UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje leolux heftig! Fijn dat je weer beetje opknapt
Hoe gaat het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Las Vegas leuk idee zo’n appgroepje :)

Leolux gelukkig voel je je weer wat beter, klinkt als een heftige griep die je hebt gehad.

Okkie hier alles goed hoor, hele productieve dag gehad vandaag, voorjaarsschoonmaak op de beneden verdieping :high5: was een flink klusje maar ik krijg weer wat meer energie en wil er graag wat mee doen.

Mijn zusje heeft vandaag een baking soda test gedaan om te kijken of ze een jongen of meisje krijgt, hebben jullie daar wel eens van gehoord? Je doet een laagje baking soda in een glas, daar giet je evenveel ochtend urine bij. Schuimt het als een biertje dan krijg je een jongen, zijn het maar een paar bubbels dan krijg je een meisje. Schijnt iets te maken hebben met de zuurtegraad van je urine die verandert.

Ik kende het van vriendinnen en tot nu toe 3 uit 3 correcte voorspellingen :rolling:
Ik ga m zelf doen als ik 12 weken ben en dan nog een keer met 15 weken om te zien of hij nog hetzelfde doet. Hilarisch zulke testjes, ik vind het wel grappig, natuurlijk is het een bakerpraatje maar wel grappig dat het bij mijn vriendinnen feilloos klopte tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig en fijn dat energie toeneemt!
Haha wat hilarisch die baking soda test, ga volgende week doen dan haha!
Hier 11+1 gisteren heel moe en veel twijfels. Vandaag al wat meer vertrouwen. Ik had een plofje in m’n buik die ik herken van zoonlief zwangerschap, alleen toen was week16/17 . Kan toch niet zijn dat ik frummel al voel? Misschien waren wel m’n darmen? Nog 1 nachtje slapen :popcorn:
Hier neemt de energie ook weer toe. De dagen dat ik voor half 9 in bed lag zijn verleden tijd. Ik ben ook bijna niet misselijk meer. Ik was bang dat het niet goed zou zijn, maar ik heb een prachtig kloppend hartje in mijn buik. :heart: Zo bijzonder om dat te kunnen horen.

Nog 9 dagen tot de termijnecho, die vind ik nu een stuk minder spannend omdat ik weet dat het hartje klopt.

Bij zoon duurt het altijd eventjes voordat hij iets echt beseft. Maar toen we gisteren samen onder de douche stonden, pakte hij ineens mijn buik vast en riep 'mama haar baby!' :love:

Okkie kan maar zo hoor, dat je de baby hebt gevoeld. Mijn vriendin meende dat ook heel duidelijk te voelen maar twijfelt omdat het zo vroeg was. Maar bij een 2e zwangerschap weet je hoe het voelt, en herken je het ook sneller.

Zuid wat grappig die bakingsoda test, ik heb er nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Hi meisjes!

Zooo ik ben er ook weer.

Lasvegas lijkt me ook leuk zo’n groepje

Leolux gelukkig ben je weer opgeknapt!

Wat grappig die baking soda test misschien ook doen :-D

Okkie: zou kunnen omdat je nu weet wat je kan verwachten. Spannend morgen!

Hier een week offline geweest omdat we onze dochter van 3-4 nachtvoedingen af hebben gekregen. Ik geef nu alleen nog s’avonds en s’ochtends. We moesten als ze wakker werd en niet wilde slapen een stukje brood geven. Nou dat moest een paar nachten en nu is het nog een keer de speen er in. Wel fijn kan nu veel meer slapen :cheer2: . Ze is nu 10 maanden en met 11 maanden gaat er nog een voeding af en dan met 12 maanden helemaal klaar :cheer: . Ze heeft nog wat reflux maar veel minder overdag.

Ik heb afgelopen donderdag mijn 2e echo gehad. Het was heel vreemd, niemand in de wachtkamer en binnen 10 min buiten. Maar alles goed met de kleine, hartje gehoord :heart: :flirting: . Hij/ zij ligt wel in een totaal andere positie dan onze dochter lag. We keken nu tegen het rugje aan. Wel grappig!
Voor de rest veel honger, misselijk en moe. En verdikkeme weer een koortslip. Gelukkig hebben ze die stickers want ik wil mijn dochter niet aansteken.

Hoe is het met de kilo’s? Hier nog niks aangekomen maar ik had er nog 4 extra van de vorige keer. Al hoewel ik de vorige keer meteen 7 kilo was aangekomen de eerste 3 maanden :proud:
Alle reacties Link kopieren
Leolux Ahh war schattig ! Fijn van de meer energie hebben!
Principessa Wow wat fijn een goede echo! Ligt kindje echt anders of had ze echo apparaat anders vast? Ik zei dat namelijk ook, bleek dat ze echo anders vasthield want beter zicht :)
En pittig die nachten dan! Pfff

Hier al een uur lang af en aan harde krampen... inmiddels ben ik er 3/4 van overtuigd dat foute boel is. Nog paar uren en dan weten we het.... adem in adem uit
Alle reacties Link kopieren
Geen bloedverlies, Okkie? Das toch het belangrijkste lijkt mij, ik duim dat alles nog goed is!

Wat grappig van die baking soda test, kende ik niet!

@ kwaaltjes: hier sinds een dag of 3 totaal niet misselijk meer. Moeheid blijft nog wel, maar idd ook minder dan eerst, denk ook echt dat ik de piek gehad heb.

Wat fijn, Principessa, dat je bijna van de nachtvoedingen af bent!

Wij weten nog niet wat we gaan doen qua nipt enzo. Ik zit er gewoon 0 op te wachten om nu ergens bloed te gaan prikken met de Corona, voelt als een megabesmettingshaard.

Ook moet ik met 16-17 weken eigenlijk een glucosetest, omdat ik de vorige keer lichte zwangerschapsdiabetes had, maar ook daar zit ik nu niet op te wachten. 2 uur in een wachtkamer zitten, vol (zieke) mensen die af en aan bloed komen prikken.

Ik weet wel dat zwangeren officieel geen risicocategorie zijn, maar ik voel me er toch niet fijn bij en cocoon het liefst lekker thuis..

@ gewicht: vorige keer ook 5 kilo met 12 weken. Nu een halve kilo ofzo max.
Alle reacties Link kopieren
Echo gehad alles was goed! Nee geen bloedverlies gehad, nu lichte buikpijn onderin. Vk was er niet van onder de indruk, groeien e.d. Pffff ik kan nog steeds niet geloven dat het daadwerkelijk goed is. Eerste termijn gehad :cheer:
Frummel had niet zo’n zin in de echo was druk aan het bewegen, maar alles zit erop en eraan en er zat wat voeding in z’n maagje al haha!
Alle reacties Link kopieren
Jeuh, heel fijn!!
Okkie zou het niet 'gewoon' jouw groeiende baarmoeder zijn? Gelukkig heb je over een paar uur jouw echo.

Las Vegas vanwege de corona ga ik de suikertest bij de verloskundige op de praktijk doen. Dat vind ik een stuk prettiger dan in het ziekenhuis. Maar kijk er wel heel erg tegenop.
Vorige keer had ik volgens de suikertest wel zwangerschapsdiabetes, maar vervolgens nooit te hoog of te laag geprikt, altijd perfect. Volgens mijn diabetesverpleegkundige is zo'n suikertest ook helemaal niet representatief, want wie nuttigd er in 1 klap 75 gram suiker. Een dagcurve zegt volgens haar veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Hee lieve meiden!! Hoe gaat het ermee? Even wat afwezig geweest: ik had duidelijk vorige week iets te vroeg gejuicht want daarna weer héél beroerd geworden met veel hoofdpijn en overgeven. :biggrin:
Maarrrr net gezien dat dat het allemaal waard was! :heart: een hele mooie echo met een kloppend hartje en echt alweer zoveel meer een mensje!
https://imgur.com/a/8i943zK Zo'n knapperd :heart:

Principessa hier was het ook heel rustig en mocht mijn vriend niet mee naar binnen. Even slikken maar gelukkig was alles dus goed.
En :cheer2: :cheer2: voor meer slaap, kun je goed gebruiken nu!

Okkie Wat een stress voor jou! :hug: Kan het me zo goed voorstellen. Maar ZO fijn dat alles goed is en je gewoon (bijna?) uit het eerste trimester bent! :cheer2:

Zuid Klinkt top die voorjaarsschoonmaak en toenemende energie :). Heb op mn goede momenten ook erg die neiging haha :proud: alleen als ik me dan weer ziek voel, gaat alle progressie weer verloren ;-D.
En heel grappig die baking soda test, nog nooit van gehoord. Maar sta altijd wel open voor een experiment!

Hebben jullie iets van een 'gevoel' of het een jongen of een meisje wordt? Ik dacht eerst een jongen, maar de afgelopen week heb ik heel sterk het gevoel dat het een meisje is. Zegt niets natuurlijk :rofl: maar toch grappig dat dat gevoel zo sterk kan zijn. Heel benieuwd.

Leolux fijn dat jij je ook weer wat beter voelt! En naar dat hartje kan luisteren 's avonds :heart: heerlijk.

LasVegas k snap heel erg de neiging hoor om toch vooral thuis te cocoonen. Fijn idd dat we niet specifiek als risicogroep worden aangemerkt, maar een vriendin van me die ook arts is zei toch ook wel dat we nog weinig weten op de effecten van Corona tijdens vroege zwangerschap. En erg ziek kun je er toch wel van worden. Sowieso voel ik best de neiging om me een beetje terug te trekken, en dit lijkt me een goed moment om er naar te luisteren - voor zover mogelijk :).

Fijne dag allemaal! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om jullie berichten te lezen.

Ik heb mijn eerste termijnecho gehad en die was goed en mooi. Heel emotioneel al videobellend met mijn vriend de afspraak door.
Heb een paar fotootjes meegekregen en mocht nog een filmpje maken van het filmpje (waar ik steeds verliefd naar zit te kijken, hihi).
:flirting:

Kloppend hartje, bewegende ledemaatjes. Kindje 3,5 cm groot en uitgerekende datum is nu 21 oktober.

Ik werk in het onderwijs dus we zijn gewoon naar huis gestuurd, ik heb via mail en telefoon contact met ouders en ik merk dat ik dat nu erg fijn vind.
Van corona kan je hoge koortsen krijgen en dat is niet goed voor het baby'tje in de buik dus hou ik mijzelf thuis en mijn vriend werkt thuis en we komen alleen buiten voor het noodzakelijke.

Fijne dag :sun:
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
30-03-2020 09:28
Okkie zou het niet 'gewoon' jouw groeiende baarmoeder zijn? Gelukkig heb je over een paar uur jouw echo.

Las Vegas vanwege de corona ga ik de suikertest bij de verloskundige op de praktijk doen. Dat vind ik een stuk prettiger dan in het ziekenhuis. Maar kijk er wel heel erg tegenop.
Vorige keer had ik volgens de suikertest wel zwangerschapsdiabetes, maar vervolgens nooit te hoog of te laag geprikt, altijd perfect. Volgens mijn diabetesverpleegkundige is zo'n suikertest ook helemaal niet representatief, want wie nuttigd er in 1 klap 75 gram suiker. Een dagcurve zegt volgens haar veel meer.
Ow ik ben het zo eens met jouw verpleegkundige!
De suikertest is 4 blikjes red bull ineens geloof ik qua suiker.
Ook ik zat na de diagnose altijd goed, geloof 1x na een ontbijt een paar tienden te hoog gezeten. En een stress dat het opleverde, al dat prikken!

Ik let dus nu al op m’n koolhydraten voor de zekerheid. Stuk makkelijker dan bij dochter, want toen had ik juist zo’n zin in zoet steeds en nu helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ow en heel fijn van de goede echo’s weer!!
En zo denk ik er dus ook over hoor, Mindsey.. Je weet het nooit, maar koorts is sowieso niet goed.
Alle reacties Link kopieren
@Suikers: Ik heb de OGTT altijd eruit gegooid :hihi: ik heb daarom alleen dagcurves geprikt maar vond het eerlijk gezegd een heel gezonde reactie van mijn lichaam om zoveel suiker in 1x gewoon weer retour te sturen :P

@Goede echo’s: wat fijn meiden!

@Kwalen: hier echt wel iets beter; in de ochtend nog wat misselijk en met goed slapen kom ik de dag inmiddels wel door. De meeste van m’n gekke cravings zijn ook wel weer wat opgedroogd dus ik eet wel weer redelijk normaal. Enige is dat ik nog steeds met geen mogelijkheid chocola weg krijg, en juist wel weer van die mierzoete paasschuimpjes ofzo, terwijl ik normaal liever een stuk pure/bittere (maar lekkere melk mag ook) chocola heb en me de tanden van het glazuur springen van dat soort schuimdingen en meringues en ik dat helemaal niet lekker vind normaal ;-D oh en koffie en thee gaan ook weer absoluut niet deze zwangerschap.

@Voorgevoel/tests: hebben jullie al de Chinese geslachtskalender gecheckt? ;) volgens dat ding krijgen wij een dochter. Bij zoon klopte hij trouwens, maar uiteraard is ook dit een bakerpraatje. Bij zoon had ik heel sterk het gevoel dat ik een zoon zou krijgen, nu heb ik dat niet zo. Al kan ik me niet zo goed voorstellen dat ik een meisje zou krijgen, geloof ik, niet dat ik dat niet leuk zou vinden, maar ik heb nu eenmaal een jongen, dus ik zie gewoon jongetjes voor me als ik aan mijn ‘kinderen’ denk. Heb nog geen beeld bij nr 2.

@Zuid: goed bezig met de voorjaarsschoonmaak! Hier ben ik daar nog niet zo druk mee ;-D heb wel heel veel series gekeken :lol: en veel gewandeld.

@Hier: vandaag intake met vk gehad, zit bij hetzelfde team als vorige keer dus dat is handig. Was een leuke intake. Wij doen wel gewoon de NIPT, normaal bloedonderzoek en ook ik moet straks de glucosetest + waarschijnlijk groeiecho’s want we gaan er maar vanuit dat deze baby net als zoon een lekkere dikzak wordt :P we hebben wel afgesproken dat dat in principe voor ons geen indicatie is voor inleiden; vorige keer ben ik heel gemakkelijk en vlot bevallen met een inleiding bij 38+1 (5 uurtjes en toen was hij er), totaal geen problemen, dus we verwachten dat ik prima grote baby’s kan baren. Blij dat we het daar samen over eens waren. We moeten alleen maar zien wat mijn bloeddruk doet, vorige keer werd die op het eind te hoog. Maar kan er weinig aan doen, laatst bij de eicelpunctie nog gemeten en toen was ‘ie 102/63 dus kan er niet echt wat aan doen als ‘ie weer gaat oplopen.
Verder gaat ze me op mijn verzoek ook screenen op CMV en ze doet er meteen Parvo B19 bij. De CMV is op mijn verzoek omdat ik toen ik net zwanger bleek een patiënt had die - naar later bleek - echt een extreem hoge viral load van CMV had. Op de IC onderzoeken we met handschoenen enzo, dus het zal wel meevallen, maar toch wilde ik dat ff uitsluiten. Toen stelde ze voor meteen Parvo B19 mee te prikken aangezien zoon naar kdv gaat en dat leek me prima. Dus duim maar voor me dat ik immuun ben ladies :P .
Verder hier geen ziekenhuisangst maar mocht dit grapje eind oktober nog zo spelen dan wil ik denk ik thuis bevallen. Mijn vorige bevalling is prima verlopen en ik heb helemaal geen zin in die grimmige sfeer die er momenteel in ziekenhuizen hangt als ik ga bevallen, die lege ruimtes overal, niks zoals het ‘hoort’ en iedereen in isolatie. Doe me dan maar m’n eigen huis. Heel misschien wil ik sowieso wel thuis bevallen dit keer. Ga er eens over nadenken. Vind het ziekenhuis wel fijn maar als ik weer binnen 5 uur beval heb ik voor m’n gevoel dat kind al tussen m’n benen hangen tegen de tijd dat je op de parkeerplaats bent.

Nouja. Zien we tegen die tijd wel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, wat veel bij te lezen weer!

Ga eerst even ego-posten ;-D Heb vandaag onverwachts bij de gynaecoloog mijn termijnecho gehad! Ik dacht dat ik voor een gesprek kwam, maar zij wilde een termijnecho maken (en nog geen gesprek gehad, haha). Er was een bewegend frummeltje met een knipperend hartje te zien. :cheer2: Alles zag er helemaal goed uit gelukkig. Termijn ook exact zoals de eerste berekeningen voorspelden, dus mijn uitgerekende datum blijft gelijk.

Mindsy en Gudrun, wat fijn dat jullie ook mooie echo's hadden! Wat een geluk zeg, al die kloppende hartjes hier...

Okkie wat fijn dat bij jou ook alles goed was! Ik heb ook bijna continue een zeurende pijn in mijn baarmoeder, soms meer krampen en soms gecombineerd met wat op ovulatiepijn lijkt. Heb er al 2x zenuwachtig mijn vk over gebeld haha, en die legde me elke keer heel lief en geduldig uit dat dat idd de groeiende baarmoeder is.

Leolux wat rot dat je zo ziek bent geweest! Gelukkig nu weer beter... En wat leuk dat je het hartje hoort :heart:

Jongen/meisje ja ik heb een heel duidelijk idee dat het een jongen is! Gek he. Maar volgens de chinese geslachtskalender wordt het een meisje, hmmm... Ik ga zeker ook die baking soda test doen haha, dat soort "testjes" vind ik wel lollig. Zuid, is daar ook een bepaalde termijn voor of kan je dat op elk moment in de zwangerschap al doen?

Corona hier ook onderwijs dus vooralsnog thuis aan het werk. Dat is fijn want ik ben errrrrrrrrg moe de laatste tijd.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:18
25.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeej okkie, gudrun en mindsey voor de goede echo’s!

@chinese kalender, volgens deze krijg ik een jongen.

Heb er zelf echt nog geen gevoel bij maar zou wel heel makkelijk zijn want in onze babykamer zit al een heel mooi blauw behang (van de vorige eigenaren van het huis) dat we dan niet hoeven te vervangen. Ook een naam voor een jongen waren we heel snel uit, was nog best lastig omdat het in de familie van mijn vriend traditie is om de zonen dezelfde eerste voorletter te geven en dan andere tweede en derde naam. Ik wilde wel meedoen met deze traditie maar alleen als ik de naam echt mooi zou vinden, en dat is gelukt!

Nog wel een vraag voor zwangerschaps kleding, ik pas namelijk mijn gewone broeken niet meer :yes: maar ik heb van mezelf een vrij kleine kleding maat (zit met broeken tussen kinder en kleinste dames maat in) , en wil nu zwangerschaps broeken gaan bestellen op internet maar dan weet je dus niet hoe groot of klein deze vallen. Weten jullie welk merk broeken erg klein valt qua zwangerschaps broeken?

Qua kilo’s die erbij komen maak ik me daar ook niet zo’n drukte om, ik ben tijdens mijn master studie door alle stress veel afgevallen en dat gaat er heel langzaam weer aan, dus als dat nu wat sneller gaat is dat prima :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel lang, dus daar kan ik je niet zo goed aan helpen. Zelf heb ik net wat broeken bij Esprit besteld, omdat die als een van de weinigen lengtematen hebben. Misschien hebben ze juist ook wel heel klein? En anders heeft de site van Noppies heeel veel.

Hier dacht ik eerst heel erg een jongen, omdat alles zo anders voelde, maar inmiddels neig ik toch naar weer een meisje, omdat het allemaal redelijk hetzelfde is.

Mijn misselijkheid is dus op zich wel over, maar tegen 1 ding kan ik echt niet en dat is als man kauwgom eet, die pepermuntgeur.. :sick:

Wat fijn Lux, dat ze die 2 dingen bij je wil meeprikken!

@ Ollie: wat fijn van het hartje! Gaat goed hier! :)
Nipt heb ik precies mee wat jij zegt.. Ik heb vriendinnen die uitslagen kregen als ‘niet conclusief’ of een onduidelijke nevenbevinding. En dan is je zwangerschap gewoon wekenlang heel spannend, voor zover dat het al niet is.

Wij hebben bij dochter combitest gedaan, vond ik zelf heel fijn, omdat we dan een echo kregen + de uitslag kwam direct. Natuurlijk kan daar ook iets onzekers uitkomen, maar niet zo wazig als de nipt voor mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Even weer van mijn kant een berichtje.

Echo's: fijn om te lezen over de goede echo's. Dat er nog maar velen mogen volgen!

Ik heb vandaag ook de termijnecho gehad. En die was goed. Zo opgelucht. Allen nog bedankt voor jullie tips, begripvolle berichten en nuchtere zienswijzen. Hebben me erg geholpen :rose:

Geslacht: dit keer geen idee. Dus we wachten het gewoon af.

Onderzoek: we gaan wel gewoon voor de nipt. Moet toch nog bloedprikken, en de bloedprikposten zijn hier jammer genoeg dicht. Ik moet dus toch al naar het ziekenhuis.

Bevallen: ik ben medisch, dus moet wel in het ziekenhuis. Heeft normaal gesproken ook onze voorkeur. Ik hoop wel dat het tegen die tijd ten positieve veranderd is tov nu (voor alle mensen).

Vertellen: dat is nu wel een beetje raar, zo met videobellen. Nu alleen nog vriendengroepen en werk. Jullie?

Kleding: ik heb nog wat liggen (wel ander seizoen). Maar nu ben ik vooral thuis en mss dat de coronamaatregelen nog een tijd gaan duren. Vraag me af of het 'zin' heeft om iets te kopen. Hoe zien jullie dit?
blo3mpj3 wijzigde dit bericht op 30-03-2020 21:32
Reden: Aanvulling
10.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Positiekleding: ik heb bij H&M dezelfde maar als normaal dus bij mij is dat niet afwijkend. Heb geen positiekleding van andere merken geprobeerd, wilde het zo goedkoop mogelijk houden, beetje onzin voor die paar maanden heel erg uit te gaan pakken. Ik had 3 broeken, 2 jurkjes en 5 truien. Daarmee ben ik de zwangerschap doorgekomen. En ja ik droeg vaak hetzelfde maar ach.

Tis wel allemaal winterkleding dus zal deze zwangerschap wat nieuws moeten hebben. Maar m’n zwangerschapsbroeken zijn prima en m’n tshirts pas ik nog gewoon, dus geen haast.

@Bloem: fijn, goede echo! Wat is jouw medische indicatie?

@Ollie: jij ook gefeliciteerd met goede echo!

@LV: oh ik vind het juist veel fijner dat de NIPT er is. Ik had toevallig uitslag kans <1:5000 voor alledrie bij de combinatietest, maar stel je had 1:205 ofzo gehad, nee vond dat niks. Vind het alleen jammer dat je nu geen 13w echo meer hebt. En die kunnen we ook niet bij boeken momenteel. Maar ja, soit. Het is wat het is. En een onduidelijke uitslag ook: beter een onduidelijke uitslag met uiteindelijk goed nieuws, dan ‘verrast’ worden door een aandoening bij de geboorte. Maar ieder maakt z’n eigen keuzes daarin. Ik vind het een veel naarder idee dat ik er pas met 20 weken achterkom dat m’n kind trisomie 13 of 18 heeft en dan nog af te moeten breken dan dat ik een paar weken in spanning zit door een NIPT-uitslag en dat het achteraf vals alarm is.

Maar zoals ik al zei; ieder maakt z’n eigen keuzes daarin.
lux- wijzigde dit bericht op 30-03-2020 22:33
1.73% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Zwangerschapskleding doe ik deze keer niet echt aan op een paar goede basics na. Heb wel positie panty's, leggings en topjes gekocht. Mijn jurken (King Louie) blijken goed door te dragen tijdens de zwangerschap. En na de zwangerschap handig door de omslag voor borstvoeding.

Vertellen dat gaan we meteen na de echo volgende week doen. Opa en oma gaan die dag verhuizen dus dan pakken we de kans om het te kunnen vertellen aan in ieder geval mijn schoonouders en opa en oma.
Ik vertel mijn eigen familie niks, maar dat komt omdat ik al jaren geen contact meer met hen heb.

Maar nog niet echt een idee. De rest brengen we maar op de hoogte met een leuke foto of filmpje ofzo. Ik had er zulke leuke ideeën voor, maar ja corona....
Alle reacties Link kopieren
Die keuze snap ik ook hoor, Lux. Wij hadden idd ook bij dochter alles <1:5000, dus daarom voelde dat extra prima denk ik zo.. ;)

Die structurele echo bij 13 weken boden ze mij vorige week bij het echocentrum nog wel aan, maar misschien is die inmiddels ook al in de ban door Corona?

Ik heb nog veel zwangerschapskleding van dochter trouwens, scheelt 6 weken qua uitgerekende datum, dus das wel makkelijk. Alhoewel ik er stiekem van baal, want wil weer nieuwe kleding :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
@lux: ik heb een keizersnede gehad bij dochter en daardoor nu dus medisch.
Alle reacties Link kopieren
Tja, kleding: zo lang we nog veel thuiszitten heeft het voor mijn gevoel nog niet veel nut om iets nieuws te kopen. Ook omdat ik nog wel enkele dingen van mijn normale kleding nog pas.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Het lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven. We verwachten op 30 oktober ons derde kindje. En de eerste 2 echo’s waren goed 😃 Over 2 weken mag ik weer voor de termijnecho. Door een eerdere miskraam voelde het fijner om de eerste weken af te wachten voordat ik mee wilde gaan schrijven. Inmiddels geeft het steeds meer vertrouwen.

Ik vind het leuk om te lezen dat er zoveel goede echo’s waren en dat sommigen het nieuws al gedeeld hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven