Ronde 6 of meer - klein groepje

06-08-2018 14:34 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil graag een topic starten voor meiden die net als ik in ronde 6 of verder zitten om zwanger te raken. Ik vind het fijn om in een klein groepje te praten, anders raak ik het overzicht een beetje kwijt ben ik bang.

Wie praat er mee?

Wie?Ronde?NOD op?
Olifantje88710 september
Mar-ianne1210 september
Cactus118?
Tirs924 augustus
Articfox1927-29 augustus
Emili20041117 augustus
Miamora
Tiswa1013 augustus
Roover is zwanger! :heart:
anoniem_374000 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 20:44
34.62% gewijzigd
Emili2004 schreef:
08-08-2018 22:06
Hebben jullie dit trouwens ook?
Ik ben ergens elke keer weer blij als de vruchtbare dagen voorbij zijn, zodat we weet gewoon seks kunnen hebben zonder doel.
Dat heb ik niet
Maar wij hadden voor we aan het proberen waren ook al regelmatig seks
Daar zijn we gewoon mee doorgegaan. Hoewel ik er wel op let dat er in mijn vruchtbare periode nooit meer dan twee dagen tussen zit
Emili2004 schreef:
08-08-2018 22:06
Hebben jullie dit trouwens ook?
Ik ben ergens elke keer weer blij als de vruchtbare dagen voorbij zijn, zodat we weet gewoon seks kunnen hebben zonder doel.
Dat heb ik niet
Maar wij hadden voor we aan het proberen waren ook al regelmatig seks
Daar zijn we gewoon mee doorgegaan. Hoewel ik er wel op let dat er in mijn vruchtbare periode nooit meer dan twee dagen tussen zit
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
08-08-2018 22:09
Dat heb ik niet
Maar wij hadden voor we aan het proberen waren ook al regelmatig seks
Daar zijn we gewoon mee doorgegaan. Hoewel ik er wel op let dat er in mijn vruchtbare periode nooit meer dan twee dagen tussen zit
Wij hebben ook regelmatig seks, maar ik bedoel dat ik er op die dagen in mijn gedachte dan toch veel mee bezig ben en op andere dagen dus gewoon meer kan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Emili! Ik heb je in de tabel gezet. Wat vervelend dat jullie naar de gynaecoloog moeten. Maar aan de andere kant inderdaad fijn als je zeker weet dat jullie beide helemaal gezond en in staat zijn om kinderen te krijgen. Ik hoop dat je gerustgesteld wordt!

Voor wat betreft de vruchtbare dagen: het voelt inderdaad een beetje geforceerd. Ik gebruikte tot nu toe ovulatietests maar daar ga ik denk ik mee stoppen. Dan is het namelijk helemaal zo van: ja, nu! We gaan maar gewoon om de dag aan de slag tussen dag 12 en dag 20 denk ik zo. Dat moet de druk er al wel een beetje afhalen hoop ik. Gebruik jij ook ovulatietests?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen trouwens weer getest, moet morgen ongesteld worden. Maar niks te zien. Had het ook niet echt verwacht want we hebben maar 1x seks gehad rond m’n eisprong omdat het zoooo warm was. Volgende ronde beter!
Mijn nod is tussen 27-29 augustus
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Hoop dat ik er ook nog bij mag :)
Zat op forum 38+, maar daar wordt nauwelijks iets gezegd.

Wat naar he dat wachten en die vreselijke onzekerheid! Heb soms liever een snelle negatieve test dat maar wachten. Wij zijn al tijden bezig, wel wat pauzes gehad. Toen hebben we (vooral ik) het los gelaten en geaccepteerd dat het ook weleens niet kan gebeuren. Ik was er toen helemaal klaar mee en wilde genieten van ons leven met z’n tweeën. En toen, bam! Zwanger. Kwam toch heel onverwachts. De eerste echo was goed, we hadden een hartslag. De tweede echo (11 wk) niet. Verloskundige moest de gyn erbij halen en wat duurt wachten dan lang.

Ik heb gekozen voor tabletten en na paar uur kwam het vruchtje. Ik was blij, ik wilde verder. Maar bleef maar last houden. Uiteindelijk na 2,5 mnd net geopereerd en laatste resten weggehaald. Daarvan nu aan het herstellen. Voel me wel goed, hormonen doen echt veel met je dan he... voel me nu weer mezelf.

Augustus slaan we denk ik even over, maar als alles meezit, vanaf sept gaan we weer proberen :) ik laat de ovulatietesten toch even in de kast staan. Dat geeft voor mij echt onrust. Ik wil er niet zo veel mee bezig zijn.

Heel veel succes allemaal, hoop dat iedereen snel zwanger wordt en kan genieten :) x
Alle reacties Link kopieren
Ik merk ook wel dat het rond de eisprong wat geforceerder word. Is jammer, maar we willen het zo graag. Mijn man kan dit vrees ik ook aan me merken want soms lukt het dan gewoon niet...

Sinds enkele dagen heb ik wat bruine afscheiding, en gister wat bloed. Heb ik eigenlijk altijd een kleine week voor dat ik ongesteld zou moeten worden maar nu met het bloed er bij is wel apart. Dan ga ik gelijk weer hopen dat het de innesteling was. Want er is nu geen bloed meer te bekennen, alleen wat bruinig. Nog een paar dagen tot Nod.

Hebben meer meiden dat, dat je een week van te voren al wat bruine afscheiding hebt? Ik had dit eerst een paar dagen (2 a3 soms) van te voren. Maar die periode lijkt langer te worden. Of ik let er op...
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Miamora! Wat een verhaal zeg! Ik schaam me een beetje met m’n zesde ronde als ik jouw verhaal lees. Ik hoop echt van harte dat het jullie lukt!

Dat heb ik nooit Marianne, dus als het een keer gebeurd dat zal ik ook meteen aan de innesteling denken ;-).

Hoe zijn jullie cycli? Enigszins regelmatig?
De mijne een beetje. Varieert tussen de 27 en 32 dagen. Ik merk wel echt een verschil als ik geen koffie drink. Dan komt m’n eisprong eerder.
Alle reacties Link kopieren
Olifantje.

Ik heb de bruine afscheiding altijd hoor. Maar dat er nu ook duidelijk wat helder bloed bij zat gister geeft mij(wellicht valse) hoop. Zou zo fijn zijn!

Wat merkwaardig dat koffie invloed heeft. Ik heb daar eigenlijk nooit zo bij stil gestaan dat bepaalde voedingsmiddelen invloed kunnen hebben? Dat stress invloed heeft wist ik dat weer wel.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Oef, Miamora. Wat een heftig verhaal!

Nadat we een half jaar bezig waren ben ik gestart met ovulatietesten. Maar dat werkt niet bevordelijk nee! Drukverhogend bij manlief ook haha.
Misschien ga ik ze volgende maand ook maar aan de kant gooien en de controle meer proberen los te laten.

Dat bloeden vooraf heb ik ook niet.

Mijn cyclus is redelijk constant: een gemiddelde van 31 dagen, maar schommelt tussen de 29 en 33.

Zo fijn om hier al die herkenning te lezen.

Bedankt voor het toevoegen aan de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, cafeïne is wel bekend dat het negatief effect kan hebben op de vruchtbaarheid. Daar ga ik de volgende ronde wel weer rekening mee houden.

Ik doe volgende ronde ook even lekker niks met ovulatietesten. Gewoon om de dag, dan moet het goed komen. Ik ben nogal een controlefreak dus zal wel goed voor me zijn.
Ik heb soms wel en soms niet bruine afscheiding voor mijn menstruatie

Mijn cyclus was dermate onregelmatig dat ik voor 6 rondes clomid heb voor ovulatie inductie (zit nu in ronde drie en negen in totaal)
In dit hele proces is mij vriend zijn zaad gelijk ook onderzocht dat was dik in orde
Probleem ligt dus 100% bij mij. Dat is niet altijd even makkelijk
Alle reacties Link kopieren
Is dat bekend Arcticfox1?
Dat het probleem bij jou ligt?
Zo ja, wat is het probleem?
Of kan het ook nog gewoon dikke pech zijn?
Onverklaarbare lange onregelmatige cycli. Vandaar de clomid

Qua cafeïne en dergelijk. Normaal gesproken leef ik best gezond.
Deze werk met vrienden op kampeer vakantie en deze ronde laat ik het ff helemaal los.
Dus nu lekker Etten en drinken en genieten .geen ovulatie testen dat komt volgende ronde weer
Alle reacties Link kopieren
Dank voor lieve reacties!

@Olifantje, je moet je helemaal niet schamen. Ik vind 6 rondes psychisch gezien best lang, medisch niet, maar komt een hoop gevoel bij kijken...

@Marianne , ik voelde de innesteling een beetje als lichte menstruatie. Maar dat kan bij iedereen weer anders zijn.

@Emili, toen ik mijn testen heb weg gedaan, was ik meteen zwanger. Maar het het wel echt losgelaten. Was echt heel moeilijk, maar dacht het zit er misschien gewoon niet in en ik had er ergens vrede mee. Maar dat kan ik nu ook niet meer. Nu is het echt weer een ‘ding’ geworden.

@articfox, jij kan er niets aan doen he! Het had ook andersom kunnen zijn. Of aan allebei... moet je niet met die clomid laten testen hoeveel eitjes je hebt? Hopelijk werkt het goed bij je en kun je op deze manier wel zwanger worden. Lees wel veel positieve reacties mbt clomid.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag nod, tot nu toe is dat het ook echt. Nog niet ongesteld, gisteravond echt kramp. Normaal komt het dan ‘s nachts wel. Maar nu is er nog steeds niks. Vorige maand kwam het ook een dag later dan verwacht, toch merk ik dat m’n hoop dan weer aanwakkert. Ben ik dan toch misschien zo iemand die pas na nod positief test? Maar ik denk het niet hoor. Heb verder helemaal niks van symptomen, dus het zal binnenkort wel doorzetten.
Olifantje geen bloed is goed

De eerste ronde met clomid heb ik inwendige echo's gehad om te monitoren. Nu moeten we zelf dan de slag tenzij mijn cyclus toch weer langer word dan 35 dagen of ik na de laatste dosis of niet zwanger ben
Alle reacties Link kopieren
Olifantje ik duim voor je! En eens met arcticfox: geen bloed is goed!

Ik heb nu al krampen voor nod 14 aug, wat op zich wel paste bij vroege eisprong deze maand en dus evt iets eerder ongesteld worden...Hoop er deze maand wat minder op, we hebben maar één echte goede kans gehad. We gaan het zien...


Nagekomen bericht: vanwege een feestje vanavond toch maar even getest, lijkt positief! O_O
Echt NIET gedacht deze ronde, itt andere rondes...direct naar drogist gerend voor andere merken, zie hier het resultaat:

http://nl.tinypic.com/r/2mhg276/9
:hyper:
Alle reacties Link kopieren
Wauw Roover!
Van harte gefeliciteerd.
Op een voorspoedige zwangerschap!!!

Olifantje, heb je al getest?
Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Roover! Gefeliciteeeerd! Super!

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden, dus op naar ronde 7!
Alle reacties Link kopieren
Een virtuele knuffel voor jou olifantje! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Roover!

Is er hier nog ruimte voor mij? Ik zit nu op het wachtbankje van ronde 10 en ga er volgens mij morgen weer af donderen, want de krampen beginnen weer. Mijn nod is 13 augustus, maar vaak krijg ik een dag van te voren al wel wat spotting.

Ik merk dat ik het daar vandaag ff moeilijk mee heb. Rationeel gezien weet ik dat ronde 10 echt nog wel mee valt, maar emotioneel gezien lukt het relativeren me vandaag niet.

Ik wil mijn man er niet de hele tijd mee lastig vallen, dus het zou fijn zijn als ik hier af en toe mee kan schrijven, en ook af en toe positieve berichten zoals die van Roover kan lezen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Tiswa! Tuurlijk mag je meeschrijven! Ik hoop dat de krampen meevallen en er toch positief nieuws voor je komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven