Ronde 6 of meer - klein groepje

06-08-2018 14:34 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil graag een topic starten voor meiden die net als ik in ronde 6 of verder zitten om zwanger te raken. Ik vind het fijn om in een klein groepje te praten, anders raak ik het overzicht een beetje kwijt ben ik bang.

Wie praat er mee?

Wie?Ronde?NOD op?
Olifantje88710 september
Mar-ianne1210 september
Cactus118?
Tirs924 augustus
Articfox1927-29 augustus
Emili20041117 augustus
Miamora
Tiswa1013 augustus
Roover is zwanger! :heart:
anoniem_374000 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 20:44
34.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tiswa, gefeliciteeeeerd!! Genieten mag toch al? Zwanger is zwanger :) en ook niet schuldig voelen over die paar borrels, als e
nu gezond eet en niet meer drinkt is toch prima!

Amy, wat naar zeg! Mag toch van zkh wel wat meer verwachten.

Articfox, fijn dat het er goed uitzag...
Alle reacties Link kopieren
@ Tiswa: Gefeliciteerd!! Je hebt nog geen bloedband dus als je vanaf nu gezond leeft komt het wel goed hoor. Snap dat het verwarrend was! :heart:

@ Love-amy: Wat balen zeg, snap dat jullie het vertrouwen in dat ziekenhuis een beetje kwijt zijn geraakt. hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid :hug:

@ arcticfox: Fjn dat de echo er goed uitzag, hoop echt dat het jouw snel gegund is!

@ cactus: herkenbaar jouw gedachten, dat denk ik nu ook telkens als het sneller gelukt was dan was ik nu hoogzwanger. Wel vervelend die vleesboom en dat je zoveel pijn hebt zeg!!

Hier is het weer even rustig. Ik heb bijna mijn vruchtbare dagen en daarna maar weer wachten.
Alle reacties Link kopieren
Oh balen zeg Love-Amy! Wat ontzettend slecht van het ziekenhuis. Ik kan me voorstellen dat je daar erg onzeker van wordt.

Mar-ianne zo was het de afgelopen dagen bij mij ook, dus ik duim voor jou voor een zelfde resultaat.

Arcticfox fijn dat het er in iedergeval normaal uit ziet. Ik heb nog geen afspraak gemaakt, het voelt echt nog zo onwerkelijk dat ik het idee heb dat het veel te vroeg is om nu al te bellen. Heb met mijn man afgesproken dat we dat eind van de week gaan doen

Bedankt iedereen voor alle lieve reacties! :heart:
Tweede follikelmeting is ook weer geweest.
Een eitje is mooi doorgegroeid met 2 mm per dag. Deze zit rechts en is nu 16 mm.
Baarmoederslijm was ook een goede dikte.

Het ziet er gelukkig heel netjes uit deze ronde. Waarschijnlijk een cyclus van 28-30 dagen volgens de echoscopist Voor de laatste twee rondes met clomid hoef ik ook niet terug te komen, we mogen lekker zelf aan de slag
Alle reacties Link kopieren
Articfox, dat is goed nieuws, hopelijk is het raak deze ronde!

Hier nog geen menstruatie. Wel nogsteeds bruine afscheiding maar durf niet te testen. Verder erg moe.
Onze tijd is nu.
Mar-ianne schreef:
12-09-2018 17:25
Articfox, dat is goed nieuws, hopelijk is het raak deze ronde!

Hier nog geen menstruatie. Wel nogsteeds bruine afscheiding maar durf niet te testen. Verder erg moe.
Wanneer ga je een test doen?
Alle reacties Link kopieren
Fingers crossed, Mar-ianne.
Laat je iets weten?
Ik kan meestal juist niet wachten om een test te doen haha.

Wat fijn, arcticfox!
Welke dag van je cyclus zit je nu op?

Hier manlief vandaag zijn zaad (op afspraak) ingeleverd voor onderzoek. Hij vond het (begrijpelijk) een beetje akward en vergat te vragen hoe lang duurt voor uitslag en hoe we die ontvangen (telefonisch? Of pas als we weer op gesprek komen nadat mijn cyclus gevolgd is?) Iemand ervaring mee? Hoe ging dat bij jullie? Nieuwsgierig!
emili ik zit nu op dag twaalf

Toen mij vriend voor zijn zaadonderzoek ging zijn we een paar dagen later door de huisarts gebeld met de uitslag (allemaal super)
Later is het nog met ons beide doorgesproken bij de fertiliteitarts
Alle reacties Link kopieren
Ok, dankjewel!
Best spannend toch wel.
Alle reacties Link kopieren
Ah fijn nieuws Arcticfox! Goed om te horen.

Mar-ianne spannend zeg! Ik duim voor je!

Emili ik kan me voorstellen dat het voor je man wat ongemakkelijk was. Hopelijk krijgen jullie snel de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Bij jou het besef al geland dat je zwanger bent, Tiswa?
Alle reacties Link kopieren
Ja het begint te komen. Heb nu ook een echte donkere knaltest gehad en de eerste kwaaltjes beginnen op te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik niet hoef te testen. Nog steeds bruinverlies maar voelt gewoon alsof ik elk moment ongesteld kan worden.
Ik blijf stiekem duimen dat het stopt.

Als er een volgende ronde komt ga ik aan de slag met ovulatie testen. Welke zijn fijn en makkelijk af te lezen volgens jullie?
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij clear bleu.
Dan krijg je een smiley als je positief test en anders een leeg rondje.
Mega duidelijk dus.
Ik heb wel een redelijk stabiele cyclus, dus heb weinig testen per maand nodig.
Want duur zijn ze wel.
Maar andere testen met van die streepjes die dan donkerder moeten zijn dan de controlestreep vond ik alleen maar verwarrend
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij emili. Heb 1 ronde geprobeerd met testen met streepjes, maar je twijfelt constant of hij nu wel of niet donker genoeg is. Bij clear blue heb je echt geen twijfel. Ze kosten wat, maar ik vind ze het geld meer dan waard.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve dames,

Zou ik, nu er (weer) iemand zwanger is (gefeliciteerd Tiswa!!!!) als nieuwe niet-zwangere nog mogen aansluiten? @Olifantje, het is jouw topic dus jij beslist uiteindelijk en snap het helemaal als het nee is ivm de groepsgrootte. Ik zit ook in een ander topic, maar deze sluit beter aan. Wij zijn sinds januari begonnen. Laat maar weten, dan geef ik evt mijn gegevens voor de tabel door en mijn ervaringen e.d.🤗
Mijn nieuwe nod is 29 of 30 september
H wel misschien een uitloop naar een oktober
Alle reacties Link kopieren
Nou, sinds gister echt ongesteld hoor. En behoorlijk ook. Ook buikgriep er bij.

Bedankt voor de tips betreft ovulatie tests. Ik dacht zelf ook al aan clear blue. Heb een keer een van kruidvat gehad maar dat vond ik zo onduidelijk dat ik dat niet weer heb aangeschaft.
Onze tijd is nu.
Jammer Marianne

Hier met de familie weg.
Waarschijnlijk gisteravond/vannacht/vanmorgen eisprong gehad. Kloot ook aardig gezien mijn echo's
Flinke steek gevoeld en wat licht bloedverlies

Donderdagavond voor het laatst seks gehad. Ik wilde vanmorgen nog voor de zekerheid, naar dat lukte vriend helaas niet. Hopelijk toch genoeg, naar heb et niet veel vertrouwen meer in deze ronde.
Vind het hele proces toch steeds lastiger worden helaas
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag ook echt een offday.
Voel aan alles dat ik ongesteld moet worden.
Dat het dan maar gewoon komt, dan kan ik maandag naar het ziekenhuis bellen voor volgen cyclus.

Hopelijk was het genoeg Arcticfox.
Succes met de wachttijd door komen.
Die periode vind ik elke keer lastiger, zeker rond nod.
Emili2004 schreef:
15-09-2018 19:39
Hier vandaag ook echt een offday.
Voel aan alles dat ik ongesteld moet worden.
Dat het dan maar gewoon komt, dan kan ik maandag naar het ziekenhuis bellen voor volgen cyclus.

Hopelijk was het genoeg Arcticfox.
Succes met de wachttijd door komen.
Die periode vind ik elke keer lastiger, zeker rond nod.
Fijn om wat begrip te lezen.
Ik word trouwens ook liever ongesteld als ik toch al weet dat het weer niet raak is
Ook omdat wij in een fertiliteit traject zitten is het sommige dagen even extra lastig. Ik schrijf ook in het wachtbankje topic en daar merk ik toch meer onbegrip voor dat soort dingen (zoals om de dag mogen/moeten vrijen)
Uiteindelijk toch nog gezellig gemaakt vanmiddag dus Het grote wachten gaat nu echt weer van start
Alle reacties Link kopieren
@marianne; ik vind clear blue ook het prettigste. Die streepjes van alle andere testen vind ik lastig weet nooit waar ik aan toe ben. Inderdaad wat duurder maar voor mij is het het ook zeker waard zoals emili en tiswa ook zeiden.

@arcticfox; ik hoop toch dat het gewerkt heeft! Ik snap je heel goed. Ik vind het ondertussen ook best lastig en mn vriend ook die ‘verplichte’ seks. Dan kunnen mensen wel zeggen laat het los en maak het leuk maar zo is het gewoon niet altijd.

@dana; ik vind t wel Okay als je meeschrijft hoor.

@olifantje; hoe gaat het bij jouw? Ben je nog actief en zo ja ben he ongesteld geworden of ben je zwanger??
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat olifantje nog actief is.
Welkom Dana, ik had over je bericht heen gelezen.

Zojuist ongesteld geworden.
Dus nieuwe nod op 17 oktober.

Herkenbaar Arcticfox dat onbegrip mbt vrijen.
Lekker makkelijk gezegd van buitenstaanders om gewoon seks te hebben op gevoel i.p.v. geforceerd. Want die druk is er na een jaar echt wel hoor.
@emili inderdaad makkelijk gezegd. Zo irritant soms.
Net als dat je maar op je gevoel af moet gaan. Uhm ja. Niet echt neer te vertrouwen na maanden en maanden geen resultaat
Welkom Dana!

Ik begrijp je helemaal arcticfox, hier is t meer een wetenschap geworden om te plannen wanneer de beste momenten zijn. Gelukkig is de seks zelf nog wel fijn en zonder druk. Zo ben ik dus nu weer aan het rekenen en heb jullie advies nodig. Afgelopen donderdagavond seks gehad en de planning was eigenlijk gister zodat we om de dag konden blijven doen. Dit door werk en feestjes gister niet gelukt en vanochtend seks gehad. Alleen nu heb ik zoals precies verwacht op dag 14 net om 12.00 een mega knal test gehad. Dit betekent dat ik vanavond of morgen mijn eisprong heb. Nu zou ik dus morgen ook nog willen doen alleen lees ik net in andere forums dat 2 dagen achter elkaar toch echt afgeraden wordt ivm kwaliteit. Ik ben bang dat dinsdagavond te laat gaat worden. Ik denk zelf aan morgenavond. Voor wie op een computer komt, zou iemand mijn gegevens willen aanpassen. Ronde 9 NOD op 1 oktober.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven