Uitgerekend 1e helft oktober 2021

25-01-2021 10:07 585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.

Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?

PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.

Naam Leeftijd Kindje UD Bijzonderheden
Joyce-851 35 3e 28/9 :heart:
Blauwe_Kat 31 1e 30/9 :heart:
Nonuh 35 2e 1/10 :heart:
Abrikoos91 30 1e 1/10 :heart:
Jools87 33 2e 1/10 :heart:
Salacia 33 3e 2/10 :heart:
Sanne_A 39 3e 8/10 :heart: draagmoeder
Piccobellobv 33 9/10 :heart:
Pinky 91 29 1e 10/10 :heart:
Louen 30 1e 11/10 :heart:
Myra22 37 3e 11/10 :heart:, recent afgebroken zwangerschap
Jagersvrouw 30 3e 12/10
Sunny-in-Perth 31 2e 14/10 echo 4/3
snoepjeskont 31 5e 15/10
Lolanu 33 2e 16/10 :heart:
Luuntje19419 31 1e :heart: 12/3 echo

Nisa1990 :hug:
Banaantje_88 :hug:
Ravenheart :hug:
Maneschijn :hug:
Worteltaart :hug:
Mennes_ :hug:
nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd
Welkom allemaal :cheer2:

Ook wij willen de nipt doen...
Zijn er nog meer dames zo onzeker, bang dat het niet goed is..ik heb inmiddels meer dan 10 testen gedaan :facepalm:
Inmiddels 5 weken en 3 dagen zwanger, nog 2 weken tot de eerste echo
Welkom banaantje!

Joyce, ik ben ook heel onzeker inderdaad! We lopen gelijk qua termijn, zie ik. Ik had de eerste licht positieve test al met 3+3, heb nog elke dag getest tot 5 weken. :facepalm: Nu onder het mom van vertrouwen in mijn lichaam toch maar rustig afwachten tot de echo... Nog ruim 3 weken.

Voor de dames die al een miskraam hebben gehad zal het alleen nog maar spannender zijn! Inderdaad wel heel fijn dat jullie al snel weer zwanger geworden zijn. :heart:

Ik ben de laatste dagen echt intens moe, nog meer mensen daar last van? Na het avondeten kán ik gewoon niet meer. Wat dat betreft blij dat het de eerste is en ik geen kinderen rond heb rennen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Pff ja die onzekerheid, om gek van te worden... ik had vorige week 2x een tuurstreepje, gister een duidelijkere streep maar ga morgen ook nog een x testen. Ik merk dat ik wat meer behouden ben dan de vorige keer, toen overvielen ook alle symptomen me, terwijl ik nu ze herken, dat scheelt ofzo. Maar ik heb wel echt vertrouwen in deze zwangerschap, ondanks de miskraam.

En moeheid ook hier aanwezig, maar ik was sowieso moe de laatste tijd door een heftig afgelopen jaar (buiten de miskraam). Heb ook echt 0 zin in sporten, ik werd de vorige keer ook helemaal duizelig tijdens het sporten.

mbt de NIPT: die gaan wij wel doen, ik denk ook met nevenbevindingen.

Hebben jullie het al verteld aan anderen? Of wachten jullie tot de echo?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog niets verteld en ik ben ook zooo onzeker. Nu ook 5+3 en een week geleden voor het laatst getest. Toen waren de testen op en bewust geen nieuwe gekocht.
De kwaaltjes gaan hier op en neer, want ook onzekerheid geeft op de goede dagen, het is ook nooit goed! Deze tweede keer is echt anders, om met die extreme vermoeidheid te dealen terwijl er ook een dreumes is.
Myra22 schreef:
02-02-2021 18:44
Zou ik mee mogen schrijven? Vanmorgen heb ik positief getest. Ik was net gestopt met werken door burn-outklachten. Ik dacht dat het de combi werk-thuisschool was die me das omdeed, maar nu snap ik de totale uitputting helemaal. Mijn vorige zwangerschappen waren ook zo vermoeiend aan het begin. Ook plotselinge zin in vlees (ben vegetariër, maar niet als ik zwanger ben) en afkeer van koffie zijn opeens verklaard! Ik ben heel blij want het was eigenlijk onze laatste poging voor een derde kindje. Vorig jaar heb ik eind januari mijn derde zwangerschap afgebroken na een slechte nipt en vlokkentest. Dit is nu dus wel een zogenaamde hoogrisicozwangerschap. Het zal een spannend eerste trimester worden. 26 februari eerste echo, 13 oktober uitgerekend. Ik ben 37 en heb twee zoons van vijf en acht jaar. Ik hoop zo dat het deze keer wel goed gaat!

Ik kijk ernaar uit om jullie verhalen te volgen en in oktober samen babygeluk te vieren!
Ik quote mezelf even omdat ik de indruk krijg dat niemand mijn bericht heeft gelezen :-( Ik ben nieuw op het forum, dus misschien doe ik iets verkeerd? Ik hoop dat het nu wel zichtbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Myra,
Welkom en gefeliciteerd, wat een zenuwen voor jou!

Ik had je eerdere bericht inderdaad niet gezien terwijl ik nog alle berichtjes had doorgespit voor de tabel. Maar als ik nu terugscrol zie ik het bericht wel opeens, heel raar. Sorry als we er eerder overheen hebben gelezen, je bent natuurlijk van harte welkom om mee te kletsen.
Welkom Myra!

Als je met een nieuw account plaatst moet het eerste bericht goedgekeurd worden, heb ik begrepen. Dus daarom zal het misschien even geduurd hebben voordat je bericht zichtbaar werd.

Wat een spanning voor jou inderdaad! Hopelijk vliegt het eerste trimester voorbij en gaat alles gewoon helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Myra, wat een heftig verhaal. Kan je wel een beetje genieten nu?
@Myra, voor jou dus een extra spannend eerste termijn. Ik heb ook de 26e mijn eerste echo, ik zal aan je denken!

@banaantje, ik wil wachten tot na de echo, merk dat ik toch nog erg onzeker ben. Heb eigenlijk ook nog nauwelijks zwangerschapskwaaltjes, waardoor het nog niet helemaal echt voelt.
Dank voor jullie welkom! Fijn dat ik mee mag schrijven. Ik denk dat ik inderdaad onzichtbaar was omdat het mijn eerste post was.

Ik schrik er altijd van hoeveel vrouwen een miskraam krijgen. Dat lijkt me heel heftig. Van mijn vorige afgebroken zwangerschap vond ik vooral die momenten tussen hoop en vrees zo moeilijk (zou het misschien tóch goed zijn?). Dat je zo van je blije verwachting in diepe droefheid gestort wordt heeft echt een emotionele rollercoaster tot gevolg.

Gisterenavond had ik wat bruin bloed en vandaag weer. Ook wat menstruatieachtige krampen. Nu maak ik me zorgen. Normaal zou het nu dag 1 van de menstruatie zijn, dus het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn... ik hoop geen supervroege miskraam in elk geval. Voel me al totaal zwanger met rare eetlust en supervermoeidheid dus fingers crossed.

Over de NIPT: ik heb die test mijn eerste zwangerschappen niet gedaan (was toen ook minder toegankelijk), maar vorige keer wel omdat ik toch al 36 was en ik die derde keer ook rekening moest houden met mijn kinderen en de impact van een gehandicapt zusje/broertje op hun leventjes. En toen was het dus mis. Ik zou het nu wel weer doen, want ik heb 1 % kans dat dezelfde afwijking weer gevonden wordt. Dat lijkt weinig, maar vorige keer had ik 0,03 % kans dat het mis was en toen was ik toch ook die ene pechvogel. Dus statistieken stellen me niet meer gerust. Ik probeer wel gewoon vertrouwen te hebben dat de dingen gaan zoals ze moeten gaan. Dat wordt de grote oefening voor deze zwangerschap, om het een beetje draaglijk te houden en er misschien zelfs voorpret en plezier aan te beleven.
Alle reacties Link kopieren
Heftig Myra! Welkom en zal duimen dat alles goed is deze keer.

Die vermoeidheid ken ik gelukkig helemaal niet tijdens mijn eerdere zwangerschappen (en nu ook nog niet). Ben normaliter al vrij energiek en tijdens zwangerschappen lijkt de ‘uit-knop’ helemaal verdwenen te zijn.. slaap veel minder ook dan (dat is overigens wel best vervelend). Verder alleen af en toe wat misselijk, maar het is pas week 5 nu natuurlijk. Als het hierbij blijft hoor je mij niet klagen.

Hopelijk gaat de tijd een beetje snel en hebben we allemaal een goede eerste echo.
Wat een heftig verhaal Myra... hopelijk kun je straks toch een beetje genieten..

Hier weet alleen mijn zusje het...we willen het pas na de echo vertellen. De echo is over precies 2 weken en ben ik 7 weken en 3 dagen....vind het zo spannend
Alle reacties Link kopieren
Over de onzekerheid: Ik heb dat niet zo,of ik probeer dat te blokken. Mijn vent liet van de week de cijfers op kans op een miskraam zien, dat wil ik liever niet weten :)

Myra: welkom,heftig om in een burn out te zitten met deze hormonen denk ik en spannend ook gezien je vorige zwangerschap.

Over de NIPT, die ga ik zeker doen. En ik ga het ook afbreken als het niet goed is.

Over vertellen, wij gaan het deze week aan familie vertellen, als het mis is zou ik het ook fijn vinden als ze ons kunnen steunen.
Alle reacties Link kopieren
Myra, hoe is het nu? Hoop niet dat het bloeden heeft doorgezet!

Over die onzekerheid: pff, breek me de bek niet open! Heb er heel erg last van. Gelukkig kan ik mezelf afleiden met werk waar ik het super druk heb. Maar elke dag tel ik wel echt als eentje waarbij de kans kleiner is geworden dat het mis kan gaan. Volgens mij hebben meerdere vrouwen dit na een miskraam, of gewoon überhaupt. Ben vandaag 4 weken en 4 dagen. Heb vanochtend nog getest ter gerustelling, was weer een knaller. Dus denk dat ik er nu wel mee moet stoppen, haha. Wil de tijd heel graag doorspoelen!

Over vertellen, mijn moeder weet het al en de rest van onze ouders vertellen we het over twee weken omdat dat toevallig zo uitkomt. Vind het ook fijn dat zij ons kunnen steunen, mocht het misgaan. Ik zou het heel moeilijk vinden om het bijv voor mijn eigen ouders 12 weken verborgen te houden.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook bloedverlies sinds einde van de ochtend. Eerst dacht ik nog een gesprongen vaatje ofzo, maar nu blijft het donkerroze en bruin. Ik heb er niet echt een goed gevoel bij, al gaat het anders dan de vorige keer. Vandaag precies even ver als dat vorige keer de miskraam echt doorzette. Ik baal zo enorm hiervan.
Hè Banaantje, wat supervervelend. Zou het nog een late innesteling kunnen zijn? Ik heb twee dagen beetjes bruin bloed verloren (ik denk 12 goede druppels, al is dat natuurlijk niet echt meetbaar in een inlegkruisje), maar vandaag niks meer. Ik heb besloten niet van het ergste uit te gaan, omdat ik meer bloed zou verwachten bij een miskraam, maar misschien is het ijdele hoop. Als ik me over twee weken nog steeds zo zwanger voel en duidelijk positief test, dan probeer ik de angst even te parkeren tot de echo. Nu zit er niks anders op dan wachten... konden we inderdaad dit stukje zwangerschap maar doorspoelen, zoals jij schreef, Louen.

Over vertellen: ik heb het mijn baas verteld (als medeverklaring voor mijn uitputting (denk eigenlijk geen burn-out maar gewoon hondsmoe door zwanger en kinderen thuis in combinatie met werk - ik hoop in maart weer aan het werk te gaan), twee vriendinnen en mijn moeder en haar man. Best wat mensen, maar het is toch inderdaad ook fijn om wat steun te krijgen mocht het niet goed gaan. Mijn zwangerschappen zijn tot nu toe ook steeds het zwaarst geweest in het eerste trimester (tweede en derde trimester klachtenloos tot allerlaatste walrusfase) en dan is het zo raar om niks te zeggen, maar wel gewoon een wrak te zijn opeens.
Alle reacties Link kopieren
Helaas schrijf ik niet meer met jullie mee dames... vorige week is mijn zwangerschap fout gegaan.
Ik wens jullie heel veel geluk 🍀 🍀
@Banaantje, wat vervelend. Hopelijk is het morgen weer over!

En welkom voor alle nieuwe dames. Sorry dat ik niet op jullie allemaal reageer, maar het is lastig om te reageren en scrollen met mobiel.

Ik ben ook echt aan het aftellen naar de echo. Ik heb een grote doos met chocolaatjes gekocht, van elke soort 2. Dus iedere avond nemen we er beide 1, en op de dag van de echo de laatste. Een soort adventkalende haha.

Verder hebben wij het al wel aan meerdere mensen verteld. Dat komt omdat we ivf deden, en veel mensen met ons meeleefden. Maar na de echo gaan we het meer mensen vertellen, zin in!
Alle reacties Link kopieren
@ Nisa: wat ontzettend naar! Sterkte :hug:

@ de dames met bloedverlies: hopelijk een late innesteling of iets anders onschuldigs.. duim voor jullie!
nisa1990 schreef:
04-02-2021 19:21
Helaas schrijf ik niet meer met jullie mee dames... vorige week is mijn zwangerschap fout gegaan.
Ik wens jullie heel veel geluk 🍀 🍀
Ah nee! Was het overduidelijk mis of bestaat er nog een kansje...? Sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Och Nisa, wat verdrietig :hug: hopelijk ben je net zo snel weer zwanger als deze keer. 5 positieve testen is natuurlijk niet vals positief.

Banaantje, wat een spanning zeg, en zo weinig wat je nu kunt doen. Ik duim voor je!

Fijn dat het bloeden bij jou gestopt is Myra! Ik heb nooit innestelingsbloed gehad, maar een paar druppels klinkt wel alsof het dat kan zijn.

Ik ben morgen 6 weken, wat kruipen die dagen/weken toch langzaam voorbij. Echo nog niet definitief gepland maar waarschijnlijk rond de 8 weken.
Alle reacties Link kopieren
@Nisa, wat verdrietig, dikke knuffel!

@ blauwe kat, wat een goed idee van die chocolaatjes!

@banaantje, hoe is het nu?

@Myra, hopelijk was het bij jou een innestelingsbloeding en gaat het nu verder goed.

Wat een onzekerheid zo in die eerste weken he. Ik ben wel blij met de afleiding van de kinderen en mijn werk. Ik heb gister ook de verloskundige gebeld, ze stelde voor om de eerste echo al vrij vroeg te doen, bij 7,5 week, dus nu heb ik een afspraak staan op 23 februari.
Alle reacties Link kopieren
Even korte update: gisteren is t gebleven bij eenmalig bloedverlies gelukkig. Er blijft wel een beetje bruin achter op het wc papier maar dat is echt met goed speuren en ook niet in maandverbandje te zien oid. Symptomen zijn nog aanwezig (wel wisselend mr dat was hiervoor ook).
Ik wacht maar weer af. Ben nu 4+4, een dag verder dan de vorige keer.
Als t hierbij blijft, bel k maandag ook de verloskundige.
@Banaantje en Myra; hopelijk blijft het bloedverlies hierbij! Zo spannend en onzeker deze weken.

@Nisa; wat verdrietig :hug: hopelijk mag je snel weer bij een ander groepje aansluiten!

@Blauwe kat; die chocolaatjes vind ik ook een super leuk idee! Even kijken of ik ook zoiets ga doen, het aftellen duurt zooo lang.

Het niet vertellen is hier nog steeds gelukt, hoop dat de vermoeidheid morgen meevalt als een goede vriend langskomt. Kan wel hele dagen slapen :zzz: Merk dat ik toch graag de bevestiging van die eerste echo wil voor we het gaan delen met de eerste mensen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Abrikoos, ik kan ook echt de hele dag slapen, zo bizar en ook logisch tegelijk.

Wij hebben het ook nog niemand verteld, paar keer wel op het punt gestaan maar toen toch maar weer niet. Als ik er dan over nadenk weet ik eigenlijk niet waarom ik het niet aan mijn ouders en/of beste vriendin zou vertellen, maar anderzijds het gevoel dat als de één het weet we dan wel iedereen "moeten" vertellen (beide ouders, broers, zussen, beste vriendinnen etc). Nouja, ik zie wel weer hoe het loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven