Ronde 6 of meer - klein groepje

06-08-2018 14:34 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil graag een topic starten voor meiden die net als ik in ronde 6 of verder zitten om zwanger te raken. Ik vind het fijn om in een klein groepje te praten, anders raak ik het overzicht een beetje kwijt ben ik bang.

Wie praat er mee?

Wie?Ronde?NOD op?
Olifantje88710 september
Mar-ianne1210 september
Cactus118?
Tirs924 augustus
Articfox1927-29 augustus
Emili20041117 augustus
Miamora
Tiswa1013 augustus
Roover is zwanger! :heart:
anoniem_374000 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 20:44
34.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je moet doen wat goed voelt inderdaad.
Ikzelf ben heel blij dat we naar de huisarts zijn geweest en nu een afspraak bij de gynaecoloog hebben staan.
Dit, omdat ik denk dat het me rust geeft als ik weet dat er met ons beiden qua vruchtbaarheid niets aan de hand is en ik dan gewoon meer geduld kan hebben.
En, als er wel iets mocht zijn, ik het liever ook weet zodat we mogelijk een handje geholen kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Pfff toch niet ongesteld... wil nu toch wel een keer een menstruatie hebben. Maar kan nog wel weken duren, zei gyn. Wacht al zo lang. Was ook kilo’s aangekomen, niets paste meer, terwijl ik door misselijkheid en daarna door oxycodon bijna niets at. Gelukkig zei mijn vriend vanmorgen, jeetje je bent echt ap afgevallen... nou ja, das al iets :)
miamora wat vervelend zeg. Ik hoop voor je dat het snel doorzet.

Hier sinds gisteravond hoofdpijn, wat nu zelfs doortrekt naar mijn nek. Gezien ik rond mijn vruchbare dagen zit toch maar wel seks gehad gisteravond.
Ik ben heel benieuwd wat mijn cyclus deze ronde gaat doen. Voor de clomid was het echt een zooitje en met clomid 29 en 30 dagen
Ik blijf aanhoudend een gevoelige/pijnlijke baarmoeder/eierstokken houden. Al een week ofzo
Vandaag contact gehad net de fertiliteit en als het na het weekend niet gezakt is moet ik weer contact opnemen

Hoe is het met de rest?
Hallo allemaal,

Is er nog een plekje vrij om mee te schrijven? Mijn man en ik zijn begonnen in mei 2017, dus al een tijdje. Wij hebben al het 'eerste' traject bij het ziekenhuis gelopen (echo's, HSG, zaadonderzoek, etc.). Conclusie: komende zes maanden zelf aan de slag.

Ik merk dat ik het fijn zou vinden om ervaringen met anderen te delen die ook bezig zijn met zwanger worden. Dat het een klein groepje is, is ook zeer fijn aangezien je zo het overzicht houdt.

Ik zie ook de eerste zwangere van de groep: Roover gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ook een vraagje van mij... of er nog “plek” is hier :-)

Bij deze mijn verhaal.. Ik ben 28, man 27 en we zijn 10 jaar samen (hoe lang zijn jullie al samen met je vriend/man?). In juli 2016 (ja zo lang geleden al :roll: ) zijn we begonnen met “baby’s maken”, maar tot op heden nog zonder resultaat. Net als love-amy-ivy
hebben wij het afgelopen jaar het 1e traject bij het ziekenhuis doorlopen (ook echo's, HSG, zaadonderzoek) en is de conclusie bij ons ook om de komende zes maanden zelf aan de slag te gaan (omdat volgens het ziekenhuis alles “normaal” lijkt te zijn). T schijnt ook dat je 6 maanden na het HSG onderzoek ook meer kans hebt om zwanger te raken. Daar gaan we dan maar voor :hyper: .

We zijn net een paar weekjes met vakantie geweest en hebben daar geprobeerd om de vruchtbare dagen optimaal te benutten. Dacht mijn eisprong gevoeld te hebben op 12 augustus (voelen jullie je eisprong ook soms?) en verwacht dat mijn nod op 28 augustus is (cyclus schommelt tussen de 28 en 35 dagen).

Momenteel hoop ik dat het nu, zonder stressfactoren vanwege vakantie, eindelijk raak is :whip:
Welkom dames

Als ik weer contact heb met de fertiliteit dam ga ik ook eens vragen waarom ik nog geen hsg onderzoek heb gehad
Schijnt toch vrij standaard te zijn aan het begin van het traject, maar dat is bij mij nooit gebeurd
Alle reacties Link kopieren
Welkom love-Amy-ivy en juffert,
Oeff... jullie geduld wordt wel op de proef gesteld zeg.

Ik heb vandaag een off day.
Had deze maand echt het gevoel dat het gelukt was, maar helaas vandaag weer gewoon ongesteld geworden. Einde van deze maand afspraak met gynaecoloog, daar nu extra naar aftellen.

Op naar ronde 12! Olifantje, In het schema mag dit worden aangepast en mijn NOD naar 17 september. Bedankt alvast!

Ik ben 3,5 jaar samen met mijn man (half jaar getrouwd), maar we kennen elkaar al wel langer.
Mijn vriend en ik fijn acht jaar samen, twee jaar geregistreerd partnerschap en we kennen elkaar al sinds mijn elfde

Balen emili, even verdrietig/teleurgesteld zijn mag best
Alle reacties Link kopieren
Hallo nieuwe dames!

Ook al lang bezig zeg. Wel fijn dat alles normaal lijkt. Zo zie je maar weer dat het soms dikke pech is dat het langer duurt.

Ik ben bijna 6 jaar samen met mijn man, en bijna 1 jaar getrouwd.
Mijn menstruatie is net afgelopen en ben van plan de komende weken om de dag seks te hebben om deze maand optimaal te benutten. Vorige maand niet veel gedaan door die hitte...
Hopelijk hebben we geluk deze maand.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Welkom juffert22 en love amy ivy!! Jullie geduld word inderdaad ook flink op de proef gesteld. Gingen jullie precies na 12 rondes naar de huisarts of al eerder of later?
Ik voel mijn eisprong eigenlijk nooit, met die ovulatie testen probeer ik er goed op te letten telkens maar voel echt niets... best wel jammer eigenlijk!
Mijn vriend en ik zijn ruim 9 jaar samen.
Deze maand hebben wij ook goed benut, nu maar weer op het wachtbankje tot nod. Dat vind ik altijd de meest vervelende tijd van de maand eigenlijk....
Hopen op een vruchtbare maand voor ons allemaal!!
Juffert, best wat overeenkomsten tussen ons :) Ik ben 27 en mijn man 26, 11 jaar geleden elkaar ontmoet, waarvan 8 jaar samen en wij hebben pas onze derde trouwdag gevierd.

Bij mij lijkt alles goed te zijn, maar bij mijn man is de hoeveelheid zwemmertjes aan de lage kant. Echter niet dramatisch en volgens de gynaecoloog hebben wij zo'n 34% kans om binnen zes maanden op natuurlijke wijze zwanger te worden. Dus we houden hoop.

Ik heb een regelmatige cyclus van 30 dagen (NOD 1 sept.). Mijn lage bloeddruk lijkt wel een steeds groter probleem te worden. Tijdens de ongesteldheid zakt die helemaal in, zo erg dat ik kan flauwvallen. Dit is te linken aan mijn cyclus en de standaard oplossing is dan ook om weer aan de anticonceptie gaan (toen had ik er vrijwel geen last van). Wel over getwijfeld omdat het mijn leven behoorlijk beïnvloed (ziekmelden, niet autorijden, etc). Echter zien wij het niet als optie omdat wij graag een gezin willen en in principe zou het alleen uitstel van de klachten zijn.

Inderdaad ook herkenbaar dat anderen in de omgeving zwanger zijn. Ik gun het ze uiteraard van harte, maar soms kan het ook zuur zijn en dan denk ik 'waarom zij wel en wij nog niet?'. Gelukkig beginnen mijn man en ik wel weer elke maand met een positieve instelling en praten we met elkaar als we ergens mee zitten. Dat helpt en geeft ook echt het gevoel dat we het samen doen.

Tris: Wij hebben de doorverwijzing na 11 maanden gekregen (zonder zelf te vragen). Wel eerst bloedtesten via de HA met prima uitslagen (aanleiding was in eerste instantie dat ik steeds meer last kreeg van mijn lage bloeddruk).
Weer een zwangerschap aankondiging vandaag en morgen ook op stap en een zwangere
Ik ben heel blij voor ze, naar ik heb het gevoel dan alle kanten i gehaald te worden
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
18-08-2018 20:59
Weer een zwangerschap aankondiging vandaag en morgen ook op stap en een zwangere
Ik ben heel blij voor ze, naar ik heb het gevoel dan alle kanten i gehaald te worden
Een paar weken geleden hoorde ik ook van 2 goede vriendinnen dat ze zwanger zijn en die gingen zich helemaal tegenover mij soortvan “verontschuldigen” omdat ze het zo vervelend voor mij vonden, etc. Dat vond ik persoonlijk wel een klein beetje overdreven :facepalm: maar ik snap ook wel dat sommigen er dan moeite mee hebben, die weten dat wij al een tijdje bezig zijn, om dat dan te vertellen.

Ikzelf heb eigenlijk het gevoel van jaloezie oid tegenover anderen niet zo zeer... ik hou het meer bij mezelf en kijk liever naar mezelf/ons dan naar anderen. En wat ik dan weer vervelend vind is dat het dus blijkbaar wel allemaal “goed” zou moeten werken, maar dat dat tot op heden dus nog geen resultaat heeft opgeleverd :-? Daarom de afgelopen weken voor de verandering maar eens elke dag gesekst :biggrin: (i.p.v. gemiddeld bij ons 1x in de 2 dagen), wellicht heeft het wat geholpen haha.

Momenteel wel wat steekjes onderin de buik, maar ben hier al vaker in teleurgesteld, dus hopen op iets doe ik pas echt als mijn ongesteldheidsperiode langer dan 40 dagen duurt (dan ga ik wel testen).
Bij ons weet alleen een bevriend stel dat we bezig zijn en verder niemand. Daar is mijn partner nog niet aan toe

Ik probeer ook vooral naar mijzelf te kijken, maar ik ben dus het probleem dat het niet lukt maar waarom kunnen ze niet zeggen
Nu ook nog steeds kast van mijn baarmoeder en eierstokken, dus dat betekend maandag weer contact net de fertiliteit

Momenteel vraagt het heel veel van mijn geduld en energie
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat ik er anders in zou staan stel dat ik zou weten “waaraan” (of aan wie..) het ligt. Lijkt me heel vervelend om te moeten leven met het idee dat er aan “jou” dan iets niet klopt. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je er helemaal van over in de put hoeft te zitten :there: tegenwoordig zijn er heel veel methoden waardoor het wellicht “opgelost” kan worden. Hoop dat dat je misschien een beetje houvast kan bieden...
Meestal ben ik nog wel hoopvol en optimistisch
Maar soms even niet, zoals nu
Gaat vanzelf weer over
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat word ik toch onzeker van mijn lijf.
Het afgelopen jaar was ik steeds amper ongesteld geweest elke ronde. Paar druppels bloed per dag (en voornamelijk oud bloed). Kon het bij wijze van spreke de hele dag met 1 tampon doen.
Nou nu op cyclusdag 3 en nog steeds hevige menstruatiekrampen. Ik bloed ook ontzettend veel. Tot doorlekken toe. Klonters. Helderrood (sorry voor de details).

Ga nu denken dat het afgelopen jaar mijn lijf continu aan het ontpillen was en mijn menstruatie nu pas echt op gang komt. Zou dit kunnen? Herkenbaar voor iemand?

Voor mijn pilgebruik was men menstruatie niet zo heftig als deze ronde overigens. Maar wel meer vergelijkbaar dan met mijn cyclussen van het afgelopen jaar.

Blij dat het weekend is. Hele dag met kruik op de bank!

Even een egopost! :-$
Alle reacties Link kopieren
Hey Emili,

Ik denk dat een jaar ontpillen wel erg lang is hoor, maar ja, elk lichaam werk anders! Zorg goed voor jezelf meid. Die zware menstruaties kan ik helaas over mee praten. Bij mij is het ook de ene keer erger dan de andere keer.

Gister op famillie bezoek geweest. Kwam mijn oma er mee, na een grapje(broer had babyroze gebakschaal of zo, of ze wat moesten vertellen) dat ze het wel erg leuk zou vinden om een achterkleinkind nog mee te maken. En dat ik dan eerst aan de beurt was.
Ik had bijna zoiets van: jullie moesten eens weten!
Gelukkig nam mijn oom het direct op. Zij hebben helaas nooit kinderen kunnen krijgen en haakte er op in dat zulke opmerkingen ook kwetsent kunnen zijn. Dus werd de aandacht weer van ons af gehaald gelukkig.
Niemand van de famillie weet dat we het aan het proberen zijn.
Onze tijd is nu.
Hmm, nu ik het zo nalees was de mijne ook een egopost. Excuses hiervoor, maar moest er eff uit.

Bij zwangerschapsaankondiging en is jaloezie misschien niet het juiste woord. Het is eerder het afvragen waarom het bij de een sneller gaat dan bij de ander. Je kan het niet afdwingen en ik besef heel goed dat sommige mensen het echt jaren proberen.

@ Juffert en Arcticfox1: Wat goed dat jullie vooral naar jullie zelf kijken. Dat probeer ik zelf ook, al gaat het met de nodige ups & downs.

@ Emili2004: Een jaar ontpillen lijkt idd lang. Ik had de Mirena en volgens mijn HA kon het tot een jaar duren voordat het lichaam weer 'bij' was. Dus als jij je zorgen maakt, misschien eens bespreekbaar maken bij je arts?

@ Mar-ianne: Het is altijd moeilijk als mensen daarover grapjes maken. Gelukkig nam je oom het voor je op. Alhoewel ik dit soort grapjes niet wil goedpraten, mensen die zelf niet in die situatie zitten of ervan weten staan er niet bij stil. Dus hopelijk trek jij het je niet teveel aan.

Hopelijk is het ons allemaal snel gegund om een positieve test in handen te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hi,

@Emili, ik zou daar wel even naar laten kijken. Ik slik al jaren niet de pil en zit een vleesboom. Dan kun je ook ineens heftig menstueren. Zeg niet dat jij dat hebt, maar even checken is verstandig.

@Marianne, tja mensen denken gewoon niet echt na. Denk altijd maar dat intensie goed is, maar heel onhandig.

Verder om eerdere vraag te beantwoorden, vriend en ik zijn bijna 17 jaar samen. Ben nu 36 en hij 39, hierdoor maak ik me zorgen. Gevoel dat tijd begint te dringen. En wetende dat je wel zwanger kan worden, is echt geen gerustelling. Kan ook weer mis gaan en het verdriet wat daarbij komt kijken, wens ik echt niemand toe.
Alle reacties Link kopieren
Miamora, ik snap wel dat je je zorgen maakt. Hoe lang ben je al bezig? (Misschien heb ik er overheen gelezen)
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Marianne, ik durf het zo niet te zeggen. We hebben wel wat onderbrekingen gehad. Maar denk al wel paar jaar... vorig jaar gestart met testen, maar dat werd echt een ding...

Als je dan zwanger bent en een kloppend hartje ziet, ben je zo gelukkig! En dan is er ineens niets meer....Zijn bijna 3 mnd verder en nog geen normale menstruatie.

Ben wel positief ingesteld, maar ben nu niet extra positief omdat ik na jaren proberen een keer zwanger ben geraakt.

Volgende maand naar gyn voor controle en vervolg. Ik baal dat we niet eerder geprobeerd hebben en dat we wat meer tijd hebben, dan was ik wat chiller...

Maar genoeg gezeurd hahahha... wonderen bestaan en gebeuren regelmatig! Weet zeker dat er hier straks mooie berichten op komen te staan en gun het jullie zo.
Alle reacties Link kopieren
Miamora goed van je dat je positief probeert te blijven!

Wij krijgen komende week een hond. Heel erg leuk en wilde ik al langer heel graag. Mijn ouders hadden ook een hond en ik mis dat toch echt om me heen! Mooie bijkomstigheid is dat onze aandacht dan daar de opvoeding gaat en dan kan ik zwanger worden hopelijk weer even naar de achtergrond schuiven. (Als in, niet te veel aan denken, we blijven natuurlijk proberen!)
Ons hopelijk toekomstige kindje kan dan oom opgroeien met de hond, dat vind ik zo mooi.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Even een update, ik ben al een paar dagen na mijn NOD en heb al paar dagen ook het gevoel dat ik ongesteld moet worden maar er gebeurd niets.... normaal word ik het altijd op dag 31 en ik ben nu op dag 34. Ik heb op mijn NOD een test gedaan die was negatief.....

Hoe is het met de rest hier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven