UD Februari 2021

02-06-2020 20:49 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die in februari zijn uitgerekend. Kom gezellig meeschrijven!

Gebruikersnaam: Febuari2021
Wachtwoord: Baby2021

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Bozz322e28-01 :heart: :gift: MK feb 2020
Sneeuwwitje332e05-02:heart: :gift: JVMK mrt 2020
Ella-ellala342e05-02 :heart: :gift: M MK jan 2020
Viajera352e07-02 :heart: J 24 sept 20-wkn echoVroeggeboorte in 2017 *
Yogajup392e07-02 :heart: :gift: J
Ranjaa311e08-02 :heart: :gift: M 14 sept 20-wekenecho2 bonuskinderen
Chayen93271e08-02 :heart: M 23 sept 20-wekenecho ..
Rena92282e11-02 :heart: JAantal MK en 2BBZ
Weetiknogsteedsniet?2e14-02:heart: ..
Sportygirl986342e22-02:heart: :gift: Vrouw heeft 1e kind gedragen
Louchantez?2e23-02:heart: :gift: 7 sept geslachtecho 2MK voor 1e


Elmen :redrose:
Ananee :redrose:
Windgong :redrose:


UD = Uitgerekende datum
:heart: = Hartje
:gift: = Goeie NIPT
:sun: = Goeie 20 weken echo
J = Jongen
M = Meisje
V = Verrassing


Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.


Komen jullie snel laten weten hoe het gaat? :hello:


NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Caran361e01-02 :heart: Na 10jr zwanger
Maida241e04-02 :heart:VMK 2019
Zoraa282e20-02:heart: 07-08 termijnecho Cyste van 8x8 cm..
Michie92281e08-0230-06 eerste echo..
Revelstoke342e09-02....
Simone871?2e09-02..MK
Ditte351e10-0203-07 eerste echo..
Minixx2020291e13-0229-06 eerste echo..
Mizx341e19-0209-07 eerste echo..
Kyra95241e..09-07 eerste echo..
anoniem_398568 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 23:37
79.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chayen, je kan ook lactulose halen bij de kruidvat, die kan je prima gebruiken bij zwangerschap, ik fiets er zo even heen voor een flesje, want het begint echt naar te worden. En ook een blik pruimen gehaald, feest :facepalm:

Elmen, ja we zitten echt dichtbij elkaar! Jullie waren inmiddels begonnen met een fertiliteitstraject? Na hoeveel rondes zijn jullie daar naartoe verwezen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer lekker bijgelezen!

@Windgong12 Wij hebben het nog aan niemand vertellen. We willen wachten tot de 1e echo, als die positief is dan vertellen we het in ieder geval aan onze ouders en aan mijn beste vriendin. Het lijkt ook net of ik het allemaal nog niet helemaal geloof of zo, het is hier ook erg snel gegaan met zwanger worden dus het lijkt een beetje te mooi om waar te zijn.

@Michie92 Ohh... dat overgeven lijkt me zoiets vreselijks! Dat is mij tot nu toe gelukkig nog gespaard gebleven, maar het is nog vroeg dus wat niet is kan nog komen. Merk je ook dat het blijft aanhouden gedurende de dag of is het echt op specifieke momenten?

@Minixx20202 Ik herken het wel wat je zegt, ik heb zelf ook geen hele erge klachten. Ik ben alleen echt super moe en heb 's ochtends niet zo'n eetlust. Net of het dan niet zo echt is... Daarom blijf ik ook maar testen, heb het nu in ieder geval terug gebracht naar om de dag. Maar net of ik die bevestiging nodig blijf hebben, heb jij dat ook of ben ik de enige gekkie? haha

@Maida Lekkere dieren he die honden! Die van mij eet ook alles wat los en vast zit en komt daarna ook vrolijk 'kusjes' geven. Die obstipatie is inderdaad echt een vreselijke klacht, daar heb ik ook last van echt vreselijk. Zou dat de hele zwangerschap zo blijven? Mijn partner is echt super lief voor mij en probeert mij van alles uit handen te nemen.

@Zoraa Goede tip die moeders voor moeders! Ik heb me gisteren dankzij jou berichtje ingelezen en ook gelijk aangemeld. Lijkt een kleine moeite om andere dames met een kinderwens waarbij het niet zo makkelijk gaat te kunnen helpen.

@Louchantez, oh ik kan me voorstellen dat het voor jou nu extra spannend is na 2 x een MK Ik ga heel hard voor je duimen dat deze keer alles goed gaat!! Hopelijk kan je snel terecht bij de gynaecoloog.

@Elmen, gefeliciteerd! Een extra leuke verassing dat het nu dan zo spontaan gebeurd is! Geniet ervan!

@Kyra95 De onzekerheid is herkenbaar, ik denk dat bijna iedereen dat in het begin wel in meer of mindere mate heeft. Zelf test ik om de dag nog steeds om te checken of ik wel echt nog steeds zwanger ben.... Maar ik probeer er ondertussen wel gewoon echt van te genieten!

@Chayen93 Welkom en gefeliciteerd! Fijn dat jou partner zo lief voor je is en ik snap dat je de support van je moeder wel kan gebruiken. Het is natuurlijk ook gewoon fijn om er met meer personen dan alleen je partner over te kunnen praten.

@Viajara26 Leuk dat je het al aan een aantal vriendinnen hebt verteld waren ze verrast of al een beetje op de hoogte van de kinderwens? Snap ook echt heel goed dat je niet tot 12 weken wil wachten voor een eerste echo, dat is echt super lang!! Hebben de gedroogde pruimen je vorige keer geholpen bij de obstipatie? Ik ben ook nog op zoek naar een wonder middel, haha.

Bedankt nog voor het toevoegen in de tabel, ziet er heel mooi en overzichtelijk uit! Per wanneer gaan jullie het ongeveer vertellen op je werk? Ik merk dat ik daar best wel tegen op zie...
Alle reacties Link kopieren
Dus vanmorgen meteen gebeld. 20 juli hebben wij de eerste echo. Dan ben ik bijna 9 weken. Heel spannend allemaal!

Ik ben alleen een beetje moe maar voor de rest geen kwalen. Scheelt dat ons zoontje nog behoorlijk jong is. Op momenten wanneer hij een tuk doet gaat mama ook plat op de bank haha!

Wij hebben het onze ouders verteld. De rest krijgt het pas met 12 weken te horen. Wij hebben dat gedaan omdat het bij mij voorheen al 2x misgegaan was en ik toch mijn steun bij hun kon vinden!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen!

Leuk dat er een grote groep ontstaat, soms wat lastig bij te houden maar hoe meer zielen hoe meer vreugd! Gefeli allen die net getest hebben!

Zoraa, ik had me al aangemeld. Vorige rond niet gedaan, nu wel. Zoveel vrienden die in de medische molen zitten vanwege hun kinderwens, als ik dan met zoiets simpels kan helpen dan doe ik dat graag. Woensdag ga ik beginnen.

@vertellen aan anderen: wij hebben het al redelijk wat mensen verteld. Juist als blijkt dat het niet goed is, dan wil ik er over praten. Niet achteraf: ohja ik ben verdrietig vanwege een miskraam.
Mijn ouders reageerden enthousiast. Maar ja, hun 3e kleinkind. Ik merk dat het toch wat anders is. Ook heb ik ze gebeld, ze namen hun mobiel niet op met videobellen. De schoonouders wel, die waren door het dolle heen.
Maar alle ouders begonnen al met wat ze denken dat het geslacht is en wat ze stiekem hopen. Mijn vader heeft het over zijn "2e kleinzoon" en mijn schoonvader over zijn "2e kleindochter". Mijn schoonmoeder hoopt op een jongen voor het evenwicht hahaha. Ach we gaan het wel zien. Beide is welkom.

Verder heb ik het op mijn werk aan een enkele collega verteld, ik heb hen namelijk nodig .. hoeven ze niet vreemd op te kijken als ik rennend voorbij vlieg omdat ik weer eens te misselijk ben. Maar het is zo moeilijk om mn mond verder te houden!

Verder heb ik last van de hernia, maar volgens fysio staat dat los van de zwangerschap. Toch kan ik op sommige momenten zo balen dat ik dat ding heb opgelopen! Mede daarom krijgen we een extra vroege echo, anders ga ik weer terug naar neurochirurg. T is nu prima te doen, maar ik moet de kleine wel kunnen tillen straks als vriendlief niet meer thuis werkt.

Vriend is lief, ik had vorige ronde ook geen last van moeilijke hormonen. Ik schijn juist liever geweest te zijn hahaha. Had wel gravings: melk en cola. En sinaasappels. En kotsmisselijk van zoetigheid de eerste weken. Van het weekend waren we aan het analyseren wat de kleine eet en mijn gravings. Cola weten we nog niet, maar voor de rest eet ze alles wat ik toen ook erg graag at. Wel grappig als dat zo doorwerkt.

Kleding, ik ben zo blij met de positiekleding. Probeer het nog te verhullen op mn werk maar ohhh ik ben er zo blij mee. Heb ook weer een nieuw zwangerschaps/voedingskussen besteld, slaapt weer prettiger.

Kwaaltjes komen wel meer. De krampen, de zere borsten, de misselijkheid, de gravings etc. Maar een vriendin van me had bij de 1e zwangerschap een positieve test en de echo's ter bevestiging. Verder niets! Ze had helemaal nergens last van, nergens! Ook de buik groeide amper. Dat was bij de 2e ietsje anders, paar dagen misselijkheid maar kon ook de griep zijn geweest. Ergens ben ik daar wel jaloers op... het zegt dus allemaal niets of je veel of weinig last hebt van kwaaltjes. Laat je er ook niet door van de leg brengen!

De eerste echo's gaan komen, spannend!!!!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die nieuwe mensen! Welkom :) hier nog steeds misselijk. Gelukkig niet de hele dag door, maar met vlagen. Soms gaat het echt ff slecht en soms gaat het echt heel lang goed zonder dat ik iets hoef te doen.

Ik zal morgen even wat beter bijlezen en op iedereen reageren. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Michie: Misselijkheid is hel! Ik heb echt een fobie voor kotsen. Gelukkig nog bespaard gebleven. Als het heel erg wordt zijn er wel middeltjes voor. Dus trek op tijd aan de bel.

Maida: Hier nog geen obstipatie, maar herken het van de 1e zwangerschap. Lepel olie of movicolon helpt goed. En de partner vraag.. Hij is al heel lief en behulpzaam en dat is nog niet meer geworden. Misschien als kwaaltjes toenemen. Seksleven staat op lager pitje en dat was 1e zwangerschap extreem. Dat vindt hij wel lastig als dat weer het vooruitzicht wordt.

Zoora en andere dames: Super goed dat jullie meedoen met moeders voor moeders. Ik heb hele slechte redenen om niet mee te doen, namelijk dat iedereen dan door die bus meteen weet dat ik zwanger ben voordat ik het kan vertellen. En omdat ik heb gehoord dat het ook voor dieren wordt gebruikt. Maar vind knap dat jullie je hebben aangemeld.

Mizx: Bij mijn 1e zwangerschap vond ik het ook heel lastig om op werk te vertellen. Maar ze waren allemaal blij. En ze snappen wel dat als ze vrouwen aannemen van een bepaalde leeftijd dat het erin zit. Mijn baas weet toevallig van de mk, dus die ziet nu nieuws wel aankomen. We hebben afgesproken dat ze heel verbaasd doet ;) . Maar vertel het pas na termijnecho.

Ananee: Vervelend dat je zo last hebt van je hernia! Ik ben er niet bekend mee. Is er iets aan fysio wat helpt?

Hier nog steeds weinig kwaaltjes. Wel een strak krampig gevoel in baarmoeder en gassig :P Vind echo heeeel spannend. Kan of mega goed nieuws zijn of mega slecht. En alles er tussenin is onzekerheid en dat is helemaal hel. Maar we houden vertrouwen. Op naar alle hartjes in de tabel.

Louchantez, Elmen en Kyra welkom! Ik zet jullie in tabel!
..
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe meiden! Wat een leuke grote groep wordt het alweer.

mizx volgens mij ben jij niet de enige gekkie hoor ;-) Ik bleef ook maar testen in het begin. Nadat ik echt een knaller had ben ik er maar mee opgehouden. Toen had het voor mijn gevoel niet zoveel zin meer. En het is logisch dat je ergens wat houvast in probeerd te vinden denk ik...

Wat fijn Elmen dat je nu dta hele traject niet meer hoeft te ondergaan. En ik zie dat jullie al snel de echo hebben! Nog een paar nachtjes slapen :-) Spannend hoor. Ik kijk ook al met spanning uit naar de echo.

Ik kijk er echt naar uit het mensen te vertellen. We doen dit het liefst met iets tastbaars, zoals een echo foto dus we moeten nog heel even geduld hebben. Op werk ga ik het ergens na de termijn echo vertellen.
Mijn partner springt wel bij op momenten dat ik even heel misselijk ben. Dat is wel heel fijn, dan kan ik even rustig gaan liggen en wat eten. Dat helpt meestal wel voor de ergste misselijkheid. Ik moet eigenlijk gewoon elke twee uur eten en dan gaat het aardig, maar dat vergeet ik nog wel eens en dan ben ik "te laat". Gelukkig nog niet hoeven overgeven. Dat lijkt me echt een hel!

Ik ben door al dat eten (en niet sporten, omdat ik me niet goed voel) wel al 1,5 kilo aangekomen... :-? Ik probeer me niet zo te focussen op het gewicht, maar vind het toch stom :facepalm: Meer mensen daar last van?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik ga jullie helaas weer verlaten. Het is hier niet goed gegaan. Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap toe met prachtige, gezonde baby’s in februari! :loveys:
Alle reacties Link kopieren
Ah nee! Heel veel sterkte Elmen!!
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Elmen, veel sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren
Wat triest, Elmen! Verdorie...
Heel veel sterkte met het verlies...💙
Alle reacties Link kopieren
Elmen, heel veel sterkte, wat een verdrietig nieuws :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Elmen!! :rose:
..
Alle reacties Link kopieren
Verdrietig nieuws, veel sterkte! Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Elmen :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ach Elmen, wat een naar bericht! Hopelijk kan je het goed verwerken en heb je snel een fijne, goedlopende zwangerschap!
Een baksteen is nooit alleen
Wat ongelooflijk verdrietig Elmen 😔. Heel veel sterkte me de verwerking. Denk goed om jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Elmen! Heel veel sterkte! :redrose:
Hoi iedereen,

Ook ik ben zwanger en nog wel op de goede plek ook. Ben wel heel bang dat het weer een miskraam gaat worden maar moet gewoon goede hoop houden. Afgelopen donderdag al een echo gehad ben nu 6 weken en was al een goed kloppend hartje te zien.

Zijn inmiddels al 4 jaar bezig met proberen nu inmiddels vele miskramen en 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen verder is het weer raak. Ben vorig jaar mei zwanger geraakt daarvoor 1.5 jaar niet. Dit bleek een zol. Mtx injectie gehad en mocht tot september niet zwanger raken. In oktober weer een positieve test. Met de echo in januari bleek helaas het hartje gestopt te zijn met kloppen. In maart weer zwanger dat bleek weer een zol. Tussendoor niet ongesteld geweest en nu 2.5 week geleden een positieve test.
Dus vandaar xe vroege echo en extra echo over 2 weken maar we gaan ervoor. Klachten zijn al heel duidelijk aanwezig heel blij mee geeft me een net wat fijner geven.
Alle reacties Link kopieren
Hallo rena, welkom bij de groep :)
Ik snap je angst na je ervaringen en ik hoop dat je het een beetje rustig kan houden in je hoofd qua stress (al kan ik me voorstellen dat dit niet goed lukt, gezien ik ook veel zorgen heb ondanks nooit een miskraam gehad)

Ik hoop dat je een beetje steun kan vinden hier!

Ik zie dat bozz en ellaella ook echo hebben komende week, spannend! Ik heb hem maandag en ben best nerveus maar heb er ook erg veel zin in :-)

Hebben jullie nog veel last van kwaaltjes de laatste dagen?

Hier nog steeds kampen met obstipatie, hoofdpijn, vermoeidheid en super erge misselijkheid. En erg janken bij een film vandaag :cry: maar hij was ook wel erg mooi...

Jullie nog nieuwtjes?
Dankjewel maida, ben even alles aan het teruglezen en las dat elmen een miskraam heeft. Wat ontzettend verdrietig nieuws wil je heel veel sterkte wensen.

Scheelt dat ik een hoop klachten heb dat stelt me dan net wat meer gerust. Hoop gewoon echt over 2 weken dat er nog steeds een kloppend hartje te zien is. Heb sinds afgelopen dinsdag bloedverlies. Dit was ook te zien op de echo maar was niks ernstig zat gewoon netjes buiten de placenta maar toch met na de wc gaan is het steeds confronterend. Maar goed ik ben ook heel misselijk en wat heel goed helpt bij mij om het iets minder erg te maken zijn sea bands. Dat zijn bandjes die je ook kunt gebruiken bij wagenziekte. Werken echt enorm goed. Mijn uitgerekende datum staat nu op 11 februari. Dit is word mijn 2e kindje en ik ben 28 jaar. Zou iemand mij toe kunnen voegen in de tabel begrijp niet helemaal hoe dat moet. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Rena je staat erin! Welkom.
Welkom Rena. Wat enorm spannend voor jou!

Hier alles prima. De misselijkheid is aan het opkomen en ik voel me ook heel erg vermoeid. Kan me niet herinneren dat ik dat de eerste keer ook zo erg had. Daarnaast voel ik me al ruim een week neerslachtig. Moet nog ff wennen aan de hormonen denk ik 😝. Woensdag echo idd. Ik kijk ernaar uit!

Afgelopen week wel een hele moeilijke week gehad, want ik heb sinds mijn laatste bevalling af en aan een scheurtje in mijn kringspier en dat doet erg pijn met en na ontlasten. Omdat ik zwanger ben, mocht ik de werkzame crème niet gebruiken. Het werd daardoor met de dag erger en ik zag de zwangerschap echt niet meer zitten. Na gesprekken met de huisarts en de apotheker toch advies gekregen wel te smeren. De apotheker had het een en ander uitgezocht en nagebeld en het lijkt wel veilig, maar helemaal zeker weten doen ze het niet, dus maakt het wel extra spannend met echo’s. Het alternatief was echter mijn zwangerschap beëindigen want de pijn en angst voor de pijn legde en legt me zo lam 😭. Ik zou dus ook nooit te lang rondlopen met constipatie als ik jullie was, want het kan hele vervelende consequenties hebben. Ik gebruik al jaren zakjes Movicolon om het zacht te houden (op recept van de huisarts).

Ik begin nu iig alles weer wat positiever in te zien. Ik hoop dat ik snel een beetje gewend ben aan de hormonen en ook echt kan genieten 😝.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend vervelend Ella dat je zoveel pijn had. Gelukkig mag je nu toch de medicatie gebruiken.

Spannend voor jou Rena, kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakt door het bloedverlies.

Haha Maida, heerlijk hè dat je bij zo’n film moet janken. Vervelend dat jij ook zo misselijk bent.

Bij jou ook herkenbaar dus Bozz. Sporten lukt hier ook niet, ben al blij als ik de dag doorkom met werk en een peuter zonder te hoeven overgeven. Dus sporten is even geen prioriteit (en ik fiets nog wel, dus heb daardoor wel beweging).

Hier wel behoorlijk wat kwalen, vooral erg misselijk. En geen zin in eten, maar regelmatig eten help wel.... voor mijn gevoel is het erger dan bij mijn vorige zwangerschap. Ben ook wel wat moe, maar nog te doen vind ik. Ga wel op tijd naar bed, maar dat is meer omdat ik me niet lekker voel. Daarnaast ook onrustige huid en m’n haar pluist als een gek. Dat was de vorige keer totaal niet. Dus als de bakerpraatjes kloppen krijgen we nu een meisje 😂
Ik word wel zenuwachtiger voor de echo. Vrijdag had ik een tijd op de grond gezeten en daarna heel erg buikpijn. Echt zo’n naar gevoel en maakte me ook echt wel zorgen. Voor nu maar gewoon afwachten.
Succes vandaag Maida!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven