stage en zwanger

09-10-2015 13:22 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb de zoekoptie gebruikt maar kom er niet veel verder mee.

ik probeer deze maand voor het eerst zwanger te worden en in begin november begin ik met een stage van 4 dagen per week. Voor deze stage moet ik 6:40 de bus nemen en ben ik 6 uur thuis (ik kan als ik niet zelf kan koken gewoon bij mijn ouders eten) Hiernaast werk ik niet. Deze stage loopt door tot begin april. Volgens de berekening als het deze maand raak is, ben ik 10 juli ongeveer uitgerekend. Van begin april tot 13 juni ongeveer heb ik anderhalve dag per week school, hierna ben ik afgestudeerd.

Hoe lastig is de combinatie stage en zwanger zijn? Als mijn stage is afgelopen ben ik in theorie dus 31-32 weken zwanger. En bij ongeveer 10 weken zwangerschap heb ik 2 weken vrij (kerstvakantie). De stage is lichamelijk niet zwaar, het is in een ziekenhuis. Ik tel de zwangerschap overigens vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie ( 2 oktober)
Jammer TO, dat je zo vijandig reageert alleen omdat de antwoorden niet geheel naar jouw wens zijn. Maar wat iedereen je wil meegeven is een reality-check. Sommigen hebben die al, maar mijn gevoel is dat jij zwanger zijn 'er wel even bij doet'. Natuurlijk zijn er vrouwen die met 41 weken nog op de fiets naar de Appie fietsen en dat al die weken niet anders gedaan hebben, maar er zijn er genoeg die complicaties krijgen en klachten waar je moeilijk mee kunt werken.

In jouw geval kun je je ook niet zomaar even ziek melden, je loopt dat vertraging op tijdens je studie en moet het alsnog gaan inhalen (later in de zwangerschap of in het ergste geval daarna nog). En wie weet waar je na 12 weken mee zit, denk aan bekkenpijn of veel bandenpijn en harde buiken omdat je in de zorg stage gaat lopen.

Dus als je kunt permitteren nog even te wachten, doe dat dan. Ik heb maar een simpele kantoorbaan en tijdens mijn eerste zwangerschap was ik ontzettend moe, had moeite mij te concentreren en had na 20 weken er goede bekkenpijn bij waardoor ik in de ziektewet heb gezeten.
quote:Vitaminess schreef op 09 oktober 2015 @ 13:42:

Moeilijk he lezen? Volgens mij staat er meerdere keren dat dit een theoretisch geval is. Bij mij in de familie is iedereen wél gelijk zwanger.Meteen zwanger worden is niet erfelijk, TO.
ben ik de enige die zich afvraagt waarom je perse NU zwanger wil worden op dit moment en je niet gewoon een jaartje kan wachten? of ben je 39 en is dit je laatste kans?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
O. Hele topic gelezen en ik laat de inhoudelijke reactie maar zitten.
quote:snorharen schreef op 09 oktober 2015 @ 17:37:

O. Hele topic gelezen en ik laat de inhoudelijke reactie maar zitten.

Eensch.

En verder, Madame Q
quote:Grobbekuiken schreef op 09 oktober 2015 @ 17:48:

[...]

Eensch.

En verder, Madame Q

Knuf terug. Ik kan gelukkig wel wat hebben. Heb een aardige olifantenhuid.

Maar ik trek ze de laatste tijd wel steeds aan die forumsters. Misschien moet ik eens op cursus zelfreflectie

Of het zijn mijn varkens, geen idee wat het is haha.

Kan mijn ava eens veranderen, kijken of dat iets veranderd.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 09 oktober 2015 @ 17:58:

[...]

Maar ik trek ze de laatste tijd wel steeds aan die forumsters. Misschien moet ik eens op cursus zelfreflectie

Kan mijn ava eens veranderen, kijken of dat iets veranderd.Nee, niet je varkentjes veranderen .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow

[...]

Kan mijn ava eens veranderen, kijken of dat iets veranderd.Nee hoor, jij hebt echt geen cursus zelfreflectie nodig, dat gevloek en gescheld was echt belachelijk en kwam ook compleet uit het niets.
Gewoon nog een paar maanden wachten.

[...]

Kan mijn ava eens veranderen, kijken of dat iets veranderd.Nee hoor, jij bent een lieverd en je varkentjes ook!
Wat een drama hier!

Nu antwoord op je vraag:

Ik heb nog geen kinderen, dus ik kan niet vanuit ervaring spreken.

Het lijkt me best wel zwaar, maar niet veel zwaarder dan fulltime werken en zwanger zijn. Ik denk dat het helemaal geen gek idee is en wens je heel veel succes!

Voor mij is het ook duidelijk dat je een situatie schetst. Je houdt er vast rekening mee dat je niet meteen zwanger wordt, maar als het nog een tijdje duurt, dan heb je dit topic niet eens meer nodig.
zou je niet effe wachten totdat je een baan hebt?
Always smile!
quote:Kia-Ora schreef op 09 oktober 2015 @ 18:02:

[...]

Nee, niet je varkentjes veranderen .

Inderdaad, ze zijn zo leuk

Vreemde types vinden je aanstootgevend. Een groter compliment kun je niet krijgen.
quote:Mari1994 schreef op 09 oktober 2015 @ 21:11:

zou je niet effe wachten totdat je een baan hebt?Met een dergelijk gedrag en een overschot aan werklozen.... de kans is groot dat ze dan in de overgang is.
Ik ben erachter gekomen dat ik zwanger ben nét 5 dagen na mijn diploma uitreiking (niet gepland).. En oh wat heeft dat een stres en verdriet gebracht.. Je wilt het allerbeste voor je kind maar kun je je kind dat op dat moment geven? Je voelt je zo schuldig als je overweegt je kindje weg te halen omdat nu de juiste tijd niet is.. Gelukkig hebben mijn vriend en ik een goede oplossing gevonden. Maar nu jij het nog kán managen.. Wacht tot het juiste moment. Het is niet alleen voor jezelf, maar straks voor het kindje ook zo veel fijner als mama stabiel is (geen onzekerheid/stres over werk zoeken/financiele zekerheid enzovoort).. Dat is het enige wat ik je zou willen meegeven.

Verder vind ik dat de mensen hier trouwens ook wel een beetje mogen dimmen. Mocht je geirriteerd raken door haar bericht reageer dan gewoon helemaal NIET. Niemand heeft je gedwongen te reageren.
quote:Tam27 schreef op 10 oktober 2015 @ 09:47:

Ik ben erachter gekomen dat ik zwanger ben nét 5 dagen na mijn diploma uitreiking (niet gepland).. En oh wat heeft dat een stres en verdriet gebracht.. Je wilt het allerbeste voor je kind maar kun je je kind dat op dat moment geven? Je voelt je zo schuldig als je overweegt je kindje weg te halen omdat nu de juiste tijd niet is.. Gelukkig hebben mijn vriend en ik een goede oplossing gevonden. Maar nu jij het nog kán managen.. Wacht tot het juiste moment. Het is niet alleen voor jezelf, maar straks voor het kindje ook zo veel fijner als mama stabiel is (geen onzekerheid/stres over werk zoeken/financiele zekerheid enzovoort).. Dat is het enige wat ik je zou willen meegeven.

Verder vind ik dat de mensen hier trouwens ook wel een beetje mogen dimmen. Mocht je geirriteerd raken door haar bericht reageer dan gewoon helemaal NIET. Niemand heeft je gedwongen te reageren.
quote:Ttas28 schreef op 10 oktober 2015 @ 14:58:

[...]

Verrassend Tas . Welcome back .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Kia-Ora schreef op 10 oktober 2015 @ 15:13:

[...]

Verrassend Tas . Welcome back .Dankje dankje zo te zien ben jij ook nieuw. Ik mis mijn plaatjes plakrecht wel grr
quote:Tam27 schreef op 10 oktober 2015 @ 09:47:

Euh sorry hoor maar ze begint zelf zo te reageren. Niet zo handig als je fatsoenlijke antwoorden wil.

Dan zeg ik dat netjes en reageer vervolgens op haar OP en dan gaat ze lopen schelden.

Ja dikke koekoek, gek he dat je dan reacties krijgt.
Hey ttas28! Hmmm ik herken je helemaal niet .

Welkom back.

Frisse start?
quote:theedoekje schreef op 09 oktober 2015 @ 22:01:

[...]

Met een dergelijk gedrag en een overschot aan werklozen.... de kans is groot dat ze dan in de overgang is.

Ja precies. En dan heb je een baan dan heb je nog geen garanties tegenwoordig.

Zelfs niet als je een vast contract hebt.

Studie zou ik absoluut eerst afmaken.
Inhoudelijke reactie, studie eerst afmaken (als je dat überhaupt al haalt in 1 jaar). En nee, dat heeft niets met intelligentie te maken, maar met gebrek aan tijd. De stage + lessen+ scriptie is geen appeltje eitje. En met de attitude die je hier laat zien.. lastig.
quote:MadameQetesh schreef op 10 oktober 2015 @ 15:33:

Hey ttas28! Hmmm ik herken je helemaal niet .

Welkom back.

Frisse start?

Ja ja even een frisse start,

Je heb je ook al flink laten gaan weer madam Q
quote:Ttas28 schreef op 10 oktober 2015 @ 15:46:

[...]

Ja ja even een frisse start,

Je heb je ook al flink laten gaan weer madam Q Moet je niet gelijk weer met dit soort dingen beginnen hè Tas...
Jeetje, topic nu helemaal gelezen. Wat wil je? Een percentage van vrouwen die kwalen krijgt in de zwangerschap? Ik heb gekotst tot 14 weken. Had er helemaal niets aan gehad om stil op een stoel te zitten, want dan had ik om de haverklap kunnen zeggen "sorry, even kotsen". Laat staan smorgens in een bus. Dan hebben we het nog niet over: pijn in de rug, last van bekken, elk uur plassen, vergeetachtigheid, hoofdpijn, vermoeidheid, brandend maagzuur, bandenpijn, harde buiken, stemmingswisselingen, lage bloeddruk, diarree, opstipatie enz enz.

Super blij met mijn zwangerschap, klaag ook niet tegenover anderen, maar wil speciaal voor jou even een beeld schetsen. Het is geen rozengeur en maneschijn. Je kunt van te voren niet weten hoe je op een zwangerschap gaat reageren. Dit verschilt ook nog eens per zwangerschap. Voor mij is het een domme vraag om te vragen wanneer je zwanger moet worden. Weet ik veel, er is nooit een goed moment om zwanger te worden. Het is wat je als prioriteit ziet. Wat ik wel weet is als je stage mislukt door ziekte tijdens zwangerschap, hoe wil je straks met een kleine een jaar gaan inhalen zonder betaald te krijgen. Als dat financieel geen probleem is, dan zie ik het probleem ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven