieso super gewenst en daar gaat het uiteindelijk om. Wij zijn samen weleens in lachen uitgebarsten "wat was ditttt slechtttt"...En juist die humor maakte het toch aantrekkelijk.
Eens. Maar sommige mensen zijn al zo lang bezig om zwanger te mogen raken dat je op den duur nu eenmaal "gerichter" moet gaan vrijen met elkaar. Of neuken for that matter. En zeker als je het medische circuit in gaat is het niet altijd spontaan en geil meer. Want dan wordt je gemonitord en let het soms heel nauw wanneer je vrijt. Of je zit vol met hormonen. Kan me voorstellen dat vrouwen (en ook mannen) het dan moeilijk vinden om weer "zin" te maken of krijgen. En dat TO daar tips in wil.
quote:pejeka schreef op 02 november 2016 @ 21:50:

[...]

Of je het nou klussen of copuleren of neuken noemt, ik heb niks met mensen die vinden dat het "verplicht moet" op een bepaald moment. Ik zou er spontaan juist géén zin in hebben, als mijn partner op een avond dat ik even zit uit te puffen van een drukke dag en even van alles wil behalve "klussen", zoiets zou hebben van "ja, maar het móet vanavond..." Een beter voorbehoedsmiddel is er niet.

Ja je zal maar al 2 jaar bezig zijn, de medische molen in gaan, pilletjes krijgen en een lijst met dagen waarop je het moet doen. Is niet leuk, maar als je die kinderwens in vervulling wil laten gaan zullen sommige mensen wel moeten dus ja dan moet je het verplicht op die dagen doen. Dan maar het beste maken van de situatie toch?

To, gewoon het initiatief nemen. Als je samen bezig bent komt het wel en niet alleen maar vast houden an de dagen uit de brief, daar voor en na ook wel eens gewoon omdat het leuk en fijn is. Succes en ik hoop dat het snel raak is!
quote:my-little-appletree schreef op 02 november 2016 @ 22:02:

[...]

Ja je zal maar al 2 jaar bezig zijn, de medische molen in gaan, pilletjes krijgen en een lijst met dagen waarop je het moet doen. Is niet leuk, maar als je die kinderwens in vervulling wil laten gaan zullen sommige mensen wel moeten dus ja dan moet je het verplicht op die dagen doen. Dan maar het beste maken van de situatie toch?

To, gewoon het initiatief nemen. Als je samen bezig bent komt het wel en niet alleen maar vast houden an de dagen uit de brief, daar voor en na ook wel eens gewoon omdat het leuk en fijn is. Succes en ik hoop dat het snel raak is!Ik denk dat hoe krampachtiger je ermee bezig bent, des te minder het lukt. Nou en, dan lukt het deze maand niet, of volgende maand. Dan lukt het misschien over een jaar, of over twee jaar zomaar. So what? Een kind is nou eenmaal niet iets wat je op bestelling kunt afleveren.
quote:pejeka schreef op 02 november 2016 @ 22:05:

[...]

Ik denk dat hoe krampachtiger je ermee bezig bent, des te minder het lukt.Dat zaad zwemt er niet minder hard om hoor.
quote:Amand schreef op 02 november 2016 @ 22:05:

[...]

Dat zaad zwemt er niet minder hard om hoor.Mijn zaad zou helemaal niet gaan zwemmen als ik na een dag hard werken uitgeput op de bank zit te chillen en niks liever wil dan na een wijntje te gaan slapen omdat ik morgen weer om 7 uur in de auto moet... Echt niet dat er dan iemand mij het bed zou kunnen insleuren met de dwang "het" even te doen omdat "het" móet... NU.
quote:pejeka schreef op 02 november 2016 @ 22:08:

[...]

Mijn zaad zou helemaal niet gaan zwemmen als ik na een dag hard werken uitgeput op de bank zit te chillen en niks liever wil dan na een wijntje te gaan slapen omdat ik morgen weer om 7 uur in de auto moet... Echt niet dat er dan iemand mij het bed zou kunnen insleuren met de dwang "het" even te doen omdat "het" móet... NU.Dit topic gaat niet over jou. Dat had je al wel begrepen toch?
quote:Amand schreef op 02 november 2016 @ 22:10:

[...]

Dit topic gaat niet over jou. Dat had je al wel begrepen toch?Nee. Het gaat over iemand anders die er een openbaar topic van heeft gemaakt waar iedereen zijn mening over mag geven. Dus ook ik.
Nou. Jottum.
Nou, ontopic dan maar?

Toen wij hier 'verplicht' moesten seksen, deden we het om de dag, soms om de 2 dagen, maar dan zit je altijd goed en hoef je ook niet na te denken wanneer je in de vruchtbare dagen zit. Voordat we bezig waren met zwanger worden hadden we ook om de dag seks, dus veel veranderde niet.

We douchen meestal samen en hitsten elkaar daar op. Samen douchen bracht ons in de mood. Gewoon samen quality time doorbrengen en intiem zijn met elkaar.

Hier heeft het uiteindelijk niet mogen baten, maar nu wel zwanger door ICSI. Maar ik hoop dat het voor jullie niet zo ver hoeft te komen!
Overigens TO het is jullie proces. Doe wat goed voelt bij jullie en wat bij jullie past,ongeacht wat een ander ervan vindt. En hou vooral de humor erin. Dan blijft de weg ernaartoe altijd leuk,romantiek of niet.

[...]

Ik denk dat hoe krampachtiger je ermee bezig bent, des te minder het lukt. Nou en, dan lukt het deze maand niet, of volgende maand. Dan lukt het misschien over een jaar, of over twee jaar zomaar. So what? Een kind is nou eenmaal niet iets wat je op bestelling kunt afleveren.

Jij weet niet wat een belediging dit is voor vrouwen die verminderd vruchtbaar zijn. Dan helpt 'eventjes minder krampachtig doen' helemaal niet. Ook niet na meerdere jaren proberen. TO is wellicht verminderd vruchtbaar. Dat leid ik af uit de medicatie die ze moet nemen. Correct me if I am wrong.

TO, hier helpt een goed voorspel, bv. orale seks. Het is best wel spannend, dat snap ik. Gewoon doen! Veel plezier!
Ik weet ook nog precies wanneer zoon is verwekt, na de notaris, voor dat hij naar werk moest. Hij zei nee ik moet weg, en ik zei nee we moeten nu! Dus hup voorover op bed en gaan met die banaan. Snap dat dat moeilijk is maar beetje spuug doet wonderen.
quote:beetjegek schreef op 03 november 2016 @ 07:24:

Ik weet ook nog precies wanneer zoon is verwekt, na de notaris, voor dat hij naar werk moest. Hij zei nee ik moet weg, en ik zei nee we moeten nu! Dus hup voorover op bed en gaan met die banaan. Snap dat dat moeilijk is maar beetje spuug doet wonderen. !! Prachtig !

[...]

Ik denk dat hoe krampachtiger je ermee bezig bent, des te minder het lukt. Nou en, dan lukt het deze maand niet, of volgende maand. Dan lukt het misschien over een jaar, of over twee jaar zomaar. So what? Een kind is nou eenmaal niet iets wat je op bestelling kunt afleveren.

Allemaal leuk hoor. Maar als je elke maand hormonen moet slikken/spuiten met alle mogelijke bijwerkingen en om de dag met je benen wijd in het ziekenhuis zit, is 'er niet mee bezig zijn' niet echt een optie he? Dan telt elke maand dus wel want het kost nogal wat moeite en er zit een max aan het aantal x dat je mag proberen.

Loslaten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven