Ronde 6 of meer - klein groepje

06-08-2018 14:34 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil graag een topic starten voor meiden die net als ik in ronde 6 of verder zitten om zwanger te raken. Ik vind het fijn om in een klein groepje te praten, anders raak ik het overzicht een beetje kwijt ben ik bang.

Wie praat er mee?

Wie?Ronde?NOD op?
Olifantje88710 september
Mar-ianne1210 september
Cactus118?
Tirs924 augustus
Articfox1927-29 augustus
Emili20041117 augustus
Miamora
Tiswa1013 augustus
Roover is zwanger! :heart:
anoniem_374000 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 20:44
34.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Olifantje!
Roover gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
Marianne en Tiswa, hoe gaat het bij jullie? Al getest? Symptomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik begin stiekem wel wat hoop te krijgen. Normaal begin ik een dag of 2 van te voren al heel licht te bloeden, maar nu nog helemaal niks. Heb wel nog steeds krampen. Ik probeer me in te houden en te wachten met testen tot morgen vroeg, maar begin het nu wel spannend te vinden 😊

We hebben deze keer de vruchtbare dagen wel echt goed benut, dus wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Fingers crossed!!
Spannend hoor. En oh wat is dat wachten met testen toch altijd moeilijk hè
Alle reacties Link kopieren
Ja erg hè. De eerste rondes heb ik ook heel wat testen gedaan die eigenlijk echt geen zin hadden. Dus uiteindelijk heb ik met mezelf afgesproken dat ik alleen nog maar mag testen op de dag dat ik ongesteld moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de felicitaties. Ik weet ook hoe moeilijk het kan zijn als wéér iemand je voor is, dus extra lief van jullie die er al even op moeten wachten. Ik hoop heel erg dat het bij jullie ook zo mag zijn binnenkort...lees op de achtergrond mee en blijf duimen!
Alle reacties Link kopieren
Whaaaaa Roover wat een goed nieuws, gefeliciteerd!!!!!!!!!

Welkom mismora en tiswa!

@ olifantje: jammer dat je ongesteld bent geworden, blijft hoe dan ook toch altijd weer een enorme teleurstelling....

@ tiswa: ben benieuwd of je ongesteld gaat worden, hoop het niet! Zo lastig he die emotionele rollercoaster elke keer weer.

@ miamora: heftig om dat mee te moeten maken, snap dat je nu even overslaat. Hoop dat je snel weer zwanger bent en het niet mis zal gaan :redrose:

Ik zit op dit moment in mijn vruchtbare dagen, mijn eispring is altijd redelijk laat in mijn cyclus. Meestal dag 19 en 20 positieve ovulatie test dus op 21 nog eisprong. Ik zit nu op dag 19 maar nog geen positieve test.... Misschien is mijn cyclus een beetje ontregeld omdat ik vandaag uit de nachtdiensten kom? Nouja morgen maar weer opnieuw testen dan zal hij (hopelijk) wel positief zijn.
Ik ben weer terug in Nederland
Nu opruimen douchen enzovoort

Zit Rind mijn vruchtbare dagen
Zal jullie straks even rustig gaan terug lezen
Alle reacties Link kopieren
@Tirs, hopelijk test je snel postitief! Hoe lang is je cyclus gemiddeld?

Ik kon me gisteren natuurlijk toch niet in houden, dus stond uiteindelijk met tranen naar een witte test te kijken. Nu met mijn man afgesproken om op z'n vroegst woensdagochtend te testen, maar ik denk niet dat het nodig gaat zijn.
Mijn benen beginnen heel zwaar aan te voelen en had net heel licht roze afscheiding bij het afvegen (sorry voor de details).
tiswa balen meid. Geef je teleurstelling en verdriet de ruimte. En lief zijn voor jezelf dat is belangrijk.

Ik vind het wachten en de tijd die voorbij gast soms ook heel moeilijk.
Zelf kan ik niet zo goed tegen witte testen. Ik wacht tegenwoordig met testen (als dat überhaupt dan nog nodig is) tot mijn nod of zelfs een dag daarna
Alle reacties Link kopieren
@ Tiswa: mijn cyclus varieert tussen de 29 en 33 dagen maar laatste paar keer kom ik op 31 dagen. Ik heb vandaag een positieve ovulatie test en het is nu dag 20 in mijn cyclus... Scheelt wel dat ik niet te vroeg kan testen eigenlijk omdat mijn nod ongeveer 10 dagen na eisprong is.
Balen dat je een witte test hebt en ook nog eens symptomen van ongesteld worden. Je kunt nog hoop houden maar snap dat je die nu een beetje kwijt bent. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Balen Tiswa! :-(
Alle reacties Link kopieren
Olifantje88 schreef:
12-08-2018 14:11
Marianne en Tiswa, hoe gaat het bij jullie? Al getest? Symptomen?
Ik heb vrijdag getest. Was negatief. De bruine afscheiding blijft maar nu ook wat vermengd met bloed. Ik kan niet zeggen dat het al echt doogezet heeft, maar weet bijna zeker dat ik ongesteld ga worden....
Weer een ronde in....

Gefeliciteerd Roover! Geniet er van!
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
@Mar-ianne balen zeg! Zo klote iedere keer.

@Tirs, fijnd dat je vandag een positieve test hebt! Hopelijk over een aantal weken een andere positieve test.

Het testen gisterenavond was echt dom van me, want voor mijn cyclus geldt eigenlijk het zelfde. Ik heb op dag 15 en 16 positieve ovulatietesten gehad (vorige ronde ook), en normaal word ik op dag 25 echt vol ongesteld. Door deze korte tijden ben ik soms ook bang dat het gewoon niet goed zit bij me.

Vandaag zit ik op dag 26 en heb 1 keer bij het afvegen een klein beetje licht roze gehad, maar verder weer niks. Wel buikkrampen en zware benen. Ergens heb ik dus nu wel weer hoop, maar durf ook niet te veel te hopen. M.a.w. ik ben mezelf dus goed gek aan het maken :-]

@Iedereen, bedankt voor al die lieve reacties!! En Olifantje bedankt voor het openen van dit topic (en sorry dat ik je topic nu een beetje aan het kapen ben). Erg fijn om hier van me af te mogen schrijven.
Alle reacties Link kopieren
@ Tiswa: Ja ik heb precies hetzelfde dat ik mij afvraag of het wel goed zit bij mij ook door die korte tijd tussen eisprong en menstruatie.... Ik denk dat als het deze ronde niet lukt ik het aan mijn huisarts ga vragen. Ik ben dan wel gewoon eerlijk over hoelang ik bezig ben hoor maar die onzekerheid hierover zit me best wel in de weg... En dat hopen na een negatieve test herken ik ook, ene kant wil je niet hopen maar andere kant kun je het ook niet tegenhouden.
Je kaapt niet het topic hoor, dit topic is juist gemaakt voor ons allemaal zodat we met zijn allen over hetzelfde kunnen praten en van ons af kunnen schrijven!

@ marianne: Balen zeg stomme menstruatie ook!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Dank Tirs!
En Roover, gefeliciteerd!

Ik heb na mijn menstruatie ook hele snelle eisprong. Ik wist precies de datum wanneer de bevruchting (klinkt wel heel biologie-achting hahaha) was en net paar dagen niet meer ongesteld. Volgens mij was dit dan 9 dagen... dus kan wel :)
Wist al voor de NOD dat ik zwanger was, was zo misselijk...en andere misselijkheid dan ik kende en vroege test gaf het ook binnen 2 sec aan. Maar alles kan een tweede keer weer anders zijn. Dat maakt het ook zo ingewikkeld. Dacht ook als je kotsmisselijk was en geen bloedverlies hebt, ik ook nog zwanger was.

Ik ben vandaag voor eerst sinds maanden weer echt ongesteld geworden. Ben er blij mee, het werkt iig weer... heb weken oxycodon geslikt, vandaag stop ik, zal wel even wennen zijn.

Dames, ik duim voor jullie!
X
Alle reacties Link kopieren
Tirs wat hij noemt ben ik ook een beetje bang voor. Ik heb een dikke week voor mijn menstruatie al bruine afscheiding, en deze maand dus ook wat bloed, terwijl de echte ongi nog niet door zet.

Ik probeer nuchter te blijven maar stel dat het wél invloed heeft....maakt me zl onzeker. Ik begin deze ronde met ovulatietesten om beter inzicht te krijgen.

Roover, mag ik vragen: hoeveel rondes heb jij er over gedaan?
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
@Tiswa, graag gedaan hoor! Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen en met elkaar mee te leven.

Wij hebben al eerder een tijdje geprobeerd om zwanger te worden, maar toen hebben we tussentijds een nieuwbouwwoning gekocht en zijn we even gestopt. Bij elkaar opgeteld zijn we al zeker een jaar aan het proberen, maar dus niet aaneengesloten. Moeten we dan evengoed al contact zoeken met een huisarts? Wat vinden jullie?
olifantje vragen kan nooit kwaad
Ik heb door mijn onregelmatige cycli de stoute schoenen aangetrokken en ben daardoor nu al in een fertiliteit traject terecht gekomen. Wij zijn begonnen net proberen eind oktober 2017

Niet leuk dat het nodig blijkt te zijn, maar ik ben wel blij dat ik niet meer tijd kwijt ben geweest aan zelf proberen
Met hulp zijn de kansen voor mij iets groter (helaas nog steeds niet zwanger)
Alle reacties Link kopieren
@Marianne, je mag alles vragen hoor! Wij hebben er 8 rondes over gedaan, Jan 2018 gestart. Zeker niet zo lang als sommigen hier maar voor mij toch lang genoeg om te twijfelen of het wel ging lukken...nu ook wel heel onzeker of het allemaal goed zal gaan maar dat hoort erbij denk ik. Mocht het niet goed gaan dan ben ik al heel blij dat ik weet dat het in ieder geval kán, maar dat voelt dan vast niet zo...

Hoop het ook héél erg voor jullie :rose:
Alle reacties Link kopieren
Roover, komt vast helemaal goed! En inderdaad, je weet in ieder geval dat het mogelijk is mocht het wel mis gaan. Maar hopelijk gaat het gewoon normaal en heb je over 9 maanden een klein mensje in je armen.

Mijn nieuwe NOD is 10 september. Wel confronterend, we zijn dan een paar dagen voor onze trouwdag waar we ook besloten hadden er voor te gaan. En nu is er alweer een jaar om. Waar blijft de tijd...had nooit gedacht dat zwanger worden zo lang zou duren.
Wij proberen het nog een paar maanden door. Maar wil dan ook wel contact gaan opnemen met de huisarts.
Onze tijd is nu.
Ik ben nu terug van vakantie en toen we deze in het najaar gingen boeken dacht ik heel naïef dat ik nu wel zwanger zou zijn.
Ik die tijd die verstrijkt is best confronterend soms

Vandaag cyclus dag 17 heel emotioneel geweest op werk, moe en hoofdpijn, dus dat gaat ook niet echt lekker vandaag
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
14-08-2018 17:41
Ik ben nu terug van vakantie en toen we deze in het najaar gingen boeken dacht ik heel naïef dat ik nu wel zwanger zou zijn.
Ik die tijd die verstrijkt is best confronterend soms

Vandaag cyclus dag 17 heel emotioneel geweest op werk, moe en hoofdpijn, dus dat gaat ook niet echt lekker vandaag
Ja rottig is dat he. Hopelijk heb je wel kunnen genieten van je vakantie?

Eerste dag op het werk na de vakantie is altijd even inkomen natuurlijk
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant zou ik het wel fijn vinden als alles even gecheckt wordt door een huisarts, maar aan de andere kant wil ik daar nog helemaal niet aan. Ik weet het niet. Ik denk dat we nog wel even afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven