UD september 2020

02-01-2020 10:06 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd #kind UD Bijzonderheden
Discover 26 Tweede kindje 27 augustus kloppend hartje! :heart: Over 2 weken termijnecho?
Driehoek3 eerste kindje 28 augustus kloppend hartje! :heart: 3-02 intake verloskundige, 11/12 weken echo 04-02
Noalien derde kindje 4 september 20-01 vroege echo
BiancaBrianna 38 jaar tweede kindje 5 september Een kloppend hartje! :heart: 18-02 verloskundige
Dana-100 29 eerste kindje 8 september kloppend hartje! :heart:
Annanasbaby 33 jaar Tweede kindje 11 september 23-01 een mooie echo, kloppend hartje :heart:
28-01 intake verloskundigenpraktijk, 18-02 termijnecho
Pip-321 28 eerste kindje 12 september kloppend hartje :heart: 03-02 intake verloskundige, 20-02 termijnecho
Vivelavie2020 Tweede kindje 20-01 echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 5-02
Roki 35 Derde kindje 6 september 30-01 eerste echo
Kokosboost tweede kindje 7 september 20-01 eerste echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 17-02
Fenne28 30 jaar eerste kindje 12 september kloppend hartje! :heart:
Falal1989 30 jaar tweede kindje 12 september kloppend hartje :heart:
KirstenvdVeen 24 jaar eerste kindje 23 september 30-01 eerste echo
Robinageus 35 jaar 2e kindje 12 september
Julie-87 24 september 14-02 eerste echo

Singlemom1984, ik heb je voor nu even uit de tabel gehaald, laat het even weten als je er weer in wilt!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 20:44
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
86.04% gewijzigd
Bloemmetje, wat een verdrietig nieuws. Sterkte met alles.

De baby gaat straks naar een zelfstandig 'groen' KDV. Onze twee anderen kinderen zijn daar ook heen gegaan (dochter zit nog steeds daar in de peutergroep). Deze opvang sluit erg aan bij onze visie op de opvoeding en onze manier van leven. Daar hebben we wel heel veel geluk mee gehad.
Nadeel is dat deze opvang wel duurder is dan gemiddeld en dat de dagen niet heel gemakkelijk te wisselen zijn. Gelukkig kan man zijn werk enigzins flexibel indelen.
Verder wil ik na de bevalling nog onbetaald verlof opnemen, zodat ik waarschijnlijk pas rond 6 maanden weer aan het werk ga.
Dag dames!

Bedankt voor jullie lieve reacties 😘

Ik zou jullie even laten weten hoe de echo ging!
De echo was 'goed', het vruchtje was al niet meer aanwezig en het baarmoederslijmvlies was al wat geslonken. Het was nog niet helemaal schoon maar dat kan kennelijk ook nog niet na een paar dagen.
Ze verwacht binnen een week dat alles weer als vanouds is. Hopelijk pakt de cyclus zich dan weer normaal op.

Heel dubbel allemaal maar ergens voel ik me goed. Heb het afgelopen weekend een plekje gegeven.

Nu extra hard genieten van onze twee lieve kindjes en we gaan zien wat de toekomst ons gaat brengen.

Meiden ik wens jullie allemaal een hele goede en gezonde zwangerschap toe.

Dikke knuffel 😘😘
Bloemmetje, sterkte!
Je klinkt alsof je het al een plekje hebt gegeven. Maar zullen misschien nog moeilijke momenten komen.

Onze dochter gaat naar een kdv, voor mij persoonlijk prettiger dan een gastouder. Ik weet dat de gastouderopvang is verbeterd qua toezicht in de afgelopen jaren, maar de continuïteit van een kdv prefereer ik.
Hier word ik niet vrolijk van!
Sterkte bloemetje!

Wij moeten ons nog helemaal gaan verdiepen in de kinderopvang. We gaan denk ik twee dagen voor opa's en oma's en dan 2 dagen opvang. Ik werk alleen in de zorg en dus onregelmatig, dat biedt mogelijkheden maar ook uitdagingen. Wij hebben nog wat huiswerk te maken, maar we wonen niet in de grote stad.

Vrijdag de eerste echo, echt super spannend!
Oh Bloemetje wat verdrietig! Heel veel sterkte :hug: Ik lees het nu pas.

Ik ben inmiddels weer opgeknapt van de griep. Maar nu de volgende kwaal. Het begon met spierpijn in mijn bovenbenen en is doorgeschoten in mijn bil. Lopen en zitten is pijnlijk. Ik zit nu op een fitness bal, ipv de bank. Zo begon vorige zwangerschap mijn bekkenpijn dus heb ik alweer een afspraak bij de fysiotherapeut.
18 februari heb ik de intake bij de verloskundige.

Was ik nog zo huiverig voor prenataal onderzoek, nu twijfel ik weer. Ik ben 38 en wil het toch wel weten. Niet om weg te halen, maar om me voor te bereiden mocht er toch iets met het kindje zijn.
Bloemmetje, wat een verdrietig bericht. Ik had echt gehoopt op goed nieuws. Veel sterkte en kracht toegewenst! Ik wens jullie al het geluk toe voor de toekomst en dat jullie wens snel in vervulling mag gaan! :rose:

Wat heftig Biancabrianna! Goed dat je gelijk actie hebt ondernomen. De signalen zijn (helaas) bekend :-( hopelijk valt het mee en kunnen ze de pijn zoveel mogelijk verminderen.
Korte update
Termijnecho was goed. :heart:
Uitgerekende datum is op 30/8 gezet
Discover schreef:
04-02-2020 13:35
Korte update
Termijnecho was goed. :heart:
Uitgerekende datum is op 30/8 gezet
Goed nieuws!! Gefeliciteerd! Alleen jammer dat je dan hier niet meer mee kan schrijven ;)
Grapje hoor!
Mijn termijn echo was ook helemaal goed. Echt super leuk om je kindje te zien bewegen in je buik :love:

Mijn UD is teruggezet naar 26 augustus.
En ik moet weer naar de gyn op 28 feb.
Gefeliciteerd Driehoek en & Discover! :heart: wat een opluchting! Waren jullie zenuwachtig?

En hoe gaat het verder met jullie allemaal?
@Ananas
Driehoek en ik zullen wel met zijn tweeën een nieuw topic openen. :-P)

@driehoek
Leuk he, zo'n bouncend kindje. Smelt.

@vivelavie
Ik was niet echt zenuwachtig. Verloskundige had er alle vertrouwen in en daar heb ik me goed aan kunnen vasthouden.

algemeen welbevinden
:| beroerd met een hoofdletter B!
Moe, misselijkheid blijft (deze twee schijnen elkaar trouwens te versterken volgens de verloskundige. Bandenpijn is begonnen en hoewel ik dat vroeg vond.. kon het blijkbaar al wel.

smelt momentje echo
De verloskundige die mijn dochter op de wereld heeft gezet deed vandaag onze termijn echo. En dat was toch wel bijzonder.

to do list zwangerschap
We hebben vandaag meters gemaakt.
Dochters nieuwe kamer opgemeten zodat we langzaamaan daar aan de slag kunnen. De nipt is betaald en de bloedonderzoeken ingepland (zie daar tegenop want de vorige keer ging het prikken van 8-10 buisjes niet zo lekker).
De kraamzorg is aangevraagd. De verzekering en huisarts zijn ingelicht. Werkgeversverklaring doorgestuurd. Op mijn werk is iedereen op de hoogte. En ik heb alle folders uitgeplozen. (meeste ken ik nog dus kon weg en dat geeft een lekker opgeruimd gevoel). Twintig weken echo is ingepland en mijn eerstvolgende controle staat op 25 febr. :biggrin:
zenuwen ik was heel erg nerveus, mijn vermoeidheid en misselijkheid was sinds een week minder aanwezig dus ik had vooraf twijfels of het hartje nog wel zou kloppen...
Ik heb dus ook vrijwel geen klachten behalve grotere borsten.

Discover, goed bezig!
Ik heb vandaag wel meteen de kraamzorg aangevraagd, de verloskundige adviseerde dat om we toch in de zomerperiode zitten.
Ook heb ik kaartjes voor de 9 maandenbeurs gekocht :)
En hier ook weer een kloppend hartje! Zoals het nu lijkt ben ik een dag eerder uitgerekend: 10 september 🥳

De gynaecoloog vroeg of ik nog steken heb gehad (voor de echo). Tijdens de echo bleek wel dat ik wat bloed in mijn baarmoeder heb. Dat was wel even gek. Waarschijnlijk is dat van 2 weken geleden (toen ik zo’n stekende pijn had) en ik kan dus wat oud bloed vloeien de komende tijd. Ik hoop het alleen niet. 😳
Echt bizar, de pijnen die ik had waren niet normaal zei ze. Kan zijn dat een eierstok even draaide (brrrr😵) of dat er een bloedvat geknapt is. Voor mij wel een hele geruststelling dat het kindje goed gegroeid is en dat alles verder volgens het boekje gaat. Als ik weer zo’n pijn heb en ik vertrouw het niet, mag ik langskomen. Volgende week hebben we de termijnecho dus dan hoop ik eigenlijk dat het bloed weg is.

Nu even bijkomen van het nieuws en lekker genieten weer!

Zo, jij hebt echt meters gemaakt Discover, goed bezig! Ik ga na de termijnecho ook maar eens bezig 😁
Wat fijn zeg al die goede echo's, gefeliciteerd allemaal.

Vivelavie, fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt over die pijn. Maar wel een eng idee. Gelukkig doet de baby het nog goed!

Wij gaan vrijdag weer, en voel de spanning toch weer een beetje opbouwen.
Verder al druk begonnen met het regelen van kinderopvang. Hebben nu bij onze voorkeurslocatie pas vanaf mei 2021 plek. Voor de maanden daarvoor moet dus nog iets geregeld worden...
Wat fijn dat jullie allemaal weer mooie echo's hebben gehad lieve dames!
Hier heb ik ook al 5 dagen geen symptomen meer (of in iedergeval een stuk minder) dus jouw berichtje stelt me wel enigszins gerust driehoek.

Jij bent echt lekker bezig Discover.

vivelavie, oef, schrikken! Gelukkig is met de baby alles goed maar op zulke complicaties zit je toch echt niet te wachten!! Hopelijk volgende week alles mooi schoon!

Hier schiet het nog niet echt op. We zijnn druk aan het klussen en ik vind mijn werk op dit moment vreselijk. Het is al niet leuk, veel te druk en kost me bakken energie. Ik heb wel wat sollicitaties verstuurt maar kom er door gebrek aan energie niet echt verder mee. Laat staan baby zaken regelen...
Alles hangt of staat ook een beetje met of ik een nieuwe baan vind of niet. Voel me dus ook niet helemaal top en baal af en toe flink. Voel me een beetje vastzitten en krijg het maar niet doorbroken.
Even klagen dus :A:

Verder hebben we het wel al super veel mensen vertelt! Niemand zag het aankomen maar iedereen is super blij en enthousiast, zo leuk! Dat helpt me wel :)
Fenne & Falal, jullie hebben een echo morgen hé? Spannend!! Veel succes en plezier, ik hoop op mooie echo's voor jullie.
Fijn al die goede echo's, ook dat bij jou met de baby alles goed lijkt te zijn Vivelavie. Was natuurlijk toch even schrikken!

Hier ook veel minder symptomen, behalve nog wel wat lusteloos en moe.
Borsten voelen eindelijk weer normaal, misselijkheid ook minder.

Vervelend Pip dat het allemaal even niet zo lekker voelt. Wat voor werk en waar zoek je iets? Wie weet dat wij met ons netwerk nog ergens iets voor je kunnen betekenen! Er is echt niet iets te doen aan dat je het bij je huidige baan niet naar je zin hebt? Want nu solliciteren enzo lijkt me idd ook best heftig.

Ik zit ook met een soort dilemma op werk: er is mij mondeling toegezegd dat ik september met een interne opleiding kan beginnen, waar heel veel mensen om staan te springen (voor mensen die ermee bekend zijn, ik werk als basis-psycholoog en het gaat om de GZ-opleiding). Deze opleiding is best intensief: elke week 1 dag naar school en dan ernaast 3 of 4 dagen werken.
Ik ben bang dat zodra mijn werk weet dat ik zwanger ben (en ook precies dan uitgerekend..) dat de opleidingsplaats naar iemand anders gaat: dat zou betekenen dat ik pas aan de beurt ben als die persoon klaar is (duurt 2- 2,5 jaar..).

Mijn moeder zegt dat ik moet proberen het al wat meer vast te liggen/op papier te zetten voordat ik aankondig dat ik zwanger ben, maar dat voelt toch een beetje achterbaks? Ik zou het zelf liever eerlijk aanpakken, maar ben bang dat ik mezelf dan toch in mijn vingers snijd..
Wat zouden jullie doen?
Succes meiden die vandaag een echo hebben!

Vivelavie, klinkt spannend dat bloed in je baarmoeder. Fijn dat het met de kleine goed gaat!

Pip, ik merk dat ik verder in mijn zwangerschap wat meer energie begin te krijgen. Misschien is dat bij jou ook zo en heb je dan wat meer energie om te solliciteren. De arbeidsmarkt is over het algemeen goed, hopelijk ook in jouw sector zodat ze ook een zwangere vrouw aannemen.

Ananas, lastig die GZ opleiding. Wel super tof dat je hem kan gaan doen, ik weet dat die opleiding erg populair is. Kan je hem überhaupt wel volgen als je de eerst 3 maanden mist? Of is het dan 6 maanden of een jaar later starten?
Werk je bij een kleine organisatie dat er maar 1 GZ plek is?
Ik ken hier in de randstad verschillende organisaties waar elk jaar iemand start en waarbij het logisch is om je plek voor een jaartje af te staan aan een niet zwanger persoon. Maar ja, 2/3 Maar wachten is wel erg lang... Succes met het dilemma
@Driehoek,
Ik denk niet dat ik 3 maanden hoef te missen: ik denk dat ik best na een paar weken al 1 dag per week naar school kan, al weet je dat van tevoren nooit zeker natuurlijk.
Mensen worden ook tijdens de opleiding zwanger, en missen dan paar weken/maanden, maar begin is wel iets onhandiger misschien.

Inderdaad een kleine organisatie. De start 6 maanden uitstellen is misschien nog wel een optie, maar weet ik niet zeker.
Pip-321 wat naar van je werk! Uiteraard mag je hier over klagen! Ik hoop dat je snel iets vindt wat beter bij je past!

Annanasbaby, spannend van de opleiding! Snap je dilemma. Ik ben zelf afgestudeerd (HBO) terwijl mijn oudste net geboren was. Pittig, maar te doen (met hulp van opa’s oma’s etc). Volg je gevoel in ieder geval wat betreft de opleiding en neem er de tijd voor om er goed over na te denken.

Fenne & Falal; als jullie de echo nog niet gehad hebben; succes! En anders duim ik voor veel goed nieuws!
Attent van je Vivelavie!

Even kort berichtje, maar de echo was goed! Mooi kloppend hartje! Uitgerekende datum is 2 dagen naar achter gezet tov van mijn eigen berekening. Staat nu op 16/9. In m'n eerste zwangerschap had ik de eerste echo een paar weken eerder en toen zag je alleen een knipperende pixel. Nu zag je al een soort mensje. Zagen waar hoofd en lijf lagen enzo. Grappig om al te kunnen zien!
Hier ook even heel kort. Mooie echo gehad! Kloppend hartje! 12 september staat het nu op.
Hier even de korte update, gisteren weer goede echo gehad. Termijn staat nu op 13 september. Over 2 weken intake bij verloskundigen in het ziekenhuis en over 6 weken weer naar de gynaecoloog.
Altijd leuk om het frummeltje te zien, maar vind het luisteren naar het hartje echt fijn!

Ananas, ik zou net als je moeder adviseert gaan voor een zwart op witte toezegging. Zeker als je verwacht maar enkele weken te missen. Een half jaar uitstel zou anders ideaal zijn, maar weet niet of ze dit doen als het niet zwart op wit staat.

Fenna & Gala, fijn dat jullie ook goede echo's hadden!
Gefeliciteerd met jullie goede echo’s Fenne28, Fala1989 en RobinaGeus! Bijzonder om te zien hoe snel die ukkies groeien in een paar weken! 🥰
Bizar hoor wat je al kan zien terwijl het pas 9 weken is!! Wij zijn ook meteen begonnen met lekker vertellen aan iedereen. Super leuk! Mijn ouders waren zo blij verrast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven