Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.



Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Wat vervelend dat sommige van jullie zo misselijk zijn! Wanneer begon dat? Ik voel me nu nog heel fit, ben 5 wk. Bij mijn vorige zwangerschappen ging het met 6 wk berg afwaarts...ben benieuwd hoe het nu gaat.

Rian, fijn dat je maandag al een echo hebt! En dan meteen vertellen? Wat leuk.

Voor degene die er naar vroegen, ik heb in nov een MA gehad waar ik achter kwam met 8 wk, er was alleen een vruchtzak te zien (5,5 wk). Mij vk deed niet standaard een echo bij 8 wk, maar ik voelde al aan dat het niet goed zat, dus vroeg erom. Ik voelde me te ‘fit’, dat misselijke gevoel had ik helemaal niet gehad. En het was dus ook niet goed. Daarna heeft het nog wel 2 weken geduurd voordat ik weer helemaal ‘schoon’ was. Nu ben ik dus een beetje bang voor hetzelfde, hoeveel ik weet dat de kans veel groter is dat het wel goed is.
Alle reacties Link kopieren
Heftig Dajka, dat het best lang duurde voor je helemaal schoon was!
Mijn misselijkheid begon toen ik 5/5,5 week zwanger was..

Ik werd vanochtend wakker zonder misselijk te zijn (de afgelopen 3 dagen moest ik uit bed om iets te eten). Ook m’n borsten deden minder pijn toen dochter wilde drinken. Uiteraard is dat voor mij weer reden om extra zorgen te maken 😓
Alle reacties Link kopieren
Dajka bedoel je dat waarschijnlijk na 5,5 week het mis is gegaan en je er met 8 weken achter kwam?
Spannende weken nu dus!

Kaatje ik kan me voor dat je direct zorgen maakt. Maar ook al zou er iets mis zijn dan zouden niet ineens de zwangerschapssymptomen helemaal weg zijn toch? Als je er gisteren nog erg last van had en vandaag niet zou ik me geen zorgen maken. Wel als dat geleidelijk gaat en weg blijft. No worries!
Alle reacties Link kopieren
Leja, je hebt denk ik wel gelijk.. dat stukje weet ik niet meer van voor mijn miskraam en heb het ook niet helder meer van toen ik zwanger was van dochter.
Ik kon het toch niet laten aangezien ik in de stad was en heb nog een pakje actiontesten gekocht. Stom, maar het is de enige bevestiging die ik nu kan krijgen. Op het moment dat de urine optrok was het teststreepje al te zien. Het was echter wel lichter dan de vorige keer. Ik gelijk weer stress. Blijkt dat er een “hook effect” bestaat. Bij 5/6 weken zwangerschap is het hormoon zo hoog, dat de receptoren van de test het niet aan kunnen zeg maar, met als resultaat een lichtere test. Nooit geweten! Jullie hier wel eens van gehoord?

Overigens voel ik me nu weer wel zwanger, dus had gewoon een ‘goed’ ochtendje 😂
anoniem_199645 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 15:31
Reden: Aanvulling
31.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend dan nu Dajka!

Kaatje, fijn dat je je nu weer zwanger voelt.

Ik ben een lang weekend bij mijn schoonouders, we hebben ons eigen deel van het huis als we hier zijn, maar we zijn toch wel veel met mijn schoonouders en ik merk dat ik dat soms wel lastig vind. ‘S avonds heb ik echt een 20 weken zwanger buik en overdag moet ik ook steeds ruime kleding aan doen en zo gaan zitten en lopen dat het niet al te veel op valt. Ik heb geen idee of ze het door hebben hoor, maar ik drink ook geen wijn bij het eten (normaal meestal wel) en ik wilde geen zacht gekookt eitje maar een hardgekookt eitje.

Mijn man en ik hebben er over gepraat en we gaan waarschijnlijk na een eerste goede echo het wel vast aan de ouders en broers en zussen vertellen. Alleen eigenlijk wil ik het de kinderen dan nog niet vertellen, want dan weet gelijk de hele wereld het, die vertellen alles door. Maar we moeten maar even kijken hoe wat dat doen want ik weet ook niet hoe we het iedereen kunnen vertellen zonder kinderen er bij. We moeten namelijk 6 adressen af dan en een deel woont niet in de buurt. Gecompliceerd verhaal, maar dan hebben we alle schoonouders en een broer en zus. We moeten misschien maar gewoon bellen met een aantal mensen want dat kan gewoon ‘s avonds als de kinderen in bed liggen.

Ik had het eigenlijk veel langer ‘geheim’ willen houden, maar het is echt niks voor mij, ik word er gewoon echt zenuwachtig van dat ik het geheim moet houden, weet niet hoe ik dat moet doen. Nou ja we gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
@Luckylo ik herken de zenuwen van het houden van het geheim. Heb ik ook behoorlijk last van. Ik heb er dus zelfs diaree van. Wij vertellen het ook na de eerste echo.

@Kaatje ook jouw onzekerheid herken ik heel erg. Misschien omdat een van mijn vriendinnen onlangs een miskraam heeft gehad nadat ze best al wat mensen verteld hadden zwanger te zijn. Ze hadden de echo niet afgewacht en die bleek dus ook niet goed.
Ik heb al 8 testen gedaan gedurende de afgelopen week. Ik blijf maar onzeker omdat ook ik geen symptomen heb. Mijn darmen spelen wel heel erg op, maar buiten dat, heb ik nergens last van. Ik sta iedere dag op t punt om de vk te bellen de echo te vervroegen... maar dan stop ik mezelf omdat het toch de situatie niet zal veranderen.. ik ben ook nog niet lang genoeg zwanger voor een vroege echo.
Wat is dat wachten zenuwslopend!! Ondanks oplopende testen etc.. dat hookeffect wist ik inderdaad ook niet! Good to know.

Mijn buik is wel aant exploderen! Ik ga echt moeite hebben met het te verbergen!
Alle reacties Link kopieren
Mathilde, ik zou zo je verhaal geschreven kunnen hebben! Ik heb ook al tig testen gedaan. Echt leuk om zo’n oplopend streepje te zien! Hier zou er waarschijnlijk al wel een hartje te zien zijn. Alleen m’n man heeft een eigen bedrijf (2 personen) met oproepdiensten (week dienst, week gewoon werken). In die dienstweken kan hij lastig(er) vrije momenten maken voor dit soort dingen. Zeker nu het nog zo pril is... Daardoor kan ik de echo niet vervroegen, daarnaast wil ik ook gewoon proberen het vol te houden.
Ik had het destijds ook voor de echo tegen een paar collega’s gezegd en onze ouders wisten het ook al. Achteraf was ik best blij dat ik het met mensen over die miskraam kon hebben! Nu weten ook een aantal directe collega’s het, aangezien ik een agressieve leerling in de klas heb. Zodra die boos wordt, neem ik afstand en neemt een collega het over.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zorgen zo voor de eerste echo he?! Ik moet nog 6 dagen wachten.

Ik maak me gelukkig niet heel veel zorgen, want ik voel me mega ziek. Ik ben de hele dag kotsmisselijk. Ik word nu al helemaal gek van!

De misselijkheid begon bij mij na 5 weken, 5 dagen en nu ben ik 6 weken, 3 dagen.

Als de echo goed is, vertellen wij het meteen als we in Nederland aankomen aan onze ouders. Ik kan het namelijk echt niet verborgen houden nu ik me zo ziek voel.

De geur van heel veel eten kan ik ook niet hebben. Gisteren vroeg ik mijn vriend bijvoorbeeld om te stoppen met pinda's eten voor mijn neus xD. Ook de geur van de prullenbak kan ik niet hendelen.

Bleeegghhh
Alle reacties Link kopieren
Oh Viva, wat fijn over 6 dagen al een echo! Al duurt het voor jou nog een eeuwigheid natuurlijk! We lopen ongeveer gelijk! Ik ben nu 6w4d als het goed is. Maar heb pas 8 mrt de echo...duurt zo lang! Haha.
Wat fijn dat je zo misselijk bent! Althans, het maakt wel dat je je wat geruster voelt lijkt me! Verder is het natuurlijk gewoon vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Die onzekerheid is zooo herkenbaar. De afgelopen dagen ook heel veel last van gehad. Weinig kwaaltjes hier en toen ook mijn borsten nog eens minder gevoelig waren werd ik helemaal onzeker. Inmiddels toch wel weer wat meer vertrouwen, al tel ik de dagen af naar de eerste echo. Volgende week maandag.

Mijn buik vind ik voor mijn gevoel ook al wat opvallen, al zijn het meer de darmen die je nu ziet. Ik ben best slank dus denk dat dat buikje dan sneller opvalt. Hier ook wat lossere jurkjes en truitjes aan.

Ik had gisteren een etentje, allemaal kleine gerechtjes die je kon kiezen. Volgens mij is het niet opgevallen dat ik de zalm, carpaccio, biefstukjes en tiramisu niet koos, er viel ook zoveel te kiezen;) En ik had al fijn aangekaart dat ik zou rijden dus dat kwam ook goed uit.

Ik ben wel heeeeel moe, jullie ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Oh eigenlijk niet fijn voor jullie! Maar wel heel fijn voor mij dat meerderen zo onzeker zijn... dan voel ik me niet zo alleen.
De buik is bij mij ook vooral darmen uiteraard, maar een vriendin zag het al! (Had haar niks verteld maar ze vroeg het ineens.) Heb het toen maar verteld want zo kon ik ook met haar mijn onzekerheid delen.

Vandaag ben ik 5 wkn en 5 dagen. Echo duurt nog 2,5 week!!... waarom moest ik ook zo nodig zeggen dat een iets latere echo niet erg was?!?! Was toen blijkbaar nog in shock-modus...
Alle reacties Link kopieren
Pff ja die onzekerheid word ik ook gek van. Ik ben ook al best wel bezig met het medische deel van de zwangerschap, mijn eerste zwangerschap ging bepaald niet over rozen. Hoop dingen tegelijk die mis gingen. Voor de zwangerschap heb ik het wel met de huisarts besproken en er over nagedacht maar maakte ik me niet heel erg veel zorgen. Maar nu... nu moet ik er echt niet aan denken dat ik weer zo’n zwangerschap vol zorgen zou moeten meemaken. Ik gun die kleine frummel in mijn buik het zo om een goede start te maken. En mezelf trouwens ook. Een miskraam zou ik ook echt vreselijk vinden.
Ik lig even in bed, ik voel me vandaag echt niet zo lekker, mijn buik voelt gespannen, mijn broek zat niet lekker, ik heb buikpijn, laat vreselijk vieze scheten en ga zo maar door.

@mathilde, dat duurt echt lang nog, ik moet nog 8 dagen wachten, maar gelukkig komt het nu dus wel dichterbij. Fijn dat je het nu met je vriendin kunt delen. Mij. Darmen zijn ook mijn grootste zwangerschapskwaal.

@Viva, wat vervelend dat je zo ontzettend misselijk bent! Bij mij zet het nog niet echt door, het komt met vlagen. Vandaag werd ik na de lunch ineens misselijk, het steeds het gevoel dat het weer omhoog zou komen. Heb ook weinig trek in de meeste dingen. Gelukkig wel in salade, groente en fruit dus dat eet ik voornamelijk.

@fliepke, ik ben wel wat vermoeider dan anders, maar het valt niet zo op denk ik omdat ik sowieso heel vaak erg moe ben. Vervelend dat jij er zo’n last van hebt.

@Kaatje, ja dat effect heb ik ook van gehoord, teveel hgc waardoor de test er de kluts van kwijt raakt waardoor die een stuk lichter is. Ik ben gestopt na de test waarbij de streep even donker was als de controlestreep.
@Warmewiollensjaal, toch gek dat het niet overal hetzeflde is dan, wat betreft aantal echo's en bij welke termijn.

@Kaatje, ik lig ook elke avond om 21.00 in bed en daarvoor al uitgeput op de bank. Ik slaap wel goed, maar ook wel vaker wakker.... en overdag het gevoel dat ik niet heb geslapen 's nachts....
vervelend dat je je nu weer meer zorgen maakte, gelukkig is dat nu weer weg :)
Mijn borsten doen de ene keer meer pijn dan de andere keer, maar na het gesprek met de vk moet ik zeggen dat ik me er nauwelijks meer druk om maak. Ik ben mega moe en de gevoelige borsten komen telkens terug... dus vooralsnog ga ik er vanuit dat het goed zit, ook al ben niet misselijk.


@Rian, spannend hoor morgen al echo! Lijkt me heel erg naar om op je werk alleen maar de negatieve missed abortions te zien.... niet echt goed voor de zenuwen.
Hoe was de 9-maandenbeurs?

@Dajka, heftig zeg zo'n missed abortion! Ik heb dan liever gewoon een miskraam dan een missed abortion, maar helaas heb je het niet voor het zeggen.
Snap ook dat je je nu ook zorgen maakt, maar zoals je al zegt.. de kans dat het goed gaat is vele malen groter.
Ik ben overigens ook nog niet misselijk (nu 5+5), ben benieuwd of, en wanneer, dat komt.

@Mathilde, aan de ene kant jammer dat je vriendin het geraden heeft, maar wel fijn dat je ook in real life dingen kan delen!

Wij hebben het ouders en schoonouders verteld en reageerden zoals verwacht, helemaal blij! Heel erg leuk dat ze nog een keer opa en oma worden!
Worden jullie trouwens ook zo gek van dat 'bad gateway"??
Alle reacties Link kopieren
Ja om gek van te worden inderdaad. Ik kopieer vaak mijn tekst maar even voor ik het plaats, wil niet net een lap tekst getypt hebben en t dan kwijt raken. Maar meestal is het gewoon gepost blijkt dan later.
Alle reacties Link kopieren
@Yara84 Ja super irritant

@Rian Heel veel succes vandaag! Ik hoop zo dat je een mooi kloppend hartje kunt horen!

@Mathilde14 Wauw dat ze het al zag! Ik ben er ook bang voor dat het bij mij ook te zien is. Volgende week ga ik nog even shoppen voordat ik terug naar Nederland ga. Even een paar wijde t-shirt kopen ;).

@Fliepke Ik ben ook heel moe. Ik kan voor mijn gevoel de hele dag wel slapen.

Maar het ergste is die misselijkheid. Ik drink de hele dag gemberthee, maar ik sta kotsmisselijk op en ga kotsmisselijk weer naar bed. Ik hoef niet over te geven, maar ik weet niet of dat nou wel een voordeel is ;).
Ik heb ook helemaal geen eetlust en heb een afkeer voor 95% van het voedsel. Tegelijkertijd wil ik wel genoeg en gezond eten...
Alle reacties Link kopieren
@Yara: idd! Ik schrijf mijn teksten tegenwoordig eerst ergens anders..

Gisteravond en vannacht knallende hoofdpijn gehad. Nu nog napijn ervan... Schijnt ook een symptoom te zijn.. ook slecht geslapen en rommelende baarmoeder. Richting week 6 beginnen er dus nu wat kwaaltjes.

Vanochtend mijn oudste voor het eerst naar de basisschool gebracht, was leuk! Ze vond het prachtig! Ben benieuwd hoe ze het de rest van de dag vindt. Om 12u mag ik haar ophalen.
Hier heerste vanochtend een ware sneeuwstorm, dus ik ben benieuwd of ik daar straks heelhuids aankom.. :-?

@viva: jee wat vervelend dat je zo lang misselijk bent! Hopelijk gaat het tegen week 16 over!!

@yara wat fijn dat je ouders en schoonouders zo leuk reageerden!! :heart:

Mijn schoonmoeder moest het afgelopen vrijdag toch wel even laten bezinken... nu vindt ze het ook leuk! Iedereen hoopt hier op een jongen. We zullen zien!
Ik ben zo nieuwsgierig dat we zsm voor de geslachtsbepaling echo gaan. Willen jullie het ook weten? En vertellen jullie het dan?
Alle reacties Link kopieren
Lastig hè, die wisselende symptomen!
Ik heb voornamelijk hele zere borsten, misselijkheid komt en gaat. Zaterdagmiddag viel ik echt om van moeheid, verder valt t gelukkig mee.
Vanmorgen moest er een patiënte heel erg overgeven, nou ging bijna mee! Snel de kamer uit gegaan, bah! Nu dus kotsmisselijk!
Dat van die test wist ik ook niet, klinkt wel logisch eigenlijk!

9 maandenbeurs was best vreselijk. Ik was echt heel beroerd geworden in die pendelbus (wagenziek+zwanger = geen goede combi) dat ging eigenlijk niet echt over en met die drukte erbij.. we waren snel weer weg ;)

Einde vd dag idd eerste echo, ben zoooo zenuwachtig!
Woensdag hebben we eerst gesprek bij kdv om te kijken of het wat is en dan door naar de vk.
Donderdag komen mijn ouders langs onder t mom om te vieren dat mn vriend een nieuwe baan heeft en dan gaan we t vertellen. Vrijdag langs mn schoonouders als ze kunnen. Ben benieuwd!

Die site heeft vaak kuren hè, vervelend!
Alle reacties Link kopieren
@mathilde, leuk! Altijd spannend zo’n eerste keer!
Wij willen het ook graag weten, hopelijk met 16 weken. Gaan t zeker niet voor onszelf houden, dat kan ik niet hoor 😂
Alle reacties Link kopieren
@mathilde, wij willen het wel weten en ik denk niet dat we het geheim gaan houden. Het enige wat geheim blijft is de naam wat mij betreft.

Ik begin echt uit te dijen, mijn broeken en leggings zitten niet meer lekker en ik moet tenten aan om het te verbergen. Gaat wel erg rap zo. Maar goed mijn eerste zwangerschap droeg ik met 10 weken positiekleding en was met 8 weken ook wel al echt verschil te zien. Nu dus nog wat eerder, maar geloof dat dat op zich normaal is bij een volgende zwangerschap. Maar ik grapte al naar mijn man dat ik misschien wel zwanger ben van een tweeling.

@Rian, heel veel succes bij je eerste echo! Kan me voorstellen dat je het heel spannend vindt! Ik kan zelf ook echt niet wachten tot volgende week dinsdag.

@viva, wat vervelend die misselijkheid zeg.

Ik voel me bepaald niet lekker de laatste dagen, ik heb hoofdpijn, mijn buik is gespannen en pijnlijk, mijn darmen doen vervelend en met vlagen ben ik misselijk. Heb weinig trek in eten en als ik eet moet het precies goed zijn anders valt het verkeerd. Ik eet vooral veel appels want dat valt dus wel goed. Op zich kan het erger natuurlijk haha.
Ik heb net met afvegen weer een mini fliebertje bloed. Ik vind dat lastig want enerzijds maakt het me onzeker en anderzijds denk ik gewoon: tja blijkbaar is het allemaal wat gevoelig.
Het was nog minder dan wat ik heb met het snuiten van mijn neus momenteel dus nou ja, het was nog niet eens een druppel denk ik.

We hebben afgesproken dat we het na een goede echo vertellen aan mijn schoonmoeder die hier veel over de vloer is. En dat we verder gewoon even kijken in hoeverre we het gevoel hebben het aan nog meer mensen te willen vertellen. We willen wel proberen het de kinderen echt pas na de termijnecho te vertellen want die vertellen het aan iedereen die het maar horen wil daarna en als het toch nog mis gaat willen we ze behoeden voor dat verdriet. Dochter is momenteel sowieso érg bezig met baby’s. Onze kinderen zijn 4 (bijna 5) en net 6 dus ze gaan dit heel bewust meemaken.

Ik heb de ontslagpapieren van mij en mijn zoontje er nog eens op nageslagen en ben tot de conclusie gekomen dat het allemaal wat erger was dan ik toen in standje overleving dacht. Dat maakt dat ik het ook wel erg spannend vind wat de gynaecoloog er van gaat zeggen.
Alle reacties Link kopieren
@Luckylo ik ben echt benieuwd of er binnen dit topic tweelingen zullen komen! Echt spannend! In het topic bij mijn eerste waren er twee tweelingen. We waten toen wel met z’n 17-en.
Inmiddels is er tijdens de tweede ronde 1 tweeling bij gekomen. Dus best een hoog percentage van 17,5%!

@rian wat spannend!!! Heel veel plezier bij je echo! Laat je het ons meteen weten?!
Jammer dat de 9 maanden beurs niet zo leuk was, ik vond het toen wel superleuk! Ik was toen 8 mnd zwanger van de eerste dus heb lekker in een rolstoel gezeten en me laten duwen door de oma’s... achteraf gezien best een luie actie van me want ik kon best nog lopen!

Ps voor de verandering nog maar eens een testje gedaan zojuist... dikke knalsteep die al zichtbaar werd tijdens het dippen. Hoop dat ik nu een beetje kan bedaren.... overdag voel ik weer helemaal niks...
Alle reacties Link kopieren
@Rian, spannend hoor, de echo. Ik hoop dat jullie een mooi kloppend hartje te zien krijgen! Fijn ook dat je het daarna aan mensen kunt gaan vertellen.

@Mathilde, hoe vond je oudste het vanochtend op school? De hele middag vervolgens moe op bed/bank gelegen? En hoeveel testjes ga je er nog tegenaan gooien? ;-)

@Luckylo, wat vervelend dat je je niet lekker voelt de laatste dagen. Je thuis maar lekker laten verwennen!

@Viva, als je zo'n tijd bent weggeweest valt het mensen misschien niet eens op dat je nu wat dikker bent dan eerst. Dat is dan wel weer handig!

@Yara, wat fijn dat je ouders en schoonouders het nu weten èn blij zijn!
En idd irritant van die foutmeldingen steeds. Kan op de lijst met alle andere dingen die tegenwoordig irritant zijn aan het vivaforum...
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wij weten ook sinds kort dat wij in verwachting zijn! Zo leuk, ons eerste kindje! Het is allemaal zo pril, vind het zo spannend. Rond 27 oktober uitgerekend naar eigen berekening dus nu 5 weken en 2 dagen. We hopen zo dat het goed mag blijven gaan!
Alle reacties Link kopieren
@Rian, hoe was je echo?
Alle reacties Link kopieren
Goed!! Duidelijke hartslag te horen en te zien!
Zo blij! Wel een hele 9 mm klein 🙈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven