Uitgerekend (1e helft van) juni 2022

29-09-2021 16:22 285 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie schrijft er mee? Ik ben zelf uitgerekend op 1 juni en dus nu 5 weken zwanger van mijn tweede kindje. We hebben al een dame van 2,5. Vandaag de verloskundige gebeld en de echo ingepland. Ik vind het maar weer spannend...

[/td]
NaamKindjeUDBijzonderheden
Limobel23 junieen meisje!! :cheer2:
Sunshine-1811 juni
Keesje-aap2?
Washetmaarwat23 juni
Snunnie27 junieen jongen!! :cheer:
Pip-321213 junieen meisje :cheer2: 20 weken echo op 20 januari
Cookieholic21 juni11 januari 20-weken echo
Jasmijn1209220 juni
Groene ridder17 junieen jongetje! :cheer2:
Lotje1234514 juni
Slaapkop122 junio
Ongeduldigaard117 junijongetje :cheer2:
Goede 16 weken echo gehad, 2 februari de 20 weken echo
BiebieGW113 junijongetje :cheer: 20-1 de 20-weken echo
JMathilde3e23 juni3e meisje! :yes: | 2 februari 20-weken echo
Victoria_87213 juni
Blauwe regen25 juniMeisje :hello: | 10 januari 20 weken echo
cookieholic wijzigde dit bericht op 11-01-2022 15:01
Reden: Tabel
72.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren de eerste echo gehad. Mooi kloppend hartje. Wel nog maar 6+2 ipv de 7 die ik zelf dacht te zijn. Over 4 weken de eerste termijn echo.

Vanochtend voor het eerst iets misselijk, maar verder weinig klachten. Borsten zijn wat gevoelig, maar minimaal.

Dit is trouwens mijn tweede kindje :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Keesjeaap5 schreef:
19-10-2021 12:29
Gisteren de eerste echo gehad. Mooi kloppend hartje. Wel nog maar 6+2 ipv de 7 die ik zelf dacht te zijn. Over 4 weken de eerste termijn echo.

Vanochtend voor het eerst iets misselijk, maar verder weinig klachten. Borsten zijn wat gevoelig, maar minimaal.

Dit is trouwens mijn tweede kindje :)
Wat fijn Keesjeaap, een kloppend hartje :heart:

Wij hebben het al aan best veel mensen verteld. De meesten wisten wel dat we ermee bezig waren en we hadden toevallig de afgelopen weken echt veel sociale dingen. Geen zin om te liegen (kan ik ook niet geloof ik) en m'n extreme vermoeidheid te verbergen, dus we hebben het gewoon verteld. Ook wel heel leuk en fijn om nu alle kwaaltjes te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Och zo herkenbaar, zelf ook zo moe dat de zin vaak ook even ontbreekt om hier te reageren. Wel vervelend zeg dat zoveel mensen er last van hebben! Misselijkheid is hier gelukkig maar heel af en toe.

Hier weten mijn ouders het en de man van mijn ouders. 1 november hier de eerste echo, als die goed is willen we het langzaamaan verder vertellen.

En wat fijn dat de eerste kloppende hartjes er zijn :heart: dat er nog veel mogen volgen!

Ik hoop dat ik snel de energie en zin weer heb om hier te reageren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk die eerste echos en nieuwe schrijvers, welkom! Ik zal binnenkort de tabel aanpassen.

Hier gaat het echt niet goed.. ik houd echt helemaal niks meer binnen en heb me maar ziek gemeld en ook verteld wat er is.
Misselijkheid begon trouwens bij 5,5e week. Ik ken het wel van mijn vorige zwangerschap, maar dit voelt zo veel heftiger..
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat je een kloppend hartje gezien hebt Keesjeaap

Cookieholic wat rot dat je zo ziek bent. Heb je je huisarts al gebeld? Er zijn wel wat medicijnen tegen misselijkheid die je tijdens de zwangerschap kunt nemen. Bij mijn eerste kreeg ik Emesafene. Het is geen wondermiddel, maar het helpt echt wel iets. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gelukkig ook een kloppend hartje gezien. De termijn die ze nu konden meten komt ook echt overeen met de 7+6 die ik dacht te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
WasHetMaarWat schreef:
21-10-2021 18:35
Hier gelukkig ook een kloppend hartje gezien. De termijn die ze nu konden meten komt ook echt overeen met de 7+6 die ik dacht te zijn.
Wat fijn zeg, gefeliciteerd!! :heart:
Hoe voel jij je verder?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier sinds gisteren ineens verminderde symptomen, bijna niet misselijk meer en minder vermoeid. Zou fijn zijn als ik nu al door die fase heen zou zijn, maar ik heb er geen goed gevoel over..
Donderdag afwachten maar, dan hebben we een echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha meiden, ik ben wat in verwarring over de titel in combi met een paar UD's in de tabel. Ben als alles goed gaat 25 juni uitgerekend, maar wegens een missed abortion vorig jaar ben ik énorm onzeker. Durf dus nu niet mee te schrijven.
Ik herken erg de onzekerheid over kwalen, die zijn bij mij met 5 weken nog steeds (weer) minimaal. Mag nu met 7 weken al een echo dus als die goed is, mag ik me ondanks mijn late UD toch melden? Zie verder alleen een juli-topic en ga er nu zelf echt niet 1 aanmaken 😳.

Gefeliciteerd iedereen, ook degenen met de goede echo's! Enorme mijlpaal ♥️
Alle reacties Link kopieren Quote
@washetmaarwat: ik ga idd emesafane slikken na overleg met de verloskundige. Hopelijk helpt dat wat.
Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!

@pip, ach wat spannend. De dagen duren dan lang he. Hopelijk is de symptomenfase gewoon voorbij en zie je straks ook een kloppend hartje!

@mathilde, iedereen is welkom hoor! Wat spannend. Wanneer is je eerste echo? Met 5 weken had ik ook nog geen klachten, dus dat zegt niks. Hopelijk straks ook voor jou een kloppend hartje

Vandaag de eerste echo gehad, of eigenlijk de 2e, want met 6 weken al een kloppend hartje gezien. Wederom een kloppend hartje en dat had ik echt even nodig om weer heeeel blij te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
@pip; de verminderde klachten hoeft niet meteen wat te betekenen toch? Die komen en gaan dus ik zou je niet te veel zorgen maken. Gelukkig is je echo al donderdag!
@ cookie; wat fijn dat je weer een kloppend hartje zag! Fijn, die geruststelling.

Hier alles z’n gangetje. De misselijkheid is de afgelopen dagen toegeslagen. Vooral ‘s ochtends last van met overgeven erbij.
Verder probeer ik een beetje te letten op wat ik eet. Ik ben vorig jaar onwijs afgevallen en was ik zo blij mee. Helaas is het er de afgelopen tijd ook weer bijgekomen 😔 ik wil voorkomen dat er te veel kilo’s bijkomen nu, zodat ik na de zwangerschap makkelijker weer op m’n ‘streefgewicht’ kom. Tegelijk wil ik er niet te obsessief mee bezig zijn. Hopelijk zijn er wat dames die dit herkennen. Hoe gaan jullie daar mee om?
Ik heb donderdag m’n eerste echo, morgen 8 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sluit me ook graag aan. Zwanger van het tweede kind en volgens eigen berekening op 13 juni uitgerekend. Ik ben ontzettend misselijk, de hele dag door, maar zonder overgeven, gewoon constant vies gevoel. Kauwgom helpt een beetje, totdat de smaak helemaal weg is en ik misselijk word van het kauwen.

Morgen de eerste echo en ik vind het echt reuze spannend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Cookie! 8 november echo...
Steek nu vooral mijn kop in het zand en zoek veel afleiding. Als de echo goed is kom ik met details voor de tabel ;-).

(Hoe gaat het met jou Pip? En ik hoop dat je echo goed was Victoria.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ook ik zou me graag willen aansluiten. Afgelopen week een mooi kloppend hartje bij 8.0 weken gezien! Uitgerekende datum is voor nu 8 juni. Over 3 weken de termijnecho.
Ben onwijs moe en wat sneller emotioneel.
Dit is ons 2e kindje. We hebben al een dochter van bijna 2 jaar oud.
Hi,

Kan ik nog aansluiten?
Vanmiddag hebben wij onze eerste echo. Ik verwacht ongeveer 8 weken te zijn. Door onregelmatige cyclus (of eigenlijk geen cyclus) heb ik geen idee wanneer ik uitgerekend ben en of die 8 weken kloppen. We hebben een klein beetje hulp gehad met medicatie.

Het is ons eerste kindje en ik merk dat ik het allemaal erg spannend vind en eigenlijk het nog niet durf te geloven.
Maar daar zal vanmiddag vast verandering in komen.

Vertellen jullie het al bij 8 weken? Of pas bij 12 weken?

Qua klachten heb ik vooral last van mijn borsten, pff ik wist niet dat die zo gevoelig konden zijn. En vreetbuien zijn ook aanwezig.
@limobel ik hoop dat ik na deze vreetbuienfase gewoon weer een normaal eetpatroon kan volgen. Ik ga niet te veel willen letten op de kilo's, maar dat is misschien ook makelijker zeggen dan doen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, volgens mij staat iedereen die wil nu in de tabel :) Mocht je nog iets willen aanpassen, zou je dat dan even dikgedrukt willen typen? Dan kan ik het makkelijk aanpassen (bijvoorbeeld UD of datum echo?)

@Blondtje, welkom! Ik heb je er nog niet bijgezet, want ik wist nog niet zoveel, maar als je wil zet ik je er zo in.
Ik ben nu bijna 10 weken en hier vertellen we het langzaamaan aan de mensen die het dichtstbij staan. Voor de mensen die wat verder weg zijn willen we eigenlijk wachten na de nipt-uitslag.
Hoe was je echo?

@Blauweregen, welkom!

@Mathilde, oh ik zie dat ik je al wel heb toegevoegd, hopelijk niet erg :) Hoe gaat het nu?

@Victoria: Welkom! Hoe was je eerste echo?
Vervelend he, dat misselijke gevoel. Pepermuntjes helpen bij mij ook wel goed, daar gaat de smaak in elk geval niet vanaf, alleen blijf je dan eten..

@Limobel: Ik kan me goed voorstellen dat je je een beetje druk maakt om het aankomende gewicht, zeker als je zoveel afgevallen bent. Ik heb zelf geen ervaring met veel afvallen. Wel ben ik bij mijn vorige zwangerschap ruim 22 kilo aangekomen (en ik woog 63 kilo ofzo, gezond gewicht). Ik ben het wel weer allemaal kwijt geraakt daarna.
Ik maak me er zelf dus niet zo druk over en eet nu gewoon waar ik zin in heb. Ook als dat een lunch is met saucijzenbroodjes.. Ik voel me de hele dag misselijk en continu iets eten helpt, dus die kilo's zie ik later wel weer..
Maar goed, ik kan me voorstellen dat het voor jou anders voelt.
Hoe was je echo?

Hier gaat het gelukkig wat beter. Ik slik nu emesafane tegen de misselijkheid en werk per vandaag weer halve dagen vanuit huis. Ik hoef nu gelukkig niet meer te spugen maar voel me nog wel misselijk de hele dag. Weinig energie helaas.
Ik mag dit spul nu 2 weken slikken van de HA en daarna hebben ze volgens mij liever dat ik ermee stop. In de bijsluiter staat dat er meestal een periode van 10 dagen nodig is tijdens zwangerschap. Hoe moet ik dat zien? Daarna is de misselijkheid toch niet in 1x weg? Iemand ervaring toevallig?
Alle reacties Link kopieren Quote
@cookie; wat naar dat je zoveel misselijk bent! Is sowieso echt slopend, de hele dag misselijk zijn maar niet overgeven. Hopelijk blijft de medicatie helpen. Ik heb helaas geen ervaring met die medicatie. Lastig lijkt me! Want wat ga je dan na die 2 weken doen…
Ik let gewoon een beetje op wat ik naar binnen prop, dus zo gezond mogelijk maar neem zeker wel gewoon pizza oid als ik daar zin in heb. Ik sport ook nog steeds, en na mn zwangerschap maar weer verder kijken 😉
Echo was goed; in de baarmoeder en maar 1 kindje. Ook geruststellend haha
Onze eerste echo was goed. Het hartje klopt lekker snel! Heel bijzonder. De uitgerekende datum is nu op 12 juni gezet. We hebben het die avond meteen aan de opa en oma's verteld, die waren erg blij en verrast. Zo leuk om te zien. Met de rest vertellen willen we in ieder geval wachten tot de volgende echo, die staat nu op 26-11.

@limobel: fijn dat de echo goed was. Ik was stiekem ook wel heel blij dat het er maar 1 is!

@cookie wat vervelend dat je zo misselijk bent. Over 2 weken ben je rond de 12 weken toch?
Sommigen zeggen dat de ergste misselijkheid dan ook moet wegzakken, hopen dat, dat bij jou ook het geval is.
Heb je de nipt test al gedaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom voor alle nieuwe en gefeliciteerd met alle goede echo’s.

Cookie bij mijn eerste ben ik tot week 23 flink misselijk geweest. Ik heb toen ook Emesafene gekregen en heb dat eigenlijk al die tijd af en aan geslikt. Ik mocht het niet dagelijks nemen, maar als ik het om de dag deed, dan was het geen probleem. Dus een beetje afhankelijk van wat ik op een dag moest doen, nam ik het. Ik werd er wel heel moe van, dus als ik moest rijden, nam ik het niet.

1,5 week geleden heb ik het ook gekregen en 3x gebruikt, maar de laatste week ben ik niet meer zo misselijk. Af en toe zo met vlagen, maar niet meer de hele dag. Stomme is dat ik me daardoor dus wel af en toe druk begin te maken of het nog allemaal goed zit. Wel zijn mijn borsten nog steeds enorm gevoelig en ben ik flink moe, maar omdat ik bij de eerste echt zo beroerd was, voelt dit wat eng.
Volgende week vrijdag heb ik de termijnecho, dus ik moet nog geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee allemaal,
Even een kleine update. Gelukkig vorige week een goede echo gehad met een mooi kloppend hartje, zo fijn :heart:
De misselijkheid lijkt zo goed als weg, wat ik ook wel spannend vindt washetmaarwat, maar ik probeer te vertrouwen en vooral te genieten dat het deze zwangerschap een stuk beter te doen is dan bij de eerste!
Onze naaste familie en vrienden weten hrt inmiddels, iedereen reageerde enthousiast!

Cookie, hoop dat de misselijkheid snel verdwijnt. Ik zou even je verloskundige of huisarts bellen wat betreft je vragen rondom die medicatie!

Welkom aan alle nieuwe zwangeren en gefeliciteerd met de kloppende hartjes!

Voor de tabel 18-11 termijnecho
Alle reacties Link kopieren Quote
Pip wat fijn dat je een goede echo had! Gefeliciteerd!
Het stelt me ergens wel een beetje gerust dat bij jou de misselijkheid ook gezakt is. Het maakt deze zwangerschap wel een stuk prettiger dan de vorige, maar ik zal toch blij zijn als ik volgende week vrijdag een spartelende baby zie.
Alle reacties Link kopieren Quote
@pip fijn dat je een goede echo hebt gehad!!

@WasHetMaarWat. Lastig hè die onzekerheid! Ik herken het zelf ook wel hoor!

Wij hebben het aan een aantal mensen al verteld en ze vinden het super leuk!

voor tabel: 17 november de termijnecho. Blij als deze geweest is en hopelijk hebben we dan gezien dat alles goed is!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo ik ben ook weer onder mijn steen vandaan gekropen. Ik vind het zwaar, ik sleep me echt door de dagen heen.

Wel vorige week een mooie echo met een kloppend hartje gehad. Gelukkig maar 1 baby, ik droomde er steeds over 2 dus ik had angst haha. De uitgerekende datum staat nu op 11 juni. Maandag heb ik de intake gepland, gaan ze ook weer een echo maken leuk!

En wat fijn om al die kloppende hartjes te horen!

Symptomen kunnen prima op en af gaan hoor! Vermindering van symptomen zeggen ook niks over wel/niet zwanger zijn gelukkig! Al kan ik me goed voorstellen dat je er wat onzeker van kunt worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag meiden! Dankjewel dat je me in de tabel hebt gezet Cookie! Nu is het ok, want had vanmorgen een goede echo met 7+2! Mijn gegevens kunnen daarom verder worden aangepast naar 3e kindje, UD 25 juni. Vanwege mijn miskraam vorig jaar mag ik donderdag 18 november weer langskomen voor een echo, ook voor de intake. Superlief.

Ik lees later bij! Gefeliciteerd voor de nieuwe zwangere dames en de goede echo's!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb eindelijk even bijgelezen. Ben elke avond best vermoeid, dus het heeft even geduurd. Hoop dat het goed is met iedereen!

Blondje, wat leuk dat je het hebt kunnen vertellen! Nog gefeliciteerd met de echo :-). Zo leuk is dat hè! Ik heb het nu met 7+5 alleen verteld aan mijn zus en broer. Pas na de 2e echo met 8+5 vertel ik het mijn moeder en schoonouders. Waar ik wat mee zit is de miskraam vorig jaar, waardoor ik erg voorzichtig ben. De steun die ik toen heb ervaren vond ik helaas ook niet fantastisch. Behalve mijn broer en zus. En ik heb nu een vierjarige rondhupsen die álles oppikt... Voor haar hou ik het graag nog even geheim tot de 3 maanden + NIPT. De tweejarige heeft gelukkig geen benul.

Hoe is het nu met je eetbuien? Ik heb het andersom... Heb zo weinig trek, meer een afkeer. Al weet ik dat dit in de toekomst helemaal verandert. ;-)

Hoe gaat het nu met je misselijkheid Cookie? Echt zo naar lijkt me dat. Ik ben alleen weeïg, tegen misselijk aan, maar dat vind ik al zo vervelend.

En de kwaaltjes bij jou WasHetMaarWat? Die kwaaltjes zijn aan de ene kant soms vervelend, maar aan de andere kant voor je gevoel een soort fijne bevestiging. Al zegt het zeker niet alles. Wanneer heb je een nieuwe echo? En als je je echt heel onzeker voelt, bel je verloskundige. Ik mag ook een keer extra komen door het toch een soort van trauma van de miskraam. (Met 8 wekenecho kwamen we achter een te grote groeiachterstand. Geen bloed, niks.)

Nog gefeliciteerd Pip!!

Jouw termijnecho komt ook rap dichterbij BlauweRegen! Hoe voel je je?

Wat fijn dat jij ook een extra echo krijgt snunnie. Ik krijg die ook bij de intake, 2 vliegen in 1 klap ;). Hoe gaat het inmiddels met je?

Ben ook nog steeds benieuwd naar victoria. Hoop dat geen nieuws goed nieuws is.

Hier vermoeid en weeïg. Weinig eetlust dus en te snel buiten adem en duizelig. Ik probeer vanavond weer wat te sporten na wekenlang snipverkouden te zijn geweest, wat erg onhandig is in coronatijd. Ik leef erg toe naar 18 november, de intake met extra echo, ben dan dus 8+5. Door de eerdere goede echo heb ik er wel wat meer vertrouwen in gekregen :-).
Overigens licht ik mijn werk wel echt pas in na de NIPT en de 13-wekenecho. Met mijn 36 jaar kom ik opeens in allerlei risicocategorieën terecht... Hoe jong ik me ook voel haha.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven