UD september 2020

02-01-2020 10:06 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd #kind UD Bijzonderheden
Discover 26 Tweede kindje 27 augustus kloppend hartje! :heart: Over 2 weken termijnecho?
Driehoek3 eerste kindje 28 augustus kloppend hartje! :heart: 3-02 intake verloskundige, 11/12 weken echo 04-02
Noalien derde kindje 4 september 20-01 vroege echo
BiancaBrianna 38 jaar tweede kindje 5 september Een kloppend hartje! :heart: 18-02 verloskundige
Dana-100 29 eerste kindje 8 september kloppend hartje! :heart:
Annanasbaby 33 jaar Tweede kindje 11 september 23-01 een mooie echo, kloppend hartje :heart:
28-01 intake verloskundigenpraktijk, 18-02 termijnecho
Pip-321 28 eerste kindje 12 september kloppend hartje :heart: 03-02 intake verloskundige, 20-02 termijnecho
Vivelavie2020 Tweede kindje 20-01 echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 5-02
Roki 35 Derde kindje 6 september 30-01 eerste echo
Kokosboost tweede kindje 7 september 20-01 eerste echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 17-02
Fenne28 30 jaar eerste kindje 12 september kloppend hartje! :heart:
Falal1989 30 jaar tweede kindje 12 september kloppend hartje :heart:
KirstenvdVeen 24 jaar eerste kindje 23 september 30-01 eerste echo
Robinageus 35 jaar 2e kindje 12 september
Julie-87 24 september 14-02 eerste echo

Singlemom1984, ik heb je voor nu even uit de tabel gehaald, laat het even weten als je er weer in wilt!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 20:44
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
86.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben niet super actief, en ik ben nog wel de topic starter. Sorry dames!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik even niet lekker in mijn vel zit. Naast de vermoeidheid en misselijkheid vind ik mijn werk op dit moment even helemaal niet leuk, zeggen veel vriendinnen af wegens ziekte en moet mijn vriend veel avonden en weekenden werken. Die roze wolk is ver te zoeken. Ik twijfel af en toe zelfs of ik dit allemaal wel wil, een kindje nu. Ik snap er niets van. Voelt heel naar en rot en weet niet zo goed wat ik ermee moet. Ga ineens aan alles twijfelen.
Het zal vast ook wel normaal zijn en de hormonen spelen vast een grote rol, maar ik had op z'n minst verwacht ergens iets van blijheid te voelen.
Misschien dat dat na de eerste echo komt hoor. Op aanraden van moeders voor moeders heb ik die echo iets vervroegd naar 24-01 omdat mijn hcg zo hoog is voor de duur van mijn zwangerschap. Wellicht ben ik toch langer zwanger of toch een tweeling:p

Ik zal later even reageren op jullie en de tabel aanpassen maar wilde het toch even ergens van me afschrijven.
Aaah Pip even een knuffel hoor!! :there: Dat klinkt inderdaad helemaal niet leuk. Is er iets aan te doen op je werk bijvoorbeeld?

Dat twijfelachtige en dingen je meer aantrekken zou best hormonen kunnen zijn.. Ik stond mijn eerste zwangerschap een periode bijna elke ochtend huilend op, omdat ik niet wist wat ik aan moest/wilde ontbijten/geen zin had om te douchen haha! Is allemaal goed gekomen.
Hoe weet je dat je een hoge hgc spiegel hebt? Heeft moeders voor moeders dat getest? Fijn eerder een echo, wie weet helpt dat.

En verwen jezelf een beetje! Misschien toch een dagje ziek melden en dan lekker even een lange wandeling maken, naar de sauna of een massage scoren (weet helemaal niet of je van die dingen houdt natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Hey annanas,
Dankjewel voor je lieve reactie, doet me wel goed. Rot dat jij je ook wel zo hebt gevoeld, wat een impact hebben hormonen dan hè!

Ik heb het gisteren op mijn werk gedeeld zodat ze er vanaf weten mocht ik vaker thuis werken of er een keer niet zijn inderdaad. Ik kan verder mijn werk niet echt anders indelen, ik ben maar alvast opzoek naar een andere baan. Liep hier wel langer al tegenaan maar het komt nu dubbel zo hard binnen.
Mijn leidinggevende vroeg trouwens of het gepland was... Ik kon wel janken 😓

Ik hou erg van die dingen die je opnoemt! Ik twijfel over naar de sauna gaan en een massage omdat ik las dat dat niet perse goed is in dit stadium. Maar zou er wel behoefte aan hebben!
De massage wordt door de sauna zelf ook afgeraden tot 16 weken zwangerschap geloof ik ivm afvalstoffen die vrijkomen..

Ze deden trouwens een test die vanaf 1000 hcg pas aanslaat en de test werd binnen 1 seconde zichtbaar met een dikke streep. Voor 6 weken had ze dat nog nooit gezien zei ze. Icm dat ik al ruim een week voor nod positief testte.. Maar hoeft natuurlijk helemaal niets te zeggen hoor! Kan ook gewoon een gezonde zwangerschap zijn:)

Hoe gaat het met jou? Bijna de echo! Spannend!!

En welkom aan alle nieuwe zwangeren, leuk dat jullie mee zijn komen schrijven!
Gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren!
En wat fijn dat de eerste echo goed was, dat er maar vele mogen volgen!

Wat naar dat je je zo naar voelt, Pip. Zo'n rot opmerking of het gepland is, zou wat mij betreft verboden moeten worden.

Ik merk aan mezelf dat ik nog niet blij durf te zijn met de zwangerschap omdat ik nog geen kloppend hartje heb gezien.
Ik kijk ontzettend uit naar vrijdag, mijn eerste echo en hopelijk durf ik daarna blij te zijn...
pip-321 schreef:
15-01-2020 11:33

Ik hou erg van die dingen die je opnoemt! Ik twijfel over naar de sauna gaan en een massage omdat ik las dat dat niet perse goed is in dit stadium. Maar zou er wel behoefte aan hebben!
De massage wordt door de sauna zelf ook afgeraden tot 16 weken zwangerschap geloof ik ivm afvalstoffen die vrijkomen..
Ojaa dat soort dingen vergeet ik dan dus helemaal.. ik moet er echt nog even aan wennen haha.

Echt rot van je werk, niets van aantrekken! Hoop dat je iets anders kan vinden, is dat makkelijk in jouw beroepsgroep?
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan nieuwe zwangeren, wordt een mooi clubje zo! Tot nu toe zitten er nog weinig in deel 2, dus blijf graag hier meeschrijven.

@Ananasbaby, van onze vorige dochter waren we zwanger na drie rondes. Ook heel snel dus. Omdat het toen zo snel ging (en ik nu 30+ was) had ik bedacht dat het nu was heel lang zou gaan duren om gemiddeld op een jaar uit te komen. Maar niets is minder waar, zijn er heel gelukkig mee.~
Hoop jij een tweeling? Haha ik ook wel een beetje. Maar totaal niet rationeel. Lijkt me super veel werk. Maar zo schattig twee van die baby's:p
@Kokosboost, haha fantastisch dat je american filet en alles aan het inslaan was. Zal je partner thuis vast blij mee geweest zijn! De vorige keer heb ik vooral de broodjes carpaccio gemist. Daar houd ik zo erg van. Gelukkig had manlief 2 dagen na de bevalling een goddelijk broodje geregeld!
@Dana100, wat gaaf dat je nu zwanger bent na zo'n tijd! Zijn jullie het medische traject ook ingeweest of hebben jullie dat niet gedaan? Wens je een voorspoedige zwangerschap toe!
@Kirstenvdveen, ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Best spannend na zo'n traject kan ik me voorstellen. Bijzonder dat kinderasperine helpt tegen het stollen van het bloed. Had dat nog nooit gehoord. Reken vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie doen ze overal. Ik vind het wel fijn, krijg je twee weken zwangerschap gewoon cadeau! ;)
@Pip-321, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Hopelijk gaat het snel beter! Gaaf dat je met moeders voor moeders mee gaat doen. Ik twijfel telkens een beetje, lijkt me zoveel gedoe ofzo. En moet je dan ook op je werk urine opvangen?
Van dat hoge HCG klinkt wel bijzonder, zou het kunnen dat je al wat langer bent, of kan dat eigenlijk niet?

Op de één of andere manier ben ik nu meer bezig met de zwangerschap dan de eerste. De vorige had ik zoiets van ik zie wel. En nu ben ik iets minder onbezorgd ofzo.
En lijk ook meer moeite te hebben met het voor me houden. Wil het tegen al mn vrienden, familie en collega's vertellen. Maar vooral man wilt graag wachten op 8 (of eigenlijk zelfs 12)-weken echo. Meer mensen die hier last van hebben?

Hier staat ook de echo gepland in eerste week februari. Duurt nog zoooooo lang..
Hey iedereen,
vandaag eerste echo maar niet erg goed nieuws: het was kleiner dan verwacht en ook (nog?) geen hartje te zien, ze zag vooral de dooierzak en misschien iets heel kleins erin.
Het ziet er uit als misschien net 5 weken zwanger, terwijl ik al ruim 6 moet zijn. Door de echoscopiste werd gevraagd of ik mogelijk minder lang zwanger kan zijn, maar dit is echt niet mogelijk volgens mijn berekeningen.
Ik mag volgende week terug voor nog een echo, om te vergelijken en of er nog wel groei in zit. Maar ik bereid me een beetje voor op het ergste :(
Alle reacties Link kopieren
annanasbaby schreef:
16-01-2020 17:09
Hey iedereen,
vandaag eerste echo maar niet erg goed nieuws: het was kleiner dan verwacht en ook (nog?) geen hartje te zien, ze zag vooral de dooierzak en misschien iets heel kleins erin.
Het ziet er uit als misschien net 5 weken zwanger, terwijl ik al ruim 6 moet zijn. Door de echoscopiste werd gevraagd of ik mogelijk minder lang zwanger kan zijn, maar dit is echt niet mogelijk volgens mijn berekeningen.
Ik mag volgende week terug voor nog een echo, om te vergelijken en of er nog wel groei in zit. Maar ik bereid me een beetje voor op het ergste :(
Wat verdrietig dat het waarschijnlijk niet goed zit. Snap dat je je voorbereid op slecht nieuws. Knuffel voor jou. Wat rot. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
annanasbaby schreef:
16-01-2020 17:09
Hey iedereen,
vandaag eerste echo maar niet erg goed nieuws: het was kleiner dan verwacht en ook (nog?) geen hartje te zien, ze zag vooral de dooierzak en misschien iets heel kleins erin.
Het ziet er uit als misschien net 5 weken zwanger, terwijl ik al ruim 6 moet zijn. Door de echoscopiste werd gevraagd of ik mogelijk minder lang zwanger kan zijn, maar dit is echt niet mogelijk volgens mijn berekeningen.
Ik mag volgende week terug voor nog een echo, om te vergelijken en of er nog wel groei in zit. Maar ik bereid me een beetje voor op het ergste :(
Hey lieve ananasbaby,
Wat een ontzettend rot bericht zeg, heel verdrietig ook. Stiekem hoop ik dat je dan toch een weekje minder lang zwanger bent maar het nog gewoon goed zit en er volgende week groei en een hartje te zien is. Afwachten tot volgende week. Dat zullen vast lange dagen zijn. Heb je een beetje afleiding en steun uit je omgeving?
Een dikke knuffel voor jou en ik duim en hoop voor je.
Liefs, pip
Alle reacties Link kopieren
fala1989, leuk dat je hier blijft meeschrijven, gezellig! Bij moeders voor moeders doe je 4 dagen in de week mee, waarbij je opvangt wat je op kunt vangen. Dus als je dingen geplant hebt en maar 2x thuis plast dan vang je dat thuis op en dat is voor die dag voldoende. Alles is mooi meegenomen!
Ik werk maar 3,5 dag dus het is voor mij prima te doen. Maar ook op werkdagen zou je ''s ochtends en' 's avonds iets op kunnen vangen en dat is prima.
Lastig hé dat voor je houden? Gelukkig wil mijn vriend het ook net zo snel vertellen als ik, na de 1e echo, maar eerder dacht hij daar anders over. Alleen merkt hij nu hoe lastig dat is :p

driehoek, morgen de echo! Spannend. Hopelijk een mooie echo en mag je blijdschap er daarna zijn. Wellicht komt dat ook meer als je het nieuws kan delen met anderen? Het is nu natuurlijk allemaal nog zo abstract..
Alle reacties Link kopieren
Ananasbaby wat een naar bericht! Knuffel voor jou! Hopelijk heb je een beetje afleiding de komende week.. ondanks dit nieuws, ga ik duimen dat er volgende week toch een goede echo is!
Ananas baby, wat een naar nieuws. Ik hoop dat je je hebt vertelt of dat je kindje zich toch later ingenesteld heeft en dat je volgende week toch een hartje te zien krijgt.
Heel veel sterkte met wachten deze week!
Thanks iedereen! Ik hoop ook op een wondertje maar we gaan het zien.

Gelukkig genoeg afleiding: ik ga morgen lekker een paar dagen skiën met een vriendinnetje!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zie je volgende week een mooie kloppende pixel ananasbaby!
Veel plezier met skiën met je vriendin, even lekker wat anders aan je hoofd! Have fun!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier annanasbaby, fijn even wat leuke afleiding.
Oh wat erg ananasbaby! Ga lekker skiën! Hopelijk volgende week beter nieuws!

Driehoek, hoe was jouw echo?

Ik heb mijn eerste echo pas als ik ruim 8 weken ben, dat duurt nog 3 hele weken.... zoooo lang!
Alle reacties Link kopieren
Wat een rot bericht Annanasbaby. Ik ga duimen dat je volgende week toch een kloppend hartje ziet!
Gelukkig wel een beetje afleiding voor je. Hopelijk kan je van je tripje genieten.

Pip, dapper om jouw gevoel te delen. Die hormonen kunnen rare dingen met je doen. Misschien dat je hoge hcg er ook iets mee van doen heeft?
Hopelijk zit je snel beter in je vel!
Heb niet veel tijd maar mijn echo was goed :yes:
Er was een kloppend hartje te zien en het kindje van 1,5 cm groot.
Wij zijn helemaal blij :)
Alle reacties Link kopieren
fenne28, wat lijken de dagen dan een eeuwigheid te duren hè? Ik herken je gevoel. Veel afleiding zoeken helpt bij mij wel, en leuke dingen doen!

roki lief van je, fijn om het hier kwijt te kunnen. Het voelt misschien ook zwaarder doordat ik het met niemand (behalve mijn partner natuurlijk) kan delen. Vandaag vertelde ik aan de verkoopster van een vintage winkeltje waar ik weleens kom dat ik in verwachting ben en ze reageerde zo enthousiast en blij, dat deed me zo goed. Dat had ik niet verwacht maar blijkbaar had ik dat even nodig.

driekhoek, ach wat ontzettend fijn zeg, whoehoe. Gefeliciteerd! Ben heel blij voor je. Nu lekker genieten van je weekend :)
Morgen 3 echo's volgens de tabel of misschien wel 4 aangezien Noalien staat op vandaag de echo. Zal wel een foutje zijn denk ik.
Veel succes morgen meiden! Ik duim voor kloppende hartjes
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt in staat om nu alvast naar bed te gaan zodat het sneller morgen is. :bonk:

Ben echt enorm chagrijnig van de zenuwen. :"-(
Alle reacties Link kopieren
Ananasbaby, hopelijk heb je een beetje afleiding dit weekend!

Driehoek3, wat een superfijn bericht! Gefeliciteerd! Wanneer heb je nu weer controle? Morgen een spannend dag voor 3/4 dames! Ik ben zo benieuwd! Ik merk, net zoals Discover dat ik chagrijnig ben van de zenuwen..😳

Is iedereen een beetje goed het weekend doorgekomen? En hoe voelt iedereen zich?
Iedereen die vandaag al de echo heeft: heel veel plezier! En hopelijk allemaal goed nieuws!

Hoe gaat het met jou ananasbaby?

En natuurlijk super gefeliciteerd driehoek!!

Ik heb een lekker vol weekend gehad, dus iets minder met de zwangerschap bezig geweest :) Komende weken nog wel veel feestjes etc. Ik ben wel bang dat mijn alcoholvrije avonden misschien wat gaan verraden bij vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,

Ananasbaby oh dat is vervelend om te horen. Wanneer heb je deze week de echo? Hoe voel je je verder?
Ik duim voor goed nieuws voor je😘!

Driehoek, proficiat!

Hier vanochtend een echo gehad en was gelukkig goed. Nu heb ik 1,5 week geleden al een echo gehad omdat ik zoveel buikpijn had. Maar ben vanaf toen gestopt met sporten en wat rustiger aan met bewegen en merk dat het vanaf toen ook beter gaat.
Ik dacht zelf 8 weken te zijn nu en VK ook, daarom vandaag de echo. Maar als we meten komen we uit op 7 weken dus 1 weekje terug gezet. Uitgerekende datum is nu 7-9-2020. Volgende echo meer duidelijkheid. Die heb ik 17 februari.

Sorry dames het lukt me niet zo goed om dit bij te houden. Vind het fijn om met elkaar te praten maar soms kijk ik een aantal dagen en mis ik dus dingen. Dus als ik niet (meteen) reageer, oprechte excuses.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Vandaag een spannende dag inderdaad! Kokosboost Wat fijn dat de echo goed was vanochtend! ❤️ Goed om te lezen dat het nu met de pijn stukken beter gaat. Nog een maandje en dan heb je weer de volgende echo! Spannende weken denk ik?

Ik had vanochtend ook een echo en die was goed! We zijn zo enorm opgelucht! Wel iets minder ver zwanger dan ik dacht: 6.3 weken maar het hartje klopte heel stevig. De gynaecoloog gaf aan dat het er allemaal heel goed uit zag. Voor onze geruststelling mogen we 5 februari weer komen voor een echo.

Discover & Noalien ik ga voor jullie duimen!

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven