UD september 2020

02-01-2020 10:06 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd #kind UD Bijzonderheden
Discover 26 Tweede kindje 27 augustus kloppend hartje! :heart: Over 2 weken termijnecho?
Driehoek3 eerste kindje 28 augustus kloppend hartje! :heart: 3-02 intake verloskundige, 11/12 weken echo 04-02
Noalien derde kindje 4 september 20-01 vroege echo
BiancaBrianna 38 jaar tweede kindje 5 september Een kloppend hartje! :heart: 18-02 verloskundige
Dana-100 29 eerste kindje 8 september kloppend hartje! :heart:
Annanasbaby 33 jaar Tweede kindje 11 september 23-01 een mooie echo, kloppend hartje :heart:
28-01 intake verloskundigenpraktijk, 18-02 termijnecho
Pip-321 28 eerste kindje 12 september kloppend hartje :heart: 03-02 intake verloskundige, 20-02 termijnecho
Vivelavie2020 Tweede kindje 20-01 echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 5-02
Roki 35 Derde kindje 6 september 30-01 eerste echo
Kokosboost tweede kindje 7 september 20-01 eerste echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 17-02
Fenne28 30 jaar eerste kindje 12 september kloppend hartje! :heart:
Falal1989 30 jaar tweede kindje 12 september kloppend hartje :heart:
KirstenvdVeen 24 jaar eerste kindje 23 september 30-01 eerste echo
Robinageus 35 jaar 2e kindje 12 september
Julie-87 24 september 14-02 eerste echo

Singlemom1984, ik heb je voor nu even uit de tabel gehaald, laat het even weten als je er weer in wilt!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 20:44
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
86.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Roki, de geur van de kannen kan ik me ook goed herinneren. Ik ben benieuwd hoe ik dat straks ga ervaren 🤣

Wat betreft prenatale screening; wij gaan de NIPT test doen.

Tof dat er een aantal zijn die het niet willen weten wat het wordt! Het lijkt mij ook heel cool, maar vriend wil wel weten wat het wordt..

Steken zijn wel iets minder maar zijn er nog wel af en toe.. zo anders als bij de eerste. Het voelt echt als een soort zijsteek ofzo! Heb jij dat ook BiancaBrianna? Voor degenen die een 2 krijgen; hebben jullie ook veel andere kwaaltjes?

En voor jullie allemaal; hoe was jullie maandag?

Beterschap Biancabrianna! Hopelijk voel je je snel beter! :rose:
@pip zooo fijn dat je echo goed was. En toch al een kindje van 1 cm. Ongelofelijk he?

@vivelavie hier is de zwangerschap inderdaad ook helemaal anders.... Bij de tweeling waren de symptomen veel heftiger. Nu alleen last van de vermoeidheid en gevoelige borsten.

Wij zijn ook te nieuwsgierig wat het wordt... Maar vinden het ook leuk om daar een speciaal moment van de maken met vrienden en familie. Een soort van genderreveal feestje!
Maar we moeten nog eventjes geduld hebben ;)

Wij gaan waarschijnlijk toch ook voor de NIPT. En dan ook met nevenbevindingen. Vooral omdat sommige syndromen niet verenigbaar zijn met het leven. Duimen dat we allemaal gezonde kindjes mogen krijgen.

Biancabrianna veel beterschap! 😊😊
Alle reacties Link kopieren
prenatale screening: hebben we bij de 1e niet gedaan, gaan we nu ook niet doen. Wel natuurlijk de 20 weken echo.

Moeders voor moeders: afgelopen week begonnen en ben stiekem wel blij dat het nu een paar weken niet is. Was vergeten hoe vervelend ik het vorige keer vond, en die geur inderdaad!!!

vertellen: we hebben het aan de ouders en broers/zussen verteld. Ik vertel het over 2 weken aan mijn leidinggevende. Verder vertellen we het pas rond de 13 weken.

kwaaltjes: Ik voel me even beroerd als bij mijn 1e zwangerschap. Toen ben ik de hele periode extreem vermoeid geweest. Nu ook weer 0 energie. Ik hoop dat het 2e trimester beter wordt, mijn vriend denkt van niet...
Hier word ik niet vrolijk van!
Hey iedereen,

Ik had vanmorgen de intake bij de verloskundigen, ik duizel nog een beetje van alle vragen en informatie! Maar had er wel een goed gevoel bij gelukkig.
Ik zal sowieso in het ziekenhuis bevallen omdat ik de vorige zwangerschap een keizersnee heb gehad, maar ze vroeg of ik ook al had besloten welk ziekenhuis? Het ziekenhuis neemt vanaf 36 weken de controles over, maar sommige ziekenhuizen willen je al eerder zien (ook rond de 20 wkn 1x bijvoorbeeld). Verder zijn er verschillen in hoe de kraamkamers eruit zien, welke pijnbestrijding ze aanbieden... Dus ik heb wat uitzoekwerk te doen..
Screening wel meteen voor getekend en de formulieren ingevuld, we gaan voor NIPT inclusief nevenbevindingen.

MvM doe ik niet aan mee: wij wonen in een appartementengebouw en zou niet weten waar ik het neer moet zetten, en volgens mij is de nood nu ook minder hoog dus kunnen ze me best missen ;)

Niet vertellen wordt zeker steeds lastiger! Ik hou echt niet van liegen dus als mensen het direct vragen vertel ik het wel.. Ik had vandaag de vraag van een client op werk die had gedroomd dat ik zwanger was! Heel bijzonder.

Kwaaltjes/honger heb ik niet heel veel last van, alleen soms even zo'n vlaag van misselijkheid (vooral 's morgens en eind van de middag) die wel weggaat als ik wat eet, dus in die zin eet ik wel al meer..

Geslacht willen wij heeeeeel graag weten! Ooh ik ben echt veel te nieuwsgierig om dat als verrassing te houden. Mijn man wil ontzettend graag een jongetje, en ik hoop daarom heel hard met hem mee. We gaan denk ik ook wel eerder dan de 20-weken echo een pretecho laten maken om achter het geslacht te komen. Erna gaan we ook pas serieuzer over het kamertje en de namen nadenken. Ik heb voor meisjes best een hoop opties maar jongensnamen vind ik echt veel lastiger.

Dat ik zo ongeduldig kan zijn heb ik mijn vorige zwangerschap echt heel erg last van gehad: ik wilde zooo graag weten hoe ze eruit zou zien, haar vasthouden, het duurde me allemaal veel te lang. En ik merk dat ik nu ook al weer ontzettend ongeduldig ben, zo'n zwangerschap duurt gewoon heel lang. Iemand hier nog tips voor? Ik doe mijn best om mindfull te blijven maarja..
Hmm merk wel dat ik niet zo’n goeie meeschrijver ben. Misschien dat het zometeen nog komt.
Vandaag echo gehad en er was een kloppend hartje te zien!

Wat betreft het geslacht en de nipt test. Zo ver durven wij nog niet na te denken omdat het al zo vaak mis is gegaan bij ons
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,
Vanmorgen hebben wij ook een prachtig kloppend hartje gezien ❤ :-)
De UD is wel een week verzet, maar dat vermoeden had ik al door de lichte testen. UD is nu 14 september

Verder gelijk de intake gehad. Besloten om niet voor de nipt te gaan. Ik behoor toch nog niet bij de risico groep, blijkbaar is dat nu pas vanaf 40. Mochten er zaken zijn die niet met het leven verenigbaar zijn, komt dat vaak met de 20weken echo aan het licht. Zeker omdat wij een uitgebreide 20weken echo zullen krijgen.
Voor mij dus 1 stressmoment minder.

Gelukkig ben ik vrij vandaag, want die big smile krijg ik niet van mijn gezicht af :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dames, gefeliciteerd met de goede echo's!
Hier word ik niet vrolijk van!
Gefeliciteerd iedereen met de kloppende hartjes!

Even nog een ander vraagje: hebben jullie al besloten wat voor opvang jullie willen?
Voor mijn eerste dochter hadden we het eerste jaar een nanny aan huis (in het buitenland dus veel betaalbaarder), en daarna regulier kdv.
Wij waren erg tevreden met kdv dus dachten eerst deze baby gewoon aan te melden.. maar.. Voor een baby vind ik een kdv toch wel erg overweldigend merk ik; wij overwegen nu een gastouder. Zijn jullie hier al mee bezig en ideeën hierover?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de kloppende hartjes dames! Wat een fijn nieuws!

Annanasbaby; onze oudste gaat naar kinderopvang en de baby straks ook. We hebben een erg fijne kdv. Maar snap dat dit voor iedereen verschillend is. Is ook een gevoelskwestie als je het mij vraagt. 😃
Dag meiden,

Hier even een update vanuit mijn kant
Donderdag in de avond had ik wat lichtroze bloed bij het afvegen. Schrok me een hoedje.... in de nacht niets en in de ochtend ook niks...
Rond 10u wel weer wat bloedverlies. Mocht om 12u komen voor een echo. Daar was duidelijk een kindje te zien in een mooie vruchtzak.

Daarna wel bloedverlies blijven houden... Maandag hebben we opnieuw een echo om te kijken of het er nog steeds zit.
Maar zelf denk ik dat het een miskraam is/wordt.

Heel vervelend nieuws dus 😔
Alle reacties Link kopieren
O jee! Bloemetje! Wat een schrik! Wat zeiden ze bij de echo? Dat het er goed uit zag?
Dit is zo naar! Hopelijk loopt het goed af! Heb je ook last van buikkrampen?

Ik ga voor jullie duimen dat het goed komt!

Knuffel!
Nee geen krampen, wel veel bloed (vind ik) de echo gisteren zag er goed uit, behalve dat het nog wat klein was allemaal....
Maar heb er zelf niet zo een goed gevoel over.

Maar helaas kunnen we er zelf niets aan veranderen... Ik zal jullie op de hoogte houden!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig! Ondanks dat je er inderdaad zelf niks aan kan veranderen hoop ik dat jullie maandag een goede echo hebben! 🍀
Oooh Bloemmetje ik hoop zo dat het gewoon wel goed gaat!
Ik heb het tijdens mijn eerste zwangerschap 3x gehad. Mij is toen verteld dat zolang je geen krampen hebt het niets hoeft te betekenen.. Alles is gewoon meer doorbloed, daarom heb je ook sneller een bloedneus bijvoorbeeld (beetje rare vergelijking misschien..) Maar bij mij toen dus allemaal goed gekomen! En ik hoop nu hetzelfde bij jou ..
Alle reacties Link kopieren
Oh bloemetje, wat naar! Ook ik ga voor jullie duimen.
annanasbaby schreef:
01-02-2020 19:09
Oooh Bloemmetje ik hoop zo dat het gewoon wel goed gaat!
Ik heb het tijdens mijn eerste zwangerschap 3x gehad. Mij is toen verteld dat zolang je geen krampen hebt het niets hoeft te betekenen.. Alles is gewoon meer doorbloed, daarom heb je ook sneller een bloedneus bijvoorbeeld (beetje rare vergelijking misschien..) Maar bij mij toen dus allemaal goed gekomen! En ik hoop nu hetzelfde bij jou ..

Ananas thanks voor je berichtje! Ook meerdere dagen achter elkaar?
Gisteren hadden we dus nog een goede echo... Maar het vertrouwen wordt iedere keer minder door dat bloedverlies. Vind het best wel heftig.
Maar jij hebt daarna dus nog een goede zwangerschap gehad?
😔😔
Ik heb inderdaad geen krampen...
Dankjewel dames voor de steun! Maandagochtend wederom een echo... Ben benieuwd... 🙄🙄
Bloemmetje2 schreef:
01-02-2020 21:46
Ananas thanks voor je berichtje! Ook meerdere dagen achter elkaar?
Gisteren hadden we dus nog een goede echo... Maar het vertrouwen wordt iedere keer minder door dat bloedverlies. Vind het best wel heftig.
Maar jij hebt daarna dus nog een goede zwangerschap gehad?
😔😔
Ik heb inderdaad geen krampen...
Ik had het niet 3 dagen achter elkaar, maar 3x (dan elke keer duidelijk best wat bloed, maar als ik later weer naar de wc ging was het alweer bijna gestopt) best dicht op elkaar, misschien in 1.5 week tijd? Dat was ook meer in het begin van de zwangerschap. Daarna nergens meer last van idd, maar wel ook erg geschrokken natuurlijk.

Nog even afwachten tot maandag dus, maar zolang je geen krampen hebt houd ik hoop hoor!
Alle reacties Link kopieren
Och bloemetje, wat vervelend, en zo eng!
Ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap 4 dagen achter elkaar heel veel bloedverlies gehad. Ongeveer bij 6 weken. De verloskundige dacht toen zelfs na de echo ook aan een miskraam en zei dat we alleen nog maar terug hoefden te komen om te zien of alles weg was.
De volgende echo was daar gewoon een kloppend hartje weer te zien. En get resultaat van die zwangerschap is nu lekker beneden aan het spelen.
Het kan dus ook allemaal goed gaan. Geef de moed nog niet op. Zeker als je geen krampen hebt
Hier word ik niet vrolijk van!
@Robina wat een succesverhaal zeg! Zo fijn dat het ook goed kan gaan.
Bij mij is het helaas niet goed gegaan. Heb echt veel bloedverlies gehad en de clearbluetest die donderdag nog 3+ aangaf gaf vanmorgen 2-3 weken zwanger aan.
Dus hier echt een miskraam, sinds vanmorgen ook krampeb... Super vervelend. Heb er gisteren ook wel even een traantje om gelaten maar ben nu weer heel nuchter... Ik hoop dat alles snel weer 'schoon' is.

De cyclus voor onze tweeling had ik ook een miskraam. 24 dagen later testte ik positief en had ik een goede zwangerschap.
Nu was ik wel verder in de zwangerschap.

Morgen hebben we de echo en ik hoop eigenlijk dat het dan schoon is...
Aah wat jammer Bloemmetje, je klinkt positief maar zal ook best even verdrietig zijn natuurlijk :(
Wat jammer bloemmetje.. Je klinkt best nuchter maar logisch dat je er ook verdrietig om bent. Ik hoop dat je baarmoeder morgen leeg is zodat jullie snel weer zwanger kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Hè bloemetje,
Wat een verdrietig nieuws zeg, heel erg rot. Knap dat je er zo nuchter naar kan kijken, maar het verdriet mag er natuurlijk ook zeker zijn.
Ik hoop voor je dst de echo dan morgen laat zien dat je schoon bent en je snel weer verder kunt. Wees maar extra lief voor jezelf deze dagen! Dikke knuffel.


Vanaf mijn kant trouwens wat minder berichten, we hebben donderdag de sleutel van ons huis gekregen en zijn flink aan het klussen.
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen bij de echo Bloemetje! Sterkte!

Ook hier weinig berichten de laatste tijd, erg moe en blij als ik vanuit werk mijn dochter in bed heb en op de bank kan ploffen. Hopelijk snel weer wat meer energie. Ik weet niet meer wie het vroeg maar bij mij zijn de symptomen gelijk aan de eerste. Eigenlijk alleen moe en that's it.
@ananasbaby, onze dochter gaat naar de gastouder. Wij waren bij een kinderdagverblijf wezen kijken en vonden dat ook wat overweldigend 12 baby's die in één kamer slapen. Zijn daarom heel blij met onze gastouder. Voor onze dochter en onszelf een vast gezicht, een eigen slaapkamer en een stuk minder kinderen. Zijn daar heel tevreden over. Ons tweede kindje gaat daar dan ook naar toe vanaf januari.

Wel een tip voor de mensen met een eerste kindje, meld je op tijd bij de opvang als dat nodig is!! Hier in de stad ben je al te laat voor je voorkeursdag als je na 12 weken zwangerschap ergens aankomt.

Veel plezier met klussen Pip! Binnenkort al verhuizen of moeten jullie veel klussen?
fala1989 wijzigde dit bericht op 03-02-2020 06:52
4.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Bloemetje
Wat een verdrietig nieuws voor jullie. Je klinkt als een sterke vrouw. Gun jezelf ook echter wat ruimte om verdrietig te zijn als je daar 'behoefte' toe voelt. Dikke knuffel voor jou. En hopelijk vlot een nieuwe positieve test met goede afloop. :redrose:

@pip
Gefeliciteerd met de nieuwe woning! Leuk!! Lekker klussen.

@ananas:
Onze dochter gaat naar het kinderdagverblijf maar wel een super kleinschalige locatie. Daardoor vind ik het prima geschikt voor zo'n kleintje.
Liefst zou ik tot 6 maanden thuis zorgen maar dat gaat nu eenmaal niet icm mijn/ons werk. Een gastouder vinden wij niet handig omdat je gebonden bent aan hun vakantieplannen. En in de praktijk zie ik dat regelmatig tot problemen leiden. Verder vind ik het een tof concept. Maar icm met werk en beschikbare achterwacht, slecht haalbaar. Vandaar de keuze voor een kdv in ons geval. Maar wel een kleine. Ik hou niet van 'fabriekswerk.'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven