Uitgerekend 1e helft oktober 2021

25-01-2021 10:07 585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.

Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?

PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.

Naam Leeftijd Kindje UD Bijzonderheden
Joyce-851 35 3e 28/9 :heart:
Blauwe_Kat 31 1e 30/9 :heart:
Nonuh 35 2e 1/10 :heart:
Abrikoos91 30 1e 1/10 :heart:
Jools87 33 2e 1/10 :heart:
Salacia 33 3e 2/10 :heart:
Sanne_A 39 3e 8/10 :heart: draagmoeder
Piccobellobv 33 9/10 :heart:
Pinky 91 29 1e 10/10 :heart:
Louen 30 1e 11/10 :heart:
Myra22 37 3e 11/10 :heart:, recent afgebroken zwangerschap
Jagersvrouw 30 3e 12/10
Sunny-in-Perth 31 2e 14/10 echo 4/3
snoepjeskont 31 5e 15/10
Lolanu 33 2e 16/10 :heart:
Luuntje19419 31 1e :heart: 12/3 echo

Nisa1990 :hug:
Banaantje_88 :hug:
Ravenheart :hug:
Maneschijn :hug:
Worteltaart :hug:
Mennes_ :hug:
nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd
Pfoe Mennes, zoveel spugen hoop ik dan ook weer niet op, haha!

Ik kan me voorstellen dat het extra spannend is nu. Zo'n MA lijkt me echt verschrikkelijk, dat je er dan tijdens de echo achter komt.. Krijg je geen vitaliteitsecho? Ben blij dat ik die wel krijg, dat vind ik al zo lang wachten nog!
Hoi allemaal!

Ik zou ook graag willen meeschrijven als dat mag. Ik ben er dit weekend achter gekomen dat ik zwanger ben. Mijn uitgerekende datum zou 10 oktober moeten zijn.

Ik ben 29 en dit wordt mijn eerste kindje. Vanmiddag even kort de verloskundige gesproken. Ik heb mijn eerste echo afspraak op 26 februari.

Ik merk dat ik nog niet helemaal besef. Ik ben automatisch in regelstand gesprongen, maar heb nog helemaal niet een zwanger gevoel. Ook nog geen kwaaltjes als misselijkheid of pijnlijke borsten, maar dat kan natuurlijk allemaal nog komen. :nut:
Alle reacties Link kopieren
Super de tabel! Toch altijd wel handig.

Mijn leeftijd is 33 en hebben de 25e de eerste echo. UD is 4/10 denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 33; en heb mijn eerste echo op 26 februari.
Ik ga ook de nipt laten doen, wordt hier in BE vrij standaard gedaan sinds enkele jaren. Wat bedoelen jullie met nevenbevindingen? En wat laat je dan nakijken als je niet op nevenbevindingen test?
Welkom Pinkt!

@Nonuh, voor de tabel:
31, 1e kindje, 6/10

Jools, ik weet het nog niet. Ik denk dat we nipt met nevenbevindingen doen, maar hebben het nog niet overlegd.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven of zitten jullie vol, kan mij ook voorstellen dat jullie een niet te grote groep willen dus anders open ik een nieuwe :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook nog graag meeschrijven! Vanochtend getest. Maar als picobello en ik beter een nieuw topic kunnen openen, is dat ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog eentje die graag mee zou willen schrijven! (of meeschrijven aan een nieuw topic uiteraard)
Abrikoos91 schreef:
01-02-2021 14:22
Pfoe Mennes, zoveel spugen hoop ik dan ook weer niet op, haha!

Ik kan me voorstellen dat het extra spannend is nu. Zo'n MA lijkt me echt verschrikkelijk, dat je er dan tijdens de echo achter komt.. Krijg je geen vitaliteitsecho? Ben blij dat ik die wel krijg, dat vind ik al zo lang wachten nog!
Helaas doen ze bij ons alleen jonge zwangerschap echo's met 7 weken. En die vallen onder de categorie pret echo, is volgends de overheid contact beroep, dus mag nu helaas niet. Stiekem hoop ik dat vanavond tijdens de persconferentie er iets over gezegd wordt. Zodra het mag boek ik gelijk een echo. Haha

Welkom alle nieuwe dames! :flirting:
Mennes_ schreef:
02-02-2021 09:41
Helaas doen ze bij ons alleen jonge zwangerschap echo's met 7 weken. En die vallen onder de categorie pret echo, is volgends de overheid contact beroep, dus mag nu helaas niet. Stiekem hoop ik dat vanavond tijdens de persconferentie er iets over gezegd wordt. Zodra het mag boek ik gelijk een echo. Haha

Welkom alle nieuwe dames! :flirting:
Het lijkt er toch op dat de ene verloskundige er anders mee omgaat dan de andere, ook als ik andere topics lees. Toch wel apart. Mijn eerste echo is gewoon gepland met 8+5. Eerste zwangerschap, dus geen medische indicatie o.i.d.

Nieuwe dames, gefeliciteerd! Wat mij betreft mogen jullie nog aansluiten, tenzij anderen het groepje groot genoeg vinden.
@Mennes, ik hoop dat je nog een vroege echo kunt plannen. Bij hoeveel weken is je eerste echo anders?

Welkom Picco, Worteltaart en Louen! Gezellig als jullie mee schrijven. En gefeliciteerd met jullie zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Piccobellobv, Louen en Worteltaart, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wat mij betreft heel leuk als jullie mee schrijven. Als je in de tabel wil kunnen wat gegevens achterlaten!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig! Voor ons is het het eerste kindje, 30 jaar. Uitgerekende datum 11 oktober. Mijn vroege echo gaat wel door op 22 februari omdat ik in november een vroege miskraam heb gehad. Het is dus extra spannend! Vind het een beetje eng om hier mee te schrijven omdat je het dan ook uitspreekt ofzo, maar we zijn natuurlijk super blij!

Hier eigenlijk geen kwaaltjes behalve wat gevoelige borsten, moe en echt 0 eetlust. Hopelijk trekt dat nog bij! Normaal hou ik ook echt van mn koffietje in de ochtend, maar die vind ik nu naar niets smaken, Oh, en over de nipt, die willen wij ook laten doen met nevenbevindingen. Maar goed, eerst maar even van dag naar dag leven :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ik er nog bij kan. Ik ben 39, zwangervan de derde en heb al twee jongens van 2 en 4 jaar oud. Ook ik heb twee maanden geleden al een positieve test gehad, maar dat eindigde in een vroege miskraam. Dus ik zit nog een beetje in de modus van "eerst maar eens kijken of dit goed blijft gaan". Afgelopen weekend had ik de krampen die ik normaal heb bij een ongesteldheid, maar nu weer nergens last van.

De nipt gaan we wel doen, inclusief nevenbevindingen, hebben we bij de vorige zwangerschap ook gedaan. Voor mij zou een slechte uitslag ook een reden zijn om de zwangerschap af te breken.
worteltaart wijzigde dit bericht op 02-02-2021 22:15
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die ook pas getest hebben, hebben jullie de verloskundige al gebeld? Ik heb zelf de neiging nog even te wachten. Vorige keer dus wel gedaan en toen twee dagen later moeten melden dat de echo niet meer nodig was..
Blauwe_Kat schreef:
02-02-2021 10:14
@Mennes, ik hoop dat je nog een vroege echo kunt plannen. Bij hoeveel weken is je eerste echo anders?

Welkom Picco, Worteltaart en Louen! Gezellig als jullie mee schrijven. En gefeliciteerd met jullie zwangerschap
Ik heb via via een bureau gevonden die nog pretecho's doen, ook met 7 weken. Heb haar bericht of het kan. Anders is de eerste echo pas met 10 weken.
Worteltaart schreef:
02-02-2021 16:18
Voor degenen die ook pas getest hebben, hebben jullie de verloskundige al gebeld? Ik heb zelf de neiging nog even te wachten. Vorige keer dus wel gedaan en toen twee dagen later moeten melden dat de echo niet meer nodig was..

Nee nog niet, wij mogen ze bellen voor vragen nu, maar pas rond de 6 weken mogen we bellen om een intake te plannen.
Zou ik mee mogen schrijven? Vanmorgen heb ik positief getest. Ik was net gestopt met werken door burn-outklachten. Ik dacht dat het de combi werk-thuisschool was die me das omdeed, maar nu snap ik de totale uitputting helemaal. Mijn vorige zwangerschappen waren ook zo vermoeiend aan het begin. Ook plotselinge zin in vlees (ben vegetariër, maar niet als ik zwanger ben) en afkeer van koffie zijn opeens verklaard! Ik ben heel blij want het was eigenlijk onze laatste poging voor een derde kindje. Vorig jaar heb ik eind januari mijn derde zwangerschap afgebroken na een slechte nipt en vlokkentest. Dit is nu dus wel een zogenaamde hoogrisicozwangerschap. Het zal een spannend eerste trimester worden. 26 februari eerste echo, 13 oktober uitgerekend. Ik ben 37 en heb twee zoons van vijf en acht jaar. Ik hoop zo dat het deze keer wel goed gaat!

Ik kijk ernaar uit om jullie verhalen te volgen en in oktober samen babygeluk te vieren!
Alle reacties Link kopieren
Is er nog ruimte voor nog een meeschrijver? :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Welkom banaantje!
Alle reacties Link kopieren
Oh en Pinky ook welkom natuurlijk! En banaantje!
Op naar veel fijne zwangerschappen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwe dames! Wat mij betreft gezellig als er wat meer mee schrijven hoor :-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Ik ben 32, en dit wordt ons 1e kindje. Net zoals worteltaart in december een vroege miskraam gehad en daardoor vertrouw ik het nog niet helemaal. Ik denk dat mijn uitgerekende datum 9 of 11 oktober is —> voor de miskraam cyclus van exact 26 dagen, cyclus na miskraam 28 dagen en nu pas na 29 dagen na vorige menstruatie een duidelijke test.

Vorige keer had ik vroeg de vlk gebeld, nu wacht ik denkk tot volgende week (tot ik 5wkn ben) Ik hoop op een vitaliteitsecho met 7 wkn...
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor het welkom en ook alweer welkom nieuwe dames!

Ik ben 9 oktober uitgerekend( denk ik ) . Ik ben 33, mijn vent 35. Eerste zwangerschap dus ik snap nog niet heel veel van het proces wat er nu gaat volgen haha. Volgens mij is stap 1 nu de verloskundige bellen. Ik heb een maagverkleining gehad en ik wil daarom heel graag vitamines laten orikken nu. Dus daar ga ik eerst op aandringen :)

Voor de dames boven mij: lijkt mij erg spannend als je een miskraam heb gehad ...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel aangepast, hoop dat alles klopt tot nu toe!

Wat extra spannend zeg, voor de dames die recent een miskraam hebben gehad. Ik vind het al spannend zonder die ervaring. Wel super dat jullie zo snel weer zwanger zijn.

Ik denk dat wij wel de NIPT gaan doen, heb ik bij mijn eerste ook gedaan. Toen ook met nevenbevindingen, en nu weer denk ik. Nog niet echt over nagedacht overigens, eerst maar eens deze weken doorkomen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven