Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
@ Muisje. Wat fijn dat minimuis zo goed gegroeid is zeg! Leuk dat je moeder is mee geweest, zou ook wat zijn als je alleen moet. Heb je wel veel contact via telefoon en mail met Muisman? Dan kan je hem tenminste op de hoogte houden en foto's van de echo mailen. Voor jou is het natuurlijk moeilijk dat hij weg is, maar voor hem net zo goed. Hij wordt papa.

@ allen

@ hier. De oom van mijn vriend heeft waarschijnlijk veel last van enorme nierstenen. Ze gaan nog andere onderzoeken doen om ergere aandoeningen uit te sluiten. Hopelijk hebben ze binnenkort wat meer zekerheid.

Op het werk is het even een gekkenhuis. Aan het einde van de maand is het altijd wat drukker ivm alle verlengingen, dus ben ik ook wat minder online. Volgende week moet ik 2 dagen naar NL voor het werk. Helaas dus samen met die manager van mij, dus ik kijk er alleen maar tegenop.

Volgens mijn fertility app begint mijn vruchtbare periode morgen, dus Italiaman en ik doen weer flink ons best. Alhoewel ik echt het gevoel heb dat het deze ronde niet gaat lukken. Te veel drukte, die NL reis in mijn vruchtbare periode (als het goed is wel net na eisprong) Maar ja, we zullen wel weer zien.
@ Piekelientje. Het is hier eens eerder aangekaart door een van de oud rammelaars. Daar heb je destijds geen reactie op gegeven. Maar er werd toen gevraagd of je echt zeker weet of jullie wel klaar zijn voor een kindje. Hier op het forum kan men namelijk lezen dat je nog niet zo lang geleden een minnaar had, waar je vriend niets van af weet.

Kijk wat iedereen in zijn prive leven doet, moet hij/zij zelf weten. wel vraag ook ik mij sterk af als ik zulke verhalen lees, of het niet beter is dat jullie nog even wachten. Buiten het hele minnaar gebeuren om natuurlijk, lees ik ook in de laatste post nog niet echt een stabiele basis voor een kind.

Wat jullie uiteindelijk beslissen is aan jullie en ik hoop dat jullie gelukkig worden. Ik zie alleen een enorm verschil tussen hetgeen jij post en de overige dames in dit topic.

Succes met de banenjacht en de relatie therapie!
@ mommy : een hele mooie dg gewenst voor morgen, geniet ervan!! ik zal duimen voor mooi weer.

@ muisje, wat leuk dat je al zoveel echo's krijgt en wat fijn dat alles er weer goed uit ziet!

@piekelientje: wat fijn voor jullie dat jullie hebben geleerd om beter met elkaar te kunnen communiceren. Erg belangrijk voor een goede relatie. Ik hoop dat jullie die goeie lijn door kunnen zetten en werk vinden,waardoor er een betere basis zal zijn voor jullie en jullie er hopelijk allebei nog meer in zullen geloven! sterkte

@ hier: ook erg druk met werk (nachtdiensten) dus weinig tijd om te reageren op alles en gelukkig ook even wat minder tijd om aan de rammels te denken. Mag binnenkort wel weer een kraamcadeau gaan uitzoeken, want een collega is bevallen. Dan kan ik weer even wegsmelten bij alle leuke pakjes en speeltjes hihi

Alvast een fijn weekend allemaal
Piekelientje, ik ben de oudrammelaar waar Italia over spreekt. Heb begin januari een post aan je gericht. Minnaar, geldzorgen, relatieproblemen, in nov nog een punt achter je relatie willen zetten...

Ik rammel inmiddels niet meer, want zwanger en bijna moeder en ik kan je uit ervaring vertellen dat een kindje geld kost, nog voor het geboren is. Hier twee fulltime goede salarissen en toch, bij het maken van een financieel scenario was het best even slikken voor ons. Zorg echt voor een stabiele financiele basis! Maar belangrijker nog: zorg dat je relatie goed zit, 200% goed zit. Je hebt elkaar nodig, moet elkaar kunnen vetrouwen en steunen. Zoals Italiagirl al zegt: jouw leven is jouw leven, met of zonder minnaar. Maar het zegt wel iets over jouw relatie, hoe jij met het vertrouwen van je vriend omgaat. Blijkbaar ben je niet steady genoeg (geweest) om het bij 1 man te houden, wat als je vriend daar achter komt? Hoe moet dat dan met jou en je kindje?!

Het is niet aan mij om een oordeel te vellen over je capaciteiten en geschiktheid als moeder, dat kan alleen jij zelf beoordelen, maar kijk eens kritisch naar jezelf en je relatie en vraag je dan af of een kindje nu wel zo'n goed idee is...
Mommy: een hele fijne en vooral onvergetelijke dag gewenst morgen!!!!
Mommy: Gelukkig huwelijkfeest vandaag!
@mommy: fijne dag vandaag!!!!!!
@mommy

Fijne dag!

@muisje

Wat leuk zeg die echo's. Iedere keer vast een hele geruststelling als alles goed is of niet?

@italiagirl

Ondanks de drukte op werk toch proberen tijd te plannen voor jou en italiaman he! Jullie even momentjes samen creeeren dat is belangrijk.

@studie

Ik heb een tentamen niet gehaald. Een 5. Ik baal er erg van, ik was de weken al aan het aftellen naar mijn bachelordiploma, maar nu moet ik dus nog langer door voor die herkansing. En stiekem had ik dit vak al van mijn to do lijstje afgestreept. Toch iets te snel helaas. Gelukkig heb ik in juni nog een kans, het is nog mogelijk een diploma dit jaar.

@vriendje

Mijn vriend gaat volgens weekend paar dagen met vrienden weg. Super leuk! Alleen heeeel stiekem zie ik er wel beetje tegen op die dagen zonder hem, maar goed ik durf dat eigenlijk niet uit te spreken want ik weet dat het maar een paar dagen zijn en ik me niet moet aanstellen, maarja ik ben gewoon graag bij hem.

@deze week

De moeder van een goede vriend van me is overleden. Niet geheel plotseling want ze was al een jaar ziek, maar toch. Ik vind zulke situaties altijd lastig. Hoe kan je steunen? Moet je mensen niet gewoon rust gunnen etc? Gisteren een bloemstuk gebracht namens vriendengroep, vriend ging mee, hij weet dat ik zulke momenten moeilijk vind, erg fijn dat hij erbij was. Morgen is de begrafenis, daar ga ik alleen heen, alleen ik ben van de vrienden uitgenodigd, verder is het in besloten kring.

En tussen al dit verdriet en geregel van bloemen, moet ik ook nog studeren. Dat is niet echt gelukt moet ik eerlijk toegeven. Ik heb vanmiddag een werkgroep en daar moet ik nu nog een essay voor schrijven. En maandag moet ik weer iets inleveren, daar ben ik ook nog niet ver mee. Het wordt dus nog bikkelen vrees ik.
Mommy: je leest dit waarschijnlijk morgen pas, of nog veel later. Maar vandaag is jullie grote dag!!! Joehoe! Gaat vast ontzettend mooi worden.

@ boekenlegger. Wij proberen ook echt wel momentjes samen te plannen hoor, zeker nu. Zouden het allebei zonde vinden om een maand voorbij te laten gaan, zonder er gebruik van te maken. En daarnaast is het ook gewoon fijn om even samen tot rust te komen. Wat balen dat je dat tentamen niet hebt gehaald. Ik heb destijds in dezelfde situatie gezeten en een docent geschreven of ik geen vervangde opdracht kon maken om dat tentamen nog dat studiejaar af te ronden. Dat was op mijn opleiding geen probleem. Misschien doen ze er bij jou ook wel niet moeilijk over.

Tja hoe moet je iemand steunen. Zoiets is altijd moeilijk. Wat ik bij mijn schoonfamilie heb gemerkt is dat het voldoende was om er gewoon te zijn. Ook al weet je niets te zeggen. Een arm om iemand heen slaan, of (indien mogelijk) praktische hulp bieden is vaak al genoeg. Sterkte

@ Springstof. Jij was het dus Wist het niet meer zeker. Je omschrijft heel duidelijk de situatie zodra je zwanger bent en bijna moet bevallen. Een zwangerschap/kind heeft zo'n impact op je leven. Financieel zie ik in mijn omgeving dat het regelmatig gebeurd dat je ineens voor dure uitgaven komt te staan. Medicijnen, luiers, kleding, baby spullen, voeding, verzorging voor de moeder (bv van die compressen als je borstvoeding geeft), etc. Ook tijdens de zwangerschap. Mijn schoonzus was naast de gehele baby uitzet, zo'n 100 euro per maand kwijt aan onderzoeken (dat zal in NL iets minder zijn, want gedekt door de verzekering) Ook op je relatie heeft het een enorme impact. Je hebt in het begin geen tijd meer voor jezelf, voor je partner. Het kind staat op de eerste plek. Onder invloed van hormonen kan je soms ook gekke dingen doen, ineens boos worden, verdrietig, depressief. Dan moet een relatie wel heel stevig zijn om dat allemaal te doorstaan. Kijk het is niet aan mij om iemand te veroordelen, wel kan ik het idee hebben dat iemand (in dit geval dus Piekelientje) misschien nog niet helemaal beseft wat voor een impact een kind kan hebben. Dan waarschuw ik iemand daar wel voor. Dus Piekelientje voel je aub niet afgevallen, ik hoop alleen dat jullie samen de beste keuze kunnen maken
Italia: Yep, ik was dat. Wil met mijn post allerminst aangeven dat het bij ons 100% perfect is hoor, qua uitgangspunt. Allebei een fijne studieschuld, ik ben ondertussen ook nog bezig met de laatste loodjes van mijn scriptie (net niet gehaald vorige keer, dus verlof nu gebruiken voor scriptieschrijven). Maar gelukkig hebben wij 2 hele belangrijke dingen op orde: goedbetaalde banen en een onwijs solide, goed gefundeerde relatie.

Ik kan er soms niet bij hoe naief er aan een zwangerschap begonnen word. Moedervibes slaan toe en hoppaa ikwileenkindje. IKWILLUTIKWILLUTIKWILLUT. Als een belangrijk deel dan niet op orde is en daarmee bedoel ik je relatie, leefomstandigheden, geld en niet te vergeten een gezonde en stabiele psychische toestand, dan vind ik een kindje op de wereld zetten behoorlijk egoistisch. Afgelopen week nog een topic van een meisje van 22, schuld van 30.000 euro, tijdelijke woonruimte. Ongepland zwanger, kind willen houden. Ik kan daar niet bij!

En ja, je kunt een kind zo duur maken als je zelf wil. Marktplaats versus Prenatal, maar er zijn kosten waar je simpelweg echt niet onderuit komt. Vergeet ook niet wat een zwangerschap met je doet... Was ik nou die nuchtere netzwangere die riep: een babykamer doe je voor jezelf, de baby ziet er niks van?! Een tweedehands ledikantje is opgeknapt ook prima?!

hm..... er is hier in huis toch echt een mooi ingerichte babykamer gekomen, gisteren een gloednieuw Bopita ledikant gekocht... Oeps! Haha! We kunnen het betalen hoor, maar de nuchterheid over geld vervliegt vanzelf. En de uitspraak: 'een kindje hoeft niet veel te kosten' gaat niet altijd op. Lukt de borstvoeding niet? Kunstvoeding kopen is duur. Lukt de borstvoeding wel? Voedingsbh en zoogcompressen. Borstkolf als je gaat werken. Zwangerschapskleding voor jezelf, een kinderaagen, wiegje, luiers, boeken over zwangerschap. Kleertjes minimaal inslaan? Sure, moet je wel weten welke maat, dat weet je niet dus koop je voor de zekerheid 3 maatjes als 1e pakje. Tuurlijk volstaat een Ikea-matras, maar als een aerosleep de kans op wiegendood vermindert, dan zou je het jezelf toch nooit vergeven als.... Kaching doet de kassa!

Goed, ik vervuil jullie topic weer eens haha, wat ik bedoel aan te geven is dat je altijd meer geld kwijt bent dan je dacht. Geldzorgen moet je niet willen hebben nu, heeft namelijk ook weer zijn aanslag op je relatie.

Overigens vind ik dat het overgrote deel van de vrouwen hier in dit topic een weloverwogen keuze maakt als het kinderen betreft, dus ik val jullie allerminst af. Maar Piekelientje, ik vraag me oprecht af of een kindje op de wereld zetten wel een goed idee is nu. Wat als je er alleen voor komt te staan?! Als je relatie toch stukloopt? Waarom niet wachten tot alles beter in balans is?

Een kind is geen lijmmiddel, redpoging of een manier om gelukkiger te worden. Het moet goed zijn en nogmaals (hamerdehamer) je moet elkaar blind kunnen vertrouwen. Structureel vreemdgaan wijst daar nu niet echt op. Een kind verdient twee liefhebbende ouders die er alles aan doen om een stabiele basis te vormen. Achter iemands rug om het buiten de deur zoeken vind ik persoonlijk niet het toonbeeld van stabiliteit.

Ben ik dan hard en veroordelend?! Misschien wel ja... Het blijft een eigen keus van ieder voor zich gelukkig... Ik schets alleen hoe het in de praktijk kan gaan. En dan beschouw ik mezelf als een gelukkig geval.
Eerlijk dat je aangeeft dat het bij jullie ook niet 100% perfect is. Alhoewel ik denk dat dat bij niemand zo is. Tja voor de buitenwereld misschien, veel mensen hangen immers alleen de "schone" was buiten. Ook bij ons is vast niet alles 100% perfect. Heb ook een studie schuld en ik zou best een andere baan willen hebben nu. Maar ja, heb nu eenmaal voor Italiaanse begrippen een goed salaris en een vast contract. Dat ga ik nu niet opzeggen. En die studie schuld zit de komende jaren gewoon bij de vaste lasten in berekent.

Wel hebben wij heel bewust financiele overzichten gemaakt (zoals veel dames hier) om te kijken of wij ook financieel gezien een kind een onbezorgde jeugd kunnen bieden. Mijn vriend heeft namelijk zelf ervaren hoe het is, als de ouders geldzorgen hebben. Door omstandigheden zijn zijn ouders destijds in de financiele problemen gekomen wat als gevolg heeft gehad dat zowel mijn vriend als zijn zus hun opleiding moesten verlaten en mee moesten werken. Dat heeft voor eeuwig impact op een kind. Mijn vriend is super slim (zijn algemene kennis is groter dan die van mij), maar hij heeft niet gestudeerd en ik wel. Nog steeds vindt hij dat jammer, maar het heeft hem wel geleerd dat hij zijn (en dus onze) toekomstige kinderen een andere jeugd wil bieden.

Wel zijn wij beiden opgegroeid in harmonieuze gezinnen, waar beide ouders blind op elkaar kunnen vertrouwen. En dat is fijn, echt heel fijn. In mijn naaste omgeving zie ik namelijk ook een ander voorbeeld. Net een kindje, maar heel veel ruzie tussen beide ouders. Dat brengt spanning met zich mee. Voor de ouders zelf, maar ook voor het kindje. En heel veel verdriet.

Tja en dat meer geld uitgeven dan je in eerste instantie verwacht is zo waar. Dat heb ik nu ook gemerkt bij het compleet inrichten van ons huis. We zijn zo 30% over onze begroting heen geschoten. Gelukkig kon dat en liggen we er echt niet wakker van, maar het geeft wel aan hoe snel je eigenlijk meer geld uitgeeft dan verwacht.

Wat ik trouwens ook een "mooi" en realistisch topic vind over het leven met een pasgeborene is deze Dagindeling baby 7 weken, hoe doen jullie dat?
Italia, vind TO wel erg bezig met 'hoe het moet'... Jij niet?
Dank voor de eerlijke reacties dames. Jullie hebben -uiteraard- voor een heel groot deel gelijk wbt de boel eerst samen op een rijtje krijgen alvorens een kindje te willen.

Het minnaar-gebeuren... Tja. What can i say? Zwarte bladzijde... Waar zat ik met mn hoofd?! Die periode was ook het diepste dal in de afgelopen 7 jaar, ik zag het even helemaal niet meer zitten. Zowel qua relatie als met alles (neigend naar depressie), maar dat heb ik toen niet hier gemeld. Ik denk dat het minnaar-gedoe simpelweg voor mij een uitvlucht was, om te kijken of ik het zonder mijn vriend wel allemaal zou redden. Wat natuurlijk helemaal niet realistisch was, en bovendien ook niet wat ik echt wou. Het was simpelweg weglopen voor de problemen die er tussen ons niet werden uitgesproken. Maar goed, spijt als haren op mn hoofd, en dat is een flinke bos.

En verder is het niet zo dat er nu stante pede een kindje 'gemaakt' moet worden. Maar ik ben al wel heel bewust bezig met bepaalde zaken. Ik ben zo zuinig als wat, leef van wat ik nodig heb en boek de rest meteen over naar mn spaarrekening. Buffertje aanleggen, niet persé voor de kinderwens, maar ook voor als ik ineens geen uitzendwerk meer heb. Dat is het grote minpunt nou eenmaal, t is fijn dat ik nu weer even werk heb, maar voor t zelfde geld zit ik ineens weer 2 maanden zonder.
@Springstof nog even: zoals ik al zei, het gaat niet binnenkort 'gebeuren'. We hebben juist afgesproken wat onze 'voorwaarden' zijn voor we überhaupt beginnen. Dus tegen de tijd dát we zover zijn, is de boel aardig in balans.

Het feit dat ik altijd heb gedacht dat mijn vriend stiekem geen kindere wilde, heeft ook een grote rol gespeeld in mijn onzekerheid en alles wat heeft geleid tot die slechte periode vorig jaar.

Maar inmiddels is alles weer zoals het de ruim 6 jaar daarvoor was, maar dan beter. Met duidelijkere communicatie en meer openheid.
Piekelientje, fijn dat er in ieder geval meer duidelijkheid is over jullie beider kinderwens. Ik bedoelde mijn voorgaande post oo niet specifiek voor jou hoor, maar meer in het algemeen dat het me opvalt dat er zo luchtig over een kind op de wereld zetten wordt gedacht.

Waar ik wel van stond te kijken waren je posts onder je loepje. Goed om te horen dat de periode achter je ligt. Weet je vriend er inmiddels wel van, je uitstapje naar een minnaar?! Zo niet, ben je niet bang dat hij er achter komt en bij je weggaat?

Komende periode dan maar hard werken aan stabiliteit, zo te horen ben je financieel al ermee bezig, goed zo! Heb je net als veel dames hier al een begroting gemaakt qua kosten? Zo niet, dan is dat best een goede tip. Gewoon een jaar vooruit plannen en een zwangerschap en kindje implementeren daarin, op basis van de huidige situatie.

En niet meer in de armen van een ander de oplossing zoeken, maar dat weet je zelf inmiddels ook wel ;)

Hopelijk gaat het t komende jaar de goede kant op en komt de vervulling van je kinderwens een stapje dichterbij.
oh voor alle overzichtmakende dames:

vriend en ik wonen samen, zonder samenlevingscontract. Nu ons meisje er bijna is, gaan we toch maar even naar de notaris voor een samenlevingscontract en testament. Dat kost een slordige 500e. Vooraf niet bedacht, maar wel handig om mee te nemen kn het kostenoverzicht!
@ Piekelientje. Kijk dta zijn goede berichten Het was ook echt niet om je aan te vallen hoor. Meer als advies bedoelt. Een kindje samen krijgen is het mooiste war er kan gebeuren binnen een relatie. Maar vergt best veel van beide partners. Emotioneel, psychisch, maar ook economisch.

Tja uitzendwerk is inderdaad niet echt zeker. Heb zelf als intercedent gewerkt en ik weet dus dat er veelal tijdelijke banen worden aangeboden. Wel wordt er als er vast werk is, het eerst aan de uitzendkrachten gedacht die goed werk leveren. Dus het kan heel goed een begin zijn.

@ Springstof. Tja die TO is veel bezig met het "ideale plaatje" , maar dat is haar onzekerheid denk ik. Wat mij trouwens opvalt is het verschil in denkwijze tussen nu en vroeger. Mijn moeder kreeg ooit eens van de vroedvrouw op haar kop dat ze vooral de baby niet moest oppakken als het huilde, het moest geen hare majesteit de baby worden. Kun je nagaan!

En thanks voor je tip. Alleen bestaat dat hier in Italie niet. Wij gaan dan waarschijnlijk voor de gemeente trouwen. Zijn dus nog ietsje meer kwijt, maar dan hebben we het wel allemaal geregeld.
Italia, dat kan natuurlijk ook: trouwen
@mommy: van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Ik hoop dat jullie een fantastische dag hebben met lieve mensen om jullie heen. Vergeet niet te genieten! En een hele fijne huwelijksreis gewenst, wie weet komen jullie met zn drieen terug
@Springstof: nee, mijn vriend weet niet van het minnaar-gebeuren. Ik heb overwogen het te vertellen, maar ik vond (en vind) dat het mijn fout is, en hij daar niet nu nog mee opgezadeld hoeft te worden. Bovendien is er irl niemand die het weet, vandaar dat ik het op het forum van me af heb getypt. De kans dat hij er achter komt is dan ook nihil.

Bovendien: alles te weten maakt niet gelukkig. Ik ben niet van plan om ooit nog eens die fout te maken; ik weet inmiddels dondersgoed dat dat niks oplost. Dus voor mij is het echt voltooid verleden tijd. Kuil gegraven, alles erin, beton er over en weg ermee. ;)
Oh en @ italia: ik vatte het ook niet op als kritiek hoor! Ik heb het voor mezelf alleen al een heel eind weggestopt, dus het kan zijn dat ik een beetje prikkelbaar reageerde omdat het ineens weer ter sprake kwam. ;)
@ Mommy: van harte gefeliciteerd!!! (ga er even van uit dat jullie allebei ja hebben gezegd )

Veel plezier op de huwelijksreis!!
@mommy, Gefeliciteerd! Geniet van je huwelijksreis.

Hier: de Efteling was heerlijk, wel vermoeiend vroeg op hele dag rondgelopen/genoten en laat pas terug (treinen gaan toch een stuk minder snel dan gewenst...). Vanochtend heerlijk uitgeslapen en op dit soort dagen besef ik me iedere keer weer hoe heerlijk het is om naast mijn vriend wakker te worden. (Hij slaapt meestal net wat langer dan ik en ligt er dan zo lief bij )
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@ Mommy. gefeliciteerd met jullie huwelijk!!! Je bent nu een getrouwde vrouw

@ Neweve. Zo dat klinkt als een leuke, ietwat vermoeiende dag. Fijn dat het zo geslaagd was. En wat klink je heerlijk in love!

@ Amelie. Hoe gaat het met de zwangerschap? Merk je al iets???

@ hier. Gisteren aan het einde van de middag voor het eerst in mijn leven flink geklaagd tegen mijn manager over het salaris. Er zijn (voor de zoveelste keer) weer nieuwe belastingen bijgekomen in Italie en ik krijg nu dus nog minder. Daarnaast wordt het eens tijd voor een loonsverhoging voor mij (en voor nog 2 andere collega's) En dat heb ik hem dus gezegd. Dinsdag praten we verder en dan zie ik wel. Mocht hij mij geen loonsverhoging geven, dan ga ik waarschijnlijk een dag minder werken. Dat scheelt mij verhoudingsgewijs dan maar zo weinig geld, maar levert mij wel meer vrije tijd op (dan betaal ik namelijk een stuk minder belasting).

Hebben jullie trouwens die documentaire van Discovery wel eens gezien? Curiosity: live before birth. Is echt super mooi. Op youtube staat de complete originele uitzending. Heb hem vanochtend gekeken, jeetje dan besef je je pas weer eens wat voor een wonder het is. en besef ik me maar weer eens dat het echt niet gek is dat ik na 4 rondes nog niet zwanger ben
@ mommy: gefeliciteerd, hoop dat jullie een hele mooie dag hebben gehad!

@ italiagirl: wat vervelend dat er op die manier steeds meer geld van je salaris afgaat.. Wel goed dat je het ter sprake heb gebracht. Dat is toch best moeilijk!

Wat een mooie documentaire. Als je die struggle ziet van die arme spermacellen kan je je zeker voorstellen dat je niet zomaar zwanger raakt! wat maken wij het eigenlijk lastig voor onszelf haha!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven