Uitgerekend 1e helft oktober 2021

25-01-2021 10:07 585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.

Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?

PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.

Naam Leeftijd Kindje UD Bijzonderheden
Joyce-851 35 3e 28/9 :heart:
Blauwe_Kat 31 1e 30/9 :heart:
Nonuh 35 2e 1/10 :heart:
Abrikoos91 30 1e 1/10 :heart:
Jools87 33 2e 1/10 :heart:
Salacia 33 3e 2/10 :heart:
Sanne_A 39 3e 8/10 :heart: draagmoeder
Piccobellobv 33 9/10 :heart:
Pinky 91 29 1e 10/10 :heart:
Louen 30 1e 11/10 :heart:
Myra22 37 3e 11/10 :heart:, recent afgebroken zwangerschap
Jagersvrouw 30 3e 12/10
Sunny-in-Perth 31 2e 14/10 echo 4/3
snoepjeskont 31 5e 15/10
Lolanu 33 2e 16/10 :heart:
Luuntje19419 31 1e :heart: 12/3 echo

Nisa1990 :hug:
Banaantje_88 :hug:
Ravenheart :hug:
Maneschijn :hug:
Worteltaart :hug:
Mennes_ :hug:
nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow ravenheart! Wat mooi en fijn dat het gelukt is op deze manier tijdens een pauze.

Kwaaltjes vallen hier nog mee, af en toe wat weeïg gevoel (dat was de trigger om te testen), klein beetje buikpijn en zware borsten o_o (en een beetje rillerig maar dat is denk ik niet gerelateerd aan de zwangerschap..)

Hoop dat het hierbij blijft. Tijdens mijn vorige zwangerschappen was ik een week of 8 misselijk en daarna nergens last van. Vind het toch wel heel spannend nu hoor, mede omdat we er eigenlijk nog niet officieel voor gingen en het nu ‘ineens’ toch zo is.. al wisten we uiteraard wel dat het kon gebeuren ;) denk ook dat er weinig zijn in onze omgeving die het verwachten!
Extra bijzonder voor degenen waarbij het zo lang heeft geduurd inderdaad! Ik merk dat ik me er ook een beetje bezwaard bij voel dat het bij ons nu meteen raak is, ook richting mensen in mijn omgeving waarbij het een lang proces was. Dat staat los van elkaar natuurlijk, maar toch!

Kwaaltjes had ik ook al voor mijn NOD. Met name erg gespannen en pijnlijke borsten, erger dan ik normaal gesproken heb voor ik ongesteld word. Verder wat duizeligheid, vlagen van misselijkheid, aan de andere kant weer toegenomen eetlust, en wat krampen. Tot nu toe allemaal nog heel goed te doen, hopelijk blijft dat zo (maar dat is vast heel optimistisch, haha).
Abrikoos91 schreef:
28-01-2021 17:18
Extra bijzonder voor degenen waarbij het zo lang heeft geduurd inderdaad! Ik merk dat ik me er ook een beetje bezwaard bij voel dat het bij ons nu meteen raak is, ook richting mensen in mijn omgeving waarbij het een lang proces was. Dat staat los van elkaar natuurlijk, maar toch!
Van mij hoef je je niet bezwaard te voelen hoor! Iedereen die lang bezig is, heeft al veel anderen zwanger zien worden ;)
Ik heb net het ziekenhuis gesproken. We mogen 17 februari langskomen voor de echo. Dan ben ik precies 7 weken. En we mogen samen! Dat is echt een fijne meevaller :)
Alle reacties Link kopieren
Blauwe_kat; wat leuk! Hier mogen we ook samen gaan gelukkig :). Ik moet nog iets langer wachten, zal dan bijna 9 weken zijn gok ik.
Ik voel inderdaad echt zo goed als niks, vandaag al wel een paar keer wat 'geborrel' gevoeld in mijn buik... Misschien mijn darmen?
Blauwe_Kat schreef:
28-01-2021 17:27
Van mij hoef je je niet bezwaard te voelen hoor! Iedereen die lang bezig is, heeft al veel anderen zwanger zien worden ;)
Ja dat zal ook.. zo fijn dat het nu ook jullie tijd is :heart:

Fijn dat jullie ook samen naar de echo mogen!
Ik heb op 26 februari de eerste echo, nog precies 4 weken. Had me van tevoren nooit zo gerealiseerd dat een zwangerschap zoveel wachten inhoudt, haha!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat leuk dat sommigen al een datum hebben voor de eerste echo, echt iets om naar uit te kijken!
Ik zou het liefst vandaag al een echo krijgen, maar weet ook dat dat niets zal opleveren, in ieder geval niet minder onzekerheid. Ik ga komende week bellen voor een afspraak denk ik.

Wij hebben het nog niemand verteld, en dat is wel fijn maar ook moeilijk. Ik wil graag nog even wachten tot we hartje hebben gezien, maar het is ook zo leuk en ik denk er zoveel aan dat het ook soms lastig is om het er niet over te hebben!
Alle reacties Link kopieren
Heeft er trouwens iemand behoefte aan een tabel zoals sommige andere topics?
Ik heb er nog nooit een gemaakt (en forum meestal mobiel) maar zou wel eens kunnen kijken hoe dat moet? Is dat leuk voor de komende 8 maanden?
Hoi Hoi.

Ik schrijf ook graag mee. Na een miskraam begin januari gister weer positief getest. Fijn dat het meteen weer gelukt is maar ook erg spannend.

Ik zou nu 3 weken en 4 dagen zwanger zijn en dus 12 oktober uitgerekend zijn.
Het is mijn 3e kindje en ik ben 30 jaar.

Ik ga nog even al jullie berichtjes tot dusver lezen.
Leuk Jools en Abrikoos dat jullie de echo gepland hebben! En pfff, ja veel wachten.

Nonuh, spannend dat jullie het aan niemand vertellen. Dat vind ik echt zó moeilijk. Ik heb het gisteren ook verzwegen voor vriendinnen. Maar dat voelt toch niet goed, dus ik ga ze straks opnieuw bellen om het tóch te zeggen haha.
Nonuh, een tabel is wel leuk en overzichtelijk denk ik, als je dat voor elkaar krijgt!

Hier lukt het vooralsnog om het niemand te vertellen! De vrienden waarbij dat het meest lastig zal zijn hebben we ook al een paar weken niet gezien, dus we zullen zien hoe dat gaat de komende tijd.

Jagersvrouw, welkom! Spannend hoor, hopelijk blijft deze gewoon fijn zitten. :heart:
Ik ben bijgelezen!

Ik heb het dit keer niemand verteld. Mijn vorige positieve test was de dag voor kerst waardoor ik het mijn hele familie meteen moest vertellen. Dit keer wil ik denk ik afwachten tot na de eerste echo. Deze is waar ik woon gelukkig al met 7 weken dus nog 3 weekjes geduld. Mijn kinderen vertel ik het denk ik na de termijn echo.

Weten jullie al of jullie de nipt gaan doen? Ik heb dit de vorige zwangerschappen niet gedaan maar twijfel nu voor het eerst het wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er al afspraken gepland staan! Wij ook over 3,5 week.. dus nog even geduld al vliegen de weken meestal wel voorbij. Het betekent hier een switch van kamers, dus 3 kamers opnieuw inrichten... zijn vandaag maar vast begonnen met opruimen van de 1e kamer.

Nipt hebben wij de vorige keren niet gedaan jagersvrouw, maar ging nu ook voor het eerst door mijn gedachten. Maar denk dat we het wederom niet doen. Wat maakt dat je nu twijfelt?

Ik heb het aan 1 vriendin verteld.. verder wachten we tot na de eerste echo met anderen met wie we echt close zijn (zoals ouders). De rest pas na de tweede echo.
Jagersvrouw welkom!

Over de nipt, ik denk dat wij dat wel gaan doen, maar ik heb me er nog nirt echt in verdiept. Het is ons eerste kindje, dus ik wacht je info bij de verloskundige hierover af.
@Nonuh, een tabel lijkt me leuk. Maar als je geen tijd/zin hebt om dat bij te houden is het ook geen probleem hoor :)
Hallo allemaal!!

Ik lees/schrijf graag mee. Twee weken geleden zijn we erachter gekomen dat ik zwanger ben van onze eerste IUI poging na 2 jaar zelf proberen (door Corona etc konden we later beginnen).
Dit wordt ons eerste kindje. Ik ben 31 jaar en mijn vriend wordt binnenkort 29.

11 febr hebben we de eerste echo bij de verloskundige en 19 febr bij t ziekenhuis (extra echo bij verloskundige omdat partner niet mee mag naar t ziekenhuis).
Ik ben erg bang voor een missed abortion / miskraam. Lijkt me zo vreselijk!!

Verder niet veel klachten, behalve wat sneller moe na een drukke dag en wat gevoeligere borsten.
Hoi Maneschijn. Logisch dat je bang bent. Het is ook erg spannend allemaal. Gelukkig gaan de meeste zwangerschappen gewoon goed dus hopelijk kun je ook genieten.

Ik ben mijzelf aan het inlezen over de nipt. Ik neig er nu naar hem niet te doen of in elk geval de nevenbevindingen niet te doen. Maar ik ben er nog niet over uit.
Wat leuk eind oktober topic

Ook hier erg onzeker terwijl dit nummer 3 is maar wel een nakomertje

Hier 5 dagen voor nod een positieve test en volgens eigen berekening 3 oktober uitgeteld.

17 februari eerste echo ben benieuwd
Voor iedereen geniet van deze bijzondere tijd :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even lekker lopen stoeien met de tabel, is moeilijker dan ik dacht in dit programma!
Vullen jullie gegevens aan als jullie dat willen? Dat zet ik ze erin.
Ravenheart top!! Bij mij is het 1e kindje, bijzonderheden via IUI. UD 1 okt.

Hoe is het bij de rest? Hebben jullie al veel kwaaltjes?
Hoi dames,

Ook ik had een positieve test vanmorgen! Testte al sinds 9dpo een tuurstreep en zag hem met de dag oplopen!
Ik schrijf dus graag met jullie mee, ik ben 30 jaar, en heb een zoontje van 3,5, mij UD zou 13 oktober zijn 😊
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mennes, leuk dat je mee komt schrijven en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb je meteen in de tabel gezet.

Kwaaltjes blijven bij mij beetje hetzelfde. Niet supererg maar wel gewoon irritant. Soms lijkt mijn buik al opgezet!?
Welkom aan alle nieuwe dames! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

@Nonuh; je mag mijn leeftijd wel op 30 zetten, ik ben toch bijna jarig ;) En mijn UD is 3/10.

Kwaaltjes blijven bij mij ook redelijk stabiel, heb er niet al te veel last van. Soms maak ik me dan weer zorgen dat ik nog niet supermisselijk ben, en dat weer geen goed teken is. Zucht... moet er niet teveel bij stilstaan.

De NIPT ga ik wel doen. Ik twijfel nog wel over met of zonder nevenbevindingen. Ik ben echt iemand die graag zoveel mogelijk informatie wil, maar stél dat er dan iets uit de nevenbevindingen komt wat dan onduidelijk is, maak ik mezelf helemaal gek. Dus daar denken we nog even over na.
Netjes de tabel
Hierbij mijn aanvulling
Ben nog net 35 en is mijn 3e kindje
Abrikoos91 schreef:
01-02-2021 08:49
Welkom aan alle nieuwe dames! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

@Nonuh; je mag mijn leeftijd wel op 30 zetten, ik ben toch bijna jarig ;) En mijn UD is 3/10.

Kwaaltjes blijven bij mij ook redelijk stabiel, heb er niet al te veel last van. Soms maak ik me dan weer zorgen dat ik nog niet supermisselijk ben, en dat weer geen goed teken is. Zucht... moet er niet teveel bij stilstaan.

De NIPT ga ik wel doen. Ik twijfel nog wel over met of zonder nevenbevindingen. Ik ben echt iemand die graag zoveel mogelijk informatie wil, maar stél dat er dan iets uit de nevenbevindingen komt wat dan onduidelijk is, maak ik mezelf helemaal gek. Dus daar denken we nog even over na.

Nou he, hier ook onzeker door weinig kwalen haha. Weet van mijn vorige zwangerschap dat ze pas opkwamen zetten rond de 6 weken.

Maar ik kots liever nu al haha 😂 als het maar niet zo heftig wordt als van mijn zoon ( met 6 w gana spugen tot 23 weken en vanaf 28 weken tot tijdens de bevalling toe ook...)

Ik heb voor mijn zoon een MA gehad, dus vind het nu wel heel erg spannend om te moeten wachten tot de termijn echo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven