UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He dames,

Hier weer een reactie. Merk toch aan mezelf dat ik snel vergeet om te kijken en reageren, maar tegelijkertijd wel weer fijn om te lezen hoe andere zwangeren het zwanger zijn in dezelfde periode ervaren.

@actual noodle: fijn zoveel positieve reacties! Geen last van mijn longen. Kortademigheid wel herkenbaar. Heeft iets met meer bloed in je lichaam te maken volgens mij.

@blueitis: wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent!! En super dat vk toch zo de tijd voor je nam. Zeker bij een eerste lijkt het me naar dat je nu overal alleen naartoe moet...leuk om te vertellen hè :).

@vajore: lijkt nu alles goed? Of blijf je extra echo’s en controles houden?

@zot: vervelend dat je diabetes nu al opspeelt! Moet je daar nu veel voor laten? Dat slechte slapen herken ik erg goed. Zodra een van beide dochters wakker wordt ‘s nachts (en dat gebeurt ineens toch wel 1-2x p/n, lig ik daarna ook uren wakker. Super vermoeiend....

Hier gaat het verder goed. Ik heb 2 weken geleden termijnecho gehad en inmiddels ook een goede Nipt uitslag! Erg blij mee. Had de uitslag al met een week binnen, super snel. Vorige keer duurde het veel langer. Ook een flinke bump al met 13 weken deze derde zwangerschap. Meerdere malen al gehoord of ik tweeling draag. Ben klein gebouwd dus buik valt direct op! Misselijkheid wordt eindelijk beter na 13 weken. Hallelujah. Ik gun het jullie ook zo erg. Hier alleen nog tergend moe. En met een man die nog veel werkt, mijn eigen business (die nu 80% noodgedwongen stilstaat) en 2 meiden die fullpool thuis zijn vind ik dat niet meevallen. Maargoed, het is zoals het is!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal !
Ik vind het ook nog steeds jammer, dat het hier erg stil is.

ActualNoodle: Fijn dat de misselijkheid minder lijkt te worden.
Kortademig herken ik wel tijdens de zwangerschap, last van longen echter niet.
Leuk dat je het nieuws kenbaar hebt gemaakt op je werk.
Buik heb ik inmiddels ook al, draag alweer een tijdje zwangerschap jeans.

Blueitis: Fijn een goede termijn echo !! Wel balen zeg dat de misselijkheid zo lang blijft hangen bij jou.

Vajore: Wat lief dat je een extra echo hebt gekregen, toch weer mooi meegepakt in deze rara tijd !

Hier vorige week combinatietest gehad, alles ziet er tot zo ver goed uit.
Verder inmiddels bijna alweer 15 weken. Op naar de 20 weken echo !!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de rust in het topic ook jammer. Maar ik had jullie weinig te vertellen en eigenlijk ook gewoon de puf niet.

@Vajorie: Fijn een extra echo! Was verder alles goed?

@Zot: Wat vervelend dat de zwangerschapsdiabetes je in de weg zit? Heb je nu ook extra controles? Kunnen ze je helpen om nog beter ingesteld te worden of wordt het nog 6 maanden behelpen?

@Energy: Wat vervelend dat je nog steeds zo moe bent! Heel stiekem ben ik wel blij dat dit onze eerste is. Ik geloof niet dat ik thuiswerken, zwanger, misselijk en en kind had kunnen combineren nu. En dan is mijn man zelfs verplicht thuis! Hopelijk wordt de vermoeidheid ook snel minder.

@Babyboom: Fijn dat de combinatietest helemaal goed was!

Hier nog geen sprake van een buik. Je ziet nog helemaal niks aan mij (ja ik moet nodig naar de kapper, maar dat komt niet door mijn zwangerschap ;) ). Borsten zijn wel iets gegroeid, maar nog geen hele cup. En dat is lastig, want er zit nu geen een BH meer fijn en ik ga nu niet ff naar de winkel om een nieuwe te halen. Hopelijk groeien ze snel een beetje door. Mijn moeder draagt dezelfde BH's, maar dan een cupmaat groter. Kan ik die even uitproberen voordat ik er zelf 1 koop. Nieuwe kleding wacht ik ook nog maar even mee.

Inmiddels ook mijn collega's verteld dat ik zwanger ben. Heel raar via de mail, maar heel veel leuke reacties gehad.

Afgelopen weekend de kinderwagen en wieg bij mijn schoonouders gehaald. De wieg wordt opnieuw bekleed door mijn moeder, dus dat wordt binnenkort shoppen voor stof. Ook wordt vandaag de commode afgesteld en kan ik de gekregen kleertjes en spullen daar alvast in opbergen. De babykamer is in de basis al klaar, dus we hoeven alleen nog te decoreren. Ik kan me voorstellen dat jullie daar nog helemaal niet mee bezig zijn, maar ik ben nu dus op jacht naar een leuke lamp en misschien een muursticker.
Alle reacties Link kopieren
Nou laten we dan maar weer wat vaker schrijven!

Ik zit niet zo lekker in mijn vel. Heb best veel moeite met het aankomen en mijn lichaam dat verandert. Het is mijn vierde, dus wéét dat het weer goed komt. Maar mijn gevoel is toch anders. Heb net wel een mega bestelling positiekleding ontvangen. Hoop dat ik me wat mooier voel met goed zittende kleding.
Energy08, erg he, die vermoeidheid? Hier man in vitaal beroep, ik had net een eigen bedrijf gestart en 3 kinderen thuis. Je kunt me opvegen aan het eind van de dag. Fijn dat je misselijkheid beter is!

Met de diabetes moet ik op mijn eten letten, en ik prik 4x per dag insuline. Normaal hoort daar ook vingerprikjes bij om je waarde te bepalen, maar ik heb sinds een paar weken een sensor op mijn arm die continu bepaalt, en lees je af met je telefoon. Dat scheelt al erg.

Blueitis, vanwege de zwangerschap heb je steeds meer insuline nodig; ik weet nog van de andere keren dat het vaak zoeken is en veel bijstellen. Gelukkig heb ik er niet enorm last van, het is wel frustrerend en de wisselende waarden zijn natuurlijk minder goed voor de baby dan stabiele waarden. De sensor zorgt voor meer inzicht waardoor we hopelijk beter kunnen afstellen.

Qua controles is het iedere 4 weken ongeveer, en wat contact op afstand tussendoor. Wel ziekenhuis ipv verloskundige. Verder zijn er wel bepaalde dingen die in de gaten gehouden worden zoals extra checks bij de 20 weken echo omdat je meer kans hebt op bepaalde afwijkingen, groeiecho’s (mede ook vanwege dysmatuur kind eerder) en meestal eerder baby halen

En al diverse goede nipt uitslagen, fijn! Ik wacht nu anderhalve week en begin ongeduldig te worden...

Blueitis, wat grappig dat jullie al zo bezig zijn met alle spullen. Hier zit hoofd nog veel te vol met andere dingen om er aan te denken.

Intotheunknown, wat maakt dat je het zo lastig vind, het aankomen?
Ik herken het wel een beetje hoor. Gewicht is altijd een struggle geweest en de tweeling zwangerschap is een echte aanslag op mijn buik geweest. In gewicht weinig aangekomen (kilo of 7-8), maar een enorme buik. En nu zo kort erop dit. Ik was op 1 januari net begonnen met een afval programma en dat ging lekker, maar ja, nu mag ik dat niet meer doen.
Ik was met de tweeling wel huiverig hoe mijn lijf eruit zou komen en deze er zo kort op maakt dat niet minder.

Gezien een eerdere spoed keizersnee en geplande keizersnee zal dit ook een geplande keizersnee worden. Met de gyn al eens besproken dat we waarschijnlijk tijdens de operatie een sterilisatie willen. Met 4 kinderen in huis en eentje in ons hart (al vind ik dat zo’n stomme term) is ons gezin echt compleet en zien we nog een keer zo’n verrassing niet zitten. Vorige keer ook al eens besproken maar toen kwam het idee pas bij 34-35 weken op en zouden we binnen 2-3 weken een beslissing moeten nemen. Dat was te kort. Nu hebben we gelukkig nog even, maar merken dat we er eigenlijk wel uit zijn.
Alle reacties Link kopieren
Fijn de goede NIPT uitslagen! Ik ben nog aan het wachten..

Het is ook zwaar nu met kinderen thuis hè? Ben ook kapot.

Gewicht is altijd wel een dingetje geweest bij mij hoor. Ben normaal vrij slank en daar voel ik mij prettig bij. Nu ik overal extra vet krijg heb ik daar echt moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
Lees al een tijdje met jullie mee en ga gewoon lekker meeschrijven. Ik ben 14 oktober uitgerekend van onze eerste. Super spannend allemaal!

Vorige week een goede nipt uitslag en 28 april weer naar de verloskundige.

Ik heb veel mensen in mijn omgeving die zeggen wel jammer zo je eerste in deze tijd. Tja het is niet anders, natuurlijk balen dat mijn vriend niet mee kan naar de verloskundige. Gelukkig is hij de eerste keer mee geweest. Het is ook dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb hoe t normaal is dus laat het maar lekker op mij afkomen. Heb de laatste echo gefilmd voor mijn vriend zodat hij toch nog iets meekrijgt.

Ook heb ik nog helemaal niets gekocht voor de baby, nog geen drang gehad en wil dit liever in een echte winkel doen. Kijk af en toe wel online maar ga denk wachten tot de 20 weken echo met kamertje en kinderwagen kopen etc.

Ik ben niet zo goed met tabellen, zou iemand mij toe willen voegen? Ben trouwens 30 😉
Alle reacties Link kopieren
Welkom Dizzy!

Van de eerste zwangerschap weet ik nog dat er 6 maanden 😅 wachttijd zat op de kinderwagen. Dus zou dan nu al te laat zijn. Maar ook ik wacht nog met kopen van alles. Heb helemaal niets meer van de eerste kinderen.

Van de week wel een heel leuk pakje voor de baby gekocht :love:
Alle reacties Link kopieren
@ Dizzy: Welkom! Ik snap heel goed dat je nog even wilt wachten met het kopen van spulletjes. Ik wil de rest van de dingen die we nodig hebben ook graag eerst in het 'echt' zien. Gelukkig is dat niet zoveel meer en kleren voor mezelf durf ik wel online te bestellen deze periode. Ik heb ze nog niet nodig, maar ik ga volgende week wel alvast een broek bestellen. Je zal zien dat ik ineens weer op kantoor moet werken en dat dan mijn normale broeken niet meer passen!

@ Zot: Bedankt voor je uitleg!
Het bezig zijn met alle spulletjes komt ook wel een beetje door het enthousiasme van mijn schoonzussen. De ene was zo enthousiast dat ze al bijna aan de telefoon hing met haar zus om een aantal spullen te regelen. Wij wilde nog even wachten met het bekend maken aan de hele wereld!

@ Intotheunknown: Ik heb ook wel moeite met aankomen. Er zit nog niet echt iets aan op dit moment (mijn gewicht schommelt op het moment nogal), maar ik wil eigenlijk de gewichtstoename zoveel mogelijk beperken. Ik ben al te zwaar en ben voor de zwangerschap (voor mijn gevoel eindelijk) een flink aantal kilo's kwijt geraakt. Die wil ik er eigenlijk daarna niet weer af moeten sporten.
Maar ondanks dat ik nog steeds elke dag misselijk ben, heb ik nu ook HONGER. Ik probeer maar te snacken met gezonde dingen, mijn lichaam heeft het toch nodig.

Hier vandaag ook een goede NIPT uitslag! Best heel snel, binnen een week. Alle andere bloeduitslagen waren ook goed, dus op naar de volgende afspraak op 30 april!
Hier nog steeds aan het wachten op NIPT. Was gisteren bij de gyn, die kon het niet nakijken (kan alleen de aanvrager) en het bleek dat ze bij het prikken ook een telefonische afspraak hadden moeten plannen voor de uitslag, en dat waren ze vergeten. Misschien zit ik dus voor niks al lang te wachten.
Als het goed is, wordt ik vandaag gebeld.

Gisteren gyn en internist gesproken, was prima. Even snel gespiekt, hartje was lastig te vinden maar baby bewoog flink en was ook echt weer verder ontwikkeld, dus zit voor nu goed. Over 4 weken weer een afspraak...
Alle reacties Link kopieren
bedankt allemaal!

Ik heb mezelf ondertussen toegevoegd in de tabel, ging beter via de laptop.

@ blueitis, ik heb inderdaad ook een zwangerschapsbroek online besteld, die zijn wel al nodig. Heb altijd vrij hoge modellen en mijn buik begint nu wel echt een bolletje te krijgen. Al moet ik zeggen dat voor mijn zwangerschap de broeken ook al wat strakker zaten...

Hebben jullie trouwens ook moeite met eten? Ik krijg het avond eten echt niet weg dus eet tussen de middag maar een salade zodat ik in ieder geval de vitamientjes binnen krijg. Ben helemaal nog niet misselijk geweest maar alleen het idee al van eten s'avonds moet ik kokhalzen. Normaal ben ik echt een vreetzak en vind ik avond eten een feestje. Ben ook wat kilo's kwijt, wat ik gelukkig prima kan missen.
Alle reacties Link kopieren
dizzyy0: Welkom hier !! Leuk een nieuwe mee schrijfster ! 😊
Moeite met avond eten herken ik zeker, al lijkt het nu wel weer wat beter te gaan.
Tot een paar weken terug had ik ook totaal geen trek in avond eten.

zot-83: Inmiddels heb je vast al wat gehoord over de nipt. Alles goed??

Intotheunknown: Leuk dat je al je eerste baby pakje hebt gescoord. Ik wacht nog even tot na de 20 weken echo.
Dan ga ik ook de babykleren die ik heb bewaard van me zoontje uitzoeken.

Hier alles goed, heb totaal geen kwaaltjes / klachten. Voel me eigenlijk prima!
Had gisteren controle bij de vk, maar we waren ook zo klaar. Heb gewoon niks te klagen !
Hartje geluisterd en verder bloeddruk en gewicht gemeten.

7 mei de 20 weken echo !! Jeeeh !! :hyper:

Hoe is het met de andere?
Babyboom, ja - nipt en uitslag van het genetisch onderzoek bij ons maar CF was helemaal goed! Een hele opluchting. Volgende controle is 7 mei, de 20 weken echo 22 mei.
Ik heb best veel last van migraine en ben heel moe. De kinderen slapen momenteel niet echt rustig, dus vaak wakker. En ook veel aan mijn hoofd; kinderopvang (we gaan waarschijnlijk naar een gastouder aan huis), was net gestart als zzp’er vanuit de ww dus onzekere situatie, benaderd voor een vacature dus opeens aan het solliciteren, bedenken hoe we iedereen in huis een plekje gaan geven.

Dizzy, ik heb dat de andere zwangerschappen gehad. Ik at slecht, kon het moeilijk wegkrijgen. Kleine beetjes hielp maar ik kwam maar weinig aan. Eerste keer 7 kilo en bij de tweeling ook maar 7-8 kilo.
Hallo iedereen, hier ben ik ook weer eens!
Ik lees wel alles mee, maar omdat er niet zo heel veel gereageerd wordt hier voel ik me ook niet heel geneigd om wat te schrijven (moet ook steeds opnieuw inloggen, dat helpt ook niet mee).

Inmiddels wel heel ook de nipt gedaan en ook al binnen een week een goede uitslag gehad :) Fijn dat het bij iedereen die inmiddels een uitslag heeft goed is!

Kwaaltjes niet echt meer eigenlijk. Nog wel wat moe, maar bij lange niet meer zo extreem als in het begin. Wel vaak een wat trekkerig gevoel onderin mn buik, richting liezen, wat ik zo lees zijn dat mn banden.

Vanwege het corona virus helaas wel lang wachten tot controle bij verloskundige, 1e echte afspraak pas met 16 weken. Hopelijk blijft tegen die tijd de daling zichtbaar, waardoor mijn vriend ook weer mee mag (vooral bij de 20 weken echo likt het me echt niet fijn dat alleen te moeten doen).
Alle reacties Link kopieren
Naar hè dat je nu alleen maar de verloskundige moet..

Ben wel jaloers op je Babyboom!
Heb zelf wel veel klachten. Deze week ook migraine en niet kunnen werken. Ij vind zwanger zijn echt zwaar
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown: Ah wat vervelend, en dat ook nog met andere kleine kids die rond springen.
Dan maar hopen dat je een super voorspoedige bevallig gaat hebben.
Daar kijk ik echt vreselijk tegen op, het is me 2 jaar geleden zo tegen gevallen.

Verder gaat hier alles prima, me buik is wel al echt fors.
En ik hoop zo dat ze morgen bekend maken dat de kdv langzamerhand weer mogen opstarten.

Ik heb me vorige week ook ingeschreven voor kraamzorg, dus dat is ook geregeld. :-)
He, hoe is het bij jullie?
Ik voel me sinds een paar dagen een stuk beter, al loop ik niet over van energie.
En ondanks dat ik echt geen extreem druk sociaal leven had, vind ik het allemaal maar saai zo thuis. Niet rustig ;-), wel saai.
Volgende week donderdag weer controle en langzaam richting de 20 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
Fijn al die goede uitslagen!

Vandaag bij de verloskundige geweest, hartje geluisterd en de baby was vrolijk aan het rondzwemmen :) Ze moest echt moeite doen om hem bij te houden.
Een afspraak gemaakt voor de 20w echo. Voorlopig moet ik nog steeds alleen :( en mag ik niet videobellen. Ik mag wel een usb stick meenemen om foto/filmpje op te zetten. De verloskundige zie ik dan pas weer op 27 weken, dat is half juli! Het is niet anders, maar het vergt wat aanpassingsvermogen.... Tussendoor heb ik nog wel verschillende afspraken, die ik ook alvast heb meegekregen. Ik moet suikertest doen en heb ook alvast het formulier voor de 28w groeiecho ontvangen. Voor mij dus extra echo's, dat maakt het alvast een beetje goed. Tegen die tijd mag man vast weer mee!

Buik groeit nog niet echt, ik pas nog steeds in mijn normale jeans. Zwangerschapsbroek ligt wel klaar, kan nu toch niet lang meer duren!
Ook nog steeds misselijk, als is het nu niet meer de hele dag en sinds 3 weken hondsmoe. En ik dacht dat het 2e trimester beter werd! Ach, het gaat vanzelf over (al kan het even duren :D )

@ dizzy: geen moeite met eten, maar een uurtje na het avondeten heb ik het gevoel dat ik net een hele buffettafel heb leeg gegeten! Het gevoel zakt daarna ook niet meer.

@ babyboom: nog een weekje wachten, spannend!

@ intotheunknown: Ik vind zwanger zijn tot nu toe ook niet echt heel leuk (ook niet vreselijk, meer neutraal), maar als ik jou klachten lees, mag ik zeker niet klagen. Ik hoop dat het inmiddels weer een beetje beter met je gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Het is hier inderdaad heel erg stil en ik ben zelf ook een tijd stil geweest. Zoveel dingen die tussendoor kwamen.

Eventjes een update:
We hebben het hartje van onze baby gehoord en dat was echt fantastisch. We hebben ook de NIPT test met nevenbevindingen gedaan en deze kwam negatief terug. Dus baby is helemaal gezond en dat was ook fijn. Ik voel sinds een aantal weken de baby wat pruttelen in mijn buik. Hebben jullie dit ook?
Aanstaande maandag hebben we de 20 weken echo en mijn man mag weer mee! Dat komt door de versoepelingen vanuit de overheid dus dat is heel fijn.

@Babyboom: hoe was de 20 weken echo?

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hi alemaal! Hier ook weer even een bericht! Fijn dat het met jullie goed lijkt te gaan. De 20 weken echo komt eraan. Spannend hè! Ben ook super benieuwd wat we gaan krijgen :)

Hier gaat het goed. Bijna 18 weken en voel me goed. Behalve dat ik weer last van m’n bekken krijg. Hoop dat het niet erger wordt. Ik heb woensdag over 2,5 week de echo dus duurt nog even. Wel fijn dat weer partners mee lijken te kunnen!
Fijn dat iedereen zich goed voelt en oom goede uitslagen krijgt.

Hier eigenlijk niet veel nieuws, wel een paar weken terug het hartje voor de eerste keer kunnen horen, zo bijzonder!!

Hier ook binnenkort de 20 weken echo. Vooralsnog zonder partner bij ons, ondanks de versoepelingen. Ik hoop echt heel erg dat ze het toch nog gaan wijzigen voordat we aan de beurt zijn! Het lijkt me echt niet fijn het alleen te moeten doen, en voor mijn man ook een moment waar hij zo graag bij betrokken zou willen zijnZ
Alle reacties Link kopieren
Zot: Fijn dat je je al iets beter begint te voelen.

ActualNoodle: Ik voel de baby ook sinds week 18 lekker kriebelen in mijn buik. Heerlijk !! Geeft ook wat meer zekerheid vind ik.

Vorige week donderdag de 20 weken echo gehad, helaas wel zonder partner. Maar gelukkig zag alles er prima uit ! Kindje lijkt wel iets kleiner te zijn dan de gemiddelde richtlijnen, maar nog binnen de lijnen, dus we hoeven ons nog geen zorgen te maken, wellicht een extra groei echo ter zijnde tijd.

Over 2 weken weer op controle bij de vk.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het goed gaat bij iedereen.

Ik ben 2 weken terug bij de verloskundige geweest, hartje voor het eerst gehoord. Heel grappig om dat voor t eerst te horen.

Volgende week de 20 weken echo, vind dat stiekem wel heel spannend en ben heel nieuwsgierig wat er in mijn buik zit. Ik heb heel sterk een voorgevoel voor een jongen, we gaan het zien. Als het maar gezond is dat is het allerbelangrijkste. Gelukkig mag mijn vriend weer mee, super fijn na 2x alleen bij verloskundige te zijn geweest.

Ook ik voel af en toe wat in mijn buik bubbelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb vanavond de 20-weken echo staan en ik vind het heel spannend. Ik ben zo benieuwd of baby helemaal gezond is en wat het gaat worden. Ik denk zelf een jongen net als bijna iedereen in onze omgeving (twee mensen denken meisje). De laatste weken droom ik wel dat ik beval van een meisje dus misschien is dat een voorteken?

Goed om te horen dat de meeste het hartje hebben gehoord. Dat vond ik zelf zo ontzettend fijn en een geruststelling dat alles nog goed zat.

@Babyboom: weet je ook al wat het gaat worden?

Ik voel sinds een aantal weken ook kriebels in mijn buik, vooral als mijn man tegen mijn buik praat. Sinds een paar dagen lijkt ook een soort van beweging te voelen dus dat is echt heel speciaal. Zien jullie nu ook al goed dat je zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
Succes met de 20 weken echo's deze week !!!
Gelukkig mogen jullie man / vriend weer mee.

Wij weten wel het geslacht, had gevraagd of ze het wilde opschrijven, omdat ik het niet zo leuk vond die alleen te horen.
We hebben toen 's avonds met zn drieën taart gegeten en een ballon opengeprikt met confetti. Was heel leuk !
We zijn er heel erg blij mee.

Geslacht houden we voor de buitenwereld nog wel geheim, dus weet niet zo goed of ik het hier ga vertellen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven