UD September 2020 - nieuw topic

17-02-2020 12:53 249 berichten
Dit leuke vervolgtopic 'uitgerekend in september 2020'

Even een bericht voor alle meiden uit de tabel; we zijn een Whatsapp groepje gestart omdat er nogal een kinderachtige discussie met iemand is ontstaan. Stuur Bloemmetje2 of Discover even een berichtje en dan voegen we je toe in de Whatsapp groep.

Alleen maar liefde 💖

Inloggegevens om de tabel aan te passen:
Septemberbaby2020
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
90.04% gewijzigd
Helaas maar wel begrijpelijk: mijn pretecho van woensdag a.s. is ook afgezegd. Ben benieuwd of het nog voor de 20-weken echo gaat worden dat we een nieuwe kunnen plannen..
Verder echt wel even wennen zo veel binnen zijn! Wij hadden het weekend al al onze plannen afgezegd en ik ben het nu al zat. Gelukkig was het lekker weer dus ik ben wel lekker lang naar buiten gegaan met mijn dochter!

Hoe gaat het verder met iedereen? Ik heb de laatste tijd echt weer dat ik rond 19.00 instort en dan ook geen trek meer heb in avondeten.. Maar overdag heb ik wel echt meer trek, vooral in fruit en brood met zoet beleg.

Verder weinig klachten, het aantal bloedingen is gelukkig eindelijk ook afgenomen!
Alle reacties Link kopieren
Pfff, wat een weken gaan we nu tegemoet, zoveel onduidelijkheid.
Ik heb geen vitale baan en we proberen dus thuis te werken met een 3 jarige om ons heen. Ik werk in de ochtend, hij in de middag. Heb er nu al genoeg van. Maarja, even uitzitten.

Ik heb vrijdag weer een afspraak bij de gynaecoloog, heb nog niets gehoord, ga er dus vanuit dat het doorgaat.
Hier word ik niet vrolijk van!
Oh Ja, voor degenen met kinderen. Mijn dochter vond het jeugdjournaal van afgelopen zondag informatief. Ze begreep natuurlijk niet alles, maar heeft wel meer gevoel bij wat er allemaal gebeurd
Dag dames!

Nee, dit is niet echt een situatie om heel vrolijk van te worden. Zeker niet als je zelf zwanger bent, kleine kindjes hebt etc. Ik heb wel een vitale baan in t ziekenhuis, manlief ook. Maak me toch wel zorgen. En niet zozeer om het virus te krijgen, maar meer de overbelasting van ons zorgsysteem. Wat als je nu net degene bent die zorg nodig heeft, of iemand in je naaste omgeving en je kunt die zorg niet meer krijgen.....
En dan; het tekort aan mondmaskers in de zorg..... Hoe moet dat als het personeel zich dadelijk niet meer kan beschermen? Wij hadden vandaag al een heel groot probleem. En het ziet er niet naar uit dat op kort termijn mondmaskers worden geleverd.
Niet prettig!

Ook niet fijn voor alle dames met echo's in t verschiet.... Ik heb volgende week dinsdag mn eerste echo. Heb vooralsnog niks gehoord. Ben benieuwd of het doorgaat en of mijn man mee mag. Zou het niet fijn vinden om alleen te moeten gaan naar de eerste echo. Maar wat niet is, is niet. En ik zou overigens niet willen dat de verloskundigen extra risico lopen... 🙏🙏

Ik hoop dat we dit snel een beetje achter ons kunnen laten. En dat de rust wat wedergekeerd is....

😘😘
Hoi dames,

Bij mij op het werk is het ontzettend druk (vitale functie in de zorg). Daarom heb ik de afgelopen tijd weinig geschreven. Het zal bij ons ook extra druk blijven dus ik zal niet vaak kunnen schrijven maar zal wel mee blijven lezen.

Jammer dat de echo's van sommigen niet doorgaan of de afspraken zonder partner zijn. Maar wel erg begrijpelijk, we moeten de zorgverleners ook blijven beschermen.
Mijn 20 weken echo staat precies gepland wanneer de maatregelen (zoals het er nu voorstaat) stoppen. En anders wordt het maar zonder partner. Thuis luisteren we regelmatig naar het hartje met de doppler wat erg leuk is dus dat maakt het missen van een echo het wat minder erg...

Iedereen veel succes met thuiswerken of juist op het werk!
@driehoek welke dopler heb je als ik vragen mag?
Even zwaaien, want ik ben een tijdje hier niet geweest. Mijn dochter zou net naar de basisschool gaan maar moet nu dus thuis blijven. Ik ben iedere dag bezig haar te vermaken, want speelafspraakjes heeft ze niet meer en mijn man moet thuis werken. Wel wandelen we nog, maar ik vermijd de speeltuinen en winkels. Ik vind het heel erg armoedig voor de sociale ontwikkeling, dus hoop dat de maatregel wel effect heeft en in ieder geval niet voor niets is. De verjaardagen hebben we ook al moeten cancellen want veel familieleden zijn toch kwetsbaar. Ik heb begrip voor de beperkte controles, maar hoop dat ik tijdens de 20 weken echo wel mag videobellen met mijn man zodat hij het mee hoort mocht er iets akeligs uit komen. Ik zou het naar vonden als ik dat alleen moet horen.

Verder een vervelende kwaal waar ik nu weinig aan kan doen. Hooikoorts. Lekker verwarrend nu we het corona virus hebben. Ik weet het zeker dat het hooikoorts moet zijn. Mijn ogen jeuken. Maar als ik nies dan zullen mensen vast bang worden voor me.

Groeien jullie ook zo hard? Ik pas niet eens meer lekker in mijn zwangerschapsbroeken! Mijn billen en heupen zijn meegegroeid en zitten nu klem. Tijd voor jurkjes, maar ik moet dan wat zwangerschapsleggings erbij kopen. Dat wordt ergens bestellen.
@Bloemmetje, ik heb de Luvion angelsounds doppler met 2 audio-uitgangen zodat man en ik tegelijk kunnen luisteren :love:
Hulde voor alle zwangeren die hard aan het werk zijn in deze tijden!

Ik merk dat nu ik niet op kantoor zit mijn buik veel rustiger is. Had best veel last van pijn aan het einde van de middag en in de avond en buik werd dan ook helemaal opgezet. Nu ik thuis ben heb ik daar allemaal geen last meer van. Misschien dan toch een stress dingetje. Heb een erg drukke baan waar de piek ook echt lag in de afgelopen weken.

Qua groeien van de buik valt het de laatste tijd wel mee. Ben ondertussen 1 kilo aangekomen. En heb vandaag mijn gewone spijkerbroek aan. Dat kon ik de afgelopen weken echt niet, gek eigenlijk.
Even een kleine ego post hoor: wij hebben vandaag toch ergens een pret echo kunnen doen en naast dat alles er goed uitzag en de beeb lekker aan het bewegen was, weten we nu ook dat het een jongetje wordt! Zo leuk om dat nu te weten, we hebben direct ook al veeel meer inspiratie voor namen. Het wordt wel echt zo hoor.
Ik voel de baby nu ook best goed wat kan kloppen want de placenta ligt aan de achterkant en hij heeft niet super veel ruimte.

Respect voor iedereen die zo hard werkt hoor, hulde aan jullie!
Ik ben veel vrijwillige dingen aan het doen, geeft veel voldoening.

Goed weekend iedereen, hoop dat jullie oké zijn!
Pip wat geweldig zeg!! Een jongen 💙💙 zo leuk!
En ook fijn dat je dan meer gericht kunt denken over namen he?! Maar vooral fijn dat je echo gewoon doorging.

Ik heb aanstaande dinsdag de eerste echo! Ben zenuwachtig, en ook wel bang dat hij misschien niet doorgaat 😔😔 ben eens benieuwd...
Leuk Pip een jongen!! Waar ben jij geweest? Ik durf alsnog niet zo goed: ben bang dat iemand die nu nog echo's doet zoveel mensen ziet, dat er ook een grotere kans op besmetting is.. maar wie weet wint uiteindelijk wel mijn nieuwsgierigheid!

Ik dacht er ook nog aan om thuis zo'n echoapparaat te huren. Kwaliteit is dan wel echt slechter, dus denk niet dat we dan goed het geslacht kunnen zien.

Hier verder echt heel druk, combi thuiswerken en kind thuis en gewoon wennen aan dit hele nieuwe ritme, kost me veel energie.
Heb als psycholoog ook echt heel veel cliënten met wie het nu helemaal niet goed gaat. Behalve mensen met meer sociale angst: die vinden deze omstandigheden juist ideaal haha!

Hopelijk gaat dit thuiswerken wel wat meer wennen: het gaat misschien nog wel even duren ook..
Pip, leuk een jongen!
Kan je inderdaad gerichter namen bedenken en online los gaan met shoppen :)

Ik ben vanmorgen gebeld door de VK. Counseling is telefonisch gedaan, maar mag maandag wel langskomen om bloeddruk te meten en hartje te luisteren. Had dat niet meer verwacht maar wel fijn!
Dag dames!

Vandaag de eerste echo gehad. Alles was goed met ons kleintje. Een mooi kloppend hartje gezien ❤❤❤

Hoe is het met jullie? 😘😘😘
Wat fijn bloemmetje!

Ik heb gister toch het hartje mogen horen. Mooi snel en regelmatig. Baby groeit goed, baarmoeder ligt net onder mijn navel.

Met mij persoonlijk gaat het even wat minder. Ik maak me veel zorgen om de ontwikkelingen rondom het corona virus. Niet eens zo zeer om het besmet raken, maar wel om de gevolgen voor de economie. Dit raakt heel veel mensen heel hard en ik ben bang dat we hier nog jaren last van krijgen.
En wat dan met het klimaat? Er moet straks alle zeilen worden bij gezet om de economie weer draaiende te krijgen en persoonlijke verliezen enigzins te verzachten. Maatregelen voor het klimaat zullen dan waarschijnlijk op een laag pitje komen. Terwijl die eigenlijk al te laat genomen werden.
Begin mij steeds meer zorgen te maken over de wereld waarin dit kindje straks moet leven. Hoop dat het een combi is van hormonen, vermoeidheid en gebrek aan me time, want ik zie het even niet zo zonnig in.
Er wordt hier weinig geschreven, iedereen druk thuis?

Ik vind thuiswerken met een peuter best pittig moet ik zeggen. Hij vraagt ook bijzonder veel aandacht, snapt er ook geen bal van natuurlijk.

Met de baby ben ik eigenlijk niet zoveel bezig. Maandag heb ik als het goed is een afspraak bij de verloskundige, ben door medicatiegebruik medisch en ze willen de groei van de baby ook goed in de gaten kunnen houden. Ben benieuwd!
Natte tosti..
Dag lieve dames,

Heb mij weer schuldig gemaakt aan het weinige meeschrijven. Ik merk dat ik het nog steeds heel onwerkelijk vind dat ik zwanger ben en dat het allemaal ook goed lijkt te gaan. Natuurlijk zie je een echo en hoor je een hartslag, maar dat ik na 2 jaar (weet dat het meevalt itt stellen die er 5+ jaar over doen maar toch..) 'ineens' meteen zwanger zou zijn na de laparoscopie én de vrucht ook is blijven 'plakken' had ik niet verwacht... Waar ik eerst al blij was dat er uberhaupt een bevruchting kon plaatsvinden, of het nou goed ging of niet, moet ik me echt gaan realiseren dat het echt zo is dat er een babby groeit. En ik dus best weer vertrouwen in mijn lichaam kan en mag hebben. Heb weinig kwaaltjes dus mag ook echt niet zeuren. Blijf misschien een beetje te veel in het verleden hangen maar het is zo'n gekke en onzekere tijd geweest...

Discover; Tijdje geleden dat je je buik postte en deze zal inmiddels al meer gegroeid zijn maar wat een práchtige buik!!!

Kokosboost; Wellicht lees je dit niet meer maar zo wel: Wat een ontzettend kut nieuws. Ergste nachtmerrie die je niemand gunt. Wens jullie heel veel sterkte!

Bloemmetje; Ben zooo blij voor je! Zwanger en een echo met kloppend hartje, gefeliciteerd! Ik hoop dat je er ook op en top zonder angst van kan genieten.

Ananasbaby; Fijne reactie van je werk ook over de gz-opleiding. Mijn beste vriendin wil deze ook doen dus ik weet hoe schaars die plaatsen zijn. Jammer van je manager maar goed, lompe mensen heb je overal. Mensen denken op een of andere manier dat ze ook alles kunnen vragen, erg raar vind ik dat.

Robina; Wat fijn al die leuke reacties op je werk! Je weet nooit hoe ze gaan reageren, maar zo fijn dat het je oprecht gegund wordt door je collega's.

Pip; Super dat jullie inmiddels verhuisd zijn en dat je de knoop hebt doorgehakt met je werk. Dat geeft veel rust en minder stress en dat is erg belangrijk in je zwangerschap. Leuk een jongen en het belangrijkste dat die een mooie hartslag heeft.

Zo fijn voor alle dames met een goede NIPT of combinatietest uitslag. Je hebt wel een bepaald gevoel maar de bevestiging is zo fijn.

Op 20 feb heb ik de termijnecho gehad met 11 weken en die zag er goed uit. Zo gek dat je met 8 weken alleen een pixel ziet en 3 weken later ineens armen, benen en een hoofd. Zo speciaal! De NIPT heb ik ook gedaan met nevenbevindingen. Ik had een goed gevoel erover, maar wat fijn die bevestiging dat er niets is gevonden. Zo dankbaar dat we allemaal de mogelijkheid krijgen deze test te doen.

Eigenlijk had ik afgelopen woensdag een afspraak bij de VK maar deze is naar maandag verplaatst+ingekort en ik moest er alleen heen. Bloeddruk was goed, baarmoeder goed gegroeid, mooie hartslag en de baby was lekker aan het bewegen. Op 14 april heb ik de 20 weken echo. Nu mocht er nog maximaal een iemand mee, blijkbaar gaan sommigen met 10 mensen naar die 20 weken echo... Het is even de vraag hoe dat half april is, dat moeten we tegen die tijd checken. Als man niet mee mag tegen die tijd, dan gaat hij wel in de auto wachten en wellicht video bellen. Mocht er iets aan de hand zijn, dan hoef ik ook niet alleen naar huis.

Na de 20 weken echo (dan ben ik 19 weken) heb ik pas met 27 weken weer de volgende afspraak, tenzij er dan zaken wijzigen tegen die tijd. Ze doen de afspraken hier met zo min mogelijk contact dus vooral checken en minder praten dan normaal. Verder werk ik vanuit huis en wij gaan alleen 's avonds na 21:30 even wandelen als er niemand op straat is. Verder alleen soms even snel wat boodschapjes doen overdag. Het is heel saai en gekke tijd om zwanger te zijn, maar het is even niet anders. Ben er vrij nuchter onder verder, gewoon gezond verstand proberen te gebruiken. Als je al een of meerdere kinderen hebt die je moet binnenhouden en entertainen is het wel veel moeilijker, respect voor de zwangere dames in deze positie.

Ladies in vitale functies, trots op jullie!!!
Dag dames!

Het is inderdaad stil op het forum. Hopelijk gaat iedereen binnenkort weer lekker schrijven.

Hier alles goed 😊 nog altijd aan het nagenieten van de echo. En ook duimen dat alles goed blijft gaan. Ondanks de hectische tijd en mijn vitaal beroep, wat soms erg heftig is, probeer ik zo veel mogelijk van ons wondertje te genieten. Verder spelen onze kindjes lekker veel buiten in de tuin en genieten we tussen het werken door van het goede weer.

Dinsdag 7 april een echo in t ziekenhuis. Ik ben sowieso na mijn eerdere tweelingzwangerschap en zwangerschapsvergiftiging medisch geworden...

Ben me nu weer aan t inlezen over de NIPT, bij onze tweeling de combinatietest gedaan, NIPT kon toen niet omdat het twee-eiig was.
Wij willen (denk ik) beide weten, de NIPT + nevenbevindingen.
Zijn er veel dames die het niet hebben gedaan?
Wat was de reden hiervoor?
Ha allen, hier ook even wat stiller geweest. Vind het best aanpoten allemaal thuis. De 3 jarige entertainen en ondertussen moeten we ook allebei onze uren maken voor werk. De afgelopen weken is het me nog gelukt om zo'n 25 uur per week te werken, ben ik blij om.

Bloemetje, van harte gefeliciteerd met de mooie echo, wat fijn zeg!

Blij om te lezen over de goede echo's en hartslagen!

Dana, logisch dat het nog onwerkelijk voelt doen. Hoop dat je ondanks dat wel kan genieten (al is het maar een beetje).

Wij hebben de namen ondertussen bedacht. Maakt het wel heel echt.
En merk dat mijn buik nu ook een beetje gaat groeien, als het zo door gaat moet ik over een maand ofzo over op positiekleding.
Ben nog niet aangekomen sinds het begin van de zwangerschap. Dus andere delen van mijn lichaam zullen wel zijn afgevallen, zie je dan weer niets van jammer genoeg ;)

Fijn weekend allemaal! Blijf gezond en let goed op jezelf en elkaar.
Hey iedereen!

Ik heb een beetje hetzelfde als Roki: vind het allemaal zo heftig wat er nu gebeurt. De huidige situatie valt wel mee te leven, maar als ik teveel nadenk over de lange termijn gevolgen, kinderen voor wie het vreselijk is om zoveel thuis te zijn, verhalen lees van mensen die echt heel erg ziek zijn.. dan daalt mijn stemming echt heel erg. Dus ik probeer me ook op de dagelijkse dingen te focussen, en telefoon/media etc veel te vermijden.
Vandaar de stilte, maar wel fijn om te lezen hoe het met iedereen gaat!

Ook voor het weekend een goede nipt uitslag gekregen! Ik was opgelucht maar vooral ook blij dat het deze keer wel gelukt was; je mag het max twee keer proberen, en krijgt je geld niet terug (begrijpelijk hoor). Maar als het weer niet gelukt was, zou ik het toch zonde hebben gevonden van die 175 euro haha!

20 weken echo staat gepland voor 22 april, spannend!! Ik wil zooo graag weten of het een jongen of meisje is. Dan kan ik ook pas serieuzer over namen nadenken.
Verder vergeet ik ook soms een beetje dat ik zwanger ben haha. Maar buik groeit flink! Net nog wat zwangerschapskleding besteld. Online shoppen is nu wel gevaarkijk voor mij, met zoveel thuiszitten..
Hoi allemaal!

Sorry voor mijn afwezigheid, ik moest even een balans vinden met de zorg voor een dreumes, thuiswerken en ondertussen wat zwangerschapskwaaltjes..

Pip-321, een jongen! Wat leuk! Nu kan je gericht gaan shoppen hihi! Ben je al een beetje aan het shoppen geweest?

Roki fijn dat de controle goed was! Spannende tijden zo, ik hoop dat we snel van Corona af zijn. Ik vind het echt vreselijk 😢

Succes vandaag MevrouwTomatensoep! Laat je ons weten hoe het gegaan is?

Dana-100 snap dat het onwerkelijk voelt, herkenbaar ook! Ook jij succes vandaag, houd ons op de hoogte!

Bloemmetje2 hoe gaat het nu? Ik ben zo blij voor je dat je zwanger bent! Het is je gegund!

RobinaGeus haha! Het is inderdaad een uitdaging om aan de uren te komen met een kleine; hier tot nu toe ook gelukt! Deze week maar weer eens kijken hoe het nu gaat😁 super dat je al namen hebt! Misschien heb je het al een keer gezegd :-$ maar wil je ook weten wat het wordt?

Annanasbaby gefeliciteerd met de goede NIPT uitslag, fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is!

Ik heb vorige week maandag ook controle gehad. Moest helaas (maar begrijpelijk) alleen heen. Hartje klopte goed, baarmoeder zat tot 2 vingers onder mijn navel. Enige was, dat ik een hele lage bloeddruk heb. Voor de beeb niet erg maar ik ben enorm duizelig en moe aldoor. Hopelijk is dat beter na 20 weken, het schijnt dan iets te moeten verbeteren...

Half april heb ik de 20 weken echo en daar moet ik, zoals het nu lijkt (zoals alle aanstaande moeders natuurlijk) alleen heen. Moet zeggen dat ik dat wel heel lastig vindt..

Wanneer hebben jullie allemaal de 20 weken echo?

Nou meiden; als ik iemand ben vergeten: sorry! Niet bewust! Ik ga proberen om wat actiever mee te schrijven!

Hopelijk hebben jullie een fijne dag vandaag 👋🏼
Oh jongens ik ben echt zoooveel aan het snacken en aankomen hier o_o HELP ME! Haha
Haha ik doe met je mee Annanasbaby :popcorn:
Dag dames!

Hoe is het met jullie allemaal?

En met de beebjes?

Hier gaat alles goed gelukkig, komende dinsdag de tweede echo. Ik duim dat alles goed is dinsdag met ons frummeltje. En daarna hoop ik alles wat meer los te kunnen laten en lekker te genieten van mn zwangerschap. Duimen dat alles goed is dinsdag.

Ben wel super moe, plas me een ongeluk en idd zooo veel honger... Niet best 😂😂😂🤣
Pfff, ik heb de laatste paar dagen ook echt vreetbuien. En dan vooral zin in slechte dingen jammer genoeg.
Maar ben in de hele zwangerschap nog niets aangekomen, dus vind het niet erg. Moet alleen niet al te lang duren o_o

Ben sinds ik zoveel thuis ben iets afgevallen. Beetje vreetbuien mag dus waarschijnlijk wel ;-)

Ik heb de 20 weken echo trouwens op dezelfde dag als ananasbaby, 22 april. Mag hier niemand mee, dan maar videobellen. Maar vind het wel een gekke gedachte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven