Stille geboorte

02-02-2020 20:07 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve meiden,

Gisteren heb ik gehoord dat het kindje in mijn buik onverwacht overleden is. De verloskundige kon geen hartje vinden en op de echo in het ziekenhuis zagen ze helaas ook geen hartje meer. Morgen moet ik naar het ziekenhuis om de bevalling op te wekken. We hebben al contact gehad met een fotograaf en iemand die ons helpt met de begrafenis. Ik ben nu 35 weken zwanger, het is amper te beseffen. We hebben al twee dochters, die zijn nu bij opa en oma maar snappen heel goed dat er iets aan de hand is. Ze zijn 2 en 4. Misschien een stomme vraag, maar hebben jullie misschien tips hoe we de komende week afscheid kunnen nemen. We willen het graag een beetje klein houden.
Liefs.
ikeakrukje wijzigde dit bericht op 05-02-2021 06:13
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, vannacht was er voor het eerst toch paniek. Ik voelde de baby niet en hij reageerde nauwelijks toen ik op mijn buik drukte. Heb mijnnman wakker gemaakt en toen toch maar hetbsiekenhuis gebeld. We mochten meteennkomen maar we hebben twee kleine meiden thuis in quarantaine. Ik ben dus eetst even gaan douchen en toen appelsap gedronken en gelukkig bewoog ie daarna weer volop. We gaan straks wel even ter controle. Het voelde zo rot, weer die stille buik. Ik merk dat ik de datum nader.

De poppoli kon pas in augustus een een intake plannen. Dat schiet natuurlijk niet op, dan ga ik al zowat bevallen. Ze gaan dus nu kijken of er toch nog eerder een plekje te vinden is. En ondertussen heb ik mijn eerdere psych ingeschakeld. Daar kan ik vrijdag al terecht.

Lieve gember, wanneer ben jij uitgerekend? Mag jij natuurlijk bevallen of word je ook ingeleid? Je mag me altijd een berichtje sturen als je dat fijn vindt.

Ik ga wel een plekje zoeken op viaforum. Vind het heel vervelend dat dit straks gewoon weg is. Het heeft mij heel erg geholpen hier mijn verhaal te delen en ik hoop zo dat het ook amdere vrouwen heeft geholpen die iets soortgelijks hebben moeten meemaken. Ik laat nog wel even weten waar ik straks te vinden ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees regelmatig mee, maar schrijf niet meer zo vaak.

Vind het heel herkenbaar wat je schrijft @Ikeakrukje.
Wat balen dat de poppoli pas in augustus plaats heeft, dat duurt veel te lang nog.

Hier heb ik gesprekken met maatsch. werk, ook over de bevalling en mijn trauma's daaromheen.

Ik ben ook zo gefocust op genoeg beweging voelen omdat ik ons zoontje nauwelijks voelde bewegen voordat ik de spoedkeizersnede kreeg. Het is echt lastig. Hij is met 33+3 weken geboren en een dag later overleden, en in mijn hoofd gaat mijn zwangerschap nu gewoon niet verder dan die termijn. (ben nu 28 weken).

Grote spulletjes kopen (zoals kinderwagen, co-sleeper enz) vind ik eng, en durf ik echt nog niet aan. Staat me nog helder bij dat we die de vorige keer terug gebracht hebben naar de winkel.
Is dat herkenbaar voor anderen?
susieflower wijzigde dit bericht op 15-07-2021 10:51
10.49% gewijzigd
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Ha suzie,
dan schelen we maar een paar weken. Ik ben nu 33 weken. Mijn dochter is met 33+4 overleden en met 34 geboren. Het is gek hier weer te zijn.
Ik snap het heel goed dat je niet verfer kunt kijken en dat je geen grote dingen aan wil schaffen. Bij mij werkt het net anders. De grote dingen heb ik nog van mijn oudere kinderen. Bij de geboorte van mijn jongste dochter had ik nog niks klaar en nu ben ik toch maar vast begonnen. Achteraf voeldr het ook onwelkom en leeg. Maar het was ook fijn dat het kamertje nog niet klaar was en ik ook niks terug heb hoeven brengen, dat in zichzelf lijkt me al zo rottig... :hug:

Na de paniek vannacht was de controle in het ziekenhuis natuurlijk gewoon helemaal goed. Ze bieden me nu thuismonitoring aan. Dan kan ik elke ochtend even checken via een ctg. Het ziekenhuis kijkt dan op afstand mee. En ik heb inmiddels andere ondersteuning dan de poppoli geregeld. Allemaal een fijn idee. Hopelijk lukt het weer een beetje los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve meiden. Vandaag ben ik met zo ver in mijn zwangerschap als de dag waarop ik dit topic opende. Ik heb alle berichten van die dag nog een doorgelezen en wil iedereen nog een keer bedanken voor alle warme berichten en lieve tips. Mede daardoor kijk ik met een heel warm gevoel terug naar de periode van afscheid. In mijn rouw heb ik vooral stilgestaan bij het afscheid nemen van mijnndochter ejnhet vinden van een goede plek voor haar in ons gezin en in mijn gedachten. De komende dagen ga ik bewust nog een keer door het proces van de bevalling en het fysieke afscheid. Ik hoop dat ik daarmee de scherpe randjes van deze ervaring eraf haal en dat het me rust geeft voor de komst van onze jongen.
Alle reacties Link kopieren
💘💙
Alle reacties Link kopieren
IKEA ik wens je heel veel succes met de laatste loodjes… en hoop dat je over enkele weken jullie zoontje gezond en wel in je armen kunt sluiten. :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve meiden,

Einfelijk daar is dan, ons prachtige gave mannetje. Helemaal af en alles erop en eraan. We zijn met elkaar enorm aan het gebieten, maar het is ook nog wel heel erg wennen :-). Was wel vergeten hoe druk je kunt zijn met een baby!

We zijn vorig weekend opgenomen in het ziekenhuis om de inleiding op te starten. De verwachting was dat het een flinke knul zou worden en de afgelopen weken lag ie ook af en aan in stuit dus we waren al druk geweest met versies etc maar de kleine acrobaat bleef koppeltje duiken. Het leverde toch wel extra spanning en mede omdat ie zo groot verwacht we mochten we met 37 weken ingeleid worden.

Na 2 dagen tabletten konden ze eindelijk de vliezen breken. Dat gebeurde voor het ontbijt en bij het avondeten had ik mijn lieve ventje in mijn armen. De bevalling is helemaal zonder paniek verlopen, in het ziekenhuis hielden ze erg rekening met mijn wensen en ik voelde me erg gehoord. Er waren veel verpleegkundigen die ook bij de geboorte van mijn ojn dochter waren en dat was fijn. Toch stond deze bevalling helemaal op zichzelf.

Waarik hele heftige emoties had verwacht blijven die eigenlijk uit. Wel heel emotioneel was het trouwboekje te zien met daarin de handtekening van mijn overleden moeder en de namen van alle vier de kinderen onder elkaar. Het leven in een notendop in zo'n onbenullig boekje. Zo dankbaar dat mijn man daar toch zo'n werk van heeft gemaakt.

Nu zijn we vooral druk met de borstvoeding goed op gang te krijgen, knuffelen met dr baby en aandacht voor mijn meiden. Ik probeer elk gaatje te vullen met slaap maar dat lukt nog niet zo goed. Ik let goed op mezelf en doe rustig g aan.

Ik ben blij en opgelucht dat dit avontuur ten einde is. Mijn gezin is nu compleet en ik kan een hele intensieve periode af gaan sluiten. Ik heb zin om weer in volle vaart vooruit te gaan en ik loop over van trots als ik mijn kroost en man naast me op de bank zie.

:heart: :heart: :heart:
Ikeakrukje
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk om te lezen! Het is je zo ontzettend gegund :heart:
Jaaa! Hij is er! Van harte gefeliciteerd!
Het is jullie zo gegund :heart:
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie vierde kindje. Geniet van elkaar. Slapen komt later wel weer 😉
Alle reacties Link kopieren
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Hmpf voor de zekerheid hebben ze bleod geprikt en hij blijkt toch te geel. Moeten we ons ineens melden bij de spoedeisende hulp. Ook al weet ik rationeel dat het allemaal nog niks ernstigs is, emotioneel voelt dat anders :-(.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd IKEAkrukje.

Maar ik snap die spanning nu goed. Had je gedacht thuis te kunnen genieten moeten jullie je toch melden op de spoedeisende hulp . Ik duim heel hard dat het allemaal mee valt en jullie snel weer thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ikeakrukje schreef:
22-08-2021 15:45
Hmpf voor de zekerheid hebben ze bleod geprikt en hij blijkt toch te geel. Moeten we ons ineens melden bij de spoedeisende hulp. Ook al weet ik rationeel dat het allemaal nog niks ernstigs is, emotioneel voelt dat anders :-(.
Hopelijk is de bilirubine snel weer op peil en zijn jullie snel weer thuis. Succes….
Tranen prikken achter mn ogen. Heb net dit topic gevonden en meteen alles gelezen. Gefeliciteerd met je zoon én je dochter. Wat een aangrijpend verhaal en wat is er een hoop gebeurd. Jouw posts helpen mij om hopelijk in de toekomst beter om te gaan met mensen die een kindje hebben verloren. Ik heb vrienden waarbij dat het geval is, maar toen ze hun zoontje verloren kende ik ze enkel op afstand. En nu weet ik niet zo goed of ik er een keer over zal beginnen of niet. Ze praten er zelf niet over, dus misschien zegt dat genoeg.
Heel veel plezier en sterkte de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Ikeakrukje! Hopelijk mogen jullie snel weer huiswaarts en kunnen jullie gaan genieten als gezin :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Ikeakrukje! Hopelijk is snel weer alles onder controle en kunnen jullie thuis weer lekker verder genieten! :heart:

DreamyEzra, dat ze er niet over praten, wil niet zeggen dat ze dat niet willen. Een overleden kindje is vaak niet iets wat toevallig ter sprake komt. Ook vinden veel mensen het een lastig onderwerp, dus is het mijden makkelijker. Ik denk dat je vrienden het echt niet erg vinden als je er naar vraagt. Sterker nog, ik denk dat ze het heel fijn vinden om er over te vertellen. Dus probeer het eens!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
DreamyEzra tip naam noemen van het kind en vragen wat ze fijn/prettig vinden :-)
Ikeakrukje och jeetje wat spannend. Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat heerlijk dat hij is er Ikea.. :heart:
Heel veel geluk samen!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel!
Hij ligt inmiddels naast me als een lichtgevend bundeltje. We mochten thuis fototherapie.

En DreamyEzra, ik vind het altijd fijn als iemand naar mijn dochter vraagt en snap ook dat het voor een ander moeilijk of ingewikkeld kan zijn er naar te vragen. Dat maakt dat ik het nog meer waardeer :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie Ikeakrukje? :heart:
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Ikeakrukje!! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de fototherapie thuis kan. En van harte gefeliciteerd met je zoon :heart: (van een meelezer)
Alle reacties Link kopieren
Lieve Ikeakrukje gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! Hoe gaat het met jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven