UD September 2020 - nieuw topic

17-02-2020 12:53 249 berichten
Dit leuke vervolgtopic 'uitgerekend in september 2020'

Even een bericht voor alle meiden uit de tabel; we zijn een Whatsapp groepje gestart omdat er nogal een kinderachtige discussie met iemand is ontstaan. Stuur Bloemmetje2 of Discover even een berichtje en dan voegen we je toe in de Whatsapp groep.

Alleen maar liefde 💖

Inloggegevens om de tabel aan te passen:
Septemberbaby2020
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
90.04% gewijzigd
Ik heb dus een nieuw topic gemaakt, sorry als ik iemand ben vergeten! Voel je vrij om zelf de tabel aan te passen of dingen toe te voegen: vind je dat lastig dan kan je het altijd dikgedrukt plaatsen, dan kan iemand anders het erin zetten voor je.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, annanasbaby. Ik heb mezelf nog even toegevoegd! Altijd goed lezen die aanpassingen in de tabel ;) Ben altijd bang dat ik hem verpest, maar het is weer goed gegaan:p
Alle reacties Link kopieren
@ Annanas, Dankjewel!

Ik was trouwens niet gepikeerd hoor in het vorige topic, kwam misschien wel zo over...
Hier word ik niet vrolijk van!
Alle reacties Link kopieren
Heb mezelf even toegevoegd! Vandaag ziek naar huis gegaan. Vanochtend al ontbijt eruit gekotst thuis en later op werk ook mijn banaan. Assistent raadde me aan crackertjes te eten. Dat gaat goed maar wel honger en beetje misselijk bleeeh. Gelukkig geen koorts. Geen idee of het zwangerschap is of wat anders. Alles oké met de andere dames?
Goed idee van een nieuw topic! Fijn dat iedereen hem nu zelf aan kan passen.

Fijn dat het met alle baby's goed gaat! Wel vervelen van de klachten...

Ik ben een periode wat minder actief geweest. Heb het druk gehad op het werk, wat mij gelukkig prima af gaat aangezien ik geen klachten meer heb.

Ik merk dat ik langzaam een buikje begin te krijgen en mijn broeken wat minder lekker zitten. Hebben jullie hier ook al last van? Zeker de meiden die zwanger zijn van een tweede krijgen toch vaak sneller een buikje?

Daarnaast wacht ik nu op de uitslag van de Nipt die ik hopelijk deze of volgende week krijg, is toch wel spannend....
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb de tabel ook aangepast, bedankt voor het aanmaken het nieuwe topic Annanasbaby

Wat naar Tomatensoep en Dana-100! Hopelijk knappen jullie snel op!

@Driehoek3 Hier gaat het ook sneller met de buik dan hij de eerste. Sterker nog; ik heb mijn zwangerschapsbroeken al een dikke week aan😳 verder niet meer last van de kwaaltjes die ik eerder had, maar wel last van nieuwe kwaaltjes: bandenpijn, lage rugpijn en last van la boobs😳 Spannend van de Nipt uitslag, maar gaat goedkomen! Desalniettemin ga ik voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Top geregeld dit nieuwe topic met openbaar account. Dank voor de moeite. Tabel ook aangepast.

@Tomatensoep
Wat heb jij een rot periode achter de rug en je voelt je nog niet goed.. rustig aan en goed voor jezelf proberen te zorgen hoor. Knuffel!

@Dana
Vervelend dat je je beroerd voelt. Waar het aan ligt is dan maar gissen he. Hopelijk knap je snel op! :rose:

@Driehoek
Fijn om te lezen dat jij je nu goed voelt. Geeft hoop voor de rest. ;) lekker op zoek naar een positiebroek dan. Jezelf kwellen met een te strakke broek is niets. Ah jij ook in afwachting van de nipt. Spannend. Duim voor je!

@Vivelavie
Herkenbaar van de positiebroek. Ik doe met je mee. In mijn normale broeken stikte ik zowat, zelfs met de elastiek truc. Wel heerlijk weer hoor. :heart:
Haha, zo jij kunt dus weer wat klachten vd bingolijst afstrepen. Bandenpijn is ellendig. Ik had er vorige week een paar keer last van en nu ik heel bewust beweeg en onverwachte bewegingen vermijd, is het vooralsnog verder weggebleven.

ikzelf
Gisteren de 12 weken mijlpaal bereikt. Hartstikke fijn maar ik voel enorm de behoefte om bevestigiging te krijgen maar pas eind deze maand een nieuwe afspraak. Het zal wel goed zitten en volgens mij voel ik die kleine dus ook.. dus moet het loslaten maar pfff.. :|

Buik is enorm voor mijn gevoel. Sta er elke dag van te kijken. Nog steeds misselijk, moe en pijnlijke voorgevel. Verder hoop ik maar dat de omschakeling naar het betere tweede trimester snel volgt. Vandaag ook mijn officiële verlof ingevuld gezien op het werkrooster. Confronterend. :proud:

Edit: net goede uitslag gehad van de nipt. Sneller dan verwacht en zo opgelucht. :heart:

Plop. :$
Afbeelding
discover wijzigde dit bericht op 17-02-2020 19:41
7.47% gewijzigd
Yay fijn dat jullie het topic weer hebben gevonden!
Vervelend voor degenen die nog zo'n klachten hebben.. Bij mij is het heel wisselend: overdag gaat het meestal wel, maar 's avonds soms opeens toch nog last van misselijkheid, wat in slaap vallen ook moeilijk maakt. Ik heb dan wel echt een opgezwollen buik en moet ook veel boeren (sorry beetje onsmakelijk), maar verder niet het idee dat ik al een buikje krijg.

Borsten vandaag opeens wel weer heel gespannen, ook het idee dat mijn tepels al groter zijn! Blijft toch echt bijzonder wat er allemaal met je lichaam gebeurt.

Morgenochtend heb ik de termijnecho, en merk dat ik het erg spannend vind. Doordat we zo'n gekke start hadden dat ik veel minder ver was dan gedacht (en daardoor dacht dat het mis was) ben ik nu toch ook erg zenuwachtig of de baby wel goed gegroeid is. Al voel ik me wel echt zwanger, dus dat geeft hoop.

Na de termijnecho gaan we het echt iedereen vertellen, inclusief ons dochtertje, daar heb ik wel zin in!

Ik moet voor maart mijn zomervakantie doorgeven aan mijn werk, dus zwangerschapsverlof dan melden lijkt me ook handig. Hebben jullie er al over nagedacht?
Wij zitten natuurlijk aan de schoolvakanties vast, dus ik zou het liefst begin juli wel een paar weken weg willen: dan nog een paar weekjes werken en dan lekker verlof. Of misschien toch al vanaf augustus vakantie met direct eropvolgend verlof.. Al durf ik dan niet op vakantie als de einddatum meer in zicht is.
Alle reacties Link kopieren
@Ananas
Ik werk in het bedrijf van mijn schoonfamilie dus die dingen liggen hier wat anders. Iedereen is inmiddels op de hoogte. Mijn verlof begint exact op de eerste dag vd zomervakantie. Als ik dat haal hoor, verwacht het niet. Wij gaan rond april/mei eventjes weg. Maar met een eigen zaak en personeel liggen vakanties wat anders dan in loondienst zijnde. Ik wilde niet op verlof en daarvoor ook nog extra druk op mijn collega's leggen. Dus daarom gaan wij in het voorjaar. En tegen het einde was ik weinig meer waard dus dan liever wat vroeger weg. Bakken in de volle zon is toch geen optie.

Hopelijk zakt je misselijkheid snel af. En succes morgen met de termijnecho! Snap dat je het spannend vindt, je had toch inderdaad een gekke start. Duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Foto toegevoegd aan vorige bericht.
Alle reacties Link kopieren
Fijn, een nieuw topic!

Mooi buikje hoor!
Natte tosti..
Wauw ja dat is wel echt een zwangerschapsbuikje! Mooi!

Hier opeens een beetje bloedverlies, he bah. Had het mijn vorige zwangerschap ook een paar keer dus hoop maar dat het niets betekent.
Alle reacties Link kopieren
Oo wow! Discover! Dat gaat al mooi snel zeg! Bijzonder mooi dat ons lichaam dat kan :heart: als ik jouw buik zie, groeit jullie kleine ontzettend goed, maar snap en herken je gevoel voor wat betreft toch even de bevestiging dat het goed zit! En.... gefeliciteerd met de uitslag van de Nipt! Fijn nieuws ☺️

Ze zitten heerlijk die positiebroeken haha! Ik liep 2 weken geleden met mijn gulp los, stap het kantoor binnen, zegt mijn collega: hee uhh je gulp staat open.. “Ooo helemaal vergeten” .... zat de rest van de dag zo’n beetje gestrekt op de stoel want die broek zat toch ongemakkelijk :rofl: Sindsdien lekker de positiebroeken aan 👍

Spannend Annanasbaby, maar morgen komt goed hoor! Ik heb er alle vertrouwen in! Snap dat je schrikt als je bloedverlies hebt... wellicht een adertje ofzo? Alles is ook beter doorbloedt enzo. Gelukkig heb je morgenochtend direct een echo! Succes morgen, ga aan je denken en voor je duimen :hug:

Hier ga ik even nadenken of ik 4 of 6 weken er van tevoren uit wil.. wordt rond 1 augustus denk ik.. en daarvoor ergens even een weekje vrij denk ik.. hoop dat het geen probleem is.

Willen jullie er 4 of 6 weken van te voren uit? (Voor zover we daarin kunnen kiezen natuurlijk)
Morgen lees ik, nu om te volgen;) thanks!
Yes hier alles goed bij de echo vanmorgen! En ook geen bloeding meer ghad. Alleen de darmpjes zaten nog iets naar buiten, wat normaal kan zijn bij 10 weken, maar ze nog even extra willen controleren. Ik mag dus over 2 weken weer!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig alles goed. Ik mag vanmiddag voor de echo. Ik vind het zo spannend. Toch voel ik me echt wel zwanger hoor. We nemen onze dochter mee naar de afspraak, vandaar dat ik extra hoop op goede beelden.
Fijn Ananasbaby! En eigenlijk stiekem ook wel heel leuk dat je over 2 weken weer mag! Veel plezier vanmiddag Bianca! Wij mogen vrijdag en ik vind het toch ook wel weer spannend.

Gelukkig heb ik het echt mega druk, dus geen tijd voor zorgen. Alleen moet ik mezelf wel rust gunnen, maar mijn moeder en man zitten er bovenop! Haha.

Ik ga denk ik voor 6 weken. Hoogstwaarschijnlijk wordt het een geplande keizersnede vanwege mijn medische verleden, dus dan komt het kindje toch rond 38/39 weken. Ik heb in juni nog 1,5 week vakantie en dan idd rond 1 augustus met verlof. En dan wellicht nog wat weekjes vakanties er achteraan.
Ik ga denk ik voor 4 weken, want dan kom ik beter uit aan het eind van mijn verlof:
ik hoor morgen van het kdv vanaf wanneer de baby zou kunnen starten en welke dagen, en ze raadde me aan niet in december te starten omdat die maand vaak rommelig is met veel vaste leidsters op vakantie en invallers. Met 12 weken kraamverlof + nog enkele weken vakantie zou ik dan wel januari uitkomen om weer aan het werk te gaan.
Mijn vorige zwangerschap huppelde ik gewoon nog rond tot de dag van inleiding (40+5), dus ik hoop dat het me nu weer zo goed afgaat.
Extra tijd met baby na geboorte is denk ik ook belangrijker dan extra tijd voor mezelf voor de baby komt, maar opnieuw dat hangt natuurlijk wel allemaal af van hoe ik me voel tegen die tijd.
BiancaBrianna schreef:
18-02-2020 09:54
Gelukkig alles goed. Ik mag vanmiddag voor de echo. Ik vind het zo spannend. Toch voel ik me echt wel zwanger hoor. We nemen onze dochter mee naar de afspraak, vandaar dat ik extra hoop op goede beelden.
Hoop dat je een goede echo hebt gehad!
Alle reacties Link kopieren
Yeah de echo was heel goed. De baby was flink aan het bewegen en we hebben het hartje horen kloppen. Het leek zelfs even alsof de baby zat te zwaaien. Mijn dochter zwaaide terug. Hallo broertje of zusje!
Echt leuk om zo goed te kunnen zien. Fijn om die bevestiging te hebben. Ik heb ook een flinke buik al hoor. Met 5 weken greep ik al naar positiebroeken. Ik ben ook vrij klein, dus alles bolt naar buiten. Ik heb mezelf getrakteerd op een zwangerschapsdraagjas.

Qua kinderopvang weet ik nog niet of ik het nodig ga hebben. Gek idee. Ik heb wel een paar brieven de deur uit gedaan en hoop nog een baan te vinden. Over de zwangerschap kan ik alleen maar open zijn, want het is goed zichtbaar. Ze zien het toch wel, als ik op gesprek mag komen.
Gefeliciteerd met de goede echo's.
Discover jij gefeliciteerd met je Nipt uitslag.
Geeft toch altijd weer een opluchting als alles (echo of nipt) goed lijkt te zijn!
Die darmpjes buiten het lichaam komen wel vaker voor en bij mensen die ik ken daarbij was het 2 weken laten gewoon goed...

Ik hoop 4 weken voor de UD met verlof te gaan. Heb lichamelijk geen zwaar werk dus hoop dat dat gaat lukken ;)
Alle reacties Link kopieren
wow discover, dat is echt al een buikje!

ik ga waarschijnlijk met 34 weken met verlof. Mijn vorige is met 36 weken geboren en ben toen met 35 weken met verlof gegaan toen ik in het ziekenhuis was opgenomen. Wil nu wel echt even een periode hebben waarin ik echt verlof heb.
Hier word ik niet vrolijk van!
Hey iedereen,
misschien even een tip (mocht je redelijk in de buurt wonen en het leuk vinden),
via Kruidvat kan je 2 gratis avondkaartjes voor de 9-maandenbeurs in de Rai (Amsterdam) krijgen. Dat is voor 27 of 28 februari van 17.00-22.00.

Ik ben nog nooit geweest en heb er een beeld bij van allemaal hebberige vrouwen met karren vol gratis zooi, maar aangezien er met die kaartjes geen entreekosten zijn wil ik toch stiekem wel even gaan kijken ;)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de negen-maanden beurs mijn allergrootste nachtmerrie op vrijetijdsbestedinggebied. Maar voor wie wil, leuke tip en veel plezier! :-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven