UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Ik kan de tabel op mijn telefoon niet goed lezen, maar succes voor iedereen die ook deze week de 20 weken echo heeft!

Ik heb ‘m woensdag en vind het wel spannend! Bij ons mogen er nog steeds geen partners mee, dus moet alleen :(
Wil dan ook graag dat ze het geslacht opschrijft, zodat we er samen thuis achter kunnen komen. En niet ik in mn uppie tijdens de echo.

Lees van een aantal dat ze de baby al voelen.. Ik voel ‘m volgens mij nog niet.
Af en toe twijfel ik wel, maar ik weet ook niet zo goed wat ik dan moet voelen haha

Zijn jullie al aan het kijken/kopen geslagen voor de ‘grote dingen’ zoals een kinderwagen/kamertje enz? Ik begreep dat er best een levertijd om sommige spullen kan zitten en ben niet een persoon van op het laatste moment afwachten of het wel op tijd binnen is.
Alle reacties Link kopieren
@ Actualnoodle, hoe was je echo?

@ Babyboom, ik begijp heel goed dat jullie het geslacht voor jullie zelf willen houden. Wij willen het helemaal niet weten, dus ik kan dat stukje van de tabel ook niet invullen. We wachten lekker tot oktober.

@ Ariel, spannend! Ik heb ook woensdagmiddag de 20w echo. Hier mag man wel mee en ik moet zeggen dat ik dat wel heel fijn vind. We moeten namelijk ook een half uur rijden voor het echocentrum (ivm corona is de locatie dichtbij dicht). We gaan er niet vanuit, maar ik wil niet in mijn eentje terug moeten rijden als er wel wat is. En om man nou in de auto te laten wachten is ook zowat.

Ik heb gisteren voor het eerst echt duidelijk de baby gevoel. Achteraf vorige week dus ook al, maar toen wist ik het niet zeker. Het voelde vorige week alsof er heel zachtjes over de binnenkant van mijn baarmoeder werd gestreeld. Duurde 1 seconde en daarna kwam het natuurlijk niet terug, dus ik dacht dat ik het me inbeeldde. Gisteren was het ineens wel heel duidelijk, een stevigere wrijving en ook paar keer. Het duurt steeds heel kort.

Wij hebben inmiddels de meeste dingen al in huis. Niet omdat we nu zo van het shoppen zijn, maar simpelweg omdat we een hele enthousiaste familie hebben :)
Commode, ledikant, box en kinderwagen konden we zo overnemen. Ook een berg kleertjes en benodigdheden als hydrofielen. De familiewieg wordt op dit moment opnieuw bekleed. We hebben alleen een autostoeltje, kruiken, badje, matrasje en wat extra rompertjes nodig. Daarnaast wil ik nog wat aankleding voor de babykamer hebben en een eerste pakje. En daar ga ik op mijn gemak voor shoppen.

Volgende week hebben we al de intake van de kraamzorg. Deze doen dit bewust heel vroeg om zo goed mogelijk te kunnen matchen. Ik wacht dat gesprek even af en dan plan ik shop tripje denk ik.

Heel veel succes bij de echo's deze week!
Leuk dat er mensen zijn die het niet willen weten en/of niet verder zeggen tegen de buitenwereld.
Ik ben veel te nieuwsgierig wat dat betreft én vind het ook wel praktisch qua kleertjes enz. Veel kleertjes vind ik qua kleuren wel echt jongen/meisje. Alleen neutraal ben ik ook niet zo van.
Maar ook niet van blauw voor een jongetje en roze voor een meisje hoor!
Die kleuren ga je bij ons ook op het kamertje niet terugzien.

Vind het echt jammer dat we blijkbaar een van de weinigen zijn waarbij de partner nog niet mee mag naar de 20 weken echo. Hij moet zelfs in de auto wachten, wachtkamer is ook not done.

@blie, wow dus jullie hebben het meeste gewoon al! Wij echt nog bijna niets.
Er zijn ook niet veel mensen in de omgeving waar we van zouden kunnen overnemen, maar we willen het ook wel echt naar onze smaak uitkiezen, en dan moet je qua overname ook net iemand treffen die dezelfde smaak heeft.
Alle reacties Link kopieren
Idd heel jammer dat hij nog niet mee mag. Woon je toevallig in Brabant? Bij mijn collega mag haar man ook nog niet mee, maar die heeft nog 3 weken voordat de 20w echo is.

We zijn idd al bijna klaar! Heel fijn, scheelt veel lijstjes maken. Ik ben ook van het op tijd klaar zijn. De meubels zijn allemaal heel netjes en wit. Waarschijnlijk was ik zelf voor een houtlook gegaan, maar deze meubels vind ik ook prima.
De kleertjes zijn wel heel erg jongen, met name de shirtjes. Niet zozeer blauw, als wel auto's en tractoren ect. Mocht het een meisje worden gebruik ik eerst de neutrale kleertjes en bestel ik gewoon online wat leuke meidendingen bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het meeste nog van ons eerste kindje wat ik weer ga hergebruiken.
Twijfel wel of ik nog een andere kinderwagen ga kopen, maar daar ga ik nog goed over nadenken.
Verder ga ik nog wel kleding uitzoeken wat ik ga her gebuiken en wat niet.
Eerste pakje vind ik wel leuk om uit te zoeken in de winkel.

Verder ga ik een nieuwe hoes en voetenzak kopen voor de maxicosi, zodat deze toch net weer even anders is als bij de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Spannend meiden de 20 weken echo’s! Ik heb em pas volgende week woensdag. Ben dan 20+1. Wel wat later, maar kwam deze week niet goed uit ivm verhuizing...

Wij willen wel weten wat het wordt. Zal het hier volgende week wel melden :). Als het weer een meisje wordt hebben we meer dan genoeg, als het een jongen wordt mag ik weer gaan shoppen 😉.

En voel de baby ook al even, maar is nu ook sneller dan vorige keren. Succes dames met de echo’s deze week!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij hebben onze 20 weken echo gehad en mijn man mocht mee. We zijn in verwachting van een jongen en daar zijn we zo ontzettend blij mee. Ik had al sinds de 8e week het gevoel dat het een jongen zou worden dus dit is extra leuk. Alles was in orde bij de echo, maar hij heeft wel wat vergrote niertjes. De echoscopist gaf aan dat dit vaker het geval is bij jongens. Met 32 weken krijgen we een extra echo om te zien of dat zijn niertjes weer goed zijn. Als dat niet zo is, dan zal onze baby na de bevalling wat antibiotica krijgen om ze te laten slinken. Verder is het zo dat hij dan gevoeliger zou zijn voor blaasontstekingen, dus het is niet al te eng.

@Babyboom: heel leuk dat je het geslacht voor jezelf wilt houden. Ik zou dat zelf heel lastig vinden. Delen jullie het wel met familie?

@Ariel: heel veel succes met de echo! Ik hoop dat je er van gaat genieten.

Wij hebben aankomende week en volgende week allemaal rondleidingen gepland staan bij kinderopvangcentra. Hebben jullie dit al geregeld?

We hebben op dit moment de kinderwagen besteld en we weten al welke meubels we willen. Verder hebben we alvast wat kleertjes en wat kleine hebbedingetjes, maar we moeten nog goed gaan winkelen.

Ik voel de baby echt heel duidelijk. Hij is heel actief en ik kan aan mijn buik ook voelen waar hij op dat moment ligt omdat mijn buik iets vervormt is aan die kant en wat harder aanvoelt.
@actual fijn dat de echo op zich goed was! Fijn dat ze het van de niertjes dan later nog eens checken.
En heel leuk ook dat je al die tijd het gevoel van een jongetje had en het dan ook zo blijkt te zijn!
Ik heb echt totaal geen idee jongen of meisje.

Kinderopvang hadden wij al heel erg vroeg geregeld, dat is hier echt nodig. Geloof tussen de 8 en 10 weken dat ik toen zwanger was en toen waren de dagen die we eigenlijk wilden al niet meer mogelijk. Onze kleine gaat straks 2 dagen per week naar een kinderdagverblijf en is 3 dagen lekker thuis bij ons.

@blue nee, woon niet eens in brabant, maar het echocentrum is in het ziekenhuis en die hebben een heel streng bezoekprotocol waar ook het echocentrum zich aan moet houden.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Actual Noodle! Een jongen😍. En fijn inderdaad dat echo goed was!!

@ariel: kun je niet eventueel voor ander echocentrum kiezen? Wij hadden hier vrije keuze in...

Hier ons derde kind ook al met 8 weken zwangerschap aangemeld voor creche. Bij tweede ook rond die tijd en zij kon niet eens direct terecht... pas toen ze bijna 5 maanden was! Dus verstandig om dat zsm te doen.
De 20-weken was goed!! Heel fijn om te weten dat alles er goed uit zag :)
En... Wij krijgen een jongetje! 💙

Gelukkig mochten we de hele afspraak videobellen, dus toch een beetje samen de echo gehad.
Kiezen voor een ander echocentrum leek me 1 week voor die tijd niet echt meer wat (als er dan uberhaubt ook plek geweest zou zijn). Zouden dan ook wel een eind verder moeten rijden.

@Energy jullie dus ook al zo vroeg moeten regelen ja. En dan bij de 2e zelfs toen al niet direct plek? Verwacht je dan niet he? Begreep dat dat te maken kan hebben met een maximum aantal baby’s die er op een groep mogen zijn.
Alle reacties Link kopieren
@ ActualNoodle en Ariel: Gefeliciteerd met jullie zoontjes!

Hier ook de 20w echo gehad en alles is goedgekeurd! Geslacht wilde we niet weten en baby lag netjes met de beentjes in de weg, dus dat is gelukt! Heel gaaf om te zien hoe de kleine spuit uitgegroeid is van pinda naar een echte baby. We hebben een berg foto's op een usb sticky meegekregen, ook een hele mooie van het gezichtje.
Leuk om met de familie te delen!

Ik heb het kinderdagverblijf al op 5 weken geregeld. En zelfs ik heb geen plek op een van de dagen vanaf de dag dat we dat willen. Gelukkig wel een maandje later, dus dat is prima te overbruggen. Wij wonen in een klein dorp, wel met maar 1 kinderdagverblijf, maar er zijn ook meerdere gastouders in het dorp. Ik ben blij dat ik er op tijd bij was!
Heel fijn @blue, dat bij jullie de 20wk echo ook goed was! En dat jullie niet toch per ongeluk hebben kunnen zien wat het gaat worden..

Jeetje, met 5 weken al moeten regelen.. En dan nog niet direct plek. Maar een maandje is idd te overbruggen dan!
Alle reacties Link kopieren
@Ariel: wat leuk dat je ook een jongen krijgt, gefeliciteerd! Hadden jullie een voorkeur voor het geslacht? Wij hadden dit niet, maar ik ben wel echt ontzettend blij met de kleine man in mijn buik.

@Energy: wauw bizar dat dat zo vroeg geregeld moet worden. Wij hebben afgelopen week twee kinderdagverblijven bezocht en eentje vonden we echt helemaal geweldig. Ze hebben plek voor onze kleine man vanaf januari voor de dinsdagen en donderdagen dus daar zijn we heel blij mee. Aankomende week hebben we nog 1 rondleiding staan en dan zullen we de knoop doorhakken.

@Blue: goed om te horen dat de echo goed was en dat het nog een verassing blijft wat het wordt.

Hoe gaat het verder met iedereen? Vinden jullie het tweede trimester fijner dan het eerste trimester? Ik voel me hartstikke goed en mijn buik is flink aan het groeien. Ik voel nu iedere dag de baby schoppen en bewegen en dat is wel heel bijzonder. Bij mij ligt de placenta aan de achterkant dus de echoscopiste had aangegeven dat we straks de handjes en voetjes voorbij kunnen zien komen wanneer hij een stuk groter is. Ik kan nu al voelen aan de buitenkant van mijn buik waar hij ligt.
Hier vanmorgen ook een goede 20 weken echo, enorme opluchting. Vanwege de afwijking van onze dochter gaan ze met 30 weken wel nog een keer een GUO doen. En ook hier team blue!

Helaas voel ik me niet top. Ik heb galstenen en slaap slecht. Kwakkel wat meer met mijn gezondheid deze maanden.
Alle reacties Link kopieren
@Zot: Fijn dat alles er goed uit ziet, kan me voorstellen dat het voor jullie een enorme opluchting is.
En fijn dat je nog een extra GUO krijgt.
Hoe is de verdeling van je andere kindjes wat betreft meisje / jongen ?

Team blue doet het hier momenteel goed !

ActualNoodle: Fijn dat jullie nu ook bijna het kdv rond hebben.

Ik voel me nog steeds prima. Vind soms wel lastiger worden met me zoontje tillen hij is toch zeker 15 kg. En als ik hem uit bijvoorbeeld de kinderstoel moet tillen voel ik dat nu toch wel in mijn buik.
Verder eigenlijk prima.
Babyboom, ja, wat een gewicht dan he? Meisje van de tweeling is nu tegen de 11 kilo en dat merk ik ook. Ook onze oudste wil met een knuffel weleens getild worden, maar met 20 kilo is dat best een uitdaging ;-)
Qua verdeling, we hebben 2 zoontjes en een dochter in huis, en de dochter die we verloren hebben. In huis wordt het dus 3 jongens en een meisje, ben benieuwd wat dat doet met de dynamiek, hahaha. Vooralsnog merken we ook dat de jongens veel wilder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen ook 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit!! Na twee meisjes doe ik nu ook mee met team blue, super leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn al die goede echo's. Ik heb vorige week ook mijn 20 weken echo gehad en jawel ook wij krijgen een jongen! Ben zo blij, het gaat nu echt leven voor mij. Ik heb al sinds het begin het gevoel gehad dat het een jongen is dus werd ook helemaal emotioneel dat ze zei dat het een jongen is. Heel grappig dat je gevoel dan goed zit. Mijn vriend mocht gelukkig mee, vond hij ook heel fijn.

Gisteren nog bij de verloskundige geweest voor en gewone check ook daar alles goed.

Was tot de 20 weken echo heel voorzichtig had nog helemaal niets gekocht en nu ben ik los. Gisteren heb ik een kinderwagen opgehaald (via mp) en commode is ook besteld. Heb van een vriendin een maxi cosi gekregen, zij had deze amper gebruikt dus is nog bijna als nieuw. Verder heb ik ook wat kleertjes gekocht en ben ik begonnen met de babykamer te schilderen.

Voel me nu ook een stuk beter, eigenlijk gewoon weer normaal. Heb weer eetlust en energie voor 10. Slaap ook echt super vast alleen merk wel dat op mijn rug liggen er niet meer in zit.

Kinderopvang hebben wij met 14 weken geregeld, we hebben nu flexibele opvang vanwege mijn onregelmatige werk. Alleen staat mijn baan op de tocht vanwege corona dus ik heb geen idee hoe dit allemaal gaat verlopen. Gelukkig is dit een zorg voor na mijn verlof en zie begin volgend jaar wel. Misschien heb ik dan toch de voorkeur voor een regelmatige baan met een baby. Hopelijk doen ze dan niet moeilijk om dat om te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wow ! Wat frappant dat team blue zo goed vertegenwoordigd is hier.

Gefeliciteerd met alle goede 20e weken echo's !!
Goed gevoel hè.

Wij zijn nog volop aan het verbouwen en ik ook nog volop aan het verven / schuren.
Dus babykamer nog helemaal niks mee gedaan.
De toekomstige baby kamer is nog één bouw put.
Hoe is het met iedereen?
Allemaal inmiddels de 20 weken echo gehad?

De jongetjes doen het wel goed hier haha, wel toevallig allemaal jongetjes!

Inmiddels ben ik 22 weken en voel me prima! Eigenlijk niets te klagen :)
‘S avonds wel een wat zwaar gevoel in mn onderbuik.
De baby Voel ik volgens mij nu ook. Mijn placenta ligt voor, de verloskundige gaf ruim een week geleden aan dat het daarom heel normaal is dat ik het nog niet voelde. Maar volgens mij inmiddels wel!

Wij zijn begonnen met het kamertje, zo leuk om te doen! Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden, hebben nu de grote lijnen duidelijk qua kleur/indeling enz, maar het aankleden lijkt me zo leuk.
Kinderwagen ook besteld, dus de grote dingen waar levertijd op zit is geregeld.

Gaan jullie de 22 weken prik halen? Ik heb de afspraak vrijdag staan.
Alle reacties Link kopieren
22 weken prik, twijfel ik een beetje over.
Je leest en hoort toch ook wel veel over bijwerkingen e.d.
En daarin tegen bij de eerste bestond het niet eens...en was het ook niet nodig.
Vind het lastig, nog even goed in verdiepen...


Fijn Ariel dat je nu ook de baby voelt.

Ik ben deze week de magische 24 weken grens over. Jeeeh !!!!
Volgende week weer een controle.
Kijk daar altijd graag naar uit :-)

Hoe is het met de rest??
Alle reacties Link kopieren
@babyboom lekker de 24 weken grens over! Voor mij nog 1.5 week. Moet zeggen dat ik er na de 20 weken echo zoveel chiller in sta. De eerste weken vond ik mega spannend en nu ben ik heel relaxed.

Ik ga maandag de 22 weken prik halen. Las inderdaad wel over bijwerkingen, ben van mening als het aangeboden wordt dan zal er genoeg onderzoek naar gedaan zijn. Mijn verloskundige raadde het ook aan te doen. Scheelt ook weer een prikje voor de baby.

Moeten jullie ook de suikertest doen? Mijn bmi zat net op t randje tijdens de intake dus voor de zekerheid willen ze het doen.

Komen jullie al veel aan? Ik ben in het begin heel veel afgevallen en zit nog steeds niet boven mijn oorspronkelijke gewicht. Gelukkig had ik wat reserves, daar heeft de baby goed gebruik van gemaakt😂

Vinden jullie leuke zwangerschapskleding ook een drama? Ik vind echt niets leuk... helaas gaan mijn eigen shirtjes nu echt te kort worden.

Hopelijk gaat het met iedereen verder goed
Alle reacties Link kopieren
Hier net terug van de verloskundige. Alles helemaal prima! Alleen de misselijkheid die in week 20 eindelijk weg was, is weer terug. :( Gelukkig niet heel heftig, maar ik was net blij dat het over was.

Allemaal gefeliciteerd met de goed echo's!

@ Babyboom: Ik heb mijn 22 weken prik afgelopen maandag gehaald. Geen last van gehad. Voor mij was het een no-brainer. Maar ik begrijp dat niet iedereen er zo over denkt. Fijn dat je over de grens bent! Hier nog 1,5 week, maar ik hoop dat ie nog wel een stuk langer blijft zitten. :)

@ Actualnoodle: Ik begin sinds week 16 langzaam aan te komen. Het is nog beperkt en ik zit nu weer op mijn startgewicht (was ook maar een paar kilo afgevallen). Ik probeer wel een beetje op mijn eten te letten. Ik heb al genoeg kilo's en wil op het eind geen walrus zijn. Ik moet ook een suikertest doen. Kijk er niet naar uit ivm het nog steeds misselijk zijn, maar we zullen wel zien. Voordeel is dan wel weer dat ik ook extra echo's krijg, dus wij kunnen extra vaak naar onze baby kijken straks!

Zwangerschapskleding vind ik ook helemaal niks. Ik heb 1 lange broek en 2 korte gekocht. Ik werk nu veel thuis, dus ik kan gewoon een legging of joggingbroek aan. En ik heb nog jurkjes die ik evt naar kantoor aan kan als dat weer nodig is. Shirtjes is het ook allemaal net niet. Of rare printjes, of zoete bloemetjes of een tekst met 'He kijk ik ben zwanger'. Dat zie je hopelijk ook wel zonder dat het op het shirt geschreven staat.
Ik heb nog 3 shirtjes die prima kunnen. Ik heb er een aantal bijgekocht na lang zoeken, waaronder voedingsshirts. Die vond ik een stuk leuker.

Wij zijn nu net begonnen met de vloer van de onderverdieping vervangen. De (bij)keuken wordt morgen afgemaakt en dan is de woonkamer zelf aan de beurt Een berg met meubels gaan tijdelijk naar de babykamer en we leven op zolder. Pas daarna gaan we de babykamer in orde maken. We hebben wel de meeste dingen al in huis of bij familie staan. De babykamer is al wel klaar qua verven en vloer, dus het gaat puur om de inrichting en decoreren. Dat gaat vast snel als we beneden klaar zijn.
Fijn babyboom, dat je de 24-weken voorbij bent! Ik merk dat ik daar ook wel naartoe reken. Nog 1,5 week te gaan.
Maar uiteraard moet hij toch echt wel minimaal nog 15 weken lekker blijven zitten.

@blueitis fijn dat de controle weer goed was!
Wel balen dat de misselijkheid weer terug is.

Hier ook suikertest ja. Wat ik zo hoor en lees is het geen fijne test. Maargoed, ga het wel zien, misschien valt het mee.
Ook hier vanwege bmi, en ook daarom extra groeiecho’s. Dat laatste vind ik dan weer niet erg!

Zwangerschapskleding zie ik op zich wel genoeg leuke kleding, maar er is veel steeds uitverkocht in mijn maat. Dan hebben ze alleen nog maar maat XS of S bijvoorbeeld.
Ben nu aan het kijken voor een sport-/joggingbroek. Bij Zalando veel keuze, totdat ik selecteer op mijn maat.
Vind van de kleding bij Prenatal en H&M veel wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ja uiteraard hoop ik ook heel hard dat alle baby's nog lekker blijven zitten tot minimaal september. B)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven