Uitgerekend 1-15 februari 2018

zondag 28 mei 2017 om 16:04
Voor iedereen die is uitgerekend begin februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647
Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Fitz
Wished
Koekjeerbei
flipje2 
leentjes89
mamamaria81
Kreukel792
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647
Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
Babbes | 34 | 2e/3e | 1 februari | Jongen! Jongen! |
![]() ![]() ![]() |
Sunshine85 | 33 | 1e | 1 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
theo75 | 30 | 2e | 2 februari | Meisje! | ![]() ![]() |
Lara89 | 29 | 3e | 10 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Wannabe79 | 38 | Tweede | 15 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Floress | 31 | Derde | 1 februari | nnb | ![]() |
Lawtist | 26 | 1e | 1 februari | nnb | ![]() |
coconutthree7 | Tweede | 3 februari | nnb | ![]() |
|
Limbogirly | 31 | Eerste | 4 februari | Jongen! | ![]() |
Jarja | 23 | 1e | 4 februari | Meisje! | ![]() |
Inspiratie | 24 | Tweede | 6 februari | nnb | ![]() |
Valiente | 26 | Tweede | 7 februari | Verrassing! | ![]() |
Lilly89 | 27 | Tweede | 10 februari | nnb | ![]() |
Lisboeta | 29 | 1e | 11 februari | nnb | ![]() |
Jayla2 | 30 | Tweede | 13 februari | Verrassing! | ![]() |
Anoekzo | 29 | Eerste | 14 februari | Meisje! | ![]() |
Kleinmormel | 28 | Eerste | 14 februari | nnb | ![]() |
Sarina87 | 29 | Tweede | 14 februari | Jongen! | ![]() |
Tiepvout | 27 | Eerste | 14 februari | Jongen! | ![]() |
s-sweetheart | 26 | Eerste | 15 februari | nnb | ![]() |
Bluesheep | 27 | Tweede | 17 februari | nnb | ![]() |

anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 13:08
89.52% gewijzigd

zondag 2 juli 2017 om 11:10
Nou gezien mn vorige bericht heb ik wel last van mijn hormonen nu
haha
Ik vind de zwangerschap eigenlijk veel zwaarder dan vorige keer. Heb nu al vanaf 7 wkn medicijnen tegen de misselijkheid dus dat is daarmee goed te doen.
Maar ik ben ontzettend moe, heb het heel snel benauwd en duizelig en loop bij de minste inspanning al te hijgen. We zijn nu langzaam begonnen met het vertellen aan mensen in de omgeving en dat is wel erg fijn, mijn buik zet ook al vaak zo enorm op dat het lastig te verbergen is. Over 1.5week de termijnecho, daar heb ik wel veel zin in!
Hoe ervaren de anderen de eerste weken?
@werk, ik werk 3 dgn op kantoor in de groensector.
Hebben jullie al nagedacht over verlof enzo?

Ik vind de zwangerschap eigenlijk veel zwaarder dan vorige keer. Heb nu al vanaf 7 wkn medicijnen tegen de misselijkheid dus dat is daarmee goed te doen.
Maar ik ben ontzettend moe, heb het heel snel benauwd en duizelig en loop bij de minste inspanning al te hijgen. We zijn nu langzaam begonnen met het vertellen aan mensen in de omgeving en dat is wel erg fijn, mijn buik zet ook al vaak zo enorm op dat het lastig te verbergen is. Over 1.5week de termijnecho, daar heb ik wel veel zin in!
Hoe ervaren de anderen de eerste weken?
@werk, ik werk 3 dgn op kantoor in de groensector.
Hebben jullie al nagedacht over verlof enzo?
zondag 2 juli 2017 om 11:17
Das naar Theo, dat het je zo zwaar valt. Je bent nu ruim 9 weken toch? Hoop dat je je gauw wat beter voelt, vanaf 10 weken neemt het HCG hormoon weer af he? Heb je veel steun aan je partner?
Ik ben vandaag 8 weken en word steeds iets meer moe en misselijk. Het helpt gelukkig om wat te eten. Zie ook steeds erg op tegen het werk steeds, en ook tegen het weekendje weg van komende week, maar het biedt telkens wel afleiding.
Ik werk 24 uur in de zorg. Ik hoop met opgebouwde uren en evt ouderschapsverlof dat ik er straks een half jaar tussenuit kan, ben benieuwd.
Hoest bij de andere dames?
Ik ben vandaag 8 weken en word steeds iets meer moe en misselijk. Het helpt gelukkig om wat te eten. Zie ook steeds erg op tegen het werk steeds, en ook tegen het weekendje weg van komende week, maar het biedt telkens wel afleiding.
Ik werk 24 uur in de zorg. Ik hoop met opgebouwde uren en evt ouderschapsverlof dat ik er straks een half jaar tussenuit kan, ben benieuwd.
Hoest bij de andere dames?
zondag 2 juli 2017 om 14:42
zondag 2 juli 2017 om 15:20
Ik had van de week ook bloedverlies. Weliswaar bruin, maar heb toch even gebeld en mocht komen. Gelukkig loos alarm. Ik zou zeker even bellen als ik jou was. Ze kunnen nu niks doen, maar misschien willen ze toch even kijken of kunnen ze je gerust stellen. Voor dit soort dingen mag je altijd bellen volgens mij. Hopelijk bij jou ook vals alarm.Bluesheep schreef: ↑02-07-2017 14:42Pff net naar de wc geweest en ineens bloed op het papier..
Lichtrood bloed en na afvegen blijft het niet druppelen..
Is dit een reden om de verloskundige te bellen op zondag ?
ik heb ook lichte steken in mijn buik onderin richting mijn vagina..
Ben nu zo bang dat het mis gaat![]()

zondag 2 juli 2017 om 18:48
@bluesheep als je ongerust bent om zoiets gewoon bellen hoor, ook al is het zondag! En dan hoor je van haar wel of een extra afsprask nodig is oid. Gewoon doen als je zo bezorgd bent!
Ik ben 9wkn en 1 dag als t goed is.. ik dacht dat t vanaf 12 wkn pas af nam? Vorige keer was ik iig met 15 weken er wel echt helemaal vanaf. Nog even doorzetten dus. Mijn vriend begint t nu wel echt te merken dat het wel pittig voor me is, dus begint me wel wat meer te helpen gelukkig.
Wauw een half jaar is wel heel lang! Hoop voor je dat het lukt!
En ik vind juist de afleiding van werk ook wel erg fijn, dan schieten de dagen tot de volgende echo weer wat meer op!
Hopelijk blijf je je zo voelen als nu en wordt het niet veel erger!
Hoe gaat het met de rest?
Ik ben 9wkn en 1 dag als t goed is.. ik dacht dat t vanaf 12 wkn pas af nam? Vorige keer was ik iig met 15 weken er wel echt helemaal vanaf. Nog even doorzetten dus. Mijn vriend begint t nu wel echt te merken dat het wel pittig voor me is, dus begint me wel wat meer te helpen gelukkig.
Wauw een half jaar is wel heel lang! Hoop voor je dat het lukt!
En ik vind juist de afleiding van werk ook wel erg fijn, dan schieten de dagen tot de volgende echo weer wat meer op!
Hopelijk blijf je je zo voelen als nu en wordt het niet veel erger!
Hoe gaat het met de rest?

zondag 2 juli 2017 om 19:45
Hoi Bluesheep, natuurlijk bellen als je ongerust bent maar waarschijnlijk is het niks. het gebeurt heel vaak dat er een beetje bloed is door een gesprongen vaatje of zo, omdat het zo goed doorbloed is daar nu. Toevallig gevreeen of harde ontlasting gehad? kan het mee te maken hebben.
Ik heb afgelopen vrijdag weer een echo gehad in het ziekenhuis en alles was goed. Nu dus officieel doorverwezen naar de verloskundige. Heel fijn niet meer naar het ziekenhuis hoeven even (na 6 maanden van IUI). Verder heb ik sinds een paar dagen niet meer zo'n last van mijn borsten en de misselijkheid lijkt ook minder te zijn. Beetje vroeg om al af te nemen (nu 8w+4) maar mij hoor je niet klagen.
Kwa verlof ga ik denk ik iets eerder als de vorige keer (toen met 4 weken van te voren en kwam mijn zoontje 2,5 week te vroeg). Dus ik had bedacht niet meer terug te komen op werk na de kerst, dat is ook een fijne afsluiting dan volgens mij heb ik speciale verlofdagen die ik daarvoor in kan zetten (levensfase budget uren?). En verder gewoon wat je krijgt, ik wil mijn vrije dagen voor vakantie bewaren in de zomer dan. En ik weet nog niet of ik ouderschapsverlof op ga nemen, totnutoe nog nooit gedaan misschien 4 uur per week om iets meer ruimte te hebben. Ik werk nu fulltime in 4 dagen, dus lange dagen. De vorige keer had ik heel veel zin om weer aan het werk te mogen, dus denk daarom ook niet dat ik langer met verlof hoef te gaan.
Ik heb afgelopen vrijdag weer een echo gehad in het ziekenhuis en alles was goed. Nu dus officieel doorverwezen naar de verloskundige. Heel fijn niet meer naar het ziekenhuis hoeven even (na 6 maanden van IUI). Verder heb ik sinds een paar dagen niet meer zo'n last van mijn borsten en de misselijkheid lijkt ook minder te zijn. Beetje vroeg om al af te nemen (nu 8w+4) maar mij hoor je niet klagen.
Kwa verlof ga ik denk ik iets eerder als de vorige keer (toen met 4 weken van te voren en kwam mijn zoontje 2,5 week te vroeg). Dus ik had bedacht niet meer terug te komen op werk na de kerst, dat is ook een fijne afsluiting dan volgens mij heb ik speciale verlofdagen die ik daarvoor in kan zetten (levensfase budget uren?). En verder gewoon wat je krijgt, ik wil mijn vrije dagen voor vakantie bewaren in de zomer dan. En ik weet nog niet of ik ouderschapsverlof op ga nemen, totnutoe nog nooit gedaan misschien 4 uur per week om iets meer ruimte te hebben. Ik werk nu fulltime in 4 dagen, dus lange dagen. De vorige keer had ik heel veel zin om weer aan het werk te mogen, dus denk daarom ook niet dat ik langer met verlof hoef te gaan.
anoniem_64a3c5cab6eeb wijzigde dit bericht op 02-07-2017 19:47
5.02% gewijzigd
zondag 2 juli 2017 om 19:46
@Anoekzo, toevallig had ik ee n paar dagen gelenden hetzelfde gepost. Voelde ook even niets, daarna was ik weer misselijk, braakneigingen.. duurde een paar dagen. En vandaag voel ik weer niets
anderen hier hadden aangegeven dat dat heel normaal is, nu ben ik ook veel relaxter!!
Waarschijnlijk went ons lichaam er ook aan, geen idee... maar een fijner gedachte in ieder geval
)

Waarschijnlijk went ons lichaam er ook aan, geen idee... maar een fijner gedachte in ieder geval

zondag 2 juli 2017 om 20:23
Bedankt voor de reacties!
ik had toch gebeld en moet het even aankijken.
Het is niet heel veel maar wel helder bloed.
Even afwachten dus en anders kan ik morgen even langskomen gelukkig.
@Lisboeta
Hier het hele weekend heel ziek geweest niets binnen kunnen houden en val tot nu toe alleen nog maar af.
Twee keer flauwgevallen ook.
Wat betreft jouw werk, dat lijkt me soms best zwaar icm misselijkheid, moeheid en alle kwaaltjes.
Hopen dat het niet te erg word!
ik had toch gebeld en moet het even aankijken.
Het is niet heel veel maar wel helder bloed.
Even afwachten dus en anders kan ik morgen even langskomen gelukkig.
@Lisboeta
Hier het hele weekend heel ziek geweest niets binnen kunnen houden en val tot nu toe alleen nog maar af.
Twee keer flauwgevallen ook.
Wat betreft jouw werk, dat lijkt me soms best zwaar icm misselijkheid, moeheid en alle kwaaltjes.
Hopen dat het niet te erg word!
zondag 2 juli 2017 om 21:42
Afnemende zwangerschapssymptomen zijn bij mij alarmerend. Denk dan meteen dat het niet goed zit.
Momenteel nog altijd last van de symptomen, maar de ene dag meer dan de andere. Wat wel constant blijft is mijn haat-liefde verhouding met eten. Kan iets heel lekker vinden, het eten en even later van mezelf walgen omdat ik me dan zo opgeblazen voel.
In de ochtend vaak een beetje misselijk en dan weer in de avond meestal. Vervolgens wel de hele dag moe.
Kan het nog wel managen, maar moet niet teveel doen of op bezoek gaan bv. Dat trek ik lichamelijk niet zo. Ik kijk uit naar de 14/15 weken en dat de klachten dan afnemen en alles goed zit.
Momenteel nog altijd last van de symptomen, maar de ene dag meer dan de andere. Wat wel constant blijft is mijn haat-liefde verhouding met eten. Kan iets heel lekker vinden, het eten en even later van mezelf walgen omdat ik me dan zo opgeblazen voel.
In de ochtend vaak een beetje misselijk en dan weer in de avond meestal. Vervolgens wel de hele dag moe.
Kan het nog wel managen, maar moet niet teveel doen of op bezoek gaan bv. Dat trek ik lichamelijk niet zo. Ik kijk uit naar de 14/15 weken en dat de klachten dan afnemen en alles goed zit.

zondag 2 juli 2017 om 22:42
@Lawtist, verschilt per persoon denk ik. Ik heb vrijdag echo gehad die goed was en toen waren mijn symptomen al minder. Bij mijn eerste had ik ook niet heel veel last, dus of het komt nog terug of ik heb het ergste al gehad. De piek van het zwangerschapshormoon wat de kwalen veroorzaakt ligt rond de 8-11 weken, dus het is voor de een gewoon sneller als voor de ander dat je je beter gaat voelen. Dus geen zorgen hier.
maandag 3 juli 2017 om 07:28
@Bluesheep wat naar dat je je zo beroerd voelt! En goed dat je toch de vl gebeld hebt! Hoe is de nacht geweest?
Ik heb trouwens een kantoorbaan in de zorg, tis soms best zwaar maar ben geen po's aan het verschonen ofzo, tis wel vol te houden allemaal. Hoop inderdaad wel dat ik lang vrij kan nemen door een combinatie van verlof, vakantiedagen en inderdaad levensloopuren (heb ik nog 10 weken van staan) en ouderschapsverlof. Maar vind het lastig in te schatten hoe lang ik straks echt vrij wil zijn, misschien wil ik al wel eerder weer aan de slag.
Ik heb trouwens een kantoorbaan in de zorg, tis soms best zwaar maar ben geen po's aan het verschonen ofzo, tis wel vol te houden allemaal. Hoop inderdaad wel dat ik lang vrij kan nemen door een combinatie van verlof, vakantiedagen en inderdaad levensloopuren (heb ik nog 10 weken van staan) en ouderschapsverlof. Maar vind het lastig in te schatten hoe lang ik straks echt vrij wil zijn, misschien wil ik al wel eerder weer aan de slag.
maandag 3 juli 2017 om 09:13
@Mamamaria, dat klopt. Dat is per individu verschillend, maar voor mij was het de vorige keer slecht nieuws en dus alarmerend. Voorlopig zit het voor mijn gevoel dus goed.
Ik zou woensdag al de termijnecho hebben bij 9 w +3, maar dat gaat me niet lukken ivm werk. Zal het dus moeten verschuiven naar hopelijk zaterdag wanneer ik de intake heb. Best vervelend eigenlijk dat de verloskundige niet altijd de beschikking heeft over een echo-apparaat.
@ Bluesheep, hoe gaat het vandaag?
Ik zou woensdag al de termijnecho hebben bij 9 w +3, maar dat gaat me niet lukken ivm werk. Zal het dus moeten verschuiven naar hopelijk zaterdag wanneer ik de intake heb. Best vervelend eigenlijk dat de verloskundige niet altijd de beschikking heeft over een echo-apparaat.
@ Bluesheep, hoe gaat het vandaag?

maandag 3 juli 2017 om 09:47
Hallo meiden!
Vervelend he al die symptomen en dan helemaal als het op en neer gaat.
ik kom net terug van de echo. Een mooi kloppend hartje te zien. Zo bijzonder weer! Ik dacht zelf 7+6 te zijn maar ben 8+3. Bij de termijn echo over 2 weken stellen ze de uitgerekende datum vast.
Wannabe79 vandaag ook een echo?
Succes allemaal weer met werken dames!
Vervelend he al die symptomen en dan helemaal als het op en neer gaat.
ik kom net terug van de echo. Een mooi kloppend hartje te zien. Zo bijzonder weer! Ik dacht zelf 7+6 te zijn maar ben 8+3. Bij de termijn echo over 2 weken stellen ze de uitgerekende datum vast.
Wannabe79 vandaag ook een echo?
Succes allemaal weer met werken dames!

maandag 3 juli 2017 om 17:35
Leuk Wannabe! Hoever ben je nu?
Flipje jij morgen toch nog een echo? Ik duim zo voor een wonder!!
Het zou stiekem wel leuker zijn als dit forum iets actiever word. Merk aan mezelf ook als er minder gepost word ik minder mee schrijf en lees.
Maar Facebook trekt me echt niet dit vind ik lekker anoniem.
Flipje jij morgen toch nog een echo? Ik duim zo voor een wonder!!
Het zou stiekem wel leuker zijn als dit forum iets actiever word. Merk aan mezelf ook als er minder gepost word ik minder mee schrijf en lees.
Maar Facebook trekt me echt niet dit vind ik lekker anoniem.

maandag 3 juli 2017 om 18:21
@wannabe waarom echo in Zwolle? Fijn dat het goed is
zeg
Wel gek hoor, iedereen al zo ver en zelf nog niet echt iets weten. Ik heb vandaag geprobeerd om de volgende echo vóór het weekend te zetten. Helaas is de praktijk vandaag gesloten. Mijn man is volgende week de hele week weg en slecht bereikbaar. Als het dan niet goed zou zijn zit ik alleen met mijn verdriet.
@nagini bijzonder hé, die reacties
vast en zeker helemaal bij een tweeling! Stuur je je broertje iets leuks op?

Wel gek hoor, iedereen al zo ver en zelf nog niet echt iets weten. Ik heb vandaag geprobeerd om de volgende echo vóór het weekend te zetten. Helaas is de praktijk vandaag gesloten. Mijn man is volgende week de hele week weg en slecht bereikbaar. Als het dan niet goed zou zijn zit ik alleen met mijn verdriet.
@nagini bijzonder hé, die reacties

maandag 3 juli 2017 om 19:44
Wij hebben er over nagedacht maar doen alleen de 20weken echo. Omdat ze daar ook al veel, lichamelijke, afwijkingen kunnen zien. Niet alle syndromen maar we zullen het hoe dan ook toch nooit laten weg halen. Dus die testen geven ons geen meerwaarde.
Hebben jullie nog leuke ideeën hoe het te vertellen? As vrijdag hebben we verjaardag van m'n broer en hele familie is daar bij dus wil het eigenlijk dan vertellen. Zussen gaan die week er op allemaal op vakantie dus voordat we weer bij elkaar zijn word het eind augustus. Shirtje aan bij dochtertje vind ik zo afgezaagd. Zit te denken aan foto van dochter met echo in d'r handjes ofzo
Hebben jullie nog leuke ideeën hoe het te vertellen? As vrijdag hebben we verjaardag van m'n broer en hele familie is daar bij dus wil het eigenlijk dan vertellen. Zussen gaan die week er op allemaal op vakantie dus voordat we weer bij elkaar zijn word het eind augustus. Shirtje aan bij dochtertje vind ik zo afgezaagd. Zit te denken aan foto van dochter met echo in d'r handjes ofzo