UD september 2020

02-01-2020 10:06 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd #kind UD Bijzonderheden
Discover 26 Tweede kindje 27 augustus kloppend hartje! :heart: Over 2 weken termijnecho?
Driehoek3 eerste kindje 28 augustus kloppend hartje! :heart: 3-02 intake verloskundige, 11/12 weken echo 04-02
Noalien derde kindje 4 september 20-01 vroege echo
BiancaBrianna 38 jaar tweede kindje 5 september Een kloppend hartje! :heart: 18-02 verloskundige
Dana-100 29 eerste kindje 8 september kloppend hartje! :heart:
Annanasbaby 33 jaar Tweede kindje 11 september 23-01 een mooie echo, kloppend hartje :heart:
28-01 intake verloskundigenpraktijk, 18-02 termijnecho
Pip-321 28 eerste kindje 12 september kloppend hartje :heart: 03-02 intake verloskundige, 20-02 termijnecho
Vivelavie2020 Tweede kindje 20-01 echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 5-02
Roki 35 Derde kindje 6 september 30-01 eerste echo
Kokosboost tweede kindje 7 september 20-01 eerste echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 17-02
Fenne28 30 jaar eerste kindje 12 september kloppend hartje! :heart:
Falal1989 30 jaar tweede kindje 12 september kloppend hartje :heart:
KirstenvdVeen 24 jaar eerste kindje 23 september 30-01 eerste echo
Robinageus 35 jaar 2e kindje 12 september
Julie-87 24 september 14-02 eerste echo

Singlemom1984, ik heb je voor nu even uit de tabel gehaald, laat het even weten als je er weer in wilt!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 20:44
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
86.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow! Wat een berichten! En wat een goed nieuws! Wat een top nieuws Ananasbaby Biancabrianna! Gefeliciteerd!

En welkom Bloemmetje2! Wat gaaf dat je een tweeling hebt! Lijkt me zo bijzonder! Is het een eeneiige tweeling of twee-eiig?

Spannend morgen een echo Pip-321 Ben je er een beetje klaar voor? Heel veel succes morgen!

Fenne-28 dat van die borsten herken ik! Haha! Maar na een borstvoedingperiode bij de eerste was er niet veel over, dus: dat ze weer “gevuld” zijn vind ik super fijn🤣

Hier gaat het redelijk goed; symptomen zijn soms even weg en soms heel erg aanwezig! Zo’n andere zwangerschap als bij de eerste weer. Ondertussen bijna 7 weken en ik hoop dat de komende weken heel snel voorbij zijn! Ik vind dit zo’n spannende periode!😱
Alle reacties Link kopieren
Wat al veel goede en kloppende hartjes in deze groep! Gaaf, heel fijn! Welkom bloemetje! Super leuk een tweeling! Heel bijzonder lijkt me dat! Hopelijk niet weer een tweeling, anders past het niet meer in de auto😉

@pip veel succes en plezier met de echo morgen! Hopelijk een prachtig kloppend hartje! Of 2 of 3 of .... ;-) Wil je voor mij trouwens 7-2 als eerste echodatum er in zetten? Zou dan op 8,5 week zitten.
@Vivelavie, wat is er anders dan bij de vorige zwangerschap bij jou? Hier zo hetzelfde als de vorige keer, nul symptomen waardoor ik soms twijfel of ik wel zwanger ben.

Hier weinig zwangerschapssymptonen. Alleen een beetje moe. Man lijkt eerst echt naar de echo uit te kijken omdat hij nu nog niet gelooft dat het echt waar is ofzo.
Vandaag echt vaak tegen collega moeten liegen. Heb er echt een naar gevoel aan over gehouden. Ging over plannen die we voor oktober aan het maken waren. En ik twijfelde zo erg om het aan hem vertellen. Ik kan heel goed met hem maar voelde heel raar dat hij het twee weken eerder zou weten dan mijn ouders ofzo.
fala1989 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 11:47
0.46% gewijzigd
@vivelavie dankjewel!! 😊😊
Een twee-eiige tweeling, een jongen en een meisje. ❤❤
Genieten met die twee wondertjes!

Dit is ook een spannende periode... Ervaar ik ook zo, ben ook onwijs nieuwsgierig naar onze eerste echo's dames.. Dat we maar mooie echo's tegenmoet gaan 😊
Van de andere kant gaat de tijd nu wel veel sneller dan tijdens mn eerste zwangerschap. Is natuurlijk ook omdat je al druk bent met de andere kindjes...

@Fala begrijp ik wel hoor... van de andere kant ook fijn dat je relatief weinig symptomen hebt..
Lastig he dat liegen?! Ik vind dat ook wel erg lastig maar wil echt wachten tot na de eerste echo...
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws annanasbaby ❤
En wat veel kloppende hartjes al! Heel mooi!

Ik vind het niet-vertellen ook steeds moeilijker worden. Vanmiddag nog met mijn leidinggevende gehad over de vakantieplanning. Ik moest echt mijn tong afbijten dat ze straks een nog groter gat gaat hebben.
Ik vind het sowieso wel een ding om het straks te vertellen op het werk; Het is al moeilijk om voldoende mensen in te zetten, ik ben verpleegkundige, en dan val ik straks ook nog af. Zeker omdat ik na mijn verlof ook nog onbetaald verlof wil opnemen.
Ik kan daar nu al best over in zitten, maar probeer me steeds voor te houden, dat dat niet mijn probleem is.

Maar dat is voor latere zorg. Eerst maar de echo afwachten. Dan gaan we het eerst de kinderen vertellen, vervolgens de (schoon)ouders en na 12 weken op het werk.

Mijn echo heb ik trouwens op 30 januari. Nog een weekje!
Verdere gegevens voor de tabel zijn: ik ben 35 jaar en dit is ons derde kindje. Vermoedelijke UD is 6 september.
Dat is ook zeker niet jouw probleem Roki. Straks is iedereen ook gewoon heel blij voor je en is het zo zoals het is.

@Fala. Dit is ons eerste kindje pas, dus ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal. Maar de symptomen verergeren naarmate de tijd verstrijkt;)
Wat een goed nieuws Ananas baby!
Tot nu toe gaat het erg goed met denkloppende hartjes op dit september forum.
Pip, ik hoop dat je er snel aan toegevoegd kan worden.

Ik begin wel een beetje de weg kwijt te raken met welk verhaal bij wie hoort, is het een idee om aan te geven dat de tabel dicht gaat bij een bepaald aantal mensen?

Dat van die wisselende symptomen herken ik heel erg vooral qua misselijkheid. Soms twijfel ik zelfs of het allemaal nog goed zit maar dan komt er ineens een golf misselijkheid....

Ik heb van de week de dame van moeders voor moeders op bezoek gehad, doen jullie daar ook aan mee?
Alle reacties Link kopieren
Ook hier vandaag een mooi sterk kloppend hartje gezien! Vandaag 7 weken, dus dat komt precies overeen met mijn eigen berekening. Heel erg blij nu!

driehoek, wat mij betreft prima om de tabel te sluiten. Ik ben zelf ook wel voorstander van een klein groepje.
Ik zal het bovenaan de tabel zetten.
@pip wat fijn dat alles goed was!! ❤
Dan ben je helemaal blij he 😊😊
Hoe groot was het kindje nu?
Oh fijn Pop! Gefeliciteerd!

Ik sta nog niet in de tabel, maar wil graag mee blijven schrijven.

30 jaar, 1e kindje, 14 september, anderhalf jaar geoefend en op 7-2 de eerste echo
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zeg al die kloppende hartjes! Ben voor jullie allemaal super blij!

Qua symptomen lijkt het bij mij sterk op mijn 1e zwangerschap, heeeeeeel erg moe! Heb me gisteren zelfs ziek gemeld en nog 6 uur overdag geslapen. Vanmorgen ook nog een paar uur extra geslapen terwijl mijn moeder oppastte. De vorige keer stopte de vermoeidheid niet na het 1e trimester, dus daar vrees ik weer voor...

Ik zag dat ik ook nog niet in de tabel sta... Wil wel graag blijven schrijven met jullie.

35 jaar, 2e kindje, UD 12 september, 7 februari 2e echo
Hier word ik niet vrolijk van!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Pip-321! Wat een fijn nieuws! Wanneer heb je nu weer controle? Wat zal jij met een fijn gevoel het weekend in gaan!

@Fala1989 ik heb nu veel meer last van kwaaltjes. Misselijk, buikpijn, last van de onderrug, koud, moe en een beetje opvliegend 😳 ik kan me voorstellen dat het heel spannend is, maar ter geruststelling voor jou: ik had vorige keer ook bijna geen kwaaltjes. En er loopt nu een dreumes van 1,5 rond 😃

Wat mij betreft mag de tabel ook op den duur sluiten, het is anders bijna niet bij te benen.

Moeders voor moeders is hier geweest maar ik start eind februari pas want de fabriek gaat 3 weken dicht ivm de verbouwing en tijdens de wisseldagen daarvoor heb ik oppas waar ik het nog even niet aan wil vertellen. Haha!

Wat betreft werk; lastig ook om voor me te houden! Zeker als ik even heel erg misselijk ben. “Voel je je wel goed?!” .... “Jaa... volgens mij heb ik iets opgelopen bij het kdv👍

Ik had net enorme pijnsteken in de buurt van de baarmoeder. Toch maar even de gynaecoloog gebeld. Moet 2 paracetamol nemen en na 2 uur moest het beter gaan. Het gaat beter, maar... ik ben best geschrokken... Nu maar even rustig aan doen... :-(
Gefeliciteerd allemaal met de goede echo's!

Pip
dus geen tweeling ;) Ik hoopte er stiekem een beetje op haha maar misschien ben jij ergens ook wel opgelucht.

Robina die vermoeidheid is wel killing he.. Ik probeer toch er niet teveel aan toe te geven, al val ik wel elke avond gewoon op de bank in slaap. Een gezellig gesprek met mijn man als ons dochtertje op bed ligt zit er niet meer in haha!

Verdere kwaaltjes: ik had gisteravond opeens een bloedneus, heb ik echt nooit! Vorige zwangerschap had ik heel veel bloedend tandvlees.

En het niet vertellen blijft super lastig... Ik heb nu een vrijdagmiddagborrel met collega's, dus dat gaat zeker weer opvallen dat ik niet drink.

Noalien ik ben ook benieuwd hoe het met jou gaat? Lees je nog mee?

Vivelavie lijkt me ook even schrikken! Goed dat je gebeld hebt ter geruststelling.
Alle reacties Link kopieren
Echo's
Weer wat kloppende hartjes erbij. Tóp! En voor de rest naderen de echo's ook. Einde van januari is in zicht! Nog even geduldig afwachten en spanning uitzitten.

Moeders voor moeders
Ik doe deze keer niet mee. Iedereen herkent hier de 'specifieke nietszeggende bestelbus' en ik wil het nog even niet wereldkundig maken. Daarnaast plas ik amper alleen en is het in je uppie al een uitdaging om alles goed in die containers te krijgen. Een stuiterende dreumes om je heen.. is niet ideaal. Maar ik zou anderen graag stimuleren het wel te doen. Het is zo'n mooi gebaar.

kwaaltjes
Zó-veel honger! En alleen maar zin in slechte dingen. Pizza, friet, chocolademelk, fristi, pannenkoeken met jam, broodjes pindakaas en was ik al begonnen over de nachtelijke dromen over borden met nasi..
Nu ken ik deze vreetbuien wel maar bij mijn vorige zwangerschap waren ze gezond! (Tomaten & aardbeien)

Het scheelt iets dat ik 2 kg lichter aan deze zwangerschap begin dan de vorige. Voel iets van speling hahaha :proud:

Jullie ook zo'n honger?
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie berichten allemaal! 🎉

Ik die ook niet mee aan moeders voor moeders. Bij de eerste wel gedaan. Als ze nu te weinig mensen hadden zou ik t wel weer doen, maar zo is één keer genoeg. Best gedoe toch wel.

Ik ben natuurlijk pas 5 weken, dus nog niet zo hongerig. Bij de eerste 2 wel erg gehad vanaf een week of 6-7.

Vivelavie, zijn die pijnscheuten nu weer weg? Lijkt me ook schrikken ja als het zo heftig voelt!
@vivalavie dan schrik je je rot ja... jeetje... Hopelijk hebben de paracetamollen goed geholpen.

Ik doe ook niet mee met moeders voor moeders... Vooral omdat ik het voorlopig ook nog allemaal even geheim wil houden en dat wordt zo wel een beetje lastig....

Hier niet extreem hongerig.

Hebben jullie al eens een beetje nagedacht over een naam? Over de toekomstige babykamer?
Alle reacties Link kopieren
Annanasbaby een bloedneus kan inderdaad ook een symptoom zijn toch? Hopelijk krijg je er niet al te vaak last van, het lijkt me zo vervelend!

Ik kan me ook goed voorstellen dat een aantal niet mee doen met Moeders voor Moeders, ik zat zelf even in twijfel. Ook ivm bekendheid van busje enzo! Maar uiteindelijk toch gedaan.

Wat betreft honger; af en toe. En dan vooral chocola! En ham kaas croissants 🥐 😆

Maar de honger rond etenstijd is vaak ver te zoeken, zuurbranden ahoi :-o

We hebben al een top 3 voor zowel jongens-, als meisjesnamen. Maar, de nummer 1 wisselt nog wel eens hier. En bij jullie?

Willen jullie trouwens weten wat het wordt? Hier nog twijfel ja/nee.. babykamer wel ideeën voor maar eerst een kamer voor de oudste opnieuw inrichten want die gaat naar een andere kamer :-D

Pijnscheuten zijn nu weg... Maar het voelde als heftige zijsteek, maar dan in de baarmoeder. Vandaag aan een vriendin voorgelegd en die zij dat ze dit ook gehad heeft. Ze dacht dat het de groei van de baarmoeder is.. Dus, maar een beetje vertrouwen hebben dat het goed komt.. vorige zwangerschap had ik dit niet; ik schrok me kapot..
Alle reacties Link kopieren
Bij de twee oudsten wel gedaan met MvM, maar naast dat ik de geur van die flessen nog steeds ruik, hebben wij bijna dagelijks vriendjes van de oudste over de vloer. Lastig om die flessen dan weg te houden.
Ik heb twee keer fanatiek mee gedaan, dus ik vind het wel oké.

Misselijkheid begint bij mij flink toe te nemen. Vanaf een uur of 11 tot 16 uur heb ik het de afgelopen dagen flink moeilijk gehad. Kan dan niks luchten of zien behalve thee. Gelukkig zakt het voor het avondeten af.

Wat betreft namen zijn we al een beetje aan het rondkijken. We hebben voor zowel een jongen als meisje al een serieuze kanshebber!
Wij willen wel weten welk geslacht de baby heeft. Ik heb op zolder van beide kinderen nog veel babykleding bewaard. Kan dan hopelijk de helft weggeven.

Babykamer doen we niet aan. De baby ligt het eerste jaar (of langer) bij ons. Daarna zien we het wel. Commode hebben we natuurlijk nog staan van een andere twee.

Weten jullie al wat jullie gaan doen wat betreft prenatale screening? Ik twijfel nog over de nipt-test. Wil daar het nog over hebben met de vk.
@vive & @roki

Wij hebben hier ook al een top 3 qua namen voor zowel jongen als meisje. De meisjesnaam weten we al helemaal zeker. Jongensnaam twijfelen we nog.
Wij willen wel graag weten wat het wordt ja... Heel nieuwsgierig maar ook vooral praktisch...

Over de babykamer zijn we nog een beetje aan het denken... Hebben tijd genoeg. Onze tweeling gaat naar een grotere kamer en ons derde kindje komt waar de tweeling nu slaapt...
We vinden het ook wel heel erg fijn dat hij/zij op een eigen kamertje komt te liggen.

Wat betreft de prenatale screening, we twijfelen nog een beetje maar we neigen meer naar de ja-kant...
Alle reacties Link kopieren
Namen
Ik heb op mijn telefoon een lijstje met namen die ik leuk vind. Maar mijn ervaring is dat het tegen het eind vd zwangerschap wel komt. Bij mijn dochter hadden we twee namen en na mijn bevalling wist ik direct welke naam het beste bij haar paste. Ik denk dat we dat nu weer zo doen.

Geslacht
Wij willen het wel weten maar delen het waarschijnlijk niet met onze omgeving. Puur praktisch inderdaad. Geen voorkeur overigens.

Onderzoeken
Wij gaan wel onderzoeken. Waarschijnlijk nipt. De vorige keer bewust combinatietest ivm mogelijk erfelijke hersenafwijking (niet levensvatbaar indien gevonden). Nu blijkt het niet erfelijk dus is de echo vanuit de combinatietest minder doorslaggevend en de nipt komt procentueel beter uit de test als je naar de vindbaarheid kijkt van de drie syndromen. Wat bij welke uitslag te doen laten we op zijn beloop. Ik denk dat je tegen die tijd pas kunt zeggen wat je voelt en welke vervolgstappen dan van toepassing zijn.

Kamertje
Onze dochter gaat naar een grotere kamer. Kleine kan dan in haar huidige kamer. Die wil ik misschien wel iets veranderen maar de basis is er. En als ik er geen zin in heb, dan is het ook prima. Kamer voor dochter hebben we wel ideeën voor maar ook geen haast mee. Ligt ook helemaal aan of ze tegen die tijd wel of niet in een groter bedje ligt. Ze moet er van mij niet perse uit omdat er een kleintje op komst is. Dan maar een extra ledikant aanschaffen of een tijd in de wieg overbruggen.
Alle reacties Link kopieren
Bij de oudsten wisten we het geslacht, dat beviel goed, maar dit is de laatste kans om het als verrassing mee te maken, dus als het lukt wil ik dat graag proberen!

Mn zoontje van 2 gaat binnenkort z'n ledikant uit. Ik gebruikte bij de eerste 2 een wiegje, maar vond het, vooral de 2e keer, niet praktisch. Ik denk dat we nu direct het ledikantje proberen, dat scheelt weer gedoe. Alleen als het een meer intensieve baby is, zoals de oudste, kan het wiegje voor m'n rug wel fijner zijn..

Wij doen geen prenatale screening. Voor bijv. syndroom van down zouden we het toch niet weghalen en als het iets heel pijnlijks is dan kijken we wel met de 20wkn echo.

Wat namen betreft geen idee, ik heb er een paar die ik mooi vind, maar man z'n brein komt wat dit betreft voor de 25 weken zeker nog niet in actie 🤭
Wij willen het geslacht niet weten. De verrassing bij de geboorte lijkt ons erg leuk, al is de verrassing bij een echo natuurlijk net zo groot ;)

Wij hebben ook een namen top 3, hoewel die regelmatig van plaats wisselen. Ben heel benieuwd of we de komende 7 maanden het bij deze namen gaan houden of dat het toch nog verandert..

Wij willen na de 12 weken echo gaan starten met het kamertje opknappen.

De NIPT gaan wij inclusief nevenbevindingen laten doen. Mocht er een uitslag zijn dat het kindje niet levensvatbaar is of met hele slechte kwaliteit van leven dan willen wij het nog tijdens de zwangerschap weg laten halen zodat we ons niet teveel gaan hechten aan het kindje.
En een goede Nipt uitslag geeft natuurlijk wat vertrouwen voor de rest van de zwangerschap (al heb je natuurlijk nooit de garantie op een gezond kindje)
Alle reacties Link kopieren
Geslacht Wij willen het geslacht wel graag weten. We wisten het ook bij de 1e, maar toen hebben we wel echt getwijfeld. Nu wil ik graag weten of we nieuwe kleertjes moeten kopen en of de babykamer aangepast moet worden.
Mijn bijna kleuter krijgt een grotere kamer als ze 4 wordt, maar haar huidige kamer heeft 1 roze muur. Misschien moet die dus iets neutraler worden.
Vooral uit praktische overwegingen dus.

Eetbuien heb ik gelukkig nog helemaal geen last van (komt vast nog wel). Bij de 1e had ik continu zin in geitenkaas en winegums. Niet door elkaar gelukkig. Weeg nu 8 kilo meer dan voorafgaand aan die zwangerschap, dus wil me nu niet zo laten gaan.

Namen Hebben jullie de app 'Kinder' al gedownload? Mijn vriend werd er niet enthousiast van. Maar ik heb al een lijst meisjes- en jongensnamen die als basis kan dienen, en daarnaast roepen we soms random namen naar elkaar.

@Vivelavie, dat is schrikken zeg! Heb je dit nu nog vaker gehad?
Hier word ik niet vrolijk van!
Alle reacties Link kopieren
Annanasbaby, stiekem toch wel jammer ja. En ik heb stiekem toch nog hoop dat er bij de volgende echo toch 2 baby's te zien zijn, hahaha. Erg hè?:P Maar m'n gevoel blijft het zeggen, kan het ook niet echt verklaren.

Bloemmetje, er was een mooie 1 cm te zien, mega mega klein dus nog!

kwaaltjes, ook hier moe, misselijk (de hele dag door) en soms nog wel depri, alhoewel dat wel afneemt gelukkig! Ik heb 's avonds en 's ochtends vaak een hongerklop en móet dan eten. Ook heb ik veel jeuk overal, pukkeltjes op m'n rug en enorme borsten!

namen, ik vind op dit moment heel weinig leuk, zo lastig! Ik heb al jaren 1 favoriet en stiekem hoop ik dat vriend die ook nog mooi blijft vinden. Hij was er de laatste x minder enthousiast over. Hopelijk komen er in de loop van de tijd nog wat leuke ideeën.

kinderkamer, wij verhuizen naar een nieuw huis binnenkort dus daar zijn we nu eerst mee bezig. Daarna extra leuk om het kamertje in te richten. Ik ben helemaal fan van terracotta, kan voor beide geslachten toch wel? :)

geslacht ik denk dat wij het wel gewoon willen weten. Knap dat sommigen van jullie het een verassing kunnen laten zijn hoor! Ik zou dat denk ik niet kunnen, ik ben veel te nieuwsgierig!

vertellen, wij hebben het de afgelopen dagen al met een aantal mensen gedeeld, zo leuk! Ik word door hun reacties ook wat enthousiaster, wat wel heel fijn is. Het wordt dan toch iets 'echter' voor m'n gevoel.

Vivelavie, schrikken zeg!! Zijn de pijnscheuten inmiddels weer weg? Gelukkig kon je wat gerustgesteld worden door een vriendin.
namen Wij hebben al een jaar ofzo een meisjesnaam in gedachten, ik denk dat die het bij een meisje ook wel echt zou kunnen gaan worden. Het lijstje met jongensnamen is akelig leeg. Wij willen het geslacht wel graag weten, gewoon uit praktisch oogpunt.

Als wij volgende week vrijdag een positieve echo krijgen, gaan we het ook vertellen. Met carnaval in aantocht kan ik het dan toch niet meer verbergen bij vriendinnen. Daarnaast gaan we in april trouwen en ik heb de dag na de echo gepland om een jurk uit te zoeken. Dus dan zal ik het ook moeten verklappen, ik kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
Wat een boel nieuwe berichtjes! Gefeliciteerd met de kloppende hartjes, die weer gezien zijn.
Ik ben vandaag maar even ziek thuis. Ik hoest flink en zit helemaal vol en dicht. De koorts probeer ik te onderdrukken met paracetamol. Daarnaast ben ik heel moe. Mijn dochter zit ook al ziek naast me. Dus scharrelen we maar wat rond, en proberen we zorgzaam te zijn.

vertellen De belangrijkste mensen, familie en goede vrienden weten ervan. Mijn werk wacht maar even tot ik het eerste trimester door ben.

kamertje We zijn niet aan het kamertje begonnen en hebben er geen haast mee. We hebben alle babymeubels voor de oudste ook niet gebruikt. Alleen de commode hadden we nodig. We maken ons er niet te druk om.

prenatale onderzoeken We laten geen combinatietest of nipt doen. We zijn te lang bezig geweest met zwanger worden dat we niet in staat zijn om er ook maar over na te denken de zwangerschap te beeindigen mocht er afwijkingen gevonden worden. De 20 weken echo willen we wel, omdat je dan meteen bij de echo hoort of er iets aan de hand kan zijn. Het lang wachten op uitslagen geeft me veel stress.

namen we hebben al een aantal mooie namen, dus veel om te kiezen.

geslacht willen we weten. We hebben alle kleertjes van de oudste bewaard. Mocht het een jongetje worden, dan kunnen we de meisjesdingen doorgeven binnen de familie.

kwaaltjes Honger en af en toe voel ik ook een steek in mijn baarmoeder. Ik denk dat het van het groeien komt, maar soms ook door een onhandige beweging met gaan zitten of uitstappen uit de auto.
Verder ben ik heel moe, maar ik heb ook een griepje onder de leden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven