UD september 2020

02-01-2020 10:06 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd #kind UD Bijzonderheden
Discover 26 Tweede kindje 27 augustus kloppend hartje! :heart: Over 2 weken termijnecho?
Driehoek3 eerste kindje 28 augustus kloppend hartje! :heart: 3-02 intake verloskundige, 11/12 weken echo 04-02
Noalien derde kindje 4 september 20-01 vroege echo
BiancaBrianna 38 jaar tweede kindje 5 september Een kloppend hartje! :heart: 18-02 verloskundige
Dana-100 29 eerste kindje 8 september kloppend hartje! :heart:
Annanasbaby 33 jaar Tweede kindje 11 september 23-01 een mooie echo, kloppend hartje :heart:
28-01 intake verloskundigenpraktijk, 18-02 termijnecho
Pip-321 28 eerste kindje 12 september kloppend hartje :heart: 03-02 intake verloskundige, 20-02 termijnecho
Vivelavie2020 Tweede kindje 20-01 echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 5-02
Roki 35 Derde kindje 6 september 30-01 eerste echo
Kokosboost tweede kindje 7 september 20-01 eerste echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 17-02
Fenne28 30 jaar eerste kindje 12 september kloppend hartje! :heart:
Falal1989 30 jaar tweede kindje 12 september kloppend hartje :heart:
KirstenvdVeen 24 jaar eerste kindje 23 september 30-01 eerste echo
Robinageus 35 jaar 2e kindje 12 september
Julie-87 24 september 14-02 eerste echo

Singlemom1984, ik heb je voor nu even uit de tabel gehaald, laat het even weten als je er weer in wilt!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 20:44
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
86.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vivelavie wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Wij kiezen bewust om de nipt niet te doen. Ik twijfelde eerst een beetje, gezien mijn leeftijd. Echter, die is nog geen risicofactor.
Wij krijgen een uitgebreide 20 weken echo ivm familiaire hartafwijking. Volgens de VK zou een afwijking die niet met het leven verenigbaar is dan vaak ontdekt worden. Mocht dat nog niet zijn, gaat het vaak ergens in de zwangerschap mis. Uiteraard is dat heel erg verdrietig, maar dan hebben wij zelf geen keus hoeven maken om actief het leven te beëindigen.
Mijn broertje en mijn schoonzusje hebben wel voor die keus gestaan (niet n.a.v. de nipt) en ik weet nog heel goed wat een opluchting het was, toen het hartje van hun kindje zelf was gestopt.

Ik heb namelijk ook de onzekerheid die de nipt met zich mee kan brengen van dichtbij ervaren. Bij een vriendin was er 2 jaar geleden een afwijking gevonden bij een van de nevenverbindingen. Zes weken en veel onderzoeken later en waarin ze eigenlijk afscheid van hun kindje hadden genomen, bleek de afwijking alleen in de placenta te zitten en niet bij hun kindje. Hun zoontje is nu bijna 2 en gezond.

Ik wil mij daarom die stress van de nipt besparen. De 20 weken echo is voor ons al spannend genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Enn Annanasbaby bedankt hè, om artipoppe aan te halen. Nu heb ik weer mijn zinnen gezet op een doek van hun waar ik al jaren verliefd op ben. Was het bijna vergeten.
Gelukkig (voor man) wordt die bijna niet tweedehands aangeboden, maar heb weer een paar meldingen aangezet :P
Ben benieuwd of ik het deze keer bij mijn huidige stash kan houden :-D
@vivalavie wat een geweldig nieuws!!! Nu weer lekker genieten van je zwangerschap.
Wat een stress he?

Lief van jullie dames! Ik hoop snel weer mee te kunnen praten over zwangerschap etc 😊😊
Alle reacties Link kopieren
Vivelavie, GEFELICITEERD!!! Wat een opluchting voor jullie zeg! Ga het maar lekker vieren met een alcohol vrij wijntje
Hier word ik niet vrolijk van!
Alle reacties Link kopieren
Yesss, van harte gefeliciteerd Vivelavie, heel erg blij voor je, wat een opluchting! Zoals de anderen het ook al zeggen, ga het maar eens flink vieren!! (en bijkomen)

nipt, wij zijn nog in dubio. Mijn vriend wil hem graag doen, heeft meer moeite met een kindje met down bijvoorbeeld. Zelf maakt mij dat niet uit en denk ik dat de 20-weken echo voor mijn voldoende zou zijn, dus ik doe liever geen nipt. Hoe ga je om met die verschillen, iemand tips?
Bloedprikken vind ik gelukkig een eitje, ik ben al jaren bloeddonor!

Dana-100, leuk dat je nog steeds meeleest en af en toe meeschrijft. We hebben de termijnecho op dezelfde dag, nog een weekje wachten dus! Spannend :)

Ik heb eens op martplaats gekeken naar wat die hele artipoppe hype inhoudt, maar jeeeeetje wat een prijzen zeg, niet normaal!? Is het echt zo'n goed merk of is het vanwege de printjes? Ik lees in veel advertenties dat ze hem wegdoet omdat het kindje er toch niet zo graag in zit, oeps! haha.
Roki, als je aangeeft welke je zoekt kan ik wel met je meekijken. Ik kom ook regelmatig bij de ij-hallen waar ze dit soort doeken hebben, wie weet kan ik er eentje voor je scoren!

Zijn er trouwens nog meer dames die het lastig vinden om gezond te blijven eten en niet toe te geven aan de cravings en uberhaupt te sporten? Ik ben van fanatieke hardloper en healthfreak naar een luie vreetzak zonder conditie gegaan. hahaha.. Iemand zin om een motivatie groepje op app of facebook of wat dan ook te starten?
Alle reacties Link kopieren
Wow! Wat een lieve berichtjes van jullie allemaal! Dankjewel! Het voelt alsof het voor iemand anders is. Ik vind het nog zo onwerkelijk. Wat ging ik vanochtend met een verdrietig gevoel richting de verloskunde. En totaal overdonderd gingen we er weer weg. Ik moet nog even landen.

Jeetje, wat heftig Roki! Ik krijg kippenvel bij je verhaal... ik ga duimen dat alles goed is bij de 20 weken echo!

Bloemmetje, ja.. dit was echt niet te doen. Ik kan me enigszins voorstellen hoe jij je je gevoeld moet hebben. Wat een achtbaan aan emoties.. ik zou het zo mooi vinden als je hier snel weer komt meeschrijven. Je bent heel erg welkom!

Artipoppe... zo mooi! Snap jullie helemaal dames! Prachtig merk 😍
Alle reacties Link kopieren
Artipoppe gaat echt wel grotendeels over de merknaam. Laat ik het anders zeggen, voor dat geld 600 andere kwalitatief goede en mooie doeken te vinden. Maar het blijft kwijlen. Ik blijf verzot op de ganzenprint. :heart:

Tips voor de nipt: volg je gevoel. Er is een keuzehulp beschikbaar online als je wil. Je verloskundige kan je ook wegwijs maken dus stel je vragen zeker ook daar.

Cravings: ja moeilijk! Ik probeer een beetje te blijven fietsen en dansen. En verder sjouw ik zat met die kleine zelf. Maak me weinig zorgen over de kilo's en de conditie. Kwam bij mij redelijk vanzelf goed. Al heb ik in mijn vorige zwangerschap veel gezonde cravings en had, viel ik eerst 5 kilo af van stress in het eerste trimester en ben ik gezegend met een redelijk slank lichaam en snelle spijsvertering. Craving nr 1 zijn absoluut witte boterhammen met vlokken en daarnaast melk. Liters melk. :A:
Alle reacties Link kopieren
De draagzakken van AP zijn inderdaad erg overpriced. Al zijn ze ook wel mooi. Je betaalt met name voor de naam en exclusiviteit.
De doeken zijn door het gebruik van onder andere zijde en kasjmir echt luxe en al zo ontzettend zacht bij het eerste gebruik. Al zijn mijn doeken inmiddels na ruim 5 jaar zo goed ingedragen dat zelfs mijn hennep doek zacht is.
Maar ja nieuwe baby, dus heb echt weer een nieuw doekje nodig :)
Alle reacties Link kopieren
Oh wat heb ik veel gemist weer.
Vivelavie wat ben ik blij dat het bloedverlies goed is afgelopen voor je.

Bloemmetje knap dat je meeleest en ik hoop van harte dat het snel weer raak is.

Ik ben van de week naar de fysiotherapeut geweest. Ik moet proberen inspanning en rust af te wisselen en heb hele nuttige tips gekregen voor het verbeteren van mijn houding.

Ik heb van de week te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden. Dus qua werk is het flink balen. Je kunt bij mij al echt een buikje zien, dus voel ik me min of meer kansloos op de arbeidsmarkt.

Ik ben zo moe. En nu vanwege het werk zit ik echt even in een dip. Ik zou eigenlijk willen genieten van deze zwangerschap en daarna zie ik het wel weer. Alleen het inkomen mis ik. De baan was toch niet iets wat ik wil. Ik werkte onder mijn niveau en had eigenlijk vooral gekeken naar wat ik kon combineren met mijn wens er zoveel mogelijk voor mijn dochter te kunnen zijn. En toch baal ik, dat ik dit kwijt ben juist nu ik zwanger ben.

Ik wil eerst de termijnecho afwachten voor ik dingen aanschaf voor de baby. Een draagdoek erbij zou leuk zijn. Maar ik wil een goed wasbaar doekje. Ik heb er 1 van Linnen en die is heerlijk, zowel in de zomer als wanneer het kouder is. Ik wil nog kijken naar een zwangerschapsdraagjas.
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog nooit van Artipoppe gehoord... ziet er prachtig uit, maar beetje wat zijn die dingen duur! Ik had vorige keer een draagzak van Stokke, vond ik ook erg fijn. Denk dat ik er weer zo een koop.
Hier word ik niet vrolijk van!
Aah Biancabrianna dat is zeker balen zeg.. Ik snap dat je daar even door in de put zit.
Kansloos op de arbeidsmarkt valt denk ik best mee: ligt misschien wel iets aan in welke sector je werkt, maar ik ken aardig wat mensen die wel tijdens de zwangerschap van baan zijn gewisseld door hier gewoon open kaart over te spelen. Zeker als je binnenkort iets zou vinden kan je best al wat werken voordat je met verlof gaat.

Draagdoeken heb ik nooit geprobeerd, maar een draagzak was ik idd wel altijd fan van. Sorry voor de mensen die ik heb aangestoken met mijn Artipoppe-crush :) Door de prijs gaat het hem hier denk ik niet worden.. Stokke ook een goede, of de nieuwste babybjorn zag er ook fijn uit.

Ik was gisteravond en vanmorgen opeens weer vreselijk misselijk! Heb er tot 2 uur 's nachts wakker van gelegen! Gek he hoe deze fase de kwaaltjes zo kunnen wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens ook 'geploft' qua buik. :clown: bij dochter ging het ook hard maar dit is wel 2.0.

En.. ik had vd week dat typerende 'plopje' in mijn buik en ooooh ik weet dat het niet mijn darmen waren. :heart: :heart:

@Bianca
Zuur van je baan zeg, ook al was het niet iets voor de langere termijn. Hopelijk komt er snel wat moois en uitdagends op je pad. En fijn dat je aan de slag kunt met de tips vd fysiotherapeut.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee!! Ik ben eruit... Jammer..

Ik ben 3,5 week hartstikke ziek geweest. Eerst galstenen en toen alvleesklierontsteking. Vrijwel al die tijd in het ziekenhuis gelegen, sinds vandaag weer thuis. Kleine doet het gelukkig naar omstandigheden goed, hartje klopt nog mooi.

Mag ik er weer in alsjeblieft? MevrouwTomatensoep, 35, 2e kindje, uitgerekend 09-09, termijnecho op 20-02.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Bij deze nog een laatste verzoekje om in de tabel te komen (anders geef ik het op want vraag het al vanaf het begin): Robina, 35 jaar, 2e kindje, ud 12 september.

Bianca, wat een vervelende situatie zeg! Ik heb ook wel eens zwangere vrouwen aangenomen. Als een bedrijf wat meer lange termijn visie heeft en het in jou ziet, hoeft get geen probleem te zijn. En jij ziet waarschijnlijk je buikje goed, een onbekende zal het zeker nog niet koppelen aan een zwangerschap.

Tomatensoep, voel je je alweer goed? Vervelend zeg!
Hier word ik niet vrolijk van!
Misschien is het een idee om met een 'neutraal' account een nieuw topic te openen, waarbij iedereen de inloggegevens krijgt om zelf de tabel bij te werken?
Kan me voorstellen dat het voor Pip anders moeilijk bij te houden is, en dan heb je zelf ook meer invloed op wat er in de tabel komt.
Gevaar is natuurlijk wel dat we wat mensen kwijtraken als we overstappen naar een nieuw topic.. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
annanasbaby schreef:
17-02-2020 11:05
Misschien is het een idee om met een 'neutraal' account een nieuw topic te openen, waarbij iedereen de inloggegevens krijgt om zelf de tabel bij te werken?
Kan me voorstellen dat het voor Pip anders moeilijk bij te houden is, en dan heb je zelf ook meer invloed op wat er in de tabel komt.
Gevaar is natuurlijk wel dat we wat mensen kwijtraken als we overstappen naar een nieuw topic.. Wat denken jullie?
Lijkt mij een prima idee. Ik raak het overzicht een beetje kwijt omdat er zoveel mensen meeschrijven. Daarnaast heb ik ook niet zoveel energie, een slopende baan, een klushuis en niet altijd een laptop en nouja, je snapt het wel. Ik heb m'n best gedaan maar ik had niet verwacht dat het zoveel werk zou zijn.
Prima om een nieuw topic te openen dus.
Alle reacties Link kopieren
robina, excuses, ik heb er vast overheen gelezen want ik dacht dat je al in de tabel stond en dit is de eerste keer dat ik een verzoek van je zie. Ik zal je toevoegen maar wie weet beter om een nieuw topic te starten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik voel me helaas nog niet heel veel beter. De pijn is momenteel gelukkig een stuk minder maar ik ben nog erg slap en ik heb allemaal bijkomende klachten zoals draaiduizeligheid en misselijkheid. Neem al standaard metoclopramide en op die manier is de dag een beetje door te komen maar ik heb echt 0,0 energie (en een peuter van 2 die de afgelopen weken véél te weinig structuur en mama heeft gehad dus helemaal van de waps is).

Heb altijd gezegd dat ik geen twee kinderen wilde, maar een derde gaat er zéker niet komen. Totaal niet verantwoord.
Natte tosti..
Als het goed is, is er nu een nieuw topic!

zwanger/ud-september-2020-nieuw-topic/l ... ges/457729

We kunnen daar verder schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Hoe gaat het met iedereen hier? In het app groepje hebben we elkaar op de hoogte gehouden maar ik snap heel goed dat niet iedereen dat prettig vond of daar zin in had

Ik was toch al wel een paar dagen benieuwd of iedereen al bevallen is en hoe het gaat met de mama's en baby's!? Do tell!

Ik ben op 12.08 bevallen van een gezonde zoon. De bevalling startte met 36 weken (na welgeteld 1 dag verlof, dus dat was even schakelen) en de kleine lag nog in stuit. Na een hele fijne en natuurlijke bevalling is hij geboren en na een klein weekje ziekenhuis (hij werd geel door de blauwe plek op z'n bil, veroorzaakt door de stuit ligging, en moest een aantal dagen onder een uv lamp) konden we thuis verder genieten. Het is een heel lief en meestal tevreden mannetje. Een trotse mama hier!

Liefs van pip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven