Temperaturen snap er niks van!

03-11-2017 06:40 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Wij proberen zwanger te worden maar sinds ik gestopt ben met de pil ben ik onregelmatig ongesteld dus ben ik gaan temperaturen. Maar snap er niks van. Vorige cyclus was mijn temp voor mn eisprong steeds 35.4 of 36.5 daarna bleef hij stijgen tot 37 en werd toen elke dag lager. 9 dagen na mijn eisprong was mijn temp weer 36.5 en gelijk kreeg ik bloedverlies. 4 dagen lang net als mijn menstruatie maar toch anders (helder bloed en geen last van buikkramp enzo) maar tijdens mijn menstruatie steeg mijn temp weer naar 36.8 om vervolgens op dag 5 weer te zakken naar 36.4 en dag 6 36.5 en daarna steeg hij weer dag 7 en 8 36.7.

Ik temp elke dag om 6 uur voordat ik opsta. Ook in het weekend. Maar snap er nu al niks meer van en wordt zo erg onzeker. Wie kan mij helpen.
anoniem_348970 wijzigde dit bericht op 03-11-2017 07:26
Reden: Foutje in de tekst
4.63% gewijzigd
Ovulatietesten gebruiken? Dat deed ik zelf. Online via sensitest kun je ze vrij goedkoop bestellen.
Mijn temperatuur was tijdens de menstruatie ook altijd weer hoog en daalde daarna. De stijging direct na de menstruatie herken ik niet zo.

Ik gebruikte de app fertility friend. In het begin ziet het er ingewikkeld uit, maar je kan filmpjes met instructies kijken en dan wijst het zich wel. De gratis versie werkt prima, ik heb nooit het abonnement betaald.
De app die geeft (in tegenstelling tot andere apps) aan wanneer je eisprong is geweest op basis van je ingevoerde data. Dan hoef je dus niet zelf te turen maar wordt het voor je gedaan.
Hoe meer data je invoert (bijv ook ovulatietesten of cervixslijm), hoe nauwkeuriger het wordt.

Succes met zwanger worden! Het is niet zo handig met een onregelmatige cyclus maar zeker niet onmogelijk (ik ben nu 30 weken zwanger van de 2e).
Ik gebruikte flo als app, was alleen heel slecht in temperaturen, ben zo'n duffe dodo s ochtends... Ovulatietesten waren makkelijker voor mij.
Ik heb het wel eens opgezocht en kwam toen tot de conclusie dat je temperatuur tijdens je menstruatie niet zo veel zegt. Ik zou er gewoon vanuit gaan dat je menstruatie is geweest en dat je temperatuur zich nog terug moet stabiliseren.
Temperaturen heb je niks aan. Je moet in je onderbroek kijken. Als het slijm tussen je vingers blijft plakken zoals op het laatste plaatje ben je vruchtbaar.

https://video-images.vice.com/uploads/1 ... -nieuw.jpg
Ik gebruik ook de ff app. Inderdaad best overzichtelijk. Maar snap niet dat mijn temp ineens weer omhoog gaat.

Wij proberen ook zwanger te worden van de 2de. Maar de vorige keer was ik niet zo onregelmatig ongesteld. Maar ik merk wel dat ik heel onzeker wordt van het temperaturen. Maar ik probeer het nog 2 maanden en anders stop ik ermee 😊.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Daar komt ook bij dat een vroege overgang in de familie zit. Daarom ben ik ook gaan temperaturen. Zodat ik het in de gaten kan houden. En voor een eventuele afspraak bij de huisarts.
Nou voor die eventuele afspraak hoef je het niet te doen. Al zijn er nog steeds huisartsen die willen dat je gaat temperaturen voor ze je doorsturen.

De meeste gynaecologen gooien temperatuurlijstjes tegenwoordig meteen in de prullenbak en gaan bloedonderzoek doen en maken echo's om te kijken of je een eisprong hebt.

ovulatietesten zijn veel duidelijker en je weet tenminste vooraf dus nog op tijd om seks te hebben als je eisprong eraan zit te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven