Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
O nee @ypod, je auto?! Wat ontzettend vervelend! Wat zal je je naar hebben gevoekt zeg!

De tip van leja is zeker goed! Gewoon twijfelen of je mee gaat idd, deed ik ook 🙈

@leja, voor haar is t de tweede. Ik ben zelf vrij oud voor de eerste(vind ik zelf, mn moeder was 31 en de oudste moeder oo t schoolplein Haha)

Sporten kan geen kwaad nee, bij mij zat er iemand op boksen die zwanger was (op zo’n zak) en mn nicht kickbokste tot ze erachter kwam dat ze al 11 weken zwanger was! Sporten is juist goed, kijk maar naar die mominbalance etc. Zolang je maar niet compleet buiten adem raakt las ik!
@Leja Nog een ruime week. Schiet al aardig op dus :)

@Kaatje Goed dat je dat gaat doen hoor! Ik hoor inderdaad ook altijd dat die testen niet zo gevoelig zijn. Zit vast goed :)

@Rian Wauw wat leuk! Kun je alles lekker delen samen!

@Mathilde Ik geloof dat dat weinig kwaad kan hoor. Ik weet niet hoe heftig je lessen zijn. Ik kan me voorstellen dat rondjes draaien op je buik ofzo niet zo fijn is ;). Van Zumba weet ik dat je dat je hele zwangerschap kan blijven doen.

Veel plezier vanavond! Zal vast goed komen als jullie lekker samen een team kunnen vormen op dit vlak.

@Ypod Wat rot zeg :(. Ik begin ook wel zenuwachtiger te worden. Morgen rond deze tijd ben ik super blij of heel erg verdrietig. Blijf maar bedenken dat de kans dat het goed gaat veel groter is dan dat het fout gaat. Al helemaal als niks op een miskraam wijst.
Spannend zeg, zoveel echo's de komende week! Ik hoop voor jullie allemaal dat er een mooi kloppend hartje te zien zal zijn.

ik had afgelopen woensdag wat bloedverlies en heb nog even overwogen om een vroege echo aan te vragen. Maar het bleef bij één keer (en ik heb hier tijdens m'n eerste zwangerschap ook last van gehad), dus toch maar niet gedaan. Mocht het nog vaker gebeuren, maak ik er wel een afspraak voor.

@Mathilde: Sporten is juist goed om te blijven doen. Hoe beter je je conditie op peil houdt, hoe beter je de bevalling straks vol zult houden.

@Ypod: Zo te lezen voel jij je echt goed beroerd! Heb je de auto weer wat schoon weten te krijgen? Want het lijkt me erg naar om misselijk wéér in zo'n vieze, stinkende auto te moeten stappen...

@Kaatje: Goed zeg, dat je meedoet aan MvM!

@Rian: Gezellig, samen zwanger zijn met een vriendin! Je begrijpt elkaar toch net ff wat beter, als je allebei in hetzelfde schuitje zit.

Hier een zware paar dagen achter de rug. Ik zelf nog de laatste loodjes griep en daar bovenop de misselijkheid (ik zou tekenen voor ochtendmisselijkheid! Het is hier de he-le dag door...), zoon ontzettend uit z'n hum, waardoor he-le-maal niks goed was. Normaal gesproken zou buiten even uitrazen wel helpen, maar het is nu ook nog eens zó koud dat zoon meteen begon te huilen zodra we één voet over de drempel zetten. Ik heb maar wat vaker Netflix ingezet... Maar dat is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling... Voel me nu, voor het eerst vandaag, even niet misselijk. Ik ga er maar even goed van genieten!
Even een korte update: de echo was goed! Een mooie hartslag van 140. Wel dacht de arts dat ik 6 weken, 4 dagen zwanger ben in plaats van 7 weken en 2 dagen, maar hij gaf ook aan dat dit 3 dagen meer of minder kan zijn.
Woeehoeeee

Het was een inwendige echo, maar helemaal niet vervelend. Alleen mijn vriend mocht er niet bij zijn... :(. Dat doen ze alleen bij uitwendige echo's.

Ik heb een formulier met alle gegevens meegekregen met daarop 2 kleine fotootjes geprint.
Super Viva! Gefeliciteerd!
Eerste echo is bij mijn weten altijd inwendig? (Hier bij de dochter tot 14 weken inwendige echo’s gehad). Wel heel vreemd dat je vriend er niet bij mocht zijn! Hier mag dat wel gewoon.
Ah fijn Viva! Ik reken ook al op een inwendige eigenlijk, hoor je heel vaak. Wel heel erg jammer dat je dat dan alleen moest doen... wat maf!
Foutje
anoniem_365470 wijzigde dit bericht op 03-03-2018 15:09
95.79% gewijzigd
Yes! Goed nieuws Viva. Zo’n vroege echo is inderdaad meestal inwendig, maar is niks vervelends toch?

Wat ontzettend vervelend dat sommige van jullie zo misselijk zijn, in de auto is dat helemaal knap lastig ypod. Fijn dat je het op je werk verteld hebt!

Ik tel de dagen af naar maandag, eind van de ochtend de eerste echo, ik heb nog steeds weinig last van de kwaaltjes maar dat is voor mijn doen niet Iets om zorgen over te maken. Toch weer spannend!! Ik heb clomid gebruikt om zwanger te worden en had op cyclusdag 17 een echo en er waren 2 eitjes die op springen stonden... ik hoop gezien mijn voorgeschiedenis dat het er maar 1 is. Maar anders zien we dan wel weer. Als alles goed is vertellen we het maandag en dinsdagavond aan de ouders en schoonouders. Heel benieuwd naar de reactie!!
@ warmewollensjaal: schrikken dat bloedverlies. Goed dat je er nog zo rustig onder kan blijven, maar inderdaad wat je zegt alles is iets gevoeliger en beter doorbloed en omdat je het vorige keer ook had kan het nu natuurlijk weer. Vervelend die griep.. lekker goed voor jezelf zorgen!

@ kaatje: hoe gaat het met mvm?

@ matilde: zolang het sporten goed voelt gewoon lekker blijven doen!

Sorry beetje lastig reageren via de telefoon dus daarom even in twee stappen😉
Viva, wat fijn dat de echo goed was! Maar wat vreemd dat je vriend er niet bij mocht zijn. Echt nog nooit van gehoord dat dat bij een inwendige echo niet mocht.
Dankjulliewel!

Ja ik wist van tevoren dat het een inwendige echo zou worden hoor :). Al lees ik hier op het forum ook vaak genoeg dat bij 7 weken een uitwendige echo toch genoeg informatie gaf. Ik wilde alleen even aangeven dat het echt helemaal niet vervelend was (en dat had ik wel een beetje verwacht).

Zoals jullie ondertussen misschien wel doorhebben, ben ik dus in Azië. Ik zag in de wachtkamer dat sowieso alle vrouwen alleen gingen (man bleef in de wachtkamer), maar ik had niet verwacht dat mijn vriend er écht niet bij mocht zijn. Bij inwendige echo's is dat echt uit den boze en bij uitwendige echo's mag het eventueel wel...

Sowieso was het erg preuts. Ik had een jurkje aan en moest uiteraard mijn onderbroek uit. Dit moest in een kleedhokje. Toen moest ik een wegwerprok aan en mijn onderbroek in een soort tissue wikkelen en vooral goed vasthouden en nergens neerleggen!
Die rok kwam tot mijn knieën en mijn jurkje werd goed over de rok geschoven, zodat ze ook geen buik ofzo zagen. Toen kreeg ik een kussentje onder mijn billen en werd dat echo apparaat op gevoel ofzo (dus zonder te kijken) ingebracht.
Na de echo kreeg ik een prop papier en kon ik in het hokje omkleden en alles weggooien.

Een soort verpleegster gaf al die instructies en een gynaecoloog deed de echo.

Maar alles verliep erg professioneel en ik was al lang blij dat de arts redelijk Engels sprak! Hij zei heel leuk na een paar seconden: 'You are pregnant!'

@Fliepke Nog maar 2 nachtjes slapen! Bij jou is alles vast ook helemaal goed :).

@Warmewollensjaal Ooo wat schrikken! Zorg goed van jezelf. En een keer wat extra Netflixen is helemaal niet erg!

En waar de term 'ochtendmisselijkheid' vandaan komt, is mij ook een raadsel ;)

Over een weekje zijn we weer in Nederland. Dan gaan we het zo snel mogelijk aan onze ouders vertellen.
@viva: joepie!!! Super fijn een mooi kloppend hartje! Geniet ervan. Wat vreemd he in een ander land..

@warmewollensjaal; beterschap! Netflix is de beste remedi!!

Op stap gaan ging prima! Mijn vriendin en ik hadden beide aangeboden de Bob te zijn en er waren geen rare vragen.

EN... wie erom vraagt mag niet zeuren.. maar ik ben me toch al de hele dag een potje misselijk!!!! Alle geuren!! Bah! Ik wil alleen maar fruit eten en een broodje kaas.. sta nu kokhalzend voor de kids te koken... #fijndiezwangerschapskwaaltjes
Even vergeten dat je in Azië zat, Viva. Wat klinkt dat vreselijk preuts allemaal! Maar goed, het gaat om het resultaat. En dat was positief!

Mathilde, naar he, al die geuren? Eet je dan nog wel mee met de anderen of eet jij je eigen misselijkheidsproof-maaltje?
@Fliepke, kan me voorstellen dat je dat heel spannend vind en dat je hoopt dat het er gewoon 1 is. Weet je ook wat er mis is gegaan bij de tweeling?
Ik ben heel dik al, mensen die het weten beginnen allemaal over een tweeling. Ik merk dat ik toch hoop dat het er maar eentje is want met een tweelingzwangerschap heb je meer risico op pre-eclampsie en vroeggeboorte en ik heb daar toch al een groter risico op. Mijn zoontje is met ruim 35 weken geboren als pre-dysmatuur (prematuur en te klein voor de zwangerschapsduur) omdat ik pre-eclampsie had en te ziek was om nog langer zwanger te blijven.
Dat is niets vergeleken met veel te vroeg twee kleintjes verliezen, maar dat maakt dus wel dat ik ergens iets van je angst denk te begrijpen.
Ik duim voor je!

@viva, wiehooo! Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!

@mathilde, balen dat de misselijkheid ook bij jou is toegeslagen.

Wat de term ochtendmisselijkheid betreft daar snap ik ook niet zo veel van. Ik ben gelukkig niet zo heel erg misselijk als ik wakker word, meer een beetje weeïg meestal, moet wel gelijk wat eten.
Maar vaak komt het daarna wel hard opzetten. Ik was vanmiddag echt erg misselijk. Eigenlijk begon dat in de ochtend al. Ik was een stukje aan het lopen en ik moest echt even stoppen om diep te ademen en de misselijkheid weer een beetje weg te zuchten.

Mijn dochter noemde vandaag trouwens zo dik als een olifant. Thanks he!
Mijn zoon deed er nog een schepje bovenop en noemde me zo dik als een huis :facepalm: . Ik loop ook echt rond met een beginnende babybuik maar gelukkig hebben ze die link nog niet gelegd.
Viva wat gaaf een goede echo! Ze zullen dat bij zo'n vroege echo inderdaad vaker inwendig doen omdat het nog erg diep zit. Jammer dat jouw vriend er niet bij mocht zijn. Hopelijk mag je in NL ook nog voor een echo met een paar weken waar hij wel bij mag zijn.

Luckylo wat gek dat je al zo vroeg een zichtbare buik hebt. Hoe was dat de vorige zwangerschappen?
Lastig met verbergen maar gelukkig weten sommige mensen het al dus.

Mathilde handig dat je vriendin ook kon bob-en. Dat maakt het verhaal al beter. Hielden jullie het een beetje vol?

Hier nog niet echt misselijk maar wel tegenzin in heel veel eten wat van uur tot uur verschilt. Heb ik ergens veel trek in dan kan ik daar een uur later afkeer van hebben. En duizelig, ja dat blijft. Moet daar echt rekening mee houden maar het lijkt iets beter te worden.
@luckylo herkenbaar je buikje! Ik schrik ook van mezelf als ik in de avond in de spiegel kijk.. mijn navel komt zelfs al een beetje naar buiten...

@fliepke heel veel plezier bij de echo morgen! We duimen voor je!

Vandaag gaat het weer prima met de misselijkheid. Hield ineens op gisteravond en is niet meer teruggekomen. Wel weeïg, maar verder goed te doen.
En met dat ik dit schrijf word ik toch weer licht misselijk... hier is het meer na-ochtend misselijkheid...
Oeh... kon het niet laten heb zojuist een eerste trui gekocht voor de kleine!!
Zo leuk!! Een jongenstrui. Voorbarig.. maar mijn nichtje krijgt een jongen, dus als het hier een meisje wordt, gaat ie als cadeau naar Mn nichtje.
Hihi zo blij mee!!!
@Mathilde, dat is heel voorbarig! Haha. Ik heb vooral heel erg de neiging om de kleertjes van dochter uit de berging te halen. Maar wil daar sowieso echt mee wachten tot we het geslacht weten, haha.

@Leja, wat vervelend die duizeligheid! Ik heb er zelf ook al 2 dagen last van.. Licht in m’n hoofd. Meestal gaat het wel beter als ik wat suiker en zout neem. Maar wel iets om in de gaten te houden.

@Luckylo, niets zo eerlijk als een kind toch? Hahaha. Wel lastig dat het al zo goed te zien is, maar ook wel weer leuk!

@Viva, wat preuts idd! Maar vooral wel heel jammer dat je vriend er niet bij mocht zijn! Hopelijk snel in de herhaling in NL!

@ Fliepke, mvm gaat goed hoor. Alleen die geur! Bah! Gelukkig hebben we in de badkamer een afzuigsysteem die ik dan aanzet en dan adem inhouden en dan gaat het wel. Nu die flessen nog even verstoppen voor de oma’s morgen en overmorgen! Haha.

Hier sinds gisteren weer wat nieuwe kwaaltjes erbij, dus een goed teken! Nog even wachten, donderdagochtend de echo! Mijn misselijkheid is overigens wel echt ’s ochtends. Dan krijg ik geen hap door m’n keel en als ik dan ’s middags wat kan eten gaat het beter.
4 echo’s deze week, spannend voor jullie!
Heel veel plezier! Ben zo benieuwd!
Ik heb de termijnecho op 21-3 staan, die doen ze pas vanaf 10 weken.
Heeeel veel succes vandaag Ypod en Fliepke! Ik denk aan jullie :)

@Mathilde Oooo wat leuk! Ik ben ook al babykleertjes aan het kijken. Ik heb nog niets gekocht, maar het is niet makkelijk om me in te houden. In Nederland ga ik een leuk pakje of rompertje kopen om een mooie foto te maken voor de zwangerschaps bekendmaking, maar verder wil ik graag wachten totdat we het geslacht weten.

En wat vervelend dat veel van jullie ook duizelig zijn. Ik ben alleen wat duizelig nadat ik een warme douche heb genomen, maar dat is geloof ik niet zo heel gek.

@Kaatje Ik vind het echt heel goed van je dat je meedoet aan MvM! :)

Ik ben als ik 's ochtends uit mijn bed kom redelijk slank, maar de loop van de dag zet mijn buik wel een beetje uit. Ik heb gisteren een trui en een shirt gekocht die beiden erg ruim vallen. Strakke shirtjes zijn bij mij namelijk ook al geen goed idee meer ;)
Even een heel snel berichtje... Hij doet het! :love:
Eerst intake gesprek gehad met een hele hoop vragen. Daarna echo, eerst uitwendig maar daar kon ze wel zien dat er iets zat maar niet duidelijk genoeg. Daarna inwendig en was gelijk duidelijk. Precies 7w6d zoals ik zelf had gedacht. Zag er allemaal goed uit en dus een hartje zien kloppen. Nu over 3 weken de tweede afspraak.
Gefeliciteerd Ypod! Wat geweldig. Ze lieten je wel in spanning door eerst uitgebreid de intake te doen terwijl jij misschien alleen maaemr denkt: ik wil het zien!

En wat is er over drie weken? Nog een echo?
Gaan jullie het nu officieel bekend maken? Zo ja, hoe?

En Fliepke wanneer ben jij aan de beurt? Heel veel succes.
Ja ik had inderdaad ook verwacht eerst echo en dan intake. Maar ze willen toch echt eerst een aantal dingen van je weten voordat ze gaan kijken. Na de echo was het nog wat uitgebreider info, denk dat ze inderdaad ook wel door had dat ik echt heel zenuwachtig was.

Over 3 weken inderdaad nog een echo, dat is dan gelijk de termijn echo.

Deze week gaan we het aan de ouders vertellen, dat zijn 3 setjes (ouders van man zijn gescheiden en beiden hertrouwd) we hebben een boekje besteld van Nijntje: 'Opa en Oma Pluis'. Die pakken we in en dan mogen ze het zelf uitvogelen. Ben heel benieuwd hoelang het duurt voor het kwartje valt.
Even snel tussendoor! Een mooie kloppend hartje gezien! Helemaal blij! Kwam binnen en de fertiliteitsarts zei al gelijk ohhh als het er maar eentje is;) Maar dat is dus gelukkig zo!

Jij ook gefeliciteerd Ypod! Fijn nieuws!
Yes! Proficiat fliepke!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven