Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
Waaaaaauw wat gaaf! Heerlijk gevoel lijkt me dat!
Wat fijn Rian! En nog steeds 16-10 uitgerekend?
@ Fliepke, ik ben inderdaad ook ontzettend moe! Lig ’s avonds al om 9 uur knock-out op de bank haha. Een voordeel al die kleine hapjes, dan valt het niet op idd!

@ Yara, ik ben ’s ochtends al om 5 uur wakker vaak en kan dan niet er slapen. Dus de gebroken nachten herken ik helemaal.

@ Viva, vreselijk die misselijkheid! Ik had gisterochtend ook een moment dat ik twijfelde of ik naar de wc zou rennen of niet. De misselijkheid loopt hier op (gelukkig). Ik moet ‘s ochtends een half uur rijden naar mijn werk en was vanochtend echt heel onderweg kotsmisselijk.

@ Mathilde, vreselijk die hoofdpijn! Ik had bij dochter de eerste 4 maanden erg veel last van Migraine. IN de mate dat ik er echt minimaal een dag voor thuis moest blijven. Ik hoop toch echt dat me dat bespaard blijft deze keer. Wij willen het geslacht ook heel graag weten. Bij dochter wisten we het al bij 14 weken. Wij wilden het delen, maar schoonmoeder wilde het absoluut niet weten (want dat hoort niet zo). Dus bijna iedereen wist het behalve mijn schoonouders. Deze keer vertellen we het gewoon, wel zo handig met dochter erbij haha.

@ Rian, wat fijn! Gefeliciteerd!! Wat is je uitgerekende datum nu?
@rian wat fijn!!! Genieten nu!!!

Dochter vond het heel leuk op school. Niet moe, nog tot 20:30 rondgerend! Ze vind haar juf nu al leuker dan de leidsters op de peuterspeelzaal. Is mijn juf ook geweest, supervrouw!

Ik beloof nu plechtig te stoppen met testen :rofl: vandaag de clearblue met wekenindicator gedaan.. en een dikke zwanger met 3+.. dus ik mag toch nu wel wat minder onzeker gaan worden..
toch wel vreemd als je het zo in woorden ziet staan op zo’n schermpje... net of het dan nog wat echter wordt..
Wat fijn, Rian!
Mathilde, herkenbaar die weken test, heb er hier ook gedaan! En dan ook nog 10x die test erbij gepakt en gezegd; ja het staat er echt hè.... jammer dat je dat schermpje maar 24 uur ziet. Fijn dat je dochter het zo leuk vond! Zorg minder denk ik!

Ik ben vandaag dus sushi wezen eten (dat is overigens echt niet leuk meer zo) en heb het aan die vriendin verteld. Super leuke reactie, meteen helemaal enthousiast. En plechtig beloofd om het geheim te houden.

Qua kwaaltjes valt het hier wel mee. MOE met hoofdletters, met vlagen misselijk. Alleen die borsten, echt ik wordt er gek van! Soms staan de tranen me in de ogen zo pijnlijk. Nu zijn ze van zichzelf al redelijk groot, maar echt elke beweging is pijnlijk, BH’s doen zeer. Zeker als het een beetje koud is. Ik weet dat het erbij hoort maar heeft iemand tips? Kan je iets doen om het te verlichten?
@Yulieke, dit topic zit al vol helaas. We hebben hiervoor gekozen omdat de groep anders te groot wordt om elkaar te volgen. Misschien kan je nog een topic openen?

Rian, wat gaaf! Gefeliciteerd. Eindelijk bevestiging en geruststelling. Ga je het nu vertellen aan mensen?

Ypod, nee geen tips. Klinkt wel heel vervelend.

Ik ben echt heel moe en duizelig. Duizelig wordt steeds erger. En sinds vanavond ook misselijk en last van mn buik/darmen. Ben benieuwd hoe ik dat ga doen icm werken. Lukt dat bij jullie?

Verder de vk gebeld. Ik kon al een week eerder terecht voor de echo maar dat lukt niet qua planning. Dus nu de 22e met 10 weken. Daar kan ik mee leven.
@Rian OOOOooooo wat super super fijn! Kun je nu nog zorgelozer genieten?

@Mathilde Wat bijzonder dat jullie dan dezelfde juf hebben gehad! Ik hoop dat je genoeg vertrouwen in je zwangerschap krijgt dat je kunt stoppen met testen :)

@Ypod Bij mij helpt het dragen van een goed passende BH. Ik heb er helaas maar 1 (snel shoppen in Nederland), maar als mijn borsten minder bewegen, doen ze ook minder pijn... Misschien een sport-BH of meegroeiBH?

En aan iedereen: RESPECT dat jullie gewoon doorwerken en soms ook nog kinderen rond hebben lopen. Natuurlijk kun je niet anders, maar ik zou echt niet weten hoe ik dat vol zou moeten houden.

Ik lig de halve dag op bed. Ik voel me zo ziek. Bah! Misschien in Nederland toch maar even naar de huisarts.
Vandaag precies 7 weken, dus inderdaad nog steeds 16-10! Die datum hadden we ook onze eerste date, dus extra bijzonder! Maak me wel minder zorgen gelukkig!

@ypod, heb ik ook! Mijne zijn aardig klein, maar passen nu niet meer in mn bh. Ben blij als dat ding uit kan ‘savonds! Kreeg gister een behoorlijk stevige knuffel en heb een half uur lang echt pijn gehad daarna. Maar goed, nu blijft iedereen maar lekker van me af en dan gaat t wel ;)

@mathilde, fijn dat ze het zo leuk vond! Scheelt voor jou ook zeker?

@viva, wat vervelend dat je je zo ziek voelt! Huisarts kan er zeker goede pilletjes voor voorschrijven!

@leja, lekker dat je een datum hebt! Misschien moet je toch even naar de huisarts? Die kan in ieder geval kijken of het aan je bloeddruk ligt. Ik ben ook bekend met een erg lage bloeddruk, maar ik hou er rekening mee (veel drinken, niet ineens opstaan dat soort dingen) bij mn menstruatie viel ik ook flauw en moest ik veel spugen daardoor. Vroeger dan, had ik ook ondergewicht. Laatste tijd toen ik zwanger wilde worden gelukkig niet.
Qua misselijkheid sleep ik overal van die melba toast mee naar toe. Dat is t enige wat mn maag echt goed kan verdragen tijdens die misselijkheid.
Darmen heb ik ook last van, begin last te krijgen van obstipatie 🙈 einde vd dag is mn hele buik opgezet..

We gaan t donderdag vertellen aan mn ouders, ben benieuwd!
@Rian, wat bijzonder om op zo’n datum uitgerekend te zijn. Ik heb ook een aantal bijzondere data in oktober maar vooralsnog lijk ik daar precies tussen uitgerekend te zijn. Zou wel bijzonder zijn als ik op zo’n bijzondere datum beval of uitgerekend ben. Moet alleen nog maar zien dat ik ook in oktober beval want bij mijn zoontje ben ik met 35+3 bevallen.

@Mathilde, fijn dat ze het leuk vond op school. Mijn zoontje vond die eerste keer echt vreselijk, tenminste bij het wegbrengen, bij het ophalen wilde hij niet meer mee haha.

@Viva, ja ik zou zeker met jouw klachten naar de huisarts gaan. Huisarts kan emefasene voorschrijven, je kunt ook zelf suprimal halen, daar zit praktisch hetzelfde in. Mijn huisarts schreef me dat in de vorige zwangerschap voor (moest ik zelf betalen) en het werkte super.

@Leja, fijn dat je nu een datum hebt om naar toe te leven.

Ik ben vandaag echt misselijk, ‘t komt met vlagen opzetten en dan voel ik me echt behoorlijk beroerd. Gelukkig geen heel druk programma vandaag maar moet vanavond wel eten koken, bluh, zie er nu al tegenop.

Ik heb vandaag een positiebroek aangetrokken. Dat is echt een verademing, ik had gisteren de hele dag pijn in mijn buik, de band van mijn legging deed echt zeer. Vandaag veel minder pijn in mijn buik. Maar voelt het wel beetje gek, ik ben pas 6 weken en een beetje.
Nou Luckylo zwamgerschapsbroeken zou ik soms al wel aan willen. Niet vanwege de groeiende baarmoeder neem ik aan, maar wel opgezette buik.
Ik snap je wel dus. Dat is hier nogal wisselend.

Ik ben thuis gaan werken vandaag. Ik kon geen stap zetten zonder duizeligheid en ben zo futloos en moe dat ik het niet zag zitten.
Wat vervelend dat je je zo ontzettend duizelig en futloos voelt Leja!
Ik draag ook alleen maar zwangerschapsbroeken hoor, verder probeer ik het juist nog een beetje te verbergen.
Even snel: wat een goed nieuws Rian!! Heel fijn!

Ik ben dus niet de enige die flink moe is, al moet ik zeggen dat het op de dagen dat ik werk wat beter te doen is overdag, dan is het met name Savonds dat ik om half 9 al helemaal uitgeput ben;).
Morgen zal ik de rest weer bijlezen!
@ Leja, wat vervelend dat je je zo futloos en duizelig voelt! Misschien toch eens laten checken…je bloeddruk en misschien ijzergehalte?

@ Luckylo, heerlijk een zwangerschapsbroek! Haha. Ik draag sinds mijn vorige zwangerschap nog altijd mijn zwangerschapslegging (alleen de legging hoor, de broeken waren al snel opgeruimd). Maar die legging daar woon ik momenteel in! Ik heb ook mijn zwangerschapsslips al tevoorschijn gehaald haha. Irritante drukkende banden van broeken!

@ Rian, wat leuk dat je datum hetzelfde is gebleven. Maar kan natuurlijk nog een keer veranderen…Bij dochter was het bij de eerste echo 11 januari (ikzelf was overtuigd van 8 januari), uiteindelijk is het bijgesteld naar 8 januari haha.

@ Viva, lijkt me goed om even naar de huisarts te gaan. Die kan je misschien iets geven tegen de misselijkheid. En tsjah, doorwerken en een kindje……er zit niet anders op he. Op mijn vrije dagen doe ik ook wel wat rustiger aan hoor!

@ Mathilde, haha! De test-wereld wordt rijk van jou! Ik herken het wel hoor. Heb ook al veel testen gedaan. Ik heb er nog 1 liggen… Maar donderdag komt mvm dus die doet natuurlijk ook alweer een test. Dus ik laat die ene test nog maar even liggen. Haha.

Vanochtend weer ontzettend misselijk. Ik kreeg geen hap door mijn keel, heb met moeite een bakje yoghurt op met als resultaat maagzuur.... Haha. De misselijkheid houdt de ochtend aan (vooral tot 10 uur) en daarna zakt het langzaam. 's Middags en 's avonds bijna geen last van gelukkig.
Hoe is het met jullie dames?
Ik heb gelukkig geen bloed meer gezien, erg fijn. Vandaag eigenlijk de hele dag misselijk geweest. Balen, ik had gehoopt dat het me deze keer bespaard zou blijven. Gelukkig was het met 14 weken wel zo goed als over vorige keer, al bleef ik de hele zwangerschap sneller misselijk.
Ik tel ondertussen de dagen af naar de echo, nog 6 nachtjes slapen en dan heb ik gelukkig ‘s ochtends de echo. En het fijnste vind ik nog dat we lekker een lang weekend weg gaan en pas maandagavond thuis komen dus we hebben genoeg te doen.
Viva, Ypod en Fliepke gaan mij nog voor dus we hebben ineens een hele bups, spannend! Ik hoop dat het voor iedereen goed is!
Ik ben nu 7 weken zwanger en hoef nog maar 2 nachtjes te slapen voor de echo! Woeeehooeeeee. En ik heb de echo ook lekker in de ochtend.

Ik ga aan de gynaecoloog hier ook wel vragen of hij wat voor kan schrijven tegen de misselijkheid. Anders zal ik toch echt moeten wachten tot ik weer in Nederland ben. Want niemand spreekt hier fatsoenlijk Engels (bij apotheken bijvoorbeeld) en bijsluiters zijn ook niet in het Engels te vinden.

Ik voel me echt verschrikkelijk. Ik wil zo graag gezond eten, maar dat gaat gewoon niet. Gisteren fruit, yoghurt, crackers, koekjes, chips en pizza op.... De gedachten aan een 'normale' maaltijd maakt me al ziek.
Wat hoop ik dat ik me beter ga voelen! Een boodschapje doen is al te veel.

@Luckylo Ahh wat heerlijk! Die had jij natuurlijk nog gewoon lekker in de kast liggen.

Ik heb hier nog 2 zwangerschapstesten liggen en wilde deze bijna doen, omdat het anders ook zo zonde is ofzo, maar ik ga het toch niet doen. Ik voel mij zo beroerd dat ik er vertrouwen in heb dat het goed zit en als het streepje licht is, krijg ik daar alleen maar stress van denk ik.

@Rian Succes vandaag met het gesprek met je ouders! Super spannend!
Oh ja Viva wat lastig dat je in een land bent waar dat allemaal lastiger gaat.
Wanneer verwachten jullie weer in NL te zijn?
Dat over het eten herken ik. Ik ben niet echt misselijk maar heb wel tegenzin in veel eten. Het wnige avondeten dat ik nu regelmatig eet is verse rode kool met aardappel. Daar heb ik vreemd genoeg steeds zin in. Verder ook vooral vet en zout eten. Gelukkig niet veel eetlust dus valt de hoeveelheid ongezond eten ook mee. Maar goed zolang je wat eet....

Luckylo wat fijn dat het bloed niet terug is gekomen. Komt goed!

Er komt inderdaad een heel rijtje echo's aan! Spannende weken voor ons allen.
Net weer wat bloed, maar wederom nauwelijks noemenswaardig te noemen. Ik vind de echo wel spannend daardoor. Maar tegelijk heb ik wel vertrouwen, aangezien het niet doorzet tot nu toe en ik me heel zwanger voel.

@Viva, het was even een speurtocht om die broeken te vinden, maar het is inderdaad wel fijn dat ik dat gewoon nog had. Vandaag heb ik een gewone broek aan, ben benieuwd hoe dat vanavond zit, hij is gelukkig redelijk elastisch.
Hopelijk wil de gynaecoloog je iets voorschrijven, het zo fijn zijn om je wat minder beroerd te voelen.
En dat gezonde eten komt wel weer hoor, je kunt nu beter eten waar je trek in hebt.

@Leja, grappig, rode kool met aardappel :-)

Ik heb vooral trek in hartig eten en fruit, dat is op zich wel fijn. Ik eet crackertjes met kaas, boterhammen met kaas, tomaat, beetje mayo, peper, zout en kerrie, heel veel appels en bij het avondeten wisselt het wat ik eet. Sommige dingen krijg ik echt niet weg nu, andere vind ik heerlijk. Aardappels heb ik dus bijna geen trek in, groene groente juist wel. Wij hebben vaak de allerhandebox, dus ik moet een beetje eten wat de pot schaft, dat is soms een beetje zoeken.
Oh Lucky, je maakt het wel spannend zo! Hopelijk blijft het weer bij een drupje!

Hier zojuist intake bij moeders voor moeders gehad. Test was mooi positief, dus dat is weer een geruststelling! Alleen had ik hem zelf wel donkerder verwacht 🤔 Maar ik weet niet hoe gevoelig die testen zijn natuurlijk... Misschien wel minder gevoelig dan normale thuistesten. Ach, positief is goed hè! Nog een weekje, dan weten we of het allemaal goed zit!
Ik heb vandaag ook maar even de huisarts ingelicht, met name omdat ik andere medicijnen slik dan tijdens mijn vorige zwangerschap ivm astma. Nu willen ze eerst overleggen met de huisarts of ik de medicijnen wel mag blijven gebruiken en moet ik morgen terugbellen... hopelijk mag ik ze blijven gebruiken, ben er goed op ingesteld.

Ik moet trouwens zeggen dat ik nog steeds niet echt misselijk ben, wel is mijn zin in koffie verdwenen en heb ik de ene keer wel zin in eten en de andere keer niet.
Ook ben ik bang dat mijn buik niet lang meer te verbergen is...
Mijn borsten zijn af en toe wel wat gevoelig, maar echt pijn doen ze niet meer, wel zijn ze nog voller als voorheen.
Maar samen met de andere klachtjes die ik heb, heb ik nog wel het gevoel dat het goed zit! Nog een kleine twee weken wachten voor de eerste echo.

@Rian, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Hopelljk volgen er snel nog meer kloppende hartjes van ons allemaal!

@mathilde, fijn dat je schoonmoeder het daarna ook leuk vond! Wij willen het geslacht wel weten en zullen het ook vertellen.

@luckylo, wat vervelend van het bloed, maar gelukkig is het heel weinig en heb je er zelf wel een goed gevoel bij!

@kaatje, fijn die positieve test van MvM.... ik heb gehoord dat die testen veel minder gevoelig zijn, dus daardoor waarschijnlijk niet zo'n donkere streep!
@kaatje, die vrouw van mvm vertelde mij dat de test die zij doen 10x meer hcg moet krijgen dan thuistesten. Dus maak je vooral geen zorgen!

@luckylo, vervelend steeds dat bloedverlies, gelukkig blijft het steeds bij n heel klein beetje!

@yara, ik duim voor je dat je t mag blijven gebruiken, als je klachten terugkomen zou dat wel zuur zijn!

@ viva, oh wat heb jij t erg met je misselijkheid! Ik heb t gelukkig nog maar 1 keer de hele dag gehad en de rest alleen vlagen.

@leja, grappig dat t bij iedereen zo verschillend is, ik word juist heel misselijk van vet eten🙈

Ik hoorde dinsdag dat mn vriendin (die ik al 23 jaar ken) ook zwanger is! We schelen 3 weken, vind t echt heel bijzonder om t zo samen mee te maken!
Oooh wat heb ik medelijden met jullie misselijkheid! Ik vind dat een van de ergste kwaaltjes die je kunt hebben... je voelt je er helemaal ellendig van... sterkte.

Hier komen en gaan de kwaaltjes.. soms borstenpijn, soms wat gerommel en soms diaree. Verder nog steeds niks.
Nog twee weken tot mijn echo...
succes voor iedereen die de echo binnenkort heeft!!!!

@luckylo; vervelend telkens dat bloed.. gelukkig ben je er rustig onder. Bij sommigen is dat inderdaad gewoon normaal tijdens de zwangerschap. Dat stelt dan weer gerust.

Ik heb een vraagje: ik sport (hiphop) op dit moment (begonnen 1 maand voordat ik zwanger werd..) maar het springen maakt me onzeker... het vruchtje zal wel goed vastzitten.. maar toch maak ik me zorgen.. zal ik stoppen?? Geluk bij een ongeluk is dat ik tot aan de echo niet kan op de dagen dat ik sport ivm werk..

Vanavond gaan we op stap en ben ik de Bob. Zal Niemans opvallen, want dat ben ik wel vaker. Maar mijn zwangere vriendin is nooit de Bob en drinkt altijd! Dus ik mag haar nu helpen met stiekem alcoholvrij bier te halen!! Hihi!!
Nog meer tips?
Haha Mathilde daar kom je goed mee weg. En wat leuk dat jij en je vriendin samen zwanger zijn. Geen alcohol ivm afvallen kan een ding zijn als ze niet superslank is. Natuurlijk gewoon moe of griep gehad is ook een reden. Stom dat men zich zo moet verantwoorden voor je gevoel om het niet te laten opvallen. Of vragen om water in een wijnglas of appelsap in bierglas aan de bar?

En sporten is juist heel verstandig! Stevig dansen is helemaal niet erg. Zeker als je dit altijd al deed en jouw lichaam dat gewend is. Jouw kindje zit veilig in vruchtwater en zit echt stevig vast. Ik sportte tijdens mijn vorige zwangerschap ook veel (hardlopen) tot week 32.

Misselijkheid lijkt mij inderdaad de meest vervelende kwaal.

Rian jouw vriendin is ook tegelijk zwanger rond dezelfde tijd wat gaaf! Lijkt me heel bijzonder. Ook haar eerste?
Mathilde, nog een idee. Jouw vriendin kan nu al in de appgroep voir vanavond melden dat zij zich niet fit voelt en twijfelt of ze mee kan. Dan kan jij reageren: Ga gewoon mee en doe een watertje anders is het ongezellig zonder haar. Zoiets.
Dan geef je haar zo mooi een reden.
Als je met een wat grotere groep op stap gaat dan zal het niet erg snel opvallen denk ik. Alcoholvrij bier is wel een goeie inderdaad. Als anderen een rondje geven water of fris en als jullie zelf halen alcoholvrij, en dan aan het eind van de avond een beetje aangeschoten acteren haha.

Hier gaat t iets minder, ofja... minder. Ik ben ontzettend onzeker. Terwijl ik daar eigenlijk niet eens een reden voor heb, tenminste geen gekke dingen. Maar ik ben gewoon echt bang/zenuwachtig voor maandag. Ik hoop zo dat alles goed is. Dacht deze week nog; zal ik vragen of het eerder mag maar dat heeft ook zo weinig zin dat ik toch maar besloten heb te wachten. Van de zenuwen heb ik het mijn baas maar meteen verteld (plus dat ik echt zoo beroerd was en heel mijn auto onder heb gespuugd gister). Die reageerde wel super leuk dus dat is fijn. Nu tel ik echt de dagen en uren tot maandag. Fingers crossed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven