September2016

20-11-2014 10:42 1692 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.




NaamLeeftijd (v/m)KindjeBijzonderhedenbb1432/331e Gestart met ICSI



Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenPoppie0022382e 01-03-2015 bevallen van een zoon!Twinklinstar 26/29 1e 11-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van een zoon!Nina888281e 18-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van twee zoons!Buuv.Betty341e 19-03-2015 bevallen van een zoon!Mila81 33 1e 24-03-2015 bevallen van een dochter!jaimesblond36/341e 03-06-2015 bevallen van een zoon!Lotus8726/301e ??-06-2015 bevallen van een dochter!

??-12-2016 bevallen van een zoon!Kaatje1988261e ??-01-2016 bevallen van een dochter!Weekend25/292e ??-04-2016 bevallen van een zoon!sohappy35/351e 13-01-2017 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:56
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
4.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, Ik zit ook te dubben overwelke zorgverzekering het beste is. Ik denk dat ik overstap naar de gezinnenverzekering. Dat doe ik dan 1 jaar denk ik. Kijk ik volgend jaar weer of het ook goedkoper kan.
Alle reacties Link kopieren
Wat, er is al een pagina 2 van het nieuwe topic? Dan moet ik me snel melden!



Hier in principe alles nog steeds goed, 25 weken! Alleen het maagzuur begint wel een dingetje te worden. Zit vol aan de maagzuurremmers. Maar ik mag niet klagen, want dit is eigenlijk het eerste waar ik echt last van heb tijdens de zwangerschap!



Ik reageer binnenkort weer wat uitgebreider.

Vooral hoop ik dat in dit topic er snel een aantal zwangeren bij mogen komen. Dat lijkt me het leukst .
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa! Nieuwe forum gevonden! Ik wil ook graag mee blijven schrijven

Lukt allemaal niet veel op mijn telefoon, maar kan gelukkig ook af en toe op mijn laptop!



@jamesblond ik had dat ook met 14 weken. Alles werd weer beetje normaal en mijn symptomen werden iets minder. Was ook erg zenuwachtig voor mijn echo rond 15 weken. Maar alles was toen helemaal in orde!

Nu groeit mijn buik echt goed! Ineens zie je het gewoon en volgens mij voel ik het sinds gisteren echt goed bewegen! Dat maakt het zwanger zijn ineens een stuk realistischer



@ weekend en Jppie. Spannend om nog even te wachten totdat jullie kuntnen testen! ik duim met jullie mee dat het een mooie positieve test wordt!



@mylove ik heb exact dezelfde zorgverzekering als jij hebt! Heb ook al die voordelen gezien en ben daar erg tevreden over! Had deze vorig jaar al afgesloten, maar komend jaar ga ik er dan eindelijk meer gebruik van maken!



@vk ik was ook heel erg misselijk in het begin. Ik heb toen 3 weekjes iets minder gaan werken. 4 uurtjes in de week maar. Maar dat hielp net om minder moe te worden en ik werd voornamelijk heel erg misselijk en beroerd als ik moe was.
Alle reacties Link kopieren
Buuv, wat fijn dat het goed gaat. Maagzuur is alleen wel heel erg vervelend!



Ik heb een vraagje. Ik ben deze ronde gestart met temperaturen, nu is de eerste 4 dagen mijn temperatuur 36,2/36,3 en vanochtend 36,6. Op dag 5 dus, beetje vroeg voor mijn ei lijkt me. Kan het zijn dat je temperatuur tussendoor wel eens hoger is?
Alle reacties Link kopieren
@ suppio de wijziging van zilver.kr. is dar je nu volgend jaar vanaf 2 sterren de volledige bijdrage van kraamz org krijgt! Bij mn zoontje vorig jaar moest ik met 3 sterren toen nog 100 euro betalen. En fysio met 2 is btw 18 keer dus best veel! Aan twee sterren heb je wel genoeg schat ik. Dat is 12*15 euro per jaar zoiets. Dat bedrag betaal je alleen al aan eigen bijdrage kraamzorg in de basisverzekering. Zal overal wel t zelfde zijn denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, temperatuur je elke ochtend op het zelfde tijdstip, nog voordat je uit bed geweest bent? Sowieso is het ook aan te raden om met digitale thermometer met twee cijfers achter de komma te temperaturen.



En de eerste cyclus dat je temperatuurt, is het nog niet altijd even duidelijk, dat komt meestal pas bij een volgende cyclus (omdat je wat overeenkomsten met een vorige temp cyclus herkent).
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel poppie Voor je reactie. Ja, ieder ochtend rond dezelfde tijd. Vanochtend was het een half uurtje later, maar wel voordat ik uit bed ga, dus echt meteen als ik wakker word. Huisarts gaf aan dat 1 cijfer achter de komma voldoende was, dus heb dat maar gewoon gedaan. Dacht zelf dat ook 2 cijfers nodig was, maar volgens hem niet.



Nou ja, ik zal deze cyclus eens afwachten en dan kan ik de volgende cyclus misschien beter zien hoe of wat..
Alle reacties Link kopieren
Hoe is t meiden? En jippie nog getest? Moest t topic helemaal zoeken haha!
Nee hoor nog niet. Woensdag a.s is mijn nod.

zelf hebben we wel n vermoeden dat t raak is. Heb nog steeds zere borsten en ben de laatste paar dagen zo vroeg wakker. Had ik in februari ook.

Borsten doen echt zeer.. met omdraaien in bed, au..
Alle reacties Link kopieren
Spannend jippie! Duim voor je!!
Alle reacties Link kopieren
Oh jppi, spannend hoor!! Ik duim voor je!



Weekend hoe is het met jou? Nog steeds het idee dat het raak kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Leuk dat hier nog zo'n actieve groep schrijft! Voor mij nog wel wat bekende namen (Lotus, jij al een tijd zwanger nu!) en zelfs al baby's (muca, lisch!).



Ik ben over ong 2 weken uitgerekend, heel erg nieuwsgierig naar hoe ze eruit zal zien!!



Ik voel me boven verwachting fit, heel erg fijn :-) daardoor voelt m'n verlof als vakantie! In huis is nog niet alles klaar dus ben blij dat ik nog wat kan doen.



Na de 2 miskramen heb ik om me heen ook veel anderen gehoord met een miskraam. Heel erg natuurlijk maar ook wel fijn te weten dat je niet de enige bent. Terugkijkend kon ik het pas 'verwerken' met een nieuwe zwangerschap en nieuwe hoop. En spijt dat ik het met bijna niemand in m'n omgeving heb gedeeld... Zou ik achteraf anders doen. Nu nog af en toe de angst van 'het zou nu toch nog eens misgaan' maar dat probeer ik dan snel uit m'n hoofd te zetten en ben blij dat ik haar ook veel voel bewegen.



Meiden die zwanger willen worden; heel veel sterkte! De extra druk die erop komt te liggen is niet niks en ook dat je het al eens hebt meegemaakt, maakt het extra teleurstellend als het niet lukt. Als je eenmaal weer zwanger bent (want dat gaat écht gebeuren) vliegt de tijd!! En makkelijker gezegd dan gedaan; probeer het los te laten.

Alle zwangeren; geniet ervan! Het is zo bijzonder en ik ga m'n buik (en de beweging erin) straks wel missen denk ik

De mama's; geniet ervan!!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Leuk om weer wat van je te horen cestlavietje! Sterkte met de bevalling en straks intens genieten van je dochter om het gemis van de buik te compenseren



Jppie, ik hoop dat het klopt wat je denkt.... woensdag is nog wel heel erg ver weg, hoe hou je het vol?



Kaatje, twee cijfers achter de komma is stukken nauwkeuriger en zo'n thermometer is ook niet het allerduurste ding ter wereld, dus ik zou daar toch voor gaan. Wat weet een huisarts er nou van?
Alle reacties Link kopieren
Leu cestlavie dat het zo goed gaat! Geniet er nog even lekker van.



Hier ook t idee dat t raak is haha heel gek maar zware borsten die zeer doen met bijv bukken en lopen. En misselijk, lijkt net alsof ik elke dag iets verkeerds gegeten heb. Ook rond woensdag m'n NOD denk ik. Had 2 weken geleden woensdag m'n positieve ovu test en veel krampen dus denk dat hij die avond of die donderdag morgrn gesprongen is.
@poppie, moet vanavond gelukkig werken en morgen weer vroeg. woensdagavond ook werken dus dat is wel spannend. Heb straks nog genoeg was in huis en ben met ons fotoboek van mexico bezig dus vermaak me wel.

Het is ook vervelend hoor als je allebei het idee hebt dat het raak is, eigenlijk moet je dat niet hebben he. Hou er ook nog steeds rekening mee dat ik ongesteld wordt woensdag. Dan is het dag 30, zul je net zien dat ik eerder ongesteld wordt of juist later.

Maar omdat me borsten nog steeds zeer doen sinds afgelopen 2 wkn, ga ik straks toch een zwangerschapstest bestellen op kruidvat en hoop ik dat we donderdag mogen testen.



@ leuk dat je laat weten hoe het gaat cestlavietje! Veel succes met de bevalling en lekker genieten!

@ Kaatje, als ik een volgende keer weer zou moeten temperaturen zou ik er ook 1 kopen met 2 cijfers achter de komma, lijkt me ook duidelijker voor jezelf.



@ weekend, en heb je mogen testen of niet??
Alle reacties Link kopieren
Spannend jppie!!



hier vandaag weer controle gehad bij de vk. Alles was goed. Maar heb wel al te horen gekregen dat ik over een paar weken suikertest met drankje moet doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie er erg tegenop.



oh ja bijna 23 weken nu. Het gaat echt snel de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Jppie, sterkte met wachten! Hopelijk blijft het bij wachten en wachten en wachten, totdat je verwacht dat je al ongesteld had moeten zijn en het dan nog steeds niet bent....



Mila, ik heb ervaring met de Glucose Tolerantie Test (GTT). Bij deze test moest ik nuchter bloed prikken, dan 200 ml (of 250?) drankje achterover werken en vervolgens 2 uur lekker niks doen (ik heb wat met dames in de wachtkamer zitten kletsen ) en dan werd wederom mijn bloed geprikt.



Maar er schijnen ook andere varianten van een suikertest te bestaan waar je vaker ook tussendoor prikt of zoiets.



Maar goed, belangrijkste is dat drankje. Mijn tip: drink kleine slokjes, maar drink die kleine slokjes wel heel erg snel achter elkaar. Zo snel als je maar kunt, dan heb je geen tijd om het drankje te proeven tot helemaal aan het eind

Blijkbaar ben ik zo snel dat de prikster mij zich nog herinnerde van een kleine 2 jaar geleden toen ik diezelfde test moest doen
Alle reacties Link kopieren
Hoe jij het vertelt, zo gaat het hier ook geloof ik. Bedankt voor de tip van het drankje



is het bloedprikken van te voren via vingerprik of arm? Ik ben niet verzot op naalden dus zie ik best tegenop.
Alle reacties Link kopieren
@ jippie; ik twijfel. Ga vanmiddag even kruidvat testen halen en bedenk even wat ik ga doen. Kan opzich morgen al testen ( leuke datum voor ons, eerste ontmoeting ) maar het liefst wacht ik gewoon tot zaterdag. Maar moet de hele week werken dus dan is de teleurstelling op t werk zo groot. Denk NOD donderdag is... Twijfel twijfel haha! Morgen is 12 dpo dus je moet wat kunnen zien maar t liefste heb ik zekerheid. Borsten voelen gek, ik heb dit nog nooit gevoeld, doet pijn als ik buk of eraan voel en soms voel ik niks maar als ik dan opsta denk ik: auw auw..



Spannend joh! Hopelijk allebei goed nieuws
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me toch weer zorgen helaas. Ik heb controle bij de vk gehad. Ze heeft niet gezegd dat het niet goed was. Dus dan zal het goed zijn. Maar nu zag ik dat ze op het formulier heeft ingevuld dat de hartslag van de baby 160 +r was. Ik heb geen idee wat +r is. Alle controles hiervoor was het 150. Is dit nu erg? Kan een baby ook een te hoge hartslag hebben? Ik zou willen dat ik wat relaxter was hierin.
Alle reacties Link kopieren
Mila, 150/160 is een normale hartslag van de baby tijdens de zwangerschap.

http://www.babytjes.nl/zw ... loppend-hartje-horen.html



Wat die +r betekent weet ik niet, maar het zal waarschijnlijk een standaard notatie van verloskundigen zijn. Misschien betekent het zoiets als dat ze het rechts kon horen, het hartje? Of betekent het dat het een hele regelmatige hartslag was?

Ik heb geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Dank j e wel poppie. Ik blijf helaas een zenuwlijer hierin. :(
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het wel hoor. Ik heb trouwens nog aangevuld dat het misschien ook wel iets als regelmatige hartslag betekent? Ik heb zitten googlen of ik ergens een overzichtje kan vinden van notaties van verloskundigen, maar tot nu toe nog niet gelukt.



Maar goed, anders morgen gewoon even naar de verloskundige bellen om het na te vragen. Dat neemt dan hopelijk je onrust weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Lief van je. Ik had zelf ook gezocht maar kan ook niks vinden.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt een dochtertje toch? Die hebben vaak ook een hogere hartslag dan jongetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven