Uitgerekend 1e helft oktober 2021

25-01-2021 10:07 585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.

Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?

PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.

Naam Leeftijd Kindje UD Bijzonderheden
Joyce-851 35 3e 28/9 :heart:
Blauwe_Kat 31 1e 30/9 :heart:
Nonuh 35 2e 1/10 :heart:
Abrikoos91 30 1e 1/10 :heart:
Jools87 33 2e 1/10 :heart:
Salacia 33 3e 2/10 :heart:
Sanne_A 39 3e 8/10 :heart: draagmoeder
Piccobellobv 33 9/10 :heart:
Pinky 91 29 1e 10/10 :heart:
Louen 30 1e 11/10 :heart:
Myra22 37 3e 11/10 :heart:, recent afgebroken zwangerschap
Jagersvrouw 30 3e 12/10
Sunny-in-Perth 31 2e 14/10 echo 4/3
snoepjeskont 31 5e 15/10
Lolanu 33 2e 16/10 :heart:
Luuntje19419 31 1e :heart: 12/3 echo

Nisa1990 :hug:
Banaantje_88 :hug:
Ravenheart :hug:
Maneschijn :hug:
Worteltaart :hug:
Mennes_ :hug:
nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd
Wij hebben het nog niemand verteld, we wachten tot na de eerste echo.

Nisa; wat verdrietig! Hopelijk snel terug raak (als jullie er direct opnieuw voor willen gaan)

Blauwe kat; haha wat leuk! Echt iets om naar uit te kijken :D. Misschien moeten we dat hier ook nog invoeren, vandaag nog 3 weken wachten tot de echo, maar ik weet het ook al bijna 2 weken dus hoewel de dagen voorbij lijken te kruipen zit ik toch al bijna op de helft van het wachten :).
Wij hebben het gisteren verteld aan de familie. Was erg leuk!

Jongens, ik slaap snachts niet: word om 2 of 4 of 6 uur wakker en slaap niet meer... word he-le-maal gek.

Heeft iemand anders dit ook?
Piccobellobv schreef:
06-02-2021 06:22
Wij hebben het gisteren verteld aan de familie. Was erg leuk!

Jongens, ik slaap snachts niet: word om 2 of 4 of 6 uur wakker en slaap niet meer... word he-le-maal gek.

Heeft iemand anders dit ook?
Leuk!! Hoe waren de reacties?

Dat met dat niet slapen is ook mijn zwangerschapskwaal... vorige twee keer ook gehad o_o
Leuk om te vertellen, vond je het spannend? Hoe reageerden ze?

Dat niet slapen heb ik ook. Word rond 4 uur in wakker, ben dan nog super moe maar kan niet meer slapen. Ik weet nog dat ik dat in mijn eerste zwangerschap ook had en ook zoiets had van " ik dacht dat het slaapgebrek pas na de zwangerschap kwam ". Aan het eind van mijn zwangerschap sliep ik ook slecht door pijn aan mijn heupen weet ik nog.

Ik had bloed laten prikken bij de huisarts (woon niet in NL, hier gebruikelijk), HCG was prachtig hoog dus onzekerheid en spanning is vandaag even wat minder. Wel was ijzer laag, wat een deel van de vermoeidheid kan verklaren. Nu moet ik ijzersupplementen gaan slikken.
Fijn dat bloed prikken, dan weet je tenminste meteen wat! Hoop dat de ijzersupplementen wat doen!

De reacties op het vertellen waren super, op het feit dat mijn schoonmoeder meteen 3 oppasdagen wilde claimen en ik keihard wilde schreeuwen: IK BEPAAL ZELF WAT ER MET DE BABY GAAT GEBEUREN.

hormonen zijn enig haha
Nonuh Voor in de tabel: Mijn uitgerekende datum is wss 2-10 en mijn echo staat de 18de gepland.

Piccobellobv Ik snap je helemaal, hahaha. Die hormonen maken me echt niet gezellig.

Ik ben even iets stiller geweest, net zoals een aantal anderen hier heel erg moe. Gelukkig verder bijna geen klachten (meer). Ook aan het aftellen naar de eerste echo en tot die tijd proberen er wat minder mee bezig te zijn. Lukt wisselend :-D
Dat slapen is wel een ding hè? Ik herken het niet goed slapen gelukkig niet, maar lijk soms wel narcoleptisch: voortdurend ben ik toe aan een volgend dutje. De sneeuw oogt bijna comfortabel om een uiltje op te knappen... ik voel me een redelijk futloze mama momenteel, maar gelukkig zijn de scholen eindelijk weer begonnen, dus nu kan ik voorlopig zonder schuldgevoel even duf zijn en op de bank in slaap sukkelen. Ik slaap momenteel meer dan mijn katten!

Leuk dat je het verteld hebt, piccobellobv! Wel grappig dat ze meteen een claim leggen op oppassen. Drie dagen maar liefst! Daar zou ik ook wel een beetje hormonaal op reageren, denk ik. Al is hun enthousiasme natuurlijk hartstikke leuk.

Ik probeer fantasieën over hoe het met dit kindje zal zijn een beetje te parkeren tot na de Nipt. Ik ben toch angstiger deze keer, omdat het vorige keer misging terwijl ik helemaal geen nare voorgevoelens had. Niet dat je ooit echt in een ‘safe zone’ zit natuurlijk, maar ik durf nog niet volop het zwanger-zijn en de babyvoorpret te omarmen. Misschien pas na de twintigwekenecho.
Ik heb dit weekend toch een miskraam gehad dus moet helaas uit de tabel. Wens jullie allemaal een fijne zwangerschap toe en een hoop prachtige hartjes op de echo’s binnenkort! :redrose:
Oh nee banaantje! Wat verdrietig :hug:
Sterkte gewenst!
Banaantje, ach wat erg! Hopelijk kun je gauw weer bij een ander groepje aansluiten. :hug: Sterkte de komende tijd!
Wat verdrietig Banaantje :hug: Sterkte, en hopelijk lukt het snel om weer zwanger te worden (als jullie dat willen).
Banaantje, wat een vreselijk bericht. Heel veel sterkte de komende tijd met dit een plekje geven! :rose:
Ah nee banaantje, heel veel sterkte gewenst.. :rose:
@ picobello: drie dagen oppassen haha WOW! daar mag je best een stokje voor steken :hihi:

@myra: snap het wel hoor! Voelt toch wat zekerder na een echo danwel NIPT test. Nu lijkt het allemaal nog zo onwerkelijk.. zeker als je al eerder ervaring hebt dat het mis is gegaan.

Ik heb vandaag qua misselijkheid een mindere dag moet ik zeggen.. herken het van de vorige keren.. gaat zich nu opbouwen en hopelijk over een paar weken dan weer weg. Gelukkig werk ik veel vanuit huis.. hoe gaat dat bij jullie?
Oh nee Banaantje, wat verdrietig, en dat voor de tweede keer. Veel sterkte!

Hier gaat het redelijk, nog erg moe dus probeer zo veel mogelijk dutjes te doen. Misselijkheid valt bij mij mee, wel gekke eetlust en vaak geen zin in bepaalde dingen. Verder aftellen naar de echo, vooral omdat we nu van plan zijn om het daarna onze familie te vertellen en daar hebben we zin in!
Banaantje Sterkte banaantje!

Salacia Ik ben nog bijna niet misselijk geweest, dus hopelijk blijft dat zo. Gelukkig kan ik ook vrij veel vanuit huis werken, dus valt het niet op als ik een mindere dag heb. Dat is dan weer het voordeel van deze gekke tijd waarin we leven.

Nonuh Die gekke eetlust herken ik ook. Ineens geen zin in chocolade, hoe dan?

De eerste echo is voor Maneschijn, heel veel succes. Hopelijk zie je een mooi knipperend hartje!
Ah banaantje wat klote! Sterkte!

Ik heb juist wel trek in chocolade en daar ga ik van spugen weet ik, dus word een interessante avond dit hehe...
Ach, banaantje, wat verdrietig dat het weer mis is.. dikke knuffel! :hug:

Hier vandaag erg moe, misschien voor mij ook de eerste zwangerschapskwaal? Maar het kan ook gewoon de drukte van de afgelopen weken van thuiswerken met twee kleine kinderen zijn.. ik merk dat ik daardoor ook nog niet zo met de zwangerschap bezig ben geweest, maar misschien ook omdat ik zoiets heb van: eerst de echo maar afwachten..

Maar heb het vandaag wel aan mijn manager verteld, die was ook op de hoogte van mijn miskraam in december (omdat dat de enige dag in maanden tijd was dat ik weer eens op kantoor was en toen begon het bloeden en ben ik meteen naar huis gegaan..), misschien vooral omdat ik het fijn vind dat hij het al weet mocht het weer misgaan en dan ook iets beter snapt dat ik de combi werk en kinderen thuis soms even niet helemaal trek.

Verder weten twee goede vriendinnen van mij het al. Voor de rest wachten we nog met vertellen.

Ik weet ook nog niet goed wanneer ik het aan de kinderen wil vertellen. Hebben jullie daar al ideeën over ( bij degenen die een tweede of derde verwachten)? Toen ik zwanger was van nr 2, was de eerste nog maar 1, dus dat is wel heel anders dan nu.
Banaantje sterkte! Wat verdrietig :knuf:

Hier is het beroerd voelen begonnen. Vind het zwaar met (thuis)werken, omdat er toch dingen van je verwacht worden maar er vrij weinig uit mijn handen komt. Gelukkig nog niet spugen.
Morgen de eerste echo idd! Super spannend! Was vannacht al om 5 uur wakker en kon niet meer slapen haha. Daarna/dit weekend gaan we het onze ouders vertellen.
Spannend Maneschijn!

@Worteltaart, hoe oud zijn je kids? Lijkt mij heel bijzonder om kinderen te hebben die dat kunnen meemaken!
Piccobellobv schreef:
10-02-2021 09:31
Spannend Maneschijn!

@Worteltaart, hoe oud zijn je kids? Lijkt mij heel bijzonder om kinderen te hebben die dat kunnen meemaken!
De ene wordt in maart 3 en de andere in april 5.
Leuk Maneschijn, kan me helemaal voorstellen dat je niet meer hebt kunnen slapen haha. Ik gok dat het bij mij hetzelfde zal zijn!
Ik vind die dagen naar de echo toch tergend langzaam gaan.. Elke dag is er weer eentje die goed is gegaan natuurlijk, maar het schiet niet echt op. Hier is de misselijkheid nu op komen zetten. Ik werk ook fulltime vanuit huis en heb me gisteren meerdere malen afgevraagd hoe ik dit had moeten doen als ik gewoon op kantoor had gezeten. Ik heb nu tussen de middag gewoon even een uur op de bank gelegen, heerlijk! En de vermoeidheid vind ik ook wel heftig richting het einde van de dag. Hoe is dat bij jullie?
Veel sterkte banaantje!

Hier nog altijd weinig kwaaltjes, wel een beetje moe, maar ik denk zelfs dat dat niet persé van de zwangerschap is, maar vooral van de slechte nachten en de dagen die heel vroeg begonnen met een 1,5jarige die hier al rondloopt. Mijn partner is namelijk even moe haha. Wij wachten nog wel even met het aan grote zus te vertellen, ze is er nog wat jong voor om het echt te begrijpen, dus pas als ik echt een buik heb (en het ook geen half jaar meer duurt) denk ik dat we wel eens zullen zeggen dat er een baby in de buik zit :).

Succes met de echo morgen maneschijn! Wat leuk dat je al mag gaan!
Leuk dat je morgen al de eerste echo hebt Maneschijn! Spannend!

Hier behoorlijk veel last van de vermoeidheid. Ik werk inderdaad ook thuis, maar krijg amper iets uit mijn handen. Afgelopen dagen ook wat dutjes gedaan tussen de middag, maar dat kan vaak ook niet, en ik voel me ook wel schuldig dat ik niet zo productief ben. Tegen 21.00 uur lig ik ook al te slapen. Ik hoop stiekem toch dat deze mate van vermoeidheid niet het hele eerste trimester (of nog langer) gaat duren. Misselijkheid valt me behoorlijk mee, hoef nog niet te spugen en heb behoorlijke eetlust. Ik lust alleen geen koffie meer, daar had ik in principe niet helemaal mee willen stoppen, maar toch maar gedaan dus, haha. Ik mis mijn bakje in de ochtend toch wel, beetje cafeïne kan ik ook wel gebruiken nu!
Maneschijn, succes morgen! Heel leuk dat je dan al je eerste echo hebt.

@Louen. Ik ben ook super moe, dus ik ben blij dst ik thuiswerk. Ik doe overdag geen dutje, maar ik ben blij dat ik geen reistijd heb en dus kan "uitslapen".Pfff, gisteren lag ik om 20.30 in bed, om pas om 8u weer op te staan haha. Ik ben nu precies 6 weken, en begin me ook een klein beetje misselijk te voelen. Bijna de hele dag. En daardoor heb ik juist veel eetlust, dus ik probeer nu mijn lunch over 2 eetmomenten te verdelen. Lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven