Schildklierafwijking

18-09-2020 20:33 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik probeer al een tijdje zwanger te raken, wat helaas niet wil lukken. Vandaag ben ik er achter gekomen dat ik een traagwerkende schildklier heb, met een waarde van 6,5 mU/L. Ik ben benieuwd wie dit ook heeft gehad en hoe snel je daarna zwanger bent geraakt toen je aan de medicatie ging. Wat mag ik verwachten?

UPDATE ZATERDAG 23 JANUARI:

https://ibb.co/5ryx8VC

3e ronde met medicatie eindelijk zwanger na 22 pogingen :heart:

UPDATE MAANDAG 15 FEBRUARI:

Kloppend hartje met 7 weken en 6 dagen!

UPDATE DONDERDAG 11 MAART:

Goede termijnecho gehad, 1 dag vooruit gezet. Uitgerekende datum 27-9-‘21 :heart:

UPDATE VRIJDAG 23 APRIL:

It’s a girl :heart:

UPDATE MAANDAG 20 SEPTEMBER:

Mijn dochter is geboren :love:

Uitslagen bloedonderzoek:

TSH 6.4 FT4 12 maandag 12 oktober 2020 opgebouwd naar 75, na positieve test opgehoogd naar 100
TSH 1.4 FT4 16 donderdag 18 februari 2021
TSH ... FT4 ... vrijdag 19 maart - (wel geprikt maar arts had de uitslagen niet bij de hand maar waren prima)
TSH 1.7 FT4 15 vrijdag 16 april
TSH 2.2 FT4 14 maandag 17 mei opgehoogd van 100 naar 125
TSH 0.75 FT4 15 vrijdag 10 juni
TSH 0.41 FT4 15 maandag 12 juli
TSH 0.53 FT4 14 dinsdag 10 augustus
bam_1984 wijzigde dit bericht op 27-09-2021 13:47
57.98% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het goed in de gaten houden. Heb nog niet opnieuw bloed hoeven prikken maar verwacht dat ik dat over 3 weken wel te horen krijg als ik de arts weer spreek. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al ruim een jaar tegen omo witte testen aan te kijken dus ik ben voorzichtig heeeeel erg blij met dit ieniemienie streepje op 9 dpo :heart:

https://ibb.co/tBZJhC4

Ronde 22.... hopelijk blijft deze zitten!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Wauww wat een mooie Bam voor 9 DPO!
Ik duim met je mee voor een plakker!!
Alle reacties Link kopieren
Yes, Bam! Ik zag ineens dit topic weer omhoog komen. Mooi dat er goed nieuws is. Duimen voor een plakker!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit nu pas, wat fantastisch Bam! Gaat het goed met je?
Alle reacties Link kopieren
Ja tot nu toe gaat het goed! Ik hou nog wel een slag om de arm tot ik een goede echo zie maar voor nu voelt het goed :heart:

Edit: vandaag/zaterdag 18DPO

https://ibb.co/5ryx8VC

:flirting:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Dat ziet er goed uit! Nu maar gauw een afspraak maken bij de verloskundige om naar toe te leven :-)
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat goed zeg! Van harte gefeliciteerd! Mag ik vragen wat je tsh waarde nu is?
Alle reacties Link kopieren
Zodra ik het weet hoor je het van me. Ik heb maandag de eerste echo en dan krijg ik formulieren mee om elke 4 weken te laten prikken.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd! Goed om elke 4 weken te prikken, inmiddels is het alweer een tijdje geleden dat je geprikt hebt denk ik?

Heel veel plezier vandaag tijdens de echo, leuk en spannend!! Ik duim voor je.
Alle reacties Link kopieren
12 oktober laatste keer geprikt. De dag dat ik startte met de medicatie. Ik heb vrij vlug opgehoogd elke keer waardoor het niet veel zin had om te prikken denk ik? Nu sinds 4,5 week 100 mcgram per dag, donderdag ga ik voor het eerst weer laten prikken. Keep you posted!

Vandaag iig een kloppend hartje gezien, ik ben morgen 8 weken zwanger :heart:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn bericht Bam! Geniet ervan :)

Wbt bloedprikken heb ik met mijn internist afgesproken dat ik op het moment dat ik positief test en vanaf dan elke 4 weken bloedprik, ook als ik tussendoor ophoog. Dat is best veel, maar helpt wel de waarden goed te monitoren en ook daarop te sturen. Voor mij een heel fijn idee! Ik denk ook dat iedereen dat een beetje aanpast naar wat nodig is en goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch, gefeliciteerd met de goede echo! Wat zal je blij zijn.

Inderdaad best lang geleden geprikt, maar 4,5 week dus wel opgehoogd. Dat wordt dan niet gebaseerd op je waardes maar gaat ‘zomaar’ omhoog? Heel goed dat je donderdag weer gaat prikken. Om de 4 weken is echt belangrijk ook al voelt het soms nutteloos. Fijn dat je dat vanaf nu kan doen.

Wat heerlijk dat je zwanger bent en een goede echo hebt. Ik ben heel blij voor je!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!

Ja ik ben in oktober super goed door hem geholpen, meteen aan de medicatie gezet enz maar het prikken tussendoor is er niet echt van gekomen. De eerste 2 maanden voelde ik me niet anders dus in overleg opgehoogd, de 3e maand voelde ik me een ander mens en toen was ik al zwanger. Zodra ik dat wist de dosis opgehoogd van 75 naar 100. En nu (donderdag) dus prikken... ik ben benieuwd..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Nogablok schreef:
10-02-2021 19:01
Wauw wat goed zeg! Van harte gefeliciteerd! Mag ik vragen wat je tsh waarde nu is?

Vandaag pas de uitslag gehad. TSH 1,4 en FT4 16. Blijf 100microgram slikken, over 4 weken weer prikken.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je over 4 weken weer gaat prikken. Bij mij moest de tsh onder de 1 of 1 zijn. Als je je maar goed voelt!
Alle reacties Link kopieren
Ja ga nu elke 4 weken. 1,4 was prima met 9 weken zei hij...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Uitslag weer gehad vandaag, TSH 1,7 ft4 15. Is prima zei mn arts. Ik slik al een tijdje 100microgram. Wat is jullie mening/ervaring?

Ik ben nu ruim 17 weken zwanger en het is een meisje :heart:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Wauw ruim 17 weken en wat leuk een meisje! Gefeliciteerd!

Mijn ervaring is dat mijn tsh onder de 0 moet zijn. Ik had in november ook 1.7 en toen moest ik mijn medicatie ophogen, zit nu op 112. Dat kan blijkbaar net dat verschil maken. Dus ik zou denken dat jij ook omhoog moet.

Wel vind ik het trouwens moeilijk te zeggen of ik me nou beter voel, dat is niet zozeer waar. Ik ben trouwens niet zwanger hoor. Maar best veel duizelig en ik vraag me soms af of dat door de medicatie komt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is je TSH mooi, als ik m iig vergelijk met mijn waardes.
Inmiddels functioneert de schildklier van je kindje ook, dus dat is misschien een extra geruststelling?

Nogablok, ik ga dus helemaal niet lekker op een TSH onder de 1 (althans ik denk dat je dat bedoelt).

Ik ben inmiddels weer zwanger nadat m'n vorige zwangerschap met 8.5 week op een miskraam is uitgedraaid. Dit had niks met m'n schildklier te maken overigens.
Ik ben m'n zwangerschap nu ingegaan met een TSH van 1.26, maar ben de laatste keer m'n waardes vergeten te vragen :facepalm: Dus weet niet waar ik nu op zit.

Hoe voel je je verder Bam?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me prima maar ben nog steeds jaloers op mensen die heel energiek zijn :proud: dat zit denk ik gewoon niet in mijn aard, (te)veel energie hebben. Ik voel me echt wel een stuk beter maar als voorbeeld, ik dronk bv best veel energiedrank voorheen en dan voelde ik me echt een stuk opgewekter op dat moment. Die rush... dat zou ik wel vaker willen voelen, maar dan op een gezonde manier natuurlijk. Ik drink nu geen energie drank hoor, maar soms vraag ik me af of “dit het nou is”. Heb wel de neiging om op te gaan hogen maar misschien moet ik gewoon naar de arts luisteren...

Gefeliciteerd Daanstje!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk dat ik wel herken wat je bedoelt. Het kan soms echt zoeken zijn naar medicatie waar je je lekker bij voelt.
In een zwangerschap is dit wel lastig hoor, want ook zwangeren zonder schildklier problemen zijn moe.

Daar buiten om kan ik redelijk aanvoelen of ik goed ingesteld ben of niet. Maar dan zit ik liever iets lager in energie dan dat ik ga hyperen met alle bijkomende symptomen.

Ik zou je aanraden na je zwangerschap te gaan zoeken samen met je arts met een dosis waar je je goed bij valt en die qua waarden ook netjes is. Mijn internist zegt daarbij wel, we kunnen redelijk finetunen maar nooit zo nauwkeurig als een lichaam zelf zou moeten kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik nog niet ervaren, een te hoge dosis. Ik wacht het voor nu wel af. Ben sowieso benieuwd na de zwangerschap, hoe het dan allemaal gaat.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik word soms echt gek van al die verschillende dingen die gezegd worden. Mij hebben ze er echt van overtuigd dat ie onder de 1 moet zijn, dat dat het beste is. Ik ga er dan vanuit dat wat het ziekenhuis zegt waar is... maar goed, jij gaat dus niet lekker op een tsh onder de 1? Over wat voor symptomen heb je het dan?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is wisselend hoor Nougat!
Ik heb een TSH onder de 1 vaak met een te hoog FT4 wat dus hetzelfde is als te snel werkend (maar over gedoseerd bij mij, want m'n schildklier werkt te langzaam)
Vaak word ik dan gejaagd, depressief, kan niet meer stoppen met denken, malen, piekeren, ik slaap slecht en hartkloppingen.

0,8 of 0.9 kan ik nog hebben. Maar het liefst zit ik tussen de 1 en de 1,8

Ik houd wel echt al jaren mijn waardes bij, incl hoe ik mij voel. Dus dit is heel persoonlijk hoe het voor mij werkt op basis van mijn ervaring, en een internist die dus durft te sturen op cijfers én gevoel! (Mijn ervaring is dat niet elke internist dat wil/durft)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven