Uitgerekend (1e helft van) juni 2022

29-09-2021 16:22 285 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie schrijft er mee? Ik ben zelf uitgerekend op 1 juni en dus nu 5 weken zwanger van mijn tweede kindje. We hebben al een dame van 2,5. Vandaag de verloskundige gebeld en de echo ingepland. Ik vind het maar weer spannend...

[/td]
NaamKindjeUDBijzonderheden
Limobel23 junieen meisje!! :cheer2:
Sunshine-1811 juni
Keesje-aap2?
Washetmaarwat23 juni
Snunnie27 junieen jongen!! :cheer:
Pip-321213 junieen meisje :cheer2: 20 weken echo op 20 januari
Cookieholic21 juni11 januari 20-weken echo
Jasmijn1209220 juni
Groene ridder17 junieen jongetje! :cheer2:
Lotje1234514 juni
Slaapkop122 junio
Ongeduldigaard117 junijongetje :cheer2:
Goede 16 weken echo gehad, 2 februari de 20 weken echo
BiebieGW113 junijongetje :cheer: 20-1 de 20-weken echo
JMathilde3e23 juni3e meisje! :yes: | 2 februari 20-weken echo
Victoria_87213 juni
Blauwe regen25 juniMeisje :hello: | 10 januari 20 weken echo
cookieholic wijzigde dit bericht op 11-01-2022 15:01
Reden: Tabel
72.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn, Washetmaarwat. Een hele geruststelling zo.. Dat is een spannend moment, Cookie. Zou ik tegen die tijd ook hebben als je dan eenmaal bloed hebt geprikt . Succes nog even met wachten!

@Mathilde, ik zou een opleiding gaan doen. Dat kan nog steeds gewoon, met een onderbreking, maar ben wel benieuwd hoe de reactie is. Vooropgesteld zou ik het zelf heel raar vinden als er negatief op gereageerd zou worden want zoiets plan je niet. Maar toch ben ik blij als ik het verteld heb. Ik zou ook wel willen wachten op de NIPT maar ik heb nu al moeite om mijn gewone kleding aan te hebben. Strakkere shirtjes doe ik al niet meer aan onder een vest oid, het is steeds wolle wijde truien, haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk om te horen dat de termijnecho's goed zijn verlopen.
Ik vond het een heel bijzondere ervaring om een levend wezen in mijn buik te zien bewegen en te horen en zien dat er armpjes en beentjes aanzitten en dat het hartje klopte. Had niet verwacht dat het zo emotioneel kon zijn en zo een bijzondere ervaring.

Wij gaan wel voor de nipt en 13-weken echo. Hoewel ik wel merk dat emotioneel de keuze steeds moeilijker wordt om een keuze te maken mocht de uitslag niet zo goed zijn.
Maar gezien wat ik als zus van een gehandicapt broertje heb meegemaakt en vooral gezien heb wat het mijn ouders allemaal heeft aangedaan, lijkt het ons het beste om vooraf te weten hoe of wat.
We hebben maandagavond de counseling hiervoor en dan gaan we de nipt afspreken.

Verbazingwekkend heb ik nog steeds niet heel erg last van dingen, behalve vermoeidheid en boertjes laten.
Sterkte voor allen die wel echt last hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat er zoveel goede echo’s zijn! Hier ook een goede termijnecho gehad en ik ben uitgerekend op 7 juni. Ondertussen bij iedereen bekend en dat vind ik toch wel prettig!
4 december hebben we de 13 weken echo, maar doen geen NIPT.
13 december komt er iemand bij ons thuis voor een geslachtsbepalings echo, zooo benieuwd!

Ik zal vanaf nu proberen wat actiever te zijn, dan is het ook wat makkelijker bij te houden. :-D
Wat fijn dat er zoveel positieve echo’s zijn geweest. Ik ga volgende week donderdag bloedprikken voor de NIPT met nevenafwijkingen. Hier toch voor gekozen ondanks dat het ook voor veel overbodige kopzorgen kan zorgen. Ik denk dat als er al ergens kans op is, ik daar beter mee om kan gaan als ik tijd heb om dat te verwerken.
Het geslacht wil ik, denk ik, niet weten. Maar dat kan zo veranderen.

Wij hebben het nu al een paar mensen verteld, maar willen het pas echt vertellen als de 13 weken echo is geweest. Die staat gepland op 06 december.
Ik merk wel dat ik daar echt naar toe leef, dit geheim houden is toch erg moeilijk!

@ongeduldigaard: dat kokhalzen komt mij ook heel bekend voor. Of boven de WC staan zonder dat er iets komt of een klein beetje ‘gal’?.

@cookie: Vooral heel veel zoetigheid. Kan de hele dag wel snoep eten. Chocolade doet het ook erg goed.
Ook appels zijn erg gewild nu, maar een banaan krijg ik niet weg..
Ben jij helemaal van de misselijkheid af?

@Pip; ja onze termijnecho was goed, heel fijn. Krijg er nu steeds meer vertrouwen in.
Fijn dat jullie echo ook goed was! Je bent net een dag eerder, wij hebben nu 14 juni als uitgerekende datum gekregen, 2 daagjes later als eerst aangegeven.
@Washetmaarwat: Wat fijn dat de NIPT ook goed is! En wat snel al de uitslag.

@ Jasmijn ik snap je spanning, maar het komt vast helemaal goed. Ze reageren vast positief!
Alle reacties Link kopieren Quote
BieBieGW schreef:
21-11-2021 14:45
Wij gaan wel voor de nipt en 13-weken echo. Hoewel ik wel merk dat emotioneel de keuze steeds moeilijker wordt om een keuze te maken mocht de uitslag niet zo goed zijn.
Maar gezien wat ik als zus van een gehandicapt broertje heb meegemaakt en vooral gezien heb wat het mijn ouders allemaal heeft aangedaan, lijkt het ons het beste om vooraf te weten hoe of wat.
Klinkt misschien heel maf, sorry, maar vind dit fijn om te lezen - het is soort van herkenbaar. Al heb ik geen gehandicapt broertje, wel een nichtje. Bij de 2e zijn we vanwege dat emotionele aspect niet voor een NIPT gegaan (voor de 1e zijn we er zelfs nog voor naar Antwerpen gegaan, want het was nog net niet beschikbaar in NL). En vanwege de mogelijke impact op het gezin icm mijn leeftijd doen we het nu wel weer. Wat heftig dat je hebt gezien hoeveel het met je ouders deed.

Overigens moet iedereen vooral lekker zelf weten! Ik heb het dus straks op 3 verschillende manieren gedaan ;-).

Blondtje Die afweging snap ik ook helemaal! En moeilijk hè? Geheim houden terwijl je het van de daken wil schreeuwen. Aan wie heb je het al verteld?

Snunnie wat goed zeg!! En wat een luxe... Een geslachtsbepaling thuis haha! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Jasmijn Ah, vandaar! Dan kan ik me voorstellen dat het spannend is. Wel fijn dat de opleiding dan nog mogelijk is, ook voor jezelf :). Heerlijk dat je buikje al groeit! Hier ook, al ziet het er meer uit alsof ik goed geboerd heb tijdens corona 😅. Heb toevallig een overleg met mijn leidinggevende na de termijnecho, dus het wordt toch ook eerder dan de NIPT. Op zich fijn dat het vlg week dus out in the open is.

Washetmaarwat wat top van je NIPT! Een enorme opluchting kan ik me zo voorstellen. Ik vind het nu al spannend en hoop op eenzelfde soort (snelle!) uitslag als jij... Al ben ik jonger met 36, de cijfers zijn er niet veel positiever op.

Heftig trouwens, van je miskramen. Ik had er vorig jaar maar 1, maar was daar al kapot van.

Ik duim voor je Cookie!

Hier loop ik dus wat op jullie achter, maar merk met 9+2 (of 9+4 als ik de laatste meting doortrek) al dat de kwaaltjes minder worden. Hoe zat dat bij jullie? Ik weet het echt niet meer van de vorige zwangerschappen 🙈. Ene kant fijn, andere kant gekmakend. Nog een week tot de termijnecho 🤞🏻
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanavond hadden we het counseling gesprek en aangezien bij de echo de meting nog niet op 33mm zat, gingen ze proberen te luisteren met de doptone. Ze zei nog van te voren, het kan wat lastig zijn. Maar toen ze de doptone op mijn buik zette, was het gelijk goed hoorbaar.
Toch wel weer fijn die extra bevestiging.
Alle reacties Link kopieren Quote
mathilde deze vrouw doet echo’s aan huis heel leuk! Bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan. En omdat het thuis is kan mijn moeder bijv ook komen kijken.
Dat de kwaaltjes minder worden is goed mogelijk hoor! De piek is 9 weken daarna daalt het hcg hormoon weer.

Biebiegw wat fijn dat jullie de baby gelijk konden horen :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn BieBie!

En lief nog, je bemoedigende woorden Snunnie. Je had gelijk, want de termijnecho vanmorgen was perfect. Baby lag eerst stil waardoor meten perfect kon: uitgerekende datum is nu 23 juni! 2 dagen vooruit gezet dus. Pal daarna begon het heerlijk heen en weer te hupsen. Blijft zo bijzonder. Heb nu de rest in gang gezet, zoals NIPT, 13 en 20 wekenecho. Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag zou ik mijn 13 weken echo hebben, maaar... positief getest op corona.

Zo balen, juist ook omdat ik niet weet of ik binnen de termijn van het onderzoek al uit quarantaine ben.

Voel me beroerd, misselijkheid en overgeven is weer helemaal terug, energie totaal weg..

Sorry, even zeuren hoor :'(
Alle reacties Link kopieren Quote
Klotezooi Cookie!! Op alle fronten echt. Ik wens je sws beterschap en hopelijk alsnog een 13 wekenecho...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat balen cookie!!!
Ik baal met je mee. Hier ook corona. Kreeg echt net na de termijnecho klachten. Voelde me nog wel schuldig tegenover de echoscopiste, gelukkig heeft zij het niet gekregen. Ik duim dat volgende week de 13 weken echo door kan gaan..
Klote dat je je zo beroerd voelt zeg!
En je kindje en partner. Zijn die ook ziek?
Veel beterschap en een dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren Quote
pip-321 schreef:
30-11-2021 19:37
Wat balen cookie!!!
Ik baal met je mee. Hier ook corona. Kreeg echt net na de termijnecho klachten. Voelde me nog wel schuldig tegenover de echoscopiste, gelukkig heeft zij het niet gekregen. Ik duim dat volgende week de 13 weken echo door kan gaan..
Klote dat je je zo beroerd voelt zeg!
En je kindje en partner. Zijn die ook ziek?
Veel beterschap en een dikke knuffel!
Ach wat vervelend, hoe voel je je?

13 weken echo kun je doen tot 14 weken en 5 dagen. Hopelijk is dat optijd genoeg voor je. Ik ben morgen 14 weken dus ik denk dat ik m op mijn buik kan schrijven..

Partner is ook positief maar heeft gelukkig minder klachten. Dochter nog niet laten testen, maar die is de vrolijke ontdeugende peuter die we kennen.

Bedankt, hopelijk voel jij je ook snel beter!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfff Cookie, zo balen seg. Lijken mij wel eerder zwangerschapssymptomen dan coronasymptomen hopelijk?

Ik heb vandaag een goeie (uitgebreide) nipt test- resultaat gekregen. Iedereen van mijn omgeving (inclusief vriend) dacht dat het een meisje zou zijn gezien hij veel zussen heeft, maar ik als enige dacht een jongetje en het blijkt nu ook een jongetje te zijn :flirting: :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend Cookie en Pip hopelijk worden jullie er niet te ziek van en kunnen jullie toch nog de echo krijgen. Rot dat het overgegeven weer helemaal terug is Cookie. Hopelijk wordt dat snel minder!

Fijn nieuws ongeduldigaard! Leuk ook een jongetje!

Ik heb geen Corona maar ben al wel 2 weken goed ziek. Een luchtweg infectie, voorhoofdsholteontsteking, bijholteontsteking, dubbele oorontsteking en kan echt niks meer van de druk hoofdpijn. Als ik morgen nog koorts heb, gaat vrijdag de 13 weken echo voor mij ook niet door en er is ook geen optie voor een andere datum, want maandag zit vol en daarna zit ik over het termijn heen. Helaas zit ik nu nog op 38,9, dus ik heb er een hard hoofd in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah washetmaarwat, wat balen. Duimen voor je dat de koorts snel zakt. Klinkt ook echt niet fijn zo ziek. Beterschap.

Ongeduldigaard: wat leuk, een jongen! En dat jij het goed hebt.
Het spugen is niet echt een specifiek symptoom van corona, vermoeidheid en je niet lekker voelen wel, ik heb het idee dat dat de misselijk heel erg triggert. Het lijkt ook wel erger, vannacht nog overgegeven en ook echt nergens trek in..
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervelend Cookie dat je corona hebt. Hoop dat jullie snel er weer vanaf zijn en hopelijk op tijd nog voor de 13 weken echo.

Washetmaarwat en Pip jullie ook beterschap!

Ongeduldigaard ik dacht dat ze bij de nipt niet naar geslacht keken? In ieder geval bij mijn uitslag is er met geen woord over xx of xy gerept. Maar leuk dat jullie een jongen krijgen!

Fijn Mathilde dat de termijnecho goed was!

Hier vandaag gebeld door de verloskundige met goed nieuws dat er geen dingen zijn gevonden bij de nipt incl nevenbevindingen.

Volgende week donderdag de 13-weken echo. Ondanks de goede uitslag van de nipt vind ik het nog erg spannend, want ik heb nagenoeg geen klachten, dus ik twijfel soms enorm of het het allemaal nog wel doet. Als het goed is komt vanavond de ultrasoongel aan dus kan ik met de doppler thuis gaan luisteren. Zal hopelijk (als we de hartslag kunnen vinden natuurlijk) wat rust geven.
Niet dat ik echt panisch ben of zo, maar af en toe een kleine twijfel
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn, alle goede nipt uitslagen!

Wat leuk ongeduldigaard, een jongen! En ook bijzonder dat je dat goed aanvoelde. Grappig hoe dat werkt.
Je woont dan zeker in België, gezien ze daar bij de nipt wel naar het geslacht kijken? In nl halen ze dat niet uit de nipt, alleen met een echo kun je dat laten bepalen.

Onze 13 weken echo is ook volgende donderdag BieBieGW. Ik herken jouw spanning/ onzekerheid eigenlijk wel. Ook sinds de corona ben ik bang dat er toch iets niet goed is. Ik heb ook veel menstruatie krampen en mijn vorige bevallig begon daar ook mee, dus elke keer triggert dat wel iets bij me merk ik.
Handig dat jullie zo'n doppler hebben. Laat je weten of dat gelukt is en of het wat is? :)

Balen dat jij ook ziek bent washetmaarwat. Hoe is het nu, koorts al gezakt? Ik hoorde net wel van die nieuwe regel dat je bij klachten met een zelf test toe kan. Zou je dan niet alsnog naar de echo mogen? Ik hoop het wel voor je!! Zou echt rot zijn anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel :-)! En fijn Biebie!
Heb trouwens ook vaak gedacht aan zo'n apparaat, maar ik vrees dat ik compleet in paniek zou raken als ik het hartje niet kon vinden. Het scheelt echt dat je het kindje op een gegeven moment voelt - al biedt dat vaak weer nieuwe zorgen over of hij/zij wel genoeg beweegt...
Heb je het inmiddels mogen uitproberen en hoe duur was het eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen Cookie, Pip en Washetmaarwat.. Beterschap voor jullie en ik hoop heel erg dat jullie nog op tijd opknappen voor de 13 weken echo

Ik heb dinsdag bloed laten prikken voor de NIPT. Spannend! En a.s. dinsdag 13 weken echo. Mijn uitgerekende datum is vastgezet op 15 juni Ik ben ook blij als het straks zover is dat je je kindje voelt bewegen.. Nu voelt het soms wat onzeker nog, alhoewel we vorige week nog een prachtige termijnecho hebben gehad met een heerlijk beweeglijk kindje dat zich al echt lekker aan het nestelen was met de beentjes gekruist en de handjes bij het hoofdje gevouwen..

Spannende week voor velen van ons volgende week lees ik. Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pip, Ik ben inderdaad van Belgie en daar kan je ook kiezen of je via de nipt het geslacht wil te weten komen. Eigenlijk gek dat ze dat in NL niet doen en dat er zoveel verschillen kunnen zijn tussen onze landjes. Zo werken wij ook niet met 'verloskundigen' maar gaan wij voor elke echo/onderzoek gewoon naar de gynaecoloog.

Ik heb volgende week vrijdag mijn 13w echo en vind me ook volledig in de gedachtegang van Pip en Biebie. Omdat je het kindje nog niet voelt en -in mijn geval- er ook nog geen buikje zichtbaar is (misschien af en toe 's avonds als ik veel heb gegeten :-D ) dan voel je je toch nog vaak onzeker/angstig. Ik kijk dus ook erg uit naar volgende week vrijdag om hem nog eens te zien en zijn hartje te horen :heart:
ongeduldigaard wijzigde dit bericht op 03-12-2021 12:03
Reden: layout
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Net een heel bericht getypt maar alles weg. Hier de korte versie dan maar.

Och wat vervelend van de Corona….. al ontkom je er tegenwoordig ook haast niet meer aan… hier Triggert vermoeidheid wel de misselijkheid dus zou best kunnen hoor! Hopelijk kunnen jullie de termijnecho nog wel krijgen!

Ongeduldig wat leuk een jongen! Bijzonder hoe je gevoel werkt he? Ik wist het bij mijn dochter ook 100% zeker. Nu denk ik weer een meisje maar ben minder zeker dan toen.
Hier in Nederland doen ze het niet om abortus op basis van het geslacht te voorkomen, tenminste dat had ik begrepen. Maar goed tegenwoordig kan je met 13 weken als zien wat het wordt…

Ik heb morgen de 13 weken echo, ben benieuwd!

Een Dopler lijkt me aan de ene kant leuk, maar ik denk ook dat ik dan heel obsessief wordt. Dus hier komt die er niet in haha!
Kan je het hartje een beetje makkelijk ermee vinden?
snunnie wijzigde dit bericht op 03-12-2021 15:21
Reden: Te snel
68.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier heb ik helaas de 13 weken echo af moeten zeggen. Ik heb wel een negatieve test (officieel en thuistest), maar ik moest echt koortsvrij zijn en dat ben ik niet. Wel hebben ze nu geregeld dat maandag iemand langer blijft, dus als ik maandagochtend koortsvrij ben mag ik gelukkig om 17:00 uur nog komen.

Hopelijk voelt iedereen zich snel beter!
Alle reacties Link kopieren Quote
WasHetMaarWat schreef:
03-12-2021 17:02
Hier heb ik helaas de 13 weken echo af moeten zeggen. Ik heb wel een negatieve test (officieel en thuistest), maar ik moest echt koortsvrij zijn en dat ben ik niet. Wel hebben ze nu geregeld dat maandag iemand langer blijft, dus als ik maandagochtend koortsvrij ben mag ik gelukkig om 17:00 uur nog komen.

Hopelijk voelt iedereen zich snel beter!
Oh wat ontzettend balen voor nu Washetmaarwat. Die koorts houdt wel lang aan zeg, wat rot.
Wel super lief dat ze zo flexibel zijn. Ik duim echt heel hard voor je dat je maandag koortsvrij bent 🙏

Spannend en leukSnunnie, morgen de 13 weken echo. Laat je weten hoe het gegaan is?

Ik voel me gelukkig een stuk beter. En de misselijkheid is nu (daardoor?) ook zo goed als weg.
Ik hoor wel van meer mensen die misselijk zijn door corona, of zelfs moeten overgeven, dus het kan wel. Bij mij werd de misselijkheid ook erger. Maar ik wordt langzaam weer de oude. Gelukkig!

Cookie, hoe is het met jou nu?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier helaas ook een positieve coronatest gehad! Mijn 13 weken echo kunnen verplaatsen, dus nu hebben we hem a.s. dinsdag. Vind het ook wel spannend om ons kleintje weer te zien! Hopelijk gaat alles goed! Nipt test, afgelopen week een goede uitslag gehad!
Alle reacties Link kopieren Quote
Donderdagavond gelijk geprobeerd natuurlijk toen de gel er was, maar toen niks gevonden.
Had dat ook wel een beetje verwacht dus was niet in paniek.

Vanmorgen dacht ik, bij de vorige keer met de verloskundige lag ik plat op mijn rug, zal ik dat vandaag eens proberen om met de doppler te luisteren. En ja hoor. Op mijn gemak de probe verplaatst en opeens was het daar: heel zachtjes, maar onmiskenbaar een klein hartje dat klopt.

Ik heb een goedkope doppler uit China laten komen voor 15 euro ofzo. Hij laat het hartritme in cijfers zien als je er een hebt gevonden, maar is niet zo duidelijk te horen als degene bij de verloskundige. Is ook niet zo raar, hij is 10 keer zo goedkoop.

Ik ben me er heel goed van bewust dat dit een soort schijnveiligheid kan geven, of grote paniek als het eens niet lukt. Voor mij is het meer voor af en toe, fijn om te kunnen horen. En ben (hopelijk) nuchter genoeg om te beseffen dat het aan mij ligt als het eens niet lukt.
Aan de andere kant maakt het het voor mijn vriend wel weer wat tastbaarder als hij het hartje hoort of de echo ziet als we bij de vk zijn.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven